Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 14:03

Jade schreef:
en de hypotheek kunnen betalen enzo is ook wel een eis :')

Hahaha die leek me vanzelfsprekend :') Vind het fijn dat we nu wat meer kunnen doen dan 'overleven' :D En dat hou ik ook graag zo.. dus dan moeten we allebei gewoon fulltime blijven werken, vooralsnog..

Lijkt me heel moeilijk om thuis ineens juf te moeten spelen.. lijkt me de moeder-kind relatie toch enigszins verstoren ofzo... succes voor degene die die uitdaging te wachten staan!!

En respect voor een ieder die gewoon (keihard) werkt terwijl het toch niet altijd even makkelijk gaat _/-\o_

Belker

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 14:07

Ik heb vandaag de tekeningen ingezien van de nieuwbouw. Zoals ik het nu ziet blijft ons stukje, en het stukje bos onaangeroerd. Ik ben aangenaam verrast.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 14:10

Dat is goed nieuws :)

Mwa ik zit er ook echt niet op te wachten om juf te spelen. Als ik juf had willen worden, stond ik wel voor de klas ;) ;)

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 14:25

jeetje Belker dat is heftig ik hoop dat je er nog zeker 40 jaar bij mag tellen in goede gezondheid!

@Chasey hier ook, het is dag 1 van school thuis niet te doen, wij hebben eigen bedrijven en mijn dochter heeft geen zin in huiswerk dus moet er echt naast zitten en drillen tot ze het doet. Ze is nog erg speels en wij hebben ons er maar bij neergelegd dat ze een jaartje extra gaat kleuteren :=

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 14:52

Belker, wat heftig, ik hoop dat je nog flink wat jaren mag genieten!
Buiten dat, wat een fijn nieuws over jullie stukje grond!

Ik zit al 2 jaar thuis en ben blij als ik zou kunnen werken, liefst zou ik 2 a 3 dagen werken maargoed dat moet ook (lichamelijk) te doen zijn ..

Toevallig dit weekend bezig geweest om een logo en website te maken voor de fokker van een van m’n konijnen. Heerlijk om even daarmee bezig te zijn, geeft toch weer een fijn gevoel en voldoening! :D

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 16:02

Heftig Belker, knap hoe je je staande houdt.
Zou super zijn als zo uitpakt met de nieuwbouw, duim voor je.

Klinkt niet fijn Tarzan, fijn dat je je gedachten wat kunt verzetten door maken van website en logo.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 20:50

Ik werk ontzettend wisselen, op papier 24 uur, maar in het seizoen is dat soms fulltime of meer met 2 kinderen is dat wel teveel aan worden, poets ook nog 4 uur bij iemand en mijn zoon is opgenomen dus reis ik om de dag nog eens 100 km op en af naar hem toe incl bezoektijd en zit nog een 6 jarige thuis die haar aandacht wil, ow ja, de paarden ook
Het is eigenlijk alleen maar rennen het laatste jaar

Over 2 weken ga ik nog maar 2 hele dagen en 2 halve werken in ochtend zodat ik 3 dagen per week mijn dochter zelf uit school kan halen en ik hopelijk iets meer tijd en ritme krijg Ik werk nu vaker de middagen ivm avondronde voeren maar dan zie ik mijn dochter soms 30 min op een hele dag voor ik haar op school afzet en ze slaapt al als ik thuiskom dat is geen doen
Nu zit ze overdag bij opa en oma en moet ik nog meer op en neer pendelen nu de school dicht is. Geen opvang mogelijk maar ook geen thuiswerk mogelijk dus noodgedwongen bij opa en oma die het eigenlijk ook niet aankunnen maar wat moet je anders?

@Belker, wat een moeilijke situatie. Mooi dat je in elk geval wel goed nieuws over die nieuwbouw hebt.
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 04-01-21 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 20:51

Prairy schreef:
Ik ben blij met mijn elektrische kruiwagen :P heb hem nog niet uit kunnen testen met echt modder maar wel zwaar beladen met dakpannen door wat mul zand en dat was toch wel fijn :D

En het dak van de schuilstal is erop *\o/*

[ [url=m/FSpMNX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ziet er goed uit! Elektrische kruiwagen oid staat hier ook nog op de verlanglijst, zeker met mn rug. Onze oude overburen hebben er ook 1, zo 1 die lijkt op een stint maar dan met een mestbak. Wat een verademing is dat! Makkelijk op/af stappen en goed te kiepen. Weet even t merk niet meer maar die is de investering wel waard.

Malenka leuk de fruitbomen halen! Wat hebben jullie allemaal?

Iedereen weer aan het werk! Wij hebben de feestdagen door gewerkt (zorg gaat gewoon door.. )
Hier werken we allebei parttime. Partner 24 uur en ik 20 uur (alhoewel ik vaak tussen de 22 en 30 uur zit). Hiermee redden we het prima en kunnen we sparen, dat is het belangrijkste. Ik zelf kan ook niet meer werken. Na een week van 30 uur merk ik 't ook direct dat mijn rug dat niet meer aan kan na 3 rugoperaties. Moet 20 januari ook weer in de ct scan omdat het niet heel goed gaat.
Maar het is fijn om op deze manier lekker veel tijd voor de paarden te hebben.

Chasey dat klinkt niet relaxed om op die manier de kinderen aan school te zetten nee.

Belker wat heftig zeg! Logisch dat het genieten voorop staat. Wel goed nieuws over de tekeningen van de nieuwbouw!

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 23:18

Jinte, super leuk! :D
We hebben van alles. Twee appels, twee peren,twee pruimen, twee kersen,kweepeer,Japanse peer, amandel en mispel. (Ik kan de variëteiten ook benoemen als je dat interessant vind... := )
En bah rugklachten... Ik ben heel erg blij dat ik daar zelf vanaf ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 23:21

Oh tof fruitbomen. Wij hebben een appelboom op de track staan.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 23:22

KWEEPEER!! Die wil ik zo graag :+: <3 :9

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 23:24

Wauw zoveel variatie Malenka! Wij hebben ook het een en ander staan. Weet er niet precies alles vanaf maar vind t wel heel leuk. Wij hebben 2 kersenbomen, 1 mirabelle, 2 appelbomen (2 soorten) en een perenboom. En tegen t huis groeien druivenstruiken <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 23:24

DeWat?! :+

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 23:26

Dat is heftig Belker. Hopen op wind mee.
Wat fijn dat de nieuwbouwplannen gunstig lijken uit te vallen!

Had hier opeens een ijslander die mogelijk brokjes aanpakte.. is zijn halve tandje scheef door de volwassen tand eronder. Was beetje scherp tegen zijn lip dus hij deed heel voorzichtig.
Een half tandje doordat die was gespleten door een trap en de linkerkant nog vast zat, rechter kant los dus die had tandarts er al uit gehaald.
(Diddle mist dezelfde tand, dus geen idee wie van de 2 die discussie had gewonnen :') )

Fruitboompjes, wij hebben 2 wilde appels gezet, en staat hier al een gore pruimenboom en een kersenboom waar de merels aandelen in hadden.
Zeer binnenkort nog 550 beukjes zetten -O- :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 23:27

Succes alvast :+

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 23:35

Wij krijgen 22 januari 2100 boompjes en struiken geleverd. Ik zal mijn lijst met zo'n 150 fruitbomen en struiken maar niet gaan opnoemen die we vorig jaar geplant hebben, samen met nog 800 boompjes en struiken :+

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 23:38

Hahahaha jij telt niet Prairy!! _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 23:38

Hahaha ben blij dat wij andersom te werk kunnen :+

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 23:55

Haha Prairy, laat maar.
Hier staan ongeveer 8 pruimenbomen. Ik heb gele framboos geplant. Komend jaar kijken of die aanslaan.

Oeps Aksay.... hier kwam zaterdag de gebitsverzorger langs voor ons, maar die heeft gelijk Elsa nagekeken en behandeld.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 23:55

Ik zou willen dat ik er zo veel kwijt kon Prairy. Jullie project is echt geweldig. Mijn wenslijst is ook enorm. Maar op 2000m2, waar ook een huis op staat en waar ik twee paarden hou, is het wat krap. :o

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 00:11

Gele framboos :9 dat is wel mijn favoriet, na de aardbeien en pawpaws!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 01:17

Prairy schreef:
Wij krijgen 22 januari 2100 boompjes en struiken geleverd. Ik zal mijn lijst met zo'n 150 fruitbomen en struiken maar niet gaan opnoemen die we vorig jaar geplant hebben, samen met nog 800 boompjes en struiken :+

Tjee das echt veel. Eh, hoe groot is jullie perceel ook alweer?

We laten binnenkort de 3 appelbomen uit de wei verplaatsen naar de 3 perenbomen in de zij/voortuin. Dan is dat al een echte boomgaard voor ons ha ha

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 07:18

Belker schreef:
Haha Prairy, laat maar.
Hier staan ongeveer 8 pruimenbomen. Ik heb gele framboos geplant. Komend jaar kijken of die aanslaan.

Oeps Aksay.... hier kwam zaterdag de gebitsverzorger langs voor ons, maar die heeft gelijk Elsa nagekeken en behandeld.

Waarom zie ik jou nu in gedachten met zo'n mondsperder in je mond in de stal staan? :+

Gisteren even overlegd met de fokker over tandje (wat weet ik nou van jonge paarden) maar als het alleen een beetje ongemakkelijk was en niet ontstoken kon ik het wel afwachten.
Vandaag thuiskantoor dus kijken terwijl het licht is.

Wat een aantallen prairy! Hier 1,1 ha, maar er is 8500 m2 met een bomenverbod (agrarische bestemming =×bomen hier).. En ik heb geen trek met de gemeente te steggelen dat aan te passen.

Hebben jullie daarvoor je grote speelgoed Robijn? Om achterwaarts bomen te planten ?

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 07:49

Wat mooi al die fruitbomen!
Hier staan ook een aantal fruitbomen.
De exacte soorten weet ik niet, want ze stonden er al.
Appel, peer (hele lekkere!!), kersen, pruimen (2 verschillende soorten en een mispel.

De bedoeling is dat er nog wat bij komt.
En uiteraard onze moestuin van ruim 200m2.
Maar dat kan pas als de loonwerker geweest is.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 08:57

Wat een hoop fruit, gaaf!
ik heb een kiwistruik en een hele oude kersenboom die prachtig is alleen zo zo ontzettend verkeerd staat op de plek waar ik mijn 2e stal wil
ik wil ooit wel nog wat bijplanten maar tuin is nog niet prioriteit geweest en nu voornamelijk kindertuin, terras en de rest voor de paarden