De wondere wereld van Cowboy Magic? Voor & na foto's.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

malih

Re: De wondere wereld van Cowboy Magic? Voor & na foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 16:23

Sinds Dinsdag is me lieve 2 jarige merrie verhuist en staat nu 24-7 buiten. Hoe vaak hebben jullie het nodig bij een paardje wat zo veel buiten staat ( regen, zand blubber) Heb het idee dat ik veel meer nodig heb. Meer dan n 1 euro munt stuk in ieder geval...

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 16:35

Kan het nergens krijgen in de winkels hier! Dan maar online bestellen..

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 16:39

malih schreef:
Sinds Dinsdag is me lieve 2 jarige merrie verhuist en staat nu 24-7 buiten. Hoe vaak hebben jullie het nodig bij een paardje wat zo veel buiten staat ( regen, zand blubber) Heb het idee dat ik veel meer nodig heb. Meer dan n 1 euro munt stuk in ieder geval...

ik heb ook meer nodig dan dat hoor :j zelfs bij een staart die vrij proper is, anders heb ik gewoon niet alles gehad :n

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 18:47

Ik ben ook om :) had de goedkope van de action die ook goed werkt, maar CM werkt toch net ff beter!

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 22:34

xSCWx schreef:
Ik ben ook om :) had de goedkope van de action die ook goed werkt, maar CM werkt toch net ff beter!

Welke van de action?

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 08:46

malih schreef:

Als het heel erg nat of juist heel erg droog weer is doe ik de staart van mn pony meestal in een vlecht (tenzij er echt heel veel vliegen zijn). Op die manier hou je m iets schoner, anders kun je blijven smeren met de detangler inderdaad.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 09:01

LisaLuna schreef:
xSCWx schreef:

Welke van de action?

Hegron haarserum :j

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 18:49

Hegron heeft echt een andere werking dan CM hoor :j

Hegron is echt een vet middel, wat normaal voor mensen is, dus niet echt vergelijkaar met CM vind ik.

Loezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 23:11

Ik keek net even naar de prijzen op Divoza en ik schrikte wel een beetje.
Ben gisteren in een westernwinkel deze extra grote fles gaan halen ( wel met spray erop ) waarvoor ik 18.99 euro heb betaald.
Op Divoza is dit 31.40 euro???

http://www.divoza.com/collectie/paard/g ... shine.html

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 23:12

Wow. Wat voor winkel? Want hier kan ik hem nergens in de winkel krijgen :n .

Moet zeggen dat ik er dolblij mee ben, manen zijn superzacht en klitvrij!

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 23:20

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 08:56

de bodyshine is een ander product dan de detangler. De detangler is een stukje duurder, maar veel geconcentreerder en werkt echt specifiek op manen en staart. De bodyshine kun je ook op manen en staart sprayen hoor, maar werkt minder lang en effectief dan de detangler. De bodyshine is vooral voor wedstrijden/shows. Als je paard al schoon is en dan de laatste glans eroverheen (waar ie erg goed voor werkt moet ik zeggen!)

Angeline1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 15:21

Ik ga het vandaag ook maar eens bestellen kijken of mijn paard zijn staart ook wat dikker wil worden. Nu gebruikte ik altijd Equishine daar wordt de staart niet dikker van namelijk.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 15:50

Zou het kunnen dat het door de buitentemperatuur minder gaat werken? dat het in de winter te koud was en nu te warm?

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 19:10

Angeline1990 schreef:
Ik ga het vandaag ook maar eens bestellen kijken of mijn paard zijn staart ook wat dikker wil worden. Nu gebruikte ik altijd Equishine daar wordt de staart niet dikker van namelijk.

van CM ook niet. Het oogt dikker en voelt zachter.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 19:11

Nibbit schreef:
Zou het kunnen dat het door de buitentemperatuur minder gaat werken? dat het in de winter te koud was en nu te warm?

Geen last van.. tenzij paard klam is en veel zwiept naar de vliegen. De staart wordt dan wat stugger van het zweet.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 22:19

Angeline1990 schreef:

Omdat het haar minder snel afbreekt bij gebruik van CM ipv equishine, kan het zijn dat je staart dikker blijft. Meer haar gaat er niet van groeien, maar het bestaande haar zal zich beter houden zeg maar.

Angeline1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 11:50

Evelli schreef:
Angeline1990 schreef:

Omdat het haar minder snel afbreekt bij gebruik van CM ipv equishine, kan het zijn dat je staart dikker blijft. Meer haar gaat er niet van groeien, maar het bestaande haar zal zich beter houden zeg maar.

Ik ga het gewoon proberen en ik zal zien wat het resultaat gaat worden. Als ze haren maar minder afbreken ben ik al blij.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 11:55

ik ga van de week ook maar weer eens een fles detangler halen..
enkel hoe gebruiken jullie het??hoeveel smeer je in de staart en manen?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 12:05

In mijn shet haar staart heb ik genoeg aan een beetje (ter grootte van een euro stuk), voor haar manen heb ik dat 2x nodig (maar ze heeft ook een gigantische bos)

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 19:21

Ik doe zelden iets in de manen (KWPN sportcoupe) maar er gaat ong. een druppel ter grootte van een 2 euro muntstuk verdeeld over de staart.

(vanaf onder de staartwortel tot in de punten. Wat na het uitwrijven nog aan mijn handen zit doe ik bovenin de staart. Ik smeer het niet over de staartwortel heen maar pak de uiteindes van de haren en die wrijf ik zachtjes in. Is heel minimaal wat er dan aan de haren komt.. maar ik doe het meer voor een beetje glans)

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 20:08

Zie hier het resultaat van regelmatig CM gebruik....

Voor
Afbeelding Megastaart naAfbeelding

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 20:24

Wauw wat een verschil! Moet zeggen dat het bij de manen van mijn merrie ook wonderen blijkt te doen :j .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 20:28

Jeetje....en dat echt álleen door de detangler...?
Zou het ook kunnen helpen tegen geschuurde staarten(paraplu look, geen wondjes..)

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 20:47

Anoniem schreef:
Jeetje....en dat echt álleen door de detangler...?

Ja heb alleen detangler gebruikt en gewassen, natuulijk gaat er wel tijd overeen... tussen deze foto's zit ca een jaar, maar toch het resultaat mag er zijn.

Het resultaat was wel sneller zichtbaar, maar kon daarvan geen foto's vinden....