Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chasey

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 10:56

Hoe ziet het er precies uit dan, want heb er niet helemaal een beeld bij.
Daan gaat juist van het voorjaar een stuk verharden voor de stallen, zodat het daar niet zo'n vieze drekbende wordt. Altijd voor de stal is het zo'n blub zooi. Nick piest daar :') En ze lopen dat stukje helemaal kapot als ze in en uit de stal lopen. En als het dan vriest, is het zo ongelijk terwijl de rest van de paddock wel mooi glad is.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 12:38

Wat de muis betreft zou ik idd gewoon een beetje eromheen weg halen en de rest gewoon voeren. Misschien iets anders bedenken voor de volgende keer ;)

Hebben hier regelmatig balen hooi met hele plekken vogelpoep en uilenballen (wel een nadeel van uilen), die gooi ik gewoon met poep en al in de ruif. Als het droog is valt het er vaak onderweg al vanaf en anders vind ik het wel weer terug als de baal op is

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 13:44

@lynn: oe ik ga voor je duimen. Ik ben ook zo. Als ik mijn zinnen ergens op heb gezet dan kan ik aan niets anders meer denken. Heel frustrerend. Het is ook een lastige situatie denk ik als je budget maar 3 ton is en je wel wensen hebt. Hier in de omgeving krijg je niet eens bouwgrond voor die prijs.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 14:12

chasey wat stoer, die brug! +:)+
Ik heb hoogte-vrees en op zulke bruggen heb ik lopend al moeite .

lynn duim mee!
Hopelijk gaat de verkoop aan beide kanten door :j

Jullie gaan hard :oo

Hier prachtig weer, zo eens een ritje maken.

Enne een beetje voorjaar in huis.
Afbeelding

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 14:14

ahh jemig spatter die paardjes zijn echt too Cute geworden

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 14:20

Wat ontzettend leuk Spatter <3

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 14:32

Mooi Spatter, heb jij die gemaakt?

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 14:32

spatter, Wat super leuk en creatief gemaakt zeg! :D

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 14:34

Spatter heb jij die gemaakt?
Die zijn zo leuk!

Even vraagje, ik heb 4 januari ontwormt en moest na 6 weken herhalen is dat dan morgen of die week er op?

Ben niet zo goed in dat uitrekenen :oo

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-17 14:43

Dat is morgen :)

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 14:44

Caily schreef:
Dat is morgen :)

Oke top dankjewel!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 15:25

rover :j nieuwe hobby
de linkse was de eerste en gaat binnenkort in Duitsland wonen
voor de rest maak ik echt geen voor anderen want het is best veel werk

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 15:44

spatter schreef:

Jammer, wilde net een bestelling plaatsen :+ :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 15:47

spatter schreef:

Baal ik van! Zag mij al helemaal liggen in bed met een mini versie van Lona en een inimini verse van MiniMe... :o O:)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 15:51

AbbyBlues schreef:
spatter schreef:

Jammer, wilde net een bestelling plaatsen :+ :Y)

Kennis uit t dorp maakt ze voor 4 euro

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 15:53

Lynn_Nikita schreef:

Ja maar die zijn niet door Spatter met liefde gemaakt :o

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 15:54

AbbyBlues schreef:
Lynn_Nikita schreef:

Ja maar die zijn niet door Spatter met liefde gemaakt :o

Dat is waar!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 15:57

Jenny_S schreef:
@lynn: oe ik ga voor je duimen. Ik ben ook zo. Als ik mijn zinnen ergens op heb gezet dan kan ik aan niets anders meer denken. Heel frustrerend. Het is ook een lastige situatie denk ik als je budget maar 3 ton is en je wel wensen hebt. Hier in de omgeving krijg je niet eens bouwgrond voor die prijs.

Voor hier is dat wel te doen geen kant en klaar huis maar wel met grond tussen 3000 en 8000m2 erbij . Vorig jaar toen het te koop kwam stonden er 6 te koop in omtrek van 5 km tot € 320.000

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 16:00

Mooi gedaan Spatter!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 16:02

lynn voor 4 euro?
Jeetje, dan heb je net je wol en oogjes er uit, dan moet je wel heel graag haken (of je dood vervelen := )

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 16:02

Wij hadden een mini budget dus ben dolblij dat ik ze uberhaupt aan huis heb O:)

Hoop echt dat het allemaal klikt zou echt meant to be zijn ;)

Kim_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 16:16

LKS schreef:
Kim_W schreef:
Thanks fabster, ik zal daar ook eens naar kijken :)

Licor kun je die hoek eruit scheppen? En misschien het bovenste laagje pulp vd hele emmer. Dan kun je nog voeren wat de muis/rat niet heeft aangeraakt.

Domme vraag misschien :x maar is het besmettelijk oid als een muis het heeft aangeraakt? Als er muizenpoep tussen zit lijkt me dit indd niet goed. Maar als er een muis overheen loopt, daar had ik nog niet over na gedacht. Sorry als het een domme vraag is :')

Bij ons thuis staat er altijd een volle kruiwagen met biks voor de kalveren in een open loods. Daar zal vast ook wel eens een rat bij komen denk ik. De poezen pikken ook wel eens een brokje. Maar dat gaat al jaren zo, dus kan me niet voorstellen dat het (in elk geval voor kalveren) ziektes overdraagt oid.

Ratten staan er natuurlijk wel om bekend dat het echte ziektedragers zijn. Zoals iemand al zei kunnen ze via hun urine de ziekte van weil overdragen. Maar dan zou je de hele emmer weg kunnen kieperen, want plas zakt toch naar beneden. Ik probeer er wel wat rekening mee te houden. Dus als je bijv. pulp klaarmaakt dat je dan een plankje eroverheen legt, zodat er geen beest bij kan komen. Op mijn werk hebben we een oude deken over de niet-afsluitbare voertonnen liggen. En mocht ik zelf zien dat er eentje in mijn emmer pulp heeft gezeten zou ik gewoon voor de zekerheid het bovenste laagje weg schrapen.
Nou moet ik zeggen dat mijn kuilgras ook gewoon in de stal open en bloot ligt, dus hier kan ook zeker wel een rat of muis doorheen lopen. Dit voer ik ook gewoon. Je kunt het nooit helemaal tegenhouden. Die beesten knabbelen zich door veel dingen heen. Maar een beetje opletten kan geen kwaad :)

Ik heb een nieuwe zadelkar en heb al mijn spulletjes helemaal schoongemaakt voordat het erin mocht. Dus alle borstels weer lekker gereinigd en al mijn tuig weer mooi gepoetst. Heel fijn. Nu nog eens wat klussen in de stal en dan misschien nog eentje longeren of rijden.

Azmay het klinkt wel goed. Ik zou inderdaad alles heel duidelijk op papier zetten met handtekeningen van beide partijen. Dan zou het m.i. wel moeten kunnen :) Ben benieuwd naar je ervaringen. Zelf ook al een aantal keer eraan zitten denken. Vind het toch wel leuk om een beetje sociaal contact te hebben met paardenmensen. Dat is het nadeel van alles aan huis.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 16:36

Lynn_Nikita schreef:
Jenny_S schreef:

Voor hier is dat wel te doen geen kant en klaar huis maar wel met grond tussen 3000 en 8000m2 erbij . Vorig jaar toen het te koop kwam stonden er 6 te koop in omtrek van 5 km tot € 320.000

Ok ja dat zal hier nooit gebeuren. Ik kan me in ieder geval voorstellen dat je snel een mooi plekje wilt hebben. Helaas zijn dit soort dingen niet af te dwingen en moet je soms engelen geduld hebben. het huis wat wij nu hebben gekocht was in eerste instantie ook te duur, maar toch reed ik af en toe langs en was ik hem al aan het inrichten. Blijven hopen! Misschien komt het uit en anders is het niet voor je bestemd geweest.

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 17:03

Ziekte van weil heb je inderdaad wel kans op als ratten en muizen over voer plassen en poepen. Maar ik kan me voorstellen dat de kans erg klein islam bij zo'n emmer wat er maar even staat. Dan eten ze er eerder uit dan dat ze het als wc gaan gebruiken denk ik. Wellicht afdekken met van dat plastic van de keuken of aluminiumfolie oid voor de zekerheid?

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 17:05

Maar 3ton? Ik vind dat echt veel. Wij zijn voor een hypotheekgesprek geweest en krijgen bij lange na niet zo'n bedrag. Dus voor nu blijven we wonen waar we nu wonen en sparen we door