Jullie winterparadijsjes voor de 24/7 buiten paarden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 20:25

Leuk gedaan in die diepvries, Ilora! Wij gebruiken onze diepvries voor de opslag van ongeopende zakken voer en we hebben kliko's voor het voer zelf. Werkt ook super!

Hier is het trouwens ook heel erg nat, alleen hebben de paarden er gelukkig geen last van doordat ze op de gedraineerde paddock kunnen staan. Als het weer een paar dagen droog is, mogen ze weer een paar uur op de wei.
Vorig jaar lag er hier sneeuw in januari en februari, dat was eigenlijk veel beter dan al die regen...

Anoniem

Re: Jullie winterparadijsjes voor de 24/7 buiten paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 11:11

Wij hebben grote voertonnen voor het voer, werkt ideaal. Hoeveel gaat er nou eigenlijk in zo'n vrieskist?

Het land en de bak zijn echt drama bij ons.. Laat het voorjaar maar komen..!

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 11:13

Ja voorjaar!
Stenen hebben we al.
Inmiddels ook wat gratis tapijt geregeld. Kan niet wachten

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 11:18

Wij hebben hier ook een vrieskist voor de voorraad voer, dat dus nog in zakken zit. Als de zakken open zijn gaat het voer in een grote ton.

Ook hebben we 2 grote vrieskisten staan waar alle dekens en dekjes in liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 11:22

Die heb ik ook in grote voertonnen zitten haha!

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 11:34

Wij hebben Bieten in een vrieskist :-).We halen die in Portie's op bij een boer uit een kuil en gooien die dan in een vriezer dan kunnen er geen muizen en ratten aan en ze rotten niet zo snel.

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 11:34

Shanna schreef:
Wij hebben grote voertonnen voor het voer, werkt ideaal. Hoeveel gaat er nou eigenlijk in zo'n vrieskist?

Het land en de bak zijn echt drama bij ons.. Laat het voorjaar maar komen..!

In zo een vak geraakt ongeveer 40 kilo in. Dus er geraakt ongeveer 160 kilo eten . Een vak gebruiken we voor de daily plus. Daar geraakt juist een pak van 90 liter in. Ik vind het wel handig. Daarvoor met tonnen gewerkt en hadden we enorm veel tonnen voor het verschillende soorten voer. En daar geraakte niet zoveel in. En,ik heb graag genoeg eten op voorraad zodat ik niet elke week eten moet gaan halen. En met vier paarden gaan er wel enkele kilo's door. En de muizen beten gewoon gaten in de zwarte voertonnen. Nu niet meer en werk overzichtelijker.

Dit is een oude diepvries die niet meer werkte en de mensen wilde hem weggooien. Dus nog ideaal voor bij ons. Ondertussen plakken er etiketten in met wat Wat is en aan de binnenkant van het deksel hangt een papier met wie wat krijgt en het kleine vakje helemaal rechts. Niet te zien op de foto wordt gebruikt voor suplementen of medicatie.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 11:40

Hier krijgen de paarden maar 1 soort voer voorlopig, dus dat is makkelijk ;)
Maar dan komt er nog voer voor de honden, kippen, konijnen, katten en papegaaien bij, en dan is hij weer vol :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 11:40

Dat is meer dan het lijkt dan! Wij hebben van die grote tonnen waar c.a. 4 zakken voer in gaan, 2 tonnen voor biks, 2 tonnen voor muesli. Dan een middenmaat voor slobber, en een kleine voor magnesium. Inderdaad met 4 paarden veel op voorraad dus wij bestellen op pallet ivm de pallet-korting haha!

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 11:51

Afbeelding
FGrappig schuilstalletje PeelSlowly,

Hoe heb je de bovenkant bevestigd?
Heb je hier misschien een foto van?

Wij hebben een kleine hectare weiland. Dat is deels kapot gelopen. Nu maar stuk afgezet om te laten groeien voor de zomer. Van de week de paddock, die omheind is met haag, opengezaagd, zodat er een doorgang is naar het land. Zo kunnen ze bij nat weer in de droge paddock en op een stukje land.
Heb ook nog tegels liggen om ergens een verhard stukje te maken.
We willen in de paddock een soort van afdakje maken. Echt schuilstal mag hier niet. Ze staan nu door de hagen wel lekker uit de wind.

Het blijft een beetje zoeken hoe er een paradijsje van te maken :) .
Hebben ook nog 6 stallen, maar die zijn niet direct bereikbaar via paddock of land.

Afbeelding

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 12:02

Shanna schreef:
Dat is meer dan het lijkt dan! Wij hebben van die grote tonnen waar c.a. 4 zakken voer in gaan, 2 tonnen voor biks, 2 tonnen voor muesli. Dan een middenmaat voor slobber, en een kleine voor magnesium. Inderdaad met 4 paarden veel op voorraad dus wij bestellen op pallet ivm de pallet-korting haha!

Als je op,de foto,ziet het eerste vak zitten twee zakken van 20kilo in. Derde vak zit een zak van 20 kilo in. Dus er kan nog veel bij. Bij ons was het ook altijd rommelig die tonnen. Als andere kwamen eten geven,werden de deksels soms maar half erop gelegd. Of gewoon niet en lagen ZE maar ergens te liggen. En pakte veel meer plaats in. Ik ben er tevreden over.v

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 16:45

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toch even spammen. Noorderlicht wel al gezien, maar niet op de foto, helaas. Vanavond laat hopen we er op tijdens het huskypuppies aaien. Maar wat is het hier fantastisch!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 16:46

O sorry! Verkeerde topic!

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 17:34

Fabster haha mooie foto's!

Nou mijn winterparadijs word steeds slechter.. en sta al ruim een maand in twijfel om ermee te stoppen en alleen mijn drachtige merrie aan te houden.. De lol van het paarden houden is eraf ;( (vooral door het dorp om mijn wei heen)

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 19:31

Wat een leuk stel fjorden Paardenfan.
Schitterende foto's Fabster ,leuk huskypuppy's aaien.

Hoe komt het Biancatje ,maken ze je het leven zuur of staan de paarden nu in de blubber.Heel soms is het met dit soort weer toch wel nodig ergens wat moed te vinden.
Ik krijg op facebook ook al allemaal grapjes toegestuurd van bemodderde paardedame's die voeren :-)
Soms zie ik er ook echt zo uit.Ben toch van plan een goede regenbroek of zo aante schaffen zodat ik niet steeds vol modder hang.Ik verdenk enkele paarden er van express even hard in een plas te stampen als ik passeer :-)

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 22:49

beatje schreef:
Wat een leuk stel fjorden Paardenfan.
Schitterende foto's Fabster ,leuk huskypuppy's aaien.

Hoe komt het Biancatje ,maken ze je het leven zuur of staan de paarden nu in de blubber.Heel soms is het met dit soort weer toch wel nodig ergens wat moed te vinden.
Ik krijg op facebook ook al allemaal grapjes toegestuurd van bemodderde paardedame's die voeren :-)
Soms zie ik er ook echt zo uit.Ben toch van plan een goede regenbroek of zo aante schaffen zodat ik niet steeds vol modder hang.Ik verdenk enkele paarden er van express even hard in een plas te stampen als ik passeer :-)

Het is best lastig maar zal proberen het kort uit te leggen..
Ik huur al 6 jaar een weiland wat officieel van de gemeente is.
Winter 2014/2015 heb ik de hele winter alleen maar werkzaamheden op de wei gehad, ze hebben natuurlijke oevers aangelegd, waardoor ook een halve hectare weg is. Het was toen erg nat en modderig. Maar de wei werd ook gebruikt als opslag van die werklui..
Nu hebben ze het in het voorjaar opgehoogd, ze zouden zorgen voor een goede afwatering en hebben het opnieuw ingezaaid. Maar nu.. De wei is in de afgelopen jaren nog nooit zo nat als nu geweest!
Mensen die langs lopen denken alles beter te weten en blijven commentaar leveren terwijl ik probeer uit te leggen hoe het zit en dat ze er tegen kunnen (staan alleen shetten en een twenter fuchs). Ze hebben een schuilstal van 3 x 6 meter maar daar gaan ze zelf niet in. Ze lopen nu op een stuk weiland van 3 kwart hectare (1 kwart is afgezet voor het voorjaar of voor als het vriest).
Maar iedereen blijft maar commentaar leveren en achter mijn rug om zeuren etc. (Hoor dit van een betrouwbare bron). Ik heb al 2 van mijn shetten ergens anders ondergebracht en mijn drachtige merrie staat al 1,5 jaar ergens anders omdat ik dan kan rijden.
Nu speelt er ook wel mee dat ik twijfel om van tak in de paardensport te wisselen..

Hmm ik hoop dat je er iets van snapt want snap er zelf even niks meer van :+

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 15:25

Een slechte wei is natuurlijk balen.Maar wat andere zeggen moeten hun weten.Zeuren heb je natuurlijk altijd.En tegen die betrouwbare bron zou ik gewoon zeggen dat je er liever niks overhoord.

Ik heb mijn paarden ook op pension gehad en dat is toch ook niet zaligmakend hoor.Ik heb nog geen stal gehad waar ze zich aan hun woord houden.Paarden krijgen of weinig of slecht hooi.Of gaan minder buiten dan gezegd of je krijgt ineens vervelende mensen op stal.
Wat dat betreft ben ik blij met mijn eigen gedoe nu al is het veel werk,dat wel weer.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 16:27

Fabster mooie fotos hoor. En palousaboy jij speelt vals :+ je zit op een minder soppige plek dan hier in nederland.

Ilora mooie oplossing zo. Ik heb een grote bak staan waar wat inzit. De rest ligt hierthuis in zelfde bakken.

Ik,was een paar dagen het land uit en anderen hebben geblubberviest. Vandaag weer geweest en wat is het vies smerig nat. Wel gelukkig blauwe lucht en zon. <3 eindelijk. Eenstuk fijner paarden doen. Drie stukken zijn nu dicht maar zelfs die zijn natter dan nat.

Een groot voordeel van de nattigheid is dat het langer duurt voor er bemest kan worden en ik daardoor langer het stuk gras van foeragehandelaar mag gebruiken. Was eerst tot half februari, daarna tot eind en nu zeker tot half maart en mogelijk tot eind maart. *\o/* vind ik niet erg.

Manon 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 18:29

Hier een plaatje van hoe mijn paard erbij staat. Heerlijk in een kudde van 7 paarden, 's zomers op de wei en nu in een grote paddock met schuilstallen en het blijft echt super goed droog! Wat een luxe.
Afbeelding

Afbeelding

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 18:34

Wow, ik ben jaloers!

marengolike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 19:12

Ja hier nog iemand.
Net ook weer Door het nat gebadderd.
Morgen gaan ze op een iets droger stuk.

Hoop volgend jaar ook op mijn paddock roosters te hebben liggen. Is wat fijner mesten

Brendatil77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 17:46

Hier (regio Rotterdam)is het ook echt verschrikkelijk NAT. We huren met zn drietjes een stukje land met schuilstallen, maar alles is bagger, we kunnen er echt totaal niks mee nu. Ik durf ze de wei niet p te laten, want volgens mij hou je nu echt geen gras over als je ze erop laat. Wachten tot het droog is (zou dat ooit gebeuren?) en dan maar snel een grote paddock aanleggen voor de schuilstallen, want ze staan nu soort van opgesloten in hun schuilstallen. Ook niet wat je wilt natuurlijk. Wij staan hier nu sinds 1 januari, dus we hebben echt de vuurdoop. Is het elk jaar zo nat, of is dit echt het ergste ever?

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 20:04

Vrees dat het elk jaar erger en erger wordt. Dat idee heb ik toch. Hoewel dit jaar waren november en december luxe maanden dit jaar. Mooi droog en niet teveel regen. Januari is hier dan weer uitgeroepen tot de derde natste maand sinds ze zijn beginnen meten. En februari zal niet moeten onderdoen. De afgelopen twee weken is er echt wel belachelijk veel regen gevallen. Maar elke winter heb je echt wel zo'n periode.
Advies zoveel mogelijk bestraten of roosters leggen. En echt waar zo groooooot mogelijk. Beste advies dat je kan krijgen. Dan staan je paarden,droog, ze kunnen droog eten en hooi eten. En voor je zelf ook veel aangenamer. Anders krijg je elk jaar meer en meer modder en blub waar je met je hele laars inzakt en vast zit.

Wat wel niet eerlijk is. We hebben hier nog altijd geen sneeuw gehad |( .
Had zo graag dit jaar nog eens foto's gemaakt in de sneeuw. Zal voor volgend jaar worden vrees ik

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 14:50

Precies dat Ilora.

Nu dus even uitzitten en dan proberen een groot stuk zo te bewerken met roosters, tegels etc. Dan kun je met al die nattigheid dat stuk dichtgooien. Geen kapot gelopen wei. Paardjes staan droog en nog steeds buiten

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 15:03

Hebben de mensen hier met de verzopen katjes / paarden / weilanden / paddocks wel een knappe bak (in de buurt) om nog wat in te doen?

En diegenen die dat niet hebben, missen jullie dat niet?