Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 11:13

Mooie vergelijkingsfoto!

En *\o/* voor het dak van de schuilstal.

Hier ook anti-lekbanden, we reden de kruiwagens constant lek op meidoorn-doorns :P

Malenka

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 11:49

Hier geen werksituatie. Ik vind het aan een kant uiteraard heel jammer en vervelend dat ik niet kan werken. Maar thuis buiten 'aanrommelen' is wel heerlijk. Vandaag gaan we de fruitbomen halen! Mijn man heeft namelijk ook nog een weekje vrij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 11:49

In de ideale situatie zou ik denk ik een uurtje of 24 werken. Maar dat is toekomstmuziek :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 11:52

Ik heb járen 24 uur gewerkt en dat is zalig. Moet financieel wel haalbaar zijn natuurlijk, maar nu kon ik altijd di/do en weekend rijden en hoefde ik ook niet in het donker uit te mesten zonder dat het enorme hoeveelheden werden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 11:54

Ja ik zou dan dus liefst 5 ochtenden werken, dat ritme (zonder corona buiten de deur) is wel heel goed voor me, de middagen lekker paardrijden en werken hier aan onze uitbreidingen / verbouwingen / projecten.

Het zou nu kunnen maar man is ZZP-er dus weinig inkomsten zekerheid. Vandaar dat ik maar gewoon lekker fulltime blijf werken.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 11:54

Oh dat zou zalig zijn ja!! Maar inderdaad, nog ff financieel niet haalbaar := En af en toe uit eten kunnen is toch ook wel leuk :')

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 11:55

en de hypotheek kunnen betalen enzo is ook wel een eis :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 11:56

hahaha die vooral ja _O-

Uit eten snak ik echt naar zodra het weer kan :=

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 11:58

Jade schreef:

:P

Ik werk wel graag fulltime, maar voordeel aan dat thuiswerken is wel veel meer tijd voor de paarden/huisdieren. Dus zie het plezier van wat minder werken ook wel.. zit er bij mij gewoon zo ingedramd denk ik, als je fulltime kan werken, waarom dan minder gaan werken. Gelukkig heb 'k wel een leuke job :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 11:59

Ja ik ben eigenlijk gewoon afgekeurd maar toch aan het werk.
En ik vind het soms wel echt wat veel ja dus als het minder kan dan zou ik dat wel graag doen maar dan wel met zekerheid dat het ook echt blijft kunnen _O-

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 12:02

Ivm reistijd was in mijn geval hele dagen logischer, maar als je dichtbij werkt zijn halve dagen evt in kombinatie met hele dagen natuurlijk ook mogelijk.
Ik heb altijd al een hekel aan reizen gehad, maar dankzij een verhuizing van het werk was dat even niet anders. Iets wat ik nu geen moment mis :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 12:03

Ik reis nu 3 kwartier maar ik vind autorijden echt heerlijk!

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 12:14

Ik werk gewoon fulltime en voorlopig ook echt nog geen plannen om minder te gaan werken. Maar hier ook geen vakantie gehad dus ik zit nog in het normale ritme qua werken. Alleen vrijdag een dagje extra vrij gehad.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 12:14

Ik werk 4 dagen.
Hoop straks 2 dagen per week thuis, 2 dagen per week op kantoor.

Mijn vriend werkt 4,5 dag.

Daarnaast hadden we tot 2 dagen geleden een gastenverblijf in de verhuur, bouwt mijn vriend websites en doe ik het eea aan fotoshoots als ZZP-er.

Het zelfstandige werk staat even op een heel laag pitje nu we zo'n grote verbouwing hebben.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 12:25

Jade schreef:

Precies die :')

Mijn baan was expliciet voor fulltimer.. ik werk dus in principe 40 u (soms wat meer) en mijn vriend draait er standaard 45, maar regelmatig meer.

Als er bij ons iemand miñder gaat werken is hij dat sowieso, hij heeft minder geld-in-poep-transformerende hobbies :+

Hier is het knetterdruk meteen, ik heb nu al hoofdpijn van alle 'kun je even want heeft haast' :') kijk allemaal uit naar poepscheppen

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 12:26

Ik ben vanaf vandaag ook aan het werk, als school juf :') Thuis.
Straks al het schoolwerk ophalen en dan zien hoe we alles gaan indelen.
Helaas hoef ik nu niet naar de manege om te werken, dus ben ik gewoon thuis. Maar ik moet er wel even aan wennen om David en Marloes 'les' te geven. Ik heb ook mijn eigen dag indeling, routines ed. Dus moet ik zien hoe het schoolwerk er in gaat passen. Vooral omdat school ook nog een eigen planning heeft...
De kinderen leren paardrijden, creatieve dingen doen, praktijk ervaring, leren koken, tekenen etc, dieren verzorgen enzo gaat allemaal prima. Maar ik word helemaal gek van dat digitale huiswerk van de kinderen.
Inlogcodes, allemaal verschillende sites en dingen. We hebben hier nog steeds geen vaste internet verbinding (alleen mobiel internet). En ik ben sowieso geen fan van digitaal huiswerk... ik ben van de ouderwetse stempel. Ik werk liever met pen/potlood en papier...
Niet met die voorgeprogrammeerde programma's rekensommen en dat soort dingen die allemaal ook nog eens binnen een bepaalde tijd moeten... hoe zet ik mijn kind onder druk? Nou zo dus... door ze huiswerk te laten doen met een tijdlijn die zichtbaar (snel) afloopt. %) %) Ik heb daar zo'n hekel aan!!!
Net als dat de juf op de vorige school met een stopwatch naast David zat, omdat hij een aantal woorden MOEST lezen in een bepaalde tijd.
Ik heb echt een hekel aan dat soort praktijken!! -:(- Dat heb ik ook aangegeven. En ik ga zelf dan ook niet zo aan het werk met ze. Ik geef ze gewoon de tijd en de rust om te leren!
Als ikzelf onder druk wordt gezet, presteer ik ook niet!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 12:36

Met een stopwatch ernaast? En in de andere hand dan een rietje om te meppen ofzo? Wat een ouderwetse praktijken.

Ik werk 4 dagen, zou er op zich wel 3 willen werken (en dat zou ook makkelijk kunnen) maar ik heb ook een financiële planning voor de komende 7 jaar zodat ik op mijn 45e kan stoppen met werken :P En ik ga mijn eigen bedrijf starten dus dat gaat ook nog tijd kosten, maar als alles gaat lopen zoals ik wil, draagt het een stuk sneller bij aan financieel onafhankelijk zijn als mijn huidige baan.

En dan komen de paarden pas om de hoek kijken. Hoop ik :') Maar je weet het maar nooit :+

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 12:55

Ik ben volledig afgekeurd. Ik werk nog 2 ochtenden omdat ik het leuk vind. Aar dat kost heel veel. Maar levert ook veel op. Ik ben nu voor de 2e keer in remissie van kanker. Geen lange termijn prognose...... Daar bovenop ook no 45 jaar suikerziekte.
We gaan het zien, ik leef in grijs gebied en geniet van wat ik wel doe.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 12:57

@belker: dat is wel heftig. Sterkte !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 12:59

Dat is zeker heftig. Lijkt me dat genieten dan nog meer op de voorgrond komt te staan.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 13:20

En op wilskracht kun je veel. Ik wil niet stilstaan bij wat er nu niet is. Als het er is, is het vroeg genoeg om na te denken en te regelen.
Ik baal wel van de lichamelijke beperkingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 13:23

True that, wilskracht is de helft denk ik altijd maar. Denken in wat je nog wel kan en andere manieren vinden. Mijn moeder is vanaf dat ik heel jong was gehandicapt geraakt in verschillende vormen en zij is mijn grote voorbeeld.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 13:24

Wat heftig Belker! Snap dat genieten nu voorop staat.

Ik werk 36 uur over 9 dagen. Dat is voor nu prima, maar ik zou uiteindelijk wel minder willen werken. Ben erg gehecht aan mijn vrije tijd. :D

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 13:29

Belker schreef:
Ik ben volledig afgekeurd. Ik werk nog 2 ochtenden omdat ik het leuk vind. Aar dat kost heel veel. Maar levert ook veel op. Ik ben nu voor de 2e keer in remissie van kanker. Geen lange termijn prognose...... Daar bovenop ook no 45 jaar suikerziekte.
We gaan het zien, ik leef in grijs gebied en geniet van wat ik wel doe.

Wat heftig! En goed en knap dat je er zo in staat.
Pluk de dag!

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 13:37

Heftig zeg, Belker. Gelukkig kun je wel genieten van je paardjes, want ook dat is niet altijd haalbaar als mensen volledig afgekeurd zijn. Dat is ook mijn grootste angst. Als ik iets krijg moet alles weg, maar gelukkig denk ik daar niet te veel aan.

Zelf werk ik nu 30 uur, verdeeld over 5 dagen. Dus ik moet wel elke dag naar mijn werk, maar wel voor maar 6uur (+ ongeveer 1,5uur reistijd) maar dat bevalt prima! Liever dit dan 4 lange dagen, want dan heb ik ook nog wat licht in de winter s'middags.

Over de kruiwagens; Ik heb 1 met 2 wielen en deze heb ik net 2 jaar, maar beide banden waren toch wel behoorlijk af en heb ik vervangen met anti-lek banden. Ideaal. Overigens las ik ergens dus dat een kruiwagen na het legen voorover gekiept moet staan (dus de wielen van de grond) en dat deed ik dus nooit.. :+