Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Polderpaard schreef:Allemachtig, wat een bedragenIk ben er wel heel benieuwd door geworden wat wij eigenlijk uitgeven aan paard-lief. Vanaf januari ga ik netjes een schriftje bijhouden
Maar ik durf nu al te wedden dat het geen 800-900 euro per maand is
(hoop ik...)
ikke schreef:Polderpaard schreef:Allemachtig, wat een bedragenIk ben er wel heel benieuwd door geworden wat wij eigenlijk uitgeven aan paard-lief. Vanaf januari ga ik netjes een schriftje bijhouden
Maar ik durf nu al te wedden dat het geen 800-900 euro per maand is
(hoop ik...)
Het zijn keuzes. Jorienn woont helaas in zo ongeveer de duurste provincie als het op paarden houden aankomt. Met alles erop en eraan heb ik twee paarden voor minder geld maar ik heb ook de mazzel in een relatief goedkope omgeving te wonen en zeer waarschijnlijk heb ik ook een minder luxe stalling.
In die context: een stalgenoot komt uit dezelfde omgeving, is dus naar onze omgeving komen wonen en met alle plussen en minnen woont en leeft hij goedkoper, ondanks zijn dagelijks woon-werk-verkeer.
sandyjorgen schreef:het verschil tussen recreatief rijden (zonder les) en meer wedstrijd gericht (lessen en op wedstrijd) scheelt wel een flinke slok op een borrel.
welke regio is (gemiddeld genomen) het goedkoopst en het duurst?
ikke schreef:sandyjorgen schreef:het verschil tussen recreatief rijden (zonder les) en meer wedstrijd gericht (lessen en op wedstrijd) scheelt wel een flinke slok op een borrel.
Waarom zou een recreatieruiter geen les nemen?
Grofweg is hoe oostelijker hoe goedkoper voor vergelijkbare stalling.
sandyjorgen schreef:ikke schreef:Waarom zou een recreatieruiter geen les nemen?
Grofweg is hoe oostelijker hoe goedkoper voor vergelijkbare stalling.
dat zeg ik niet![]()
als je dit topic leest zie je doorgaans dat met name degene die wedstrijd rijden les nemen.
of de recreanten vergeten hun lesgeld op te nemen.
sandyjorgen schreef:het verschil tussen recreatief rijden (zonder les) en meer wedstrijd gericht (lessen en op wedstrijd) scheelt wel een flinke slok op een borrel.
ikke schreef:Dit toric is statistisch relevant voor paardenbezittend NL??
En ja, je suggereerd in ieder geval ondubbelzinnig dat recreatieruiters geen les nemen:
En nee, het hoeft helemaal niet zoveel te schelen. Sterker nog, ik denk dat er meer betaald wordt voor ongezonde bezigheidstherapie dan voor echt inhoudelijk verantwoorde les.......
sandyjorgen schreef:ikke schreef:Dit toric is statistisch relevant voor paardenbezittend NL??
En ja, je suggereerd in ieder geval ondubbelzinnig dat recreatieruiters geen les nemen:
En nee, het hoeft helemaal niet zoveel te schelen. Sterker nog, ik denk dat er meer betaald wordt voor ongezonde bezigheidstherapie dan voor echt inhoudelijk verantwoorde les.......
nou, laat ik t nog eens 1 keer proberen. ik probeer niks ondubbelzinnig te suggereren. ik ben me ervan bewust dat er recreatieruiters zijn die wel les nemen (deed/doe ik zelf ook altijd).
als je naast de gewone omgang en ritjes met je paard ook nog eens wekelijks wil lessen en 1-2 keer per maand op wedstrijd gaat, ben je best wat meer kwijt als ik de lijstjes hier zo eens bekijk.