Mijn knappie is gisteren geschoren was superbraaf dus ziet er nu weer tiptop in orde uit! Ik scheer op 3 mm, een paard bij ons heeft een keer iets in z'n kootholte gebroken omdat z'n been zo koud was geworden, zij had het heel kort geschoren.. Vind z'n kleur overigens niet zo mooi maargoed we doen het voor functionaliteit.
Hamstertje0
Geplaatst: 21-12-16 22:35
Hey allemaal ! Ik rijd altijd op IJslandse paarden/ponys. Nou als je in de winter probeert een nette vacht te krijgen bij een ijslander, dat gaat moeilijk lukken! Het zijn net beren dan!
snorremans
Geplaatst: 21-12-16 23:30
Mooie, geschoren paarden allemaal! Heel mooi die strakke manen, lukt hier helaas ook niet. @rockey; wat is dat voor een mooi staldeken?
Ik wil graag de benen van mijn valk mooi opscheren, echt sokken heeft hij niet maar vooral in de winter heeft hij wel redelijk hare pootjes Toen hij net geschoren was zag alles er strak en netjes uit, maar nu hij weer wat vacht krijgt begint het bij zijn benen ook weer te groeien. Tips and tricks? En toet hoever scheren? Hele zwarte deel of alleen kroonranden etc.? Heb mijn paard graag netjes maar met opscheren ben ik nog een noob
De meneer zelf:
Paar jaar geleden op de hengstenkeuring, hier zie je vooral goed bij de voorbenen wat ik bedoel.
Ik zou ook voor het hele zwarte gedeelte gaan kroonranden alleen kan ook, doe ik bij mijn pony wel omdat ik die met sokken wil houden maar ik jouw geval zou ik alles eraf scheren.
Mijn paarden zijn momenteel nog erger haha, tja 24/7 buiten worden ze niet mooier op
Mandarijn
Geplaatst: 24-01-17 00:38
Die van mij lopen er ook bij als zwervers momenteel. 24/7 buiten dus ga niet wassen nu oid. Houd alleen de manen bij met CM en bij Spook vlechten erin. Voor de rest is het geduld hebben tot de winter over is.
Hier ook vies vies vies. Mijn zwarte valt nog mee die glanst zelfs nog mooi maar mijn witte is huilen met de pet op. Alleen op de plekken waar tuig zit is hij schoon.
Wij zijn op stal aan het verbouwen en het water is afgesloten dus we kunnen ook echt niks.
Zo. Ik heb gisteravond de benen weer eens geschoren. Ze waren super harig en vooral de achterbenen waren helemaal vies. Ze poept en plast er altijd overheen Hier een geschoren en ongeschoren been