Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
DubbelFun schreef:@Akshay: een bomenverbod door de gemeente?? Weet je de reden daar achter ??
Toen wij hier kwamen stond er veel meer 'fruit' dan nu het geval is. Momenteel hebben we nog 1 appelboom, 1 perenboom, 1 pruimenboom, 1 walnoot en wat (meest wilde) bramen. De taybes heeft vorig jaar het loodje gelegd.
boemel schreef:Prairy schreef:Wij krijgen 22 januari 2100 boompjes en struiken geleverd. Ik zal mijn lijst met zo'n 150 fruitbomen en struiken maar niet gaan opnoemen die we vorig jaar geplant hebben, samen met nog 800 boompjes en struiken
Tjee das echt veel. Eh, hoe groot is jullie perceel ook alweer?
We laten binnenkort de 3 appelbomen uit de wei verplaatsen naar de 3 perenbomen in de zij/voortuin. Dan is dat al een echte boomgaard voor ons ha ha
Prairy schreef:Akshay, Meidoorn is niet altijd een boomMag je ook geen haag planten? Of hazelaars? Dat zijn echt struiken en kunnen wel mooi groot worden en dicht. En je zegt dat je 1,1 ha hebt en op 8500m2 niks mag planten, kun je ook niks planten op het gedeelte waar het wel mag dan? Een boom kan best groot worden maar geen 2500m2
Mijn voedselbos uitgespreid is denk ik zo'n 3.000 m2 bij elkaar. Tel ik de poel erbij en het gedeelte waar de paarden echt niet mogen komen dan kom ik denk ik op zo'n 4.000 m2.
betadine schreef:Akshay: Wel jammer dat je geen extra bomen mag planten. Ik vraag me wel af in hoeverre ze dat controleren. Zeker als het om lokale bomen gaat is het moeilijk aan te tonen dat ze aangeplant zijn.
DubbelFun schreef:Klinkt als een winkel waar ik wel eens naar toe zou willen (maar te ver weg), dus ik zal het bij de Welkoop moeten houden.