Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chasey

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 10:15

Toen ik Nick net had ben ik met hem het water in geweest. Gewoon tot half beenhoogte van het paard. Maar toen we in het water stonden schrok hij vanuit het niets vreselijk. Achteraf denk ik de schittering op het water, want de zon stond laag. En ben er toen zo verdomd hard afgevallen, dat ik daarna niet meer met hem in het water ben gegaan. Ik ga het dit jaar helemaal opnieuw proberen. :)
James was ook niet in het water te krijgen, met geen stok. Totdat het kwartje viel en hij het ineens super leuk vond. Daarna was hij niet meer uit het water te houden. Zelfs in de winter moest ik hem tegenhouden, hij sjouwde zo het water in :)
En uiteindelijk konden we samen zwemmen, helemaal los van de boden, super fijn vond ie dat. Ook zonder tuig samen gezwommen. :) Mooie tijdens waren dat... die koester ik. Dat was echt ons dingetje.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 10:58

Ik heb geen idee wat die van mij van water vind., Plassen vind hij maar niks die probeert hij te omzeilen. 1 keer in het bos een flinke plas waar wij niet omheen konden incl een bomproof paard wat voorop ging vond hij erg leuk en ging met zijn voorbeen erin slaan.
helaas is hier niks van water in de buurt, alleen op de meinweg waar wij hopelijk nog eens naartoe gaan. Abby, al een andere weg gevonden om daar te komen?

AS zaterdag hebben wij een bezichtiging voor ons huis, mocht het huis verkocht worden, dan doet zich nu een perfecte kans voor, ( mits wij de prijs overeen komen, is nu net iets buiten budget) als het niet verkocht wordt gaat die aan onze neus voorbij en denk ik ook eraan om het huis uit de verkoop te halen. Momenteel staat er al tijden niks meer met minimaal 3000m2 te koop in de buurt max 3 ton, op 1 huis van vrienden na dat officieel nog niet in de verkoop staat maar die wel zeer recent getekend hebben voor een ander huis dus die verkoop gaat nu ook in gang gezet worden bij hun. Het zou zo kloppend zijn, hun geen gedoe met makelaars en het huis meteen kwijt, en wij in een huis in een buurt waar ik al heel lang wil wonen.Toen de woning 7 jaar geleden te koop stond en wij een ander huis kochten wilde mij man niet afgelegen wonen, en hebben wij het huis aan ons voorbij laten gaan. Ik baalde daar toen al ontzettend van maar nu wil hij er ook ontzettend graag wonen ( inmiddels gewend aan wonen in een dorp, de overgang stad naar dorp was al groot voor hem, afgelegen wonen ging hem toen echt een stap te ver)

ik trek alleen die spanning bijna niet meer en die vreet mij echt op. In gedachte ben ik alles aan aan het inrichten en verdelen, ook al weet ik dat er een zeer grote kans is dat het niet lukt, ik blijf er de hele dag en nacht mee bezig. Zo dichtbij en zoooo ver weg

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 11:04

Oh ik ga voor je duimen! +:)+

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 11:14

Ik ook! Ik snap je spanning!

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 11:22

Oh dat is ook heel spannend. Ik duim ook mee.

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 12:10

Dat klinkt inderdaad spannend! Ik hoop dat het uitpakt zoals je graag hoopt :)

Heerlijk dat zwemmen! Echt leuk ook met die opblaashaai erbij haha.
Hier gaan we ook graag met de paarden naar het water toe!

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 12:46

Leuke foto's fabster!

Karretje ook echt hilarisch Hilary/sakvis.. En dan die commentaren die je er bij hebt. :D

Beterschap Pauline. Auw..

Volgens mij volop in de rouw Caily Y;( . Logisch ook. Bij de dag leven klinkt als een goed plan.

Lynn_nikita, vreselijk spannend idd. Ook zo iets meegemaakt.Duurde eindeloos (zeker half jaar?), uiteindelijk wel gelukt. Als dit niet doorgaat wil je dan liever niet verhuizen?

Mooi weer hier! Hoop eindelijk weer te kunnen beginnen met trainen. {:}

En abby echt stoer lekker alleen op pad! Super dat dat gewoon kan.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 13:03

Lynn_Nikita, Oef dat is zeker wel heel spannend zeg! Ik hoop dat alles lukt en alles op zijn plek valt! Sterkte met de zenuwen en de spanning!

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 13:29

OK even iets heel anders. Stef is een enorme schijterd. :+ Letterlijk. :Y) Hij poept tijdens de ritten wel 4 of 5 keer. Is dat normaal? T'is natuurlijk wel een vent. :o?
Zijn mest is redelijk normaal, laatste paar poepjes zijn wat dun maar geen diarree of zo.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 13:31

Heb nu ineens de kans om 2 kleine ponys (mini en C) in pension te nemen hier.
Zie er zowel voor als nadelen in en ben er nog niet helemaal over uit. Lijkt me ergens prettiger een kudde te hebben dan 2 en zo kan ik het werk delen met de eigenaresse maar het is wel meer poep en meer hooi.

Vaak poepen komt van de spanning, geeft verder niets :P

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 13:55

Misschien toch een beetje spanning ofzo?

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 14:05

Azmay, pension is wel fijn hoor. Als jij een dagje niet kunt, kan de ander het doen. Wij hebben ook 1 pensionklan met 2 ponies.

Wel goed regelen alles dan, een vriendin van mijn moeder had ook een tijd 2 paarden bij ons staan, maar die kwam amper.

Abby ik zie daar geen probleem in. Als hij moet, moet hij toch :P

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 14:16

Azmay schreef:
Zie er zowel voor als nadelen in en ben er nog niet helemaal over uit. Lijkt me ergens prettiger een kudde te hebben dan 2 en zo kan ik het werk delen met de eigenaresse maar het is wel meer poep en meer hooi.

Heb je er plek voor? Had begrepen dat het niet zeker was dat je de grote wei kon blijven gebruiken?

Hier in het verleden vaak de wei gedeeld met iemand, als je de zelfde visie hebt op paarden houden, is het enorm gezellig om het met z'n twee te doen :)

Hier ook nog twijfel om toch 1 of 2 pensionplekken aan te bieden van zodra alles in orde gezet is.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 14:18

Solleke_Noah schreef:
Azmay schreef:

Heb je er plek voor? Had begrepen dat het niet zeker was dat je de grote wei kon blijven gebruiken?

Hier in het verleden vaak de wei gedeeld met iemand, als je de zelfde visie hebt op paarden houden, is het enorm gezellig om het met z'n twee te doen :)

Hier ook nog twijfel om toch 1 of 2 pensionplekken aan te bieden van zodra alles in orde gezet is.

In principe heb ik zeker dit jaar nog wei, ruim is het niet maar te veel gras is ook niet geweldig natuurlijk ik heb het vorig jaar door de boer zijn koeien af laten eten zelfs.
Er zal meer hooi gegeven moeten worden in het weideseizoen maar dat valt in te calculeren natuurlijk.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 14:47

Zapje schreef:
Lynn_nikita, vreselijk spannend idd. Ook zo iets meegemaakt.Duurde eindeloos (zeker half jaar?), uiteindelijk wel gelukt. Als dit niet doorgaat wil je dan liever niet verhuizen?

.

Wij hoeven niet we, wij hebben een leuke woning in een leuke buurt, de enige reden waarom wij weggaan is als er wei bij een nieuw huis komt. Momenteel zijn alle geschikte woningen in het voorgaande jaar verkocht. Mocht er zich straks als dit niet doorgaat een koper melden en er niks te koop staat voor ons, wijzen wij het af. Ik kan niet met 2 kindjes, hond katten konijnen kippen etc ergens op een vakantiepark gaan wonen voor onbepaalde tijd

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 14:50

Azmay, als er al zo beperkt ruimte is zou ik het niet snel doen. er komen hoop kosten bij, weiland sneller kaal dus meer bijvoeren, mest afvoer, hoop werk extra met opruimen ed en jij kan al vaak moeilijk dingen doen ivm je gezondheid begreep ik. Vaak beloven ze te helpen maar doen ze het half of niet en levert het alleen maar ergernissen op./
Ik heb het gehad, hier wil ik het zeker niet meer. Mochten ze aan huis komen heel misschien, als 1 van de eigen paarden er niet meer is. nikita ( is een knokker) loopt al 3 jaar in reservetijd dus mocht die wegvallen komt er wel 1 bij, of een pony of pensionklant.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 14:53

Lynn_Nikita schreef:
Azmay, als er al zo beperkt ruimte is zou ik het niet snel doen. er komen hoop kosten bij, weiland sneller kaal dus meer bijvoeren, mest afvoer, hoop werk extra met opruimen ed en jij kan al vaak moeilijk dingen doen ivm je gezondheid begreep ik. Vaak beloven ze te helpen maar doen ze het half of niet en levert het alleen maar ergernissen op./
Ik heb het gehad, hier wil ik het zeker niet meer. Mochten ze aan huis komen heel misschien, als 1 van de eigen paarden er niet meer is. nikita ( is een knokker) loopt al 3 jaar in reservetijd dus mocht die wegvallen komt er wel 1 bij, of een pony of pensionklant.

Het is dan juist het idee dat zij een goed deel werk op zich nemen. Zij zijn blijkbaar heel erg op zoek naar zoiets als wat ik heb en willen graag helpen. De vraag is dan of dat inderdaad goed blijft gaan. Zouden echt heel goede afspraken voor moeten komen want ik kan ze zorg zelf inderdaad niet volledig doen voor alle 4.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 15:10

ken je ze, heb je anders recenties die je kan navragen?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 15:13

Lynn_Nikita schreef:
ken je ze, heb je anders recenties die je kan navragen?

Ik ken ze via internet, het gesprek om eens te komen kijken en mijn zorgen te uiten verliep prettig dat wel. Ervaring met paard op eigen weitje hebben ze ook dus het is niet dat ze enkel volpension zijn gewend. Ik neig nu naar wel doen maar onder enorm duidelijke taakverdeling en afspraken.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 15:21

Het kan wel goed gaan. In tien jaar tijd heb 'k met drie verschillende mensen weide gedeeld, dat was altijd heel gezellig. Het werk verdelen, samen ritjes maken of aanprutsen met grondwerk, foto's van elkaar nemen als de ene bezig was ;) maar ook bv samen lessen boeken, hoefsmid... om transportkosten te drukken.

Dit waren wel altijd mensen die ik via via kende en dus wist wat ik op de wei haalde zeg maar. Maar hier echt goede ervaringen met weide delen! Ging ook rustig op vakantie, want wist dat mijn weidemaatje goed op mijn paarden ging passen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 16:04

Vandaag een rit gemaakt naar voor mij nog onbekend gebied (wel bij mij in de buurt, maar normaal ga ik die kant niet op). Ik raak daar altijd de weg kwijt, dus deed het rustig aan en redelijk op safe.

Nou is de magnesium al even op, er stond een koude en harde wind én een nieuwe route. Altijd lachen met Caj. Die was dus flink aan het stieren :roll: .

Op een stuk waren ze met landmeetmateriaal en gravers bezig en het was aardig smal en modderig waar ik dan met haar doorheen moest. En aangezien ze het echt niet zag zitten en ik niet in het prikkeldraad wilde belanden, ben ik maar even afgestapt. Leek goed te gaan, maar Caj zou toch Caj niet zijn, als ze toch niet even iets ging slopen. Dus ze gooit haar kop omlaag, stapt in de teugel en kloink, de musketonhaak van de teugel
kapot... :roll: zucht. Sta ik daar weer met 1 teugel die niet meer vast kan...pffff. Ik word daar wel eens moe van, hè...Gelukkig had ik nog een karabijnhaak aan mijn zadel hangen, dus die maar even gebruikt. Kon ik toch nog verder. Maar ik moet dus wel zorgen dat er snel weer een reserve komt.....

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 16:27

Wat een ongelofelijke doos is het ook _-:(

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 16:35

Yep... altijd een feessie met die meid.... :7

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 17:43

Bietenpulp is binnen (moest besteld worden bij de welkoop, hebben ze niet standaard op voorraad). Hoeveel moet ik daarvan geven?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 17:45

AbbyBlues schreef:
Bietenpulp is binnen (moest besteld worden bij de welkoop, hebben ze niet standaard op voorraad). Hoeveel moet ik daarvan geven?

Ik geef die van mij nu een halve schep met 4 liter water oid.
Zolang je maar 5a 6x zoveel water gebruikt als pulp komt het vast goed, ook een paar uur laten wellen.