Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 19:54

Oftewel , hij is nog gewoon van jou.

Zolang mensen niet betalen krijgen ze hier niks mee, juist om de reden dat ze er van alles mee kunnen uithalen waar je niet gelukkig van wordt.
Wil niet zeggen dat ik het paard niet terug neem maar dan heb ik de keus.

Vivat

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 19:59

Jemig Kirr waardeloos zeg! en je dacht zo'n goed thuis voor hem te hebben gevonden :( hopelijk valt het ophalen mee, kan me voorstellen dat het nu nog moeilijker wordt om hem weer opnieuw in de verkoop te zetten...

Mooie hooiruiven komen er voorbij zeg! wil ook nog eens zoiets maken, maar ja wil en moet nog zoveel :+

Hier is alles ook lekker droog hoor :D de bak een beetje té, maar goed je kan niet alles hebben ;)

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 20:15

Kirrr schreef:
Ik verwacht wel drama, maar geen moeilijkheden. Daarvoor sta ik te sterk, zowel in contract als dat mutatiedocument oid nog niet getekend waren.
Maar zal sowieso blij zijn als hij op de trailer staat.

Vind het vooral belachelijk, het is echt reactie uitlokken.. ze weet goed dat ik dit ga tegenkomen natuurlijk.
Maar weer bewijs dat ze enkel de halve waarheid verteld.
Ze vergeet te vermelden dat hij bv nog niet betaald is.

Is dus echt een persoon die geen leven heeft. En al de reacties erop voelt voor haar aan als een steuntje in de rug denk ik. Heb de reacties gelezen. Maar de waarheid erbij zetten gebeurd idd wel niet. Hoe zielig zijn sommige mensen.. ik vind hem op de foto ook niet geweldig uitzien als ik hem op jouw foto's zag. Ik denk dat ie heel blij zal zijn als ie jouw terug gaat zien.. sommige paarden met een verleden kunnen jammer genoeg nooit bij andere mensen aarden. Hoe erg dat ook is. Heb in het zelfde schuitje gezeten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 20:22

Oh My Kirr, bijt hier dan ook nog maar even flink op je tong, totdat paardlief weer bij jou op stal staat. Sterkte ermee!

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 20:26

Sure_lee schreef:
Beetje late reactie. Maar hier dus nog een foto van mijn kruiwagen. Ik heb zaklampjes van de action gekocht en met tie wraps vastgemaakt.
[ [url=m/y2iaJD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Top! Dank je wel! Komen de lampjes niet in de knel als je gaat legen?

Kirr, wat vervelend dat het niet werkt zoals je bedacht / gehoopt had. Fijn dat je 'm weer kunt ophalen :j

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 20:32

Kirrr schreef:
Ben letterlijk ziek geweest van de situatie.
Ga het verhaal niet openbaar gooien, wil via pb wel wat meer vertellen voor degene die daar interesse in hebben.

Ik verwijt mezelf te snel vertrouwen gehad te hebben en dus veel te naïef te handelen.
Daar mag mijn paard niet de dupe van zijn. Ben zeker dat jullie hetzelfde gedaan hadden in mijn situatie.

Moet wel eerlijk zeggen dat het nu extra moeilijk is om opnieuw een koper te zoeken. Omdat het gewoon altijd heel erg moeilijk is om te weten hoe het zal uitdraaien.

Ontopic; zo gek dat jullie over nattigheid klagen. Hier nog altijd kurkdraad, de prikpaaltjes breken af omdat de grond zo droog is en ik ze der dus niet in krijg.. 1000liter vat is al weken leeg.

Kirr, wat stom :( ik snap dat je vertrouwen zo wel weg is. Hopelijk kom je iemand tegen waar je hem wel met een gerust hart aan kan toevertrouwen..

Hier ook nog steeds kurkdroog trouwens. Met de kleigrond super blij mee, maar ik sleep me wel een ongeluk aan water voor de paarden :')

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 20:36

Heb ook eens gezocht op facebook en ben haar ook tegen gekomen.
Is ze familie van? Kirr

Ik heb zelf 15 jaar een gevoelig paardje gehad, mijn welsh cob was er ook eentje waar ik bijna alles mee kon maar verder weinig mensen.
Ja kinderen, hij was een echt kloek, ook al was hij ruin.
Erg bang aangelegd maar op den duur vertrouwde hij mij en deed zelfs dingen die ik hem vroeg waar hij zelf twijffels bij had maar dat heeft heel veel geduld gekost.
Waar menig mens zei, mep hem eens een keer met die zweep want hij kliert, wist ik dat dat niet zo was, maar angst.
Geweldig reiningpaardje trouwens, de binnenbak was niet eng.
Mis hem nog altijd, die band die je opbouwt heb je niet gauw met een ander paard.

Liseef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 20:37

Haha spatter, die foto _/-\o_

AbbyBlues: Hier geen verharding aan de weides, ik heb het idee dat het dan alleen maar een stukje opschuift en de modder dan alsnog na de verharding komt. Hier valt het gelukkig enorm mee, ze hoeven nooit door de bagger :)

Sure_lee: Dat is handig zeg! En ook erg makkelijk te maken.

Kirrr: Wat rot dat het niet goed gelopen is bij de nieuwe eigenaar. En wat een gedrag zeg... Ik weet weer waarom ik nooit een paard verkoop.

Yontheke: Spannend met Andor!

Fijn dat je bodem nu zo goed is Daan_O! :D

Hier is het weer aardig omgeslagen en de weersvoorspellingen zijn erg slecht. Einde 24/7 buitenseizoen voor de paardjes hier. Het land houdt het makkelijk, maar ik merk aan de paarden dat ze het nu wel lekker zouden vinden om gewoon weer 's nachts naar binnen te gaan. Maar we mogen niet klagen, ze hebben dan ongeveer 7,5 maand 24/7 buiten gestaan :) Nu lekker lange dagen op de wei, van ca. 06.30 tot 22.00 :)

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 20:38

Jullie zijn schatjes trouwens! Bedankt voor de steun.
Kreeg net nog een bericht: 'jij maakt mensen kapot'.

Howlowcanyougo ofzoiets

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 20:49

Wanneer ga je hem ophalen Kirr. Ik zou als het kan anders direct morgen gaan. Kan het niet verder uit de hand lopen.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 20:51

Vorige week was het hier de hele week nog rond de 20 graden en volop zon.
Na morgen daalt het hier ook weer richting de 10 en weer veel kans op regen. Die regen kunnen we wel gebruiken om het grondwater weer wat bij te vullen want dat is echt drama.
Maar het is altijd weer afwachten.

Ik zou ook niet te lang wachten met ophalen.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 20:58

Morgenochtend!! Vertrekken om half 7a7uur.
Ze heeft nog een zielige verwijtende fbpost gedaan..

Ze maakt het wel heel makkelijk om zeker zijn dat ik de juiste beslissing gemaakt heb.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 21:00

Ik wilde net zeggen, ze maakt het wel erg gemakkelijk om je vooral niet schuldig te voelen naar haar.
Rap ophalen daar!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 21:06

Gelijk heb je Kirr...opladen en wegwezen.

Duim voor je :(:)

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 21:19

Jeetje Kirr. Wat een gedoe.. Zulke mensen moeten gewoon een andere hobby zoeken.

Andor is ingespoten met cortisones maar dat dachten we al wel. De dierenartse was wel heel positief en vond zijn gewricht heel erg verbeterd en heeft goede hoop dat we nu een jaar verder kunnen ipv een half jaar. En gewoon blijven doen wat we al aan het doen zijn.

xLillith

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 21:34

Stille meelezer komt even uit meeleesmodus.

Wat naar Kirr, denk je dat je een fijn plekje hebt en blijkt het tegenovergestelde waar te zijn. Fijn dat je hem morgen op haalt. :(:)

felineepino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 21:47

Bedankt voor de reacties meiden, ik heb er weer veel aan! Een afdakje waar ze allemaal onder moeten staan valt alleen wel af, we hebben 3 grote inloopstallen, maar omdat we oude pony's hebben(waaronder mijn oudje van 30+) en 2 merries die nog wel eens wat fel uit de hoek kunnen komen, wilde ik persé 1 of meerdere overdekte voerplekken buiten waar ze makkelijk weg kunnen en niet in een hoek kunnen worden gedreven.. De zelfmaak voorbeeldjes heb ik opgeslagen, mocht ik daarvoor gaan zet ik alleen wel de palen in de grond, just in case. Het is me toch een gedoe. Ik vind de voorbeeldjes fijn, dankjullie wel! Nog meer tips/voorbeelden/ervaringen altijd welkom!

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 22:28

Jeetje Kirr wat een verhaal zeg. Zwaar balen dit. Veel succes morgenvroeg. Duimen dat er niet te veel zeik komt.

@Liseef. Daar heb je eigenlijk ook wel een heel goed punt. :\

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 23:14

@Kirr, succes morgen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 07:00

Succes Kirrr!!!
Goede reis en dan lekker weer terug naar je mooie stek!

En zoals palousa zegt; lekker laten barsten. Zonde van je energie.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-11-15 07:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 07:09

Alweer regen hier -O- het is echt bar en boos vanaf donderdag.Zondag was het droog maar het komt alweer met bakken naar beneden :\

Yontheke...dat klinkt niet verkeerd,hopelijk blijft het lekker gaan.

Felineepino...ik heb 2 voerplekken onder mijn afdak en ze kunnen makkelijk weg :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 07:37

Oh bah weer regen? Bij ons vanmorgen om 5:00 een dikke bui, uiteraard precies op het moment dat ik de paarden naar buiten ging doen -O- .

Daarna is het droog en lijkt het droog te blijven.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 08:02

Die bui kwam hier om 6uur over :P
Ben wel klaar met dat water...

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 08:28

Succes Kirr met het halen van je paardje. Wat een naar verhaal. Als je nog een pb wilt versturen dan ben ik wel benieuwd naar het hele verhaal.

Hier is alles ook zo ontzettend nat. Vind er echt geen bal aan zo haha.

Paardjes hebben vrijdag hun enting gehad. Mijn shet had er weer mega veel last van. Echt zo zielig. was 1 hoopje suffe ellende. Sinds gisteren gaat het weer beter. Volgend jaar maar vragen om een andere entstof. En als dat niet kan dan ent ik haar denk ik niet meer. Nu duurde het gelukkig "maar" 4 dagen. Vorig jaar heeft ze 3 weken slecht gelopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 08:35

Dat heeft mijn merrie ook een keer gehad sure lee! Is echt heel zielig. Andere entstof werkte bij haar goed.