Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 21:15

Ir1ne schreef:
jeetje, ik wou juist dat ik ze wat kleiner had zodat mijn bandjes konden afzakken :') ik heb 85F of 85G....

die ledlampen geven mooi licht Karin!
Heb jij kant en klare lichtmasten? hoe hoog en waar vandaan?

Ik heb geen kant en klare masten.
De palen heb ik gratis via mn smid gekregen. Die had een klant die ze weg wilde doen.
We hebben de bedrading vervangen (oom van mn man is elektricien) en de lampen er op laten lassen (ook weer via een kennis).
Ik geloof dat ze 5 of 6 meter hoog zijn maar zeker weten doe ik het niet.

superpony

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 23:38

Ik heb geen afhangende schouders eigenlijk. Zijn best recht en hoekig ( dun ) Maar tijdens het uitmesten heb ik links lager vast en werk ik schuin.

Onze shet eet ook met de rest mee, maar is nooit hb geweest en nu wat ouder zonder tanden. Hij heeft wel altijd gewerkt. Eerst gereden en eigenlijk altijd naast mij mee naar het bos. Va onze zoon 12 was voor de sulky gekomen en nog steeds ook naast me mee.

Hij wordt nu duidelijk ouder en heeft een bolle buik. Heb hem laatst naast de fiets meegenomen en verder laat ik hem rennen en losspringen. Vaak met de anderen of met de merrie samen. Die is net zo vlot als hij.

Zaterdag gaan we klussen en dan maandag dus de sleutel. De afgelopen weken echt minder enthousiast dan daarvoor. Eerst was ik enthousiast over de woning. Toen verbaasd dat ze ons bod accepteerden en gelijk ook o, jee.......Daarna werd ik enthousiast en fantaseerde erop los. Maar laatste weken echt koud water vrees........Ben opeens zo bang spijt te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 01:56

Dat gaat over!!

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 06:25

Wij zitten dat de financiering voor de verkoop van ons huis rond moet komen om dat andere huis definitief te kopen... dat moet deze week rond zijn en werkelijk ik blijf er bijna in O:) 8)7
Waarom ben je bang voor spijt sp?

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 07:24

Dat hoort er wel bij toch, superpony? Komt vast goed als je er eenmaal bent.
Jakkes Ir1ne wat een rot situatie, sterkte.

Mijn hooi is vrij arm en stro erdoor eet ze helaas niet. Komend weekend komen de anderen 's nachts naar binnen. Ben benieuwd hoe het dan gaat, want dan kan ze 's nachts gewoon eten. Voorheen at ze dan niet veel. Qua kleinere maas hebben jullie dan 2x2? En welke netten zijn redelijk sterk?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 07:59

En na koud water vrees heb je even een gevoel dat het niet echt is, dat het tijdelijk is. Ik heb dat nu nog steeds vaker. ben er blij mee, maar durf het niet volledig te geloven of zo?
Irene, wat spannend. succes met alle stress die daarbij komt kijken

Ik heb 3 x 3 maas en moet ook echt niet kleiner gaan

Hier de stress dat alles af moet en alles duurt zolang, Man werkt nu de nachten en klust dan weinig.

Over een week ga ik werken en wil ik de verlichting af hebben u het in de ochtenden zo donker is
Hij zou de verwarming eerst zelf aanleggen maar er moet nog zoveel, en de klusjesmannen hebben het u allemaal te druk. pas als de leiding erin ligt en het plafond en de doorgang afgewerkt is kan de stucadoor komen. De metselaar heeft gisteren eindelijk de deurdoorgang dichtgemaakt en de lateien geplaatst. Toe had hij weer te weinig specie om de raam dicht te metselen en kon hij niet verder. Zoooo frustrerend aangezien er elke keer wel iets is bij hem

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 08:22

rover_ schreef:
Dat hoort er wel bij toch, superpony? Komt vast goed als je er eenmaal bent.
Jakkes Ir1ne wat een rot situatie, sterkte.

Mijn hooi is vrij arm en stro erdoor eet ze helaas niet. Komend weekend komen de anderen 's nachts naar binnen. Ben benieuwd hoe het dan gaat, want dan kan ze 's nachts gewoon eten. Voorheen at ze dan niet veel. Qua kleinere maas hebben jullie dan 2x2? En welke netten zijn redelijk sterk?

3x3 en van Zeldenrust Haystack.

Is normaal hoor maar wij moeten verkopen om te kunnen kopen dus ff spannend :)

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 09:03

Herkenbaar hoor SP.
Wij gingen van tussenwoning met minituin naar vrijstaande mega boerderij met 1ha.
Ik heb denk ik de eerste 2 jaar een onwerkelijk gevoel gehad.
Alsof ik op vakantie was en elk moment terug zou gaan naar die tussenwoning of iemand heel hard zou roepen: GRAPJE!!!
De stress om alles klaar te krijgen incl financiën.

En nu zitten we straks weer met andere stressfactoren.
Verkopen we ons huis snel of niet, als we snel verkopen kunnen we wel wat anders leuks vinden?
En als we snel verkopen waar ga ik dan heen met 3 paarden als er 2 nog niet verkocht zijn.
Moet ik alle 3 de paarden verkopen of alleen Rocky en Puck.
Of probeer ik toch een huis te vinden met een mini weitje zodat Puck toch mee kan en Melle op pension %)

Ik had in de afgelopen maand een stuk of 20 favoriete huizen opgeslagen op Funda.
De meeste daarvan zijn gewoon binnen 2 weken verkocht. :wow:
Nu komt er elke weer wel het een en ander bij, maar de rentes schijnen weer te gaan zakken, dus de huizenprijzen gaan ook weer stijgen.
Frustrerend hoor.

Nou zat ik me afgelopen week steeds af te vragen of ik er wel goed aan doe het huis te verkopen _O-
Zo 'goedkoop' en vrij als we hier zitten dat vinden we in NL echt niet weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 09:12

Ik heb hetzelfde hoor, ben van een flat naar grote boerderij met een hectare gegaan :+

ikkebenhier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 11:07

Ik kom hier ook weer even binnen waaien...
We zijn al lang op zoek naar iets om de paarden aan huis te zetten. Elke keer weer gaat het mis.
Ofwel is het buiten de regio de we zoeken, er is geen grond aan, de vraagprijs is boven ons budget, het is in zeer slechte staat,... Of het is net verkocht.

Nu hebben we iets op het oog, maar het wordt verkocht via openbare verkoop. een risico dus.
We zijn al een tijdje bezig met info inwinnen bij verschillende banken, wat betreft woonkrediet.
Helaas, elke keer als we over openbare verkoop beginnen, breken de meesten onze plannen af.

We weten dat het een risico is natuurlijk.
Het is zo demotiverend: hoeveel tijd en energie we erin steken en hoe negatief de banken over onze plannen doen. :-(

Het lijkt wel dat je enkel iets kan kopen als je zelf al een enorm vermogen hebt.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 11:56

Irine, daar ging het bij ons ook bijna mis. Wij hadden ons vooraf goed laten voorlichten en alles uit laten rekenen. Ook dat we eerst wilden kopen en dan verkopen. Alles kon.........Maar toen het puntje bij paaltje kwam, ging het erg moeizaam en het kost ons nu helaas meer eigen geld.

Ik heb snel heimwee en dara ben ik bang voor. Hebben 3jr in Noorden gewoond, maar nu is alles wel anders. Alleen zoon blijft hier wonen, dus hoop dat dat "normaal" wordt en we goed een weg daarin vinden.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 12:02

Ikbenhier, herkenbaar, hier ook een hele hoop gedoe gehad. Vooral nu is de huizenmarkt gewoon gek geworden maar het sleutelwoord is geduld en soms risico durven nemen. Komt vast wel iets op jullie pad. De meeste huizen met grond hier rond de 3 ton zijn klushuizen zoek je hetzelfde maar dan Klaar, zit je al op de 5 ton en dan zitten wij nog in een goedkoop deel van het land.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 17:43

superpony schreef:
Irine, daar ging het bij ons ook bijna mis. Wij hadden ons vooraf goed laten voorlichten en alles uit laten rekenen. Ook dat we eerst wilden kopen en dan verkopen. Alles kon.........Maar toen het puntje bij paaltje kwam, ging het erg moeizaam en het kost ons nu helaas meer eigen geld.

Ik heb snel heimwee en dara ben ik bang voor. Hebben 3jr in Noorden gewoond, maar nu is alles wel anders. Alleen zoon blijft hier wonen, dus hoop dat dat "normaal" wordt en we goed een weg daarin vinden.

in ons geval valt dat gelukkig wel mee :)
maar t blijft wel heel spannend...

Edit:
wij hebben wel geluk gehad, ik hoop daarom dat alles lukt -O-

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 17:47

De hypotheek adviseur heeft gewoon iets te mooie praatjes verkocht en daarna niet gehandeld zoals met ons werd afgesproken. Daarna kwam er tijdsdruk.

Ons huis wat verkocht is, is de ontbindende voorwaarden van financiering nog niet verlopen. Dus in principe is het ook nog wel spannend. Nu zouden we 1 maand 2 huizen hebben. Loopt dat anders, worden dat meer maanden......
Enige is dat de overwaarde dan in het huis blijft en nog niet vrij komt. Maar goed, je weet dat het komt en voor veel minder gaat ons huis toch niet weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 19:56

Hier kwam op het laatst ook wat anders uit de berekeningen... blijft bijzonder.

Heb net super penny in mijn eigen bos over een boomstammetje gesprongen op mijn merrie met mijn 3jarige erachteraan :+

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 20:42

Heerlijk robijntjah!

Spannende tijd superpony. Tof dat je de sleutel al zo snel hebt! Nu kun je straks echt aan de slag.

Wij hadden destijds ook gedoe met de hypotheek. Ik had een studieschuld open staan met 0% rente. Zou geen probleem zijn, maar een maand later bleek het ineens wel een probleem te zijn. Toen hadden we een keuze. Of de studieschuld in 1* aflossen, of mijn studieschuld in tweevoud gekort worden op de hypotheek. Toch maar voor het eerste gekozen, maar het hield niet over...

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 06:02

Bij ons zou dat ook nog kunnen fat de overwaarde in ons huis blijft zitten. Wij hebben nog een koper achter de hand (de NAM) maar dat kost ons dan geld. Verder is onze financiering zo verstrekt als berekend. Ik vind t wel raar dat ze van tevoren andere berekeningen maken.
Dat klinkt leuk Robijn. Zat er ook iemand op de 3 jarige of los mee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 06:44

Los mee, braaf ding!

Bijna weekend, ben er aan toe!

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 07:54

Dat is wel heel braaf!

ik heb al weekend :D 32 uur werken is zo fijn ;)

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 07:58

Hier vandaag mijn eendagsweekend (en maandag weer) want heb avonddienst dit weekend.

Hier gelukkig nu wel wat regen inmiddels gehad al is het wel wat ongelukkige timing ivm een hoef die schoon moet blijven maar heb inmiddels een werkende manier gevonden :) Vanavond omdat mijn grote deze week niet gereden is vanwege die hoef met mijn IJslander les, speciaal van de week voor de tweede keer in drie weken de borst eruit geschoren. Als je hem moet geloven komt er een winter aan van -20.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 08:36

Hahaha mijn merrie heeft zich ook al goed ingepakt. Maar ik begin echt pas met scheren en dekens bij structureel -15 anders scheer ik 5 keer...

Oh ik klaag niet met mijn 36 u hoor maar met verbouwen enzo erbij is het soms wel wat uh veel :+

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 09:42

Robijntjah, zonder scheren hoef ik niet proberen te rijden, het schuim van het zweet staat er met een paar minuten op en hij komt dan slecht op adem. Hij is nu wel geschoren maar staat nog altijd zonder deken buiten omdat ik alleen de boest eruit heb kan hij best tegen een buitje.

Ik werk ook 36 uur en snap je wel een beetje;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 09:44

Jij werkt nog wisselend begrijp ik? Dat mis ik zo joh, toen werkte ik meer en had ik het gevoel meer vrije tijd te hebben (heerlijk om vrij te zijn wanneer de rest van de wereld werkt en andersom).

Ahja, dat herken ik wel, alleen heeft Mo dat met uitstappen (wat is dat?!).... Dus ook scheren maar.

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 10:18

superpony schreef:
Ik heb geen afhangende schouders eigenlijk. Zijn best recht en hoekig ( dun ) Maar tijdens het uitmesten heb ik links lager vast en werk ik schuin.

Onze shet eet ook met de rest mee, maar is nooit hb geweest en nu wat ouder zonder tanden. Hij heeft wel altijd gewerkt. Eerst gereden en eigenlijk altijd naast mij mee naar het bos. Va onze zoon 12 was voor de sulky gekomen en nog steeds ook naast me mee.

Hij wordt nu duidelijk ouder en heeft een bolle buik. Heb hem laatst naast de fiets meegenomen en verder laat ik hem rennen en losspringen. Vaak met de anderen of met de merrie samen. Die is net zo vlot als hij.

Zaterdag gaan we klussen en dan maandag dus de sleutel. De afgelopen weken echt minder enthousiast dan daarvoor. Eerst was ik enthousiast over de woning. Toen verbaasd dat ze ons bod accepteerden en gelijk ook o, jee.......Daarna werd ik enthousiast en fantaseerde erop los. Maar laatste weken echt koud water vrees........Ben opeens zo bang spijt te krijgen.

Komt gewoon omdat het allemaal voor de deur staat, toch? Zulke grote veranderingen zijn altijd enorm spannend. Waar gaan jullie nu heen?

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 10:22

ikkebenhier schreef:
Ik kom hier ook weer even binnen waaien...
We zijn al lang op zoek naar iets om de paarden aan huis te zetten. Elke keer weer gaat het mis.
Ofwel is het buiten de regio de we zoeken, er is geen grond aan, de vraagprijs is boven ons budget, het is in zeer slechte staat,... Of het is net verkocht.

Nu hebben we iets op het oog, maar het wordt verkocht via openbare verkoop. een risico dus.
We zijn al een tijdje bezig met info inwinnen bij verschillende banken, wat betreft woonkrediet.
Helaas, elke keer als we over openbare verkoop beginnen, breken de meesten onze plannen af.

We weten dat het een risico is natuurlijk.
Het is zo demotiverend: hoeveel tijd en energie we erin steken en hoe negatief de banken over onze plannen doen. :-(

Het lijkt wel dat je enkel iets kan kopen als je zelf al een enorm vermogen hebt.

Hier hebben wij precies hetzelfde gehad hoor, de moed was ons in de schoenen gezakt. Of de woningen waren net verkocht, we zouden gaan bezichtigen en werden afgebeld of we werden met meer dan €75000 overboden :+

Totdat ons huidige huis op de markt kwam en we heel veel mazzel hadden en het ons werd gegund.

Dus de moed er in blijven houden, er komt er vanzelf eentje langs en dan had het gewoon zo moeten zijn.