Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bwor

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 20:57

Voor degene die nog opzoek zijn naar een microscoop, 5 december komen ze weer bij de Aldi :)

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:07

Ik gebruik een voer emmer Sure_lee. Zelf geknutseldeAfbeelding

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:15

Oh dat is ook handig karev.. Ik weet alleen niet of ik dat aandurf... Bestaan er ook 'echte' ?

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:18

Bwor schreef:
Voor degene die nog opzoek zijn naar een microscoop, 5 december komen ze weer bij de Aldi :)

Oh echt. Ik ga kijken.

Waar heb je dat gezien? Ik zie tot 2 december.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:25

Ff Googlen op voerzak paard Sure_lee

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:29

karev schreef:
Ff Googlen op voerzak paard Sure_lee

Dank je! Ik maar zoeken op voeremmer... :o

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:36

Je moet het net ff weten hè haha

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:37

Afbeelding

Iemand deze in gebruik voor de eitelling? Ik lees wel dat mensen een microscoop gebruiken van de Aldi, maar is dat dan inderdaad deze? Ik dacht namelijk dat die iets duurder was.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:38

Ik heb geen idee kvulden. Ik heb een setje gekocht en heb de ballen verstand van microscopen. ;)
Dat Aldi ding scheelt wel bakken met geld.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:39

Sure_lee schreef:
Oh dat is ook handig karev.. Ik weet alleen niet of ik dat aandurf... Bestaan er ook 'echte' ?

Gewoon zelf maken...stuk stro-touw vlechten en om een emmer doen,moet ruim genoeg zijn ommakkelijk af te doen.Fax kreeg vroeger ook zo te eten...was gewoon zo'n zwarte bouw-emmer :P

O...en over je onderschrift....een gecastreerde haan of een schoen...kweeniethoor :? :D

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:42

Tinky12 schreef:
Sure_lee schreef:

Gewoon zelf maken...stuk stro-touw vlechten en om een emmer doen,moet ruim genoeg zijn ommakkelijk af te doen.Fax kreeg vroeger ook zo te eten...was gewoon zo'n zwarte bouw-emmer :P

Ja hoor, heb ik vroeger ook gedaan ;)

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:50

Ah thanks. Ik kijk wel even. Zo'n zak ziet er ook wel fijn uit. Draverlief is best een miepert...

Tja mijn onderschrift slaat nergens op... I know.. Maar ben gewoon benieuwd wat het kadotje is hihi

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 10:16

Zo, weer even wat gemist gisteren. Ine wat een ontzettend gave plek hebben jullie gevonden zeg. Echt toppie! En Lolly, gefeliciteerd dat het nu eindelijk rond is. Had de foto's een tijd geleden al eens langs zien komen, maar nu dus eindelijk officieel. +:)+

amiette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 12:23

Zoo.. Helemaal bijgelezen. Laatste dagen een beetje te druk om te reageren.
Mijn tapijt tegels liggen nog steeds. Sommige zijn wel iets verschoven, maar geen grote ramp. Nu blijven ze wel liggen ^^
Ook begin gemaakt aan mijn levende kerststal. Mijn kip zit er al in en vanmiddag, na de tandarts, nieuwe Nijnen halen en deze samen met eigen Nijn er in… Spannend.

Ga niet op alles reageren.. Beetje veel O:)
Caily: Wat een super gaaf filmpje… Volgensmij gaat ze best hard.!

En ratten en muizen. Ik ben er ook geen fan van. Maar met een vlasbalen opslag bij ons ontkomen we er niet aan. Wel 3 katten daar voor aangenomen, maar aangezien er 1 is weg gelopen en de andere twee met dit weer niet van me kamer komen… Gaat het niet erg hard… :+
Gelukkig wel wat katten uit nabije dorp. Die vinden meestal het feestmaal ook

Ik probeer zo weinig mogelijk te knoeien met voer, niks open en bloot laten liggen en alles netjes opruimen, zo houd ik het net vol zonder muizen en ratten.

Het weer wordt ik ook helemaal gek van.. Alles is nat.. Ik loop zelfs zelf het weiland kapot als ik ga voeren
Van mij mag het nu gewoon maar gaan vriezen, dan maar veel ijs, maar ben het echt zat. De bak waar in rij is gelukkig nog goed, op 1 hoek na…
Mijn paddock blijft gelukkig ook redelijk. Wel nat, zeer nat, maar wordt gelukkig geen zware blub. Je zakt net 1 cm in zegmaar… Dat blijft ook zo gelukkig.!

Ine23: Waar zit jij in Zeeland… Normaal gesproken is Schouwen-Duiveland het gedeelte van Nederland met de meeste zonuren.. Maar nu… Ik zie al waar je woont… :+ Hier is ietsje duurder idd.. :')

Welkom Lollyywood! Mooi stukje.!!

Molzebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 14:11

Caily wat een gave pony! Is hier vlakbij. Heerlijk die brede paden.

Hier nog geen blubber en nu mooi weer. Maar wei wordt al wel slechter.

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 14:38

Weer een vraag.
Ben net mijn mini aan het poetsen, heeft die viezigheid op zijn achterbeentjes. Ben ik onder zijn buik aan het poetsen, gaat die er voor staan op 3 benen zodat ik er lekker bij kan. Daar zit bij zijn piel ook allemaal viezigheid. Naast zijn piel is het verdikt. Ik heb nooit een paardenpiemel gewassen maar ik denk dat die een beurtje mag hebben met name de koker. Ik heb dat nooit gedaan. Waarmee maak je de handel schoon en hoe kan je hem laten uitschachten?

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 14:39

sponzen met lauw warm water....

en goed uitkijken want niet iedere ruin vind het fijn als je in zijn koker aan het vrotten bent...

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 14:41

Maar het is echt heel plakkerig. Kan ik iets gebruiken shampoo ofzo om de ergste plak weg te krijgen?

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 14:47

Ik gebruik altijd babydoekjes,je kunt evt even een rubber/plastic handschoen aan doen als je het erg vies vind.

Wat ik voordeel hiervan vind is dat je alles af kunt tasten en niet naar achter drukt.
Gebruik altijd Blumbies extra sensetive :o

Die van mij staan altijd enorm te genieten en bekken te trekken :D

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 14:52

Jadybabe schreef:
Maar het is echt heel plakkerig. Kan ik iets gebruiken shampoo ofzo om de ergste plak weg te krijgen?

baby olie schijnt inderdaad te werken. De doekjes vind ik zelf niet prettig. Ik pluk altijd gewoon een beetje als toevallig langsloop. Op die manier kan ik het bijhouden en word het niet te vervelend voor mijn paard. Die heeft er nl. echt een hekel aan dus moet zich echt beheersen...

shampoo zou ik trouwens niet doen aangezien de kans erg groot is dat het gaat irriteren. Het hoort wat vettig te zijn als een soort van "glijmiddel".

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 14:57

# springt in auto op zoek naar babyolie

Hij gaat er helemaal voor staan. Zal wel erge jeuk hebben.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 15:11

Dank jullie voor het positieve commentaar op Kyra :D Dit galopje zo knetterhard was niet gepland eigenlijk, had ook geen controle meer dus was echt wachten tot ze terug bij positieven kwam. Vriendin op de fiets had ook zoiets van eeeeh :? Maar dit is wel echt een paardje naar m'n hart, want over het algemeen, hoe harder hoe beter :D Van mij mag ze dit (op commando :P ) nog veel vaker doen :):)

Barefoot is fijn AbbyBlues! Ik ben ook groooooot fan! Wat voor type setje ga je kijken?

Hier geen ervaring met spullen bestellen uit de VS.

Hier gisteren pas 's middags regen, ik had geluk want mocht absurt vroeg weg op school dus kon voor het los barstte nog mesten en voeren. Kom ik 's avonds weer is het hooi al een heel eind op, dus ik half baaltje erbij, hebben ze het vanochtend nog lang niet op. Zucht. Ik laat de wei nu 24/7 open, even zoeken naar het evenwicht hoeveel hooi ze dan eten dus. Het scheelt wel aanzienlijk met mesten, héérlijk! Waterbak hier ook maar eens in de week vullen.

Oef Natalie36, dat is lastig. Ik zou dr laten dekken. Die van mij plaste voorheen ook alleen op de wei (stond 24/7 buiten gelukkig, maar met dagjes weg of dagtochten had ze toch altijd haast om thuis te komen := ), toen ze drachtig was plaste ze overal en dat is ze nadien gelukkig blijven doen.

Gebruikte stelconplaten het beste, die ga ik ook onthouden!

[***], zeg je nou serieus dat je jouw man op een ladder bindt en dan de bak gaat slepen? :oo

Welkom Ine23, mooi plekje!

LOLLYYwood, ik zou het weiland denk ik in de lengte doormidden doen en dan aan de kant van jouw keuze de voorste meters als paddock inrichten. Dan kan je in de zomer ook makkelijk met strookbegrazing werken wat de duurzaamheid verhoogd.

Sure_lee, met die maag kan ik je niet helpen eigenlijk, iemand die haar paard hier heeft staan zat daar ook over maar kwam tot de conclusie dat het allemaal erg duur is. Voer je onbeperkt? Als de draver het oogst in rang staat, waarom emmer dan aan het hoofd vast maken? Emmer in bijvoorbeeld een hooibak en dan neem ik aan dat hij wel zorgt dat hij degene is die het opeet?

Molzebeer, waar zit jij dan? Ze komt dus straks hier naar het saaie oost-groningen. Mis het veld al elke dag, daar is het zo mooi en fijn rijden! Maarja, je kan niet alles hebben he? :P

Hier was koker van ruin van de zomer eens erg vies, wist niet wat te doen want de verhalen zijn nogal wisselend en ik heb altijd merries gehad. Dus eerst zo gelaten, met afspuiten een keer zachtjes de slang erop gezet en inmiddels is het allang weer goed.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 15:33

Om een koker schoon te maken heb je speciaal spul, DD weet de naam wel :D

Ik raad iedereen met ruin aan om zijn ruin te trainen dat je daar aan mag komen.
Mocht het heel vies worden of ontstoken en je moet dan het gevecht aan, is niet handig!

Nieuwkomers welkom!
Mooie optrekjes gezien :j

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 15:35

Excalibur :D

Warm water, dunne handschoenen en gewoon lekker 'rommelen'. Vergeet niet te voelen of er ergens een 'boon' zit (kan ook wat dieper in de schacht zitten) en goed naspoelen met warm water dat alle zeepresten er uit zijn.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 15:44

spatter schreef:
Om een koker schoon te maken heb je speciaal spul, DD weet de naam wel :D

Ik raad iedereen met ruin aan om zijn ruin te trainen dat je daar aan mag komen.
Mocht het heel vies worden of ontstoken en je moet dan het gevecht aan, is niet handig!

Nieuwkomers welkom!
Mooie optrekjes gezien :j

Oh ik mag er ook wel aankomen. Maar genieten vindt hij het echt niet. Gelukkig vind hij mij zo lief dat ik gewoon overal mag pulken.