het paarden aan huis topic deel 9

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje_M

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 21:23

Hier valt het me nog mee met het natte. Paddock is wat glad en 2 plasjes, maar nog prima te doen voor de dames. En de bak is nog prima. Vanavond nog een aan de hand en een onder de man gewerkt. Als het zo blijft deze winter, teken ik er voor

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 21:57

Hier alles ook nat. Helaas. Halve droge dag en het is weer droog, maar tijdens de regen word ik er wel triest van. Nouja, het is wachten op de uitvoer van het werk en dan hebben ze weer een mooie droge paddock en track.

Verder is dit dus echt niet mijn weer.
Wel vanmiddag mijn gereedschap en losse troep deels uitgezocht. Maandag beginnen ze met het vernieuwen van de buitenkant en vervangen nog wat kozijnen en dan wil ik de spullen uitgezocht hebben. Veel is oud, weinig gebruikt en kan dus weg.

Iemand nog interesse in een paarden tweewieler? Die moet ik nog “ even”verkopen.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 23:34

He bah horsii, dat is naar voor je buurvrouw!

@DP, het plezier straalt er vanaf :D

Ik was vanavond later als gewoonlijk want ik was bij een vriendin.
Ging net voeren en mn merrie stond raar te doen.
Schrapen, blazen, achteruit lopen.
Heb deken eraf gehaald, alles gecheckt/gevoeld/bekeken en temp gemeten.
Niks raars kunnen ontdekken.
Heel bijzonder weer.
Enige wat ik kan bedenken is dat ze per ongeluk tegen de stroomdraad is gekomen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 06:50

Gelukkig waarschijnlijk niks aan de hand Karin, wel schrikken
Belker goed opgeruimd

Hier vermoedelijk de quad overleden. Tijd geleden 1 overgenomen voor klein bedrag maar het is ontzettend moeilijk om aan onderdelen te komen. uiteindelijk lekte die nog maar veel minder. Maar mijn zoon ( die met gebreken, die niet naar school gaat en dagbesteding krijgt) rijdt er graag op en ik ben blij dat die eens buiten iets gaat ondernemen ipv alleen maar binnen wil gamen. Ze slopen ondertussen wel mijn hele bak met hun donuts en bochtjes en gas geven. Nu doet de quad ook niks meer, vermoedelijk toch warm gelopen

Zo lastig dan met wat er dan komt als er weer gespaard is ( Bijkeuken verbouwing is ook nog niet klaar)

quad: kunnen kinderen mee rijden en kan ik losse zand mee slepen, maar niet met pinnen de grond in, heb ik hefboom nodig en juist door het racen van hun is het nodig dat die wat losser getrokken wordt

auto kan ik wel met gewone sleep mee rijden maar net als de quad niet de grond in

Oudere mini tractor, wel hefboom dus slepen gaat beter, maar dan is die dus alleen om te slepen, prijs ligt gelijk aan een quad

Frontlader, die maten die ik zoek zijn te licht om pak hooi mee te tillen heb ik gehoord, dan ben ik wel het duurste uit maar als ik ermee kan slepen maar ook mest kan scheppen en pakken kan verplaatsen is mij dat waard, maar kan ik dat daar wel mee? Ik ben beperkt in de ruimte met draaien dus een groter model wordt weer lastig

Au

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 12:18

De meeste front laders kunnen toch Max 300?

Wel in het model trekker dat ik heb. Mijn man wil een mini shovel geloof ik. Ik hou de trekker voor slepen, frezen, maaien.

Maar ja soms is maaien met een zitmaaier weer handiger. Ik he straks een schuur vol haha.

Wat een lekker weertje vandaag hè!

Heb de hooi opslag even opgeruimd morgen komt er nieuw.
Joep al getraind alles gemest. Binnen ook bezig geweest met de vaat en aardappel. Straks nog 2 pony’s in het tuig zetten. Vanavond nog elders helpen en bekappen.

Afbeelding
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 13:04

Je bent er maar druk mee :)

Ik heb in mijn kledingkast 2 houten latjes als plankhouders geschroefd omdat de plank wegens wat doorbuigen van zijn stutjes gestort was.
En de vliegendekens en wat klein spul gewassen.
Straks nog wat winterviolen planten, dus het rijden zal er wel bij in schieten :)

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 14:00

Ik ben goed aan het hoesten en niet lekker. Dus ik doe rustig aan. Alle hooinetten zijn gevuld, als ik motivatie en energie heb, zo in de oude keuken verder met troep uitzoeken en dan in de namiddag rondje mennen.
Anders is het bankhangen en straks mennen.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 14:17

DubbelFun schreef:
Je bent er maar druk mee :)

Ik heb in mijn kledingkast 2 houten latjes als plankhouders geschroefd omdat de plank wegens wat doorbuigen van zijn stutjes gestort was.
En de vliegendekens en wat klein spul gewassen.
Straks nog wat winterviolen planten, dus het rijden zal er wel bij in schieten :)

Gewoon een normale dag :)

Lekker aan het rommelen dus maar jammer van het rijden.

Belker schreef:
Ik ben goed aan het hoesten en niet lekker. Dus ik doe rustig aan. Alle hooinetten zijn gevuld, als ik motivatie en energie heb, zo in de oude keuken verder met troep uitzoeken en dan in de namiddag rondje mennen.
Anders is het bankhangen en straks mennen.

Maar iig mennen! Haha! Snap ik helemaal.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-24 18:55

Nou hier ging mijn lijf vanmorgen een andere richting op dan gewenst. Wordt wakker met draaiierig gevoel, wil de gang oplopen en liep als een dronken mens.. trok gelukkig bij maar ben toch niet met fiets naar werk gegaan.

Guus heeft vandaag lekker gewerkt, ze is braaf geweest bij de smid en ik ben nog even naar les gaan kijken van de mini me van lynn_nikita

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 19:19

hey dat je zo duizelig was heb ik dan niet meegekregen. Gok je evenwichtsorgaan wat even van de wap was

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 19:24

@joyce: check je je 'suiker' wel eens ??
Als die 's ochtends erg laag is dan kun je zoiets krijgen.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-24 19:37

Nee suiker test ik normaal niet. Iets om in de gaten te houden.

Nee LN je had niks gemist, had er niks over gezegd en stond stabiel straks :+
Het was vooral een raar iets.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 19:39

Hier een mede draaier… maar wel stront verkouden, 39 graden en pijn in m’n botten.. was om half 6 terug van kantoor en moet eigenlijk morgen om 8.30 in Eindhoven zijn.. dus nu ff languit op de bank en op tijd naar bed

Bleh

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 19:43

Er heerst van alles joh. Ben al 2 x in een maand ziek geweest en normaal skip ik alles.
Wel 2 totaal verschillende dingen dus wie weet ben ik er nu weer voor een paar jaar vanaf.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 21:31

Hier ook een zieke.
Dinsdag begon buikpijn, maar het trok ook wel weer weg.
Vannacht werd ik heel beroerd wakker en moest ik naar de wc rennen. Vanmorgen nog steeds heel beroerd en niet gewerkt.

Einde dag in de paddock even wat clickertraining met Mir gedaan. Was nog steeds misselijk, maar even buiten in de zon en met afleiding deed wel goed.

Hopelijk kan ik morgen weer even paardrijden.
Beterschap voor iedereen die ook niet lekker is.

Gisteren heb ik een half uurtje op Mir gereden. Was alweer een week geleden. Eerst gelongeerd en dat was nodig. Mir is een bommetje momenteel.
Ze is hier nu 16 maanden en wilde eigenlijk nooit echt rennen en lopen, maar momenteel knalt ze als een gek door wei en paddock met fikse bokken.

Onder het zadel een paar keer een kleine hapering, maar eigenlijk heel braaf. Zadel lijkt goed te liggen na aanpassing. :o

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 21:48

Beterschap voor allen die het nodig hebben :(:)

Wat een heerlijk zonnig dagje hier vandaag <3
De paarden lekker dekenloos. Ze hebben eindeloos gerold en gekroeld met elkaar haha.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 21:52

Beterschap allemaal!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 21:55

Beterschap allen.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 22:14

Bedankt.

Vandaag weer een la in de oude keuken uitgeruimd, schoongemaakt en ingeruimd Morgen verder met een volgende lade. Er ligt allemaal los gereedschap en schroeven in. En de muizen hebben er fijn doorheen gelopen……
Nog zat uit te zoeken en spullen wegbrengen naar recycling.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 22:16

Beterschap!

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 22:25

Beterschap aan alle zieken!

Belker, lekker bezig met opruimen :j

Is dit nu hypergranulatie?

Spoiler:
Afbeelding

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 06:47

Ja, dat is eigenlijk gewoon wild vlees. Met stevig verbandje kun je het soms beperken of de arts kan het bijsnijden met een mesje, is weefsel wat ontzettend snel bloed en groeit maar te hard krijg je lelijke bulten van en voorkomt dat de gezonde weefselrand dicht kan groeien. Meestal snijden ze het weg
Er is ook een zalfje wat daar fijn tegen werkt volgens mij zitten daar iets van cortisone in maar ik kom even niet op de naam

edit volgens mij Betnelanzalf of iets wat daarop klinkt, ik ben een ramp om medicatie namen te onthouden. Bij de arts zei ik ook altijd, die witte tube, die gele fles, klinkt als....

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 07:41

Ja dat is hyper granulatieweefsel. Weet niet hoe ze dat bij paarden doen. Bij mensen stippen we dat aan met zilvernitraat.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 09:17

Beterschap voor alle zieken!!

Hier blijft de deken nog even op tot het wat warmer is.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 09:28

Sterkte allemaal.

Vanmorgen al vroeg er uit. Om 7 uur werd het hooi geleverd. Dat leverde enigszins verbaasde paarden op, maar ook mooie beelden in een nog rustige wereld.

Afbeelding