Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 18:58

1.10 is hier te laag gebleken dus zou ik voor de 150 gaan

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 19:10

Nou, zijn zaterdag heerlijk met de rit meegeweest. Was zo zo nu en dan beet je nat, maar niet noemenswaardig.

Lekker door de bossen
Afbeelding

Met z'n tweeën door de waterbak
Afbeelding

En ik even full speed, want meneer marathonpaard was niet meer te houden.
Afbeelding

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 19:18

Oh wat leuk Elan

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 19:39

Ziet er tof uit!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 19:41

Gaaf fullspeed door de waterbak!

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 19:48

Hey even een vraagje welke meststoffen gooien,jullie op jullie weiden. Het gras Wilt echt nog niet groeien. En vermits kunstmeststof redelijk vet gras geeft had ik het idee om een deel van de oude mesthoop op de weide te gooien. Mesthoop was 1,5 jaar oud en zijn ZE komen halen. Nu is er een deel blijven liggen. Mest is het niet meer maar eerder compost geworden. Is dit ideaal voor de paardeweide? En,hoe snel,groeit het gras ervan ?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 19:55

Wij gooien dat er wel op. Maar het gras groeit dit jaar niet zo heel
Hard, blijkbaar. Hoor de boeren hier ook al klagen.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 19:57

De nachten zijn ook nog best heel koud, weinig zonuren en veel bewolking. Het komt heus, alleen een beetje laat.

Hoe lang moet paardenmest minimaal liggen voordat het geschikt is op de wei te gooien als bemesting?

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 19:58

Ik heb horen zeggen minimaal een half jaar tot een jaar. Dan,is het goede compost.

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 20:10

Fabster beterschap!
Hier vanmorgen een heerlijk ritje gemaakt. Op de heenweg flink tempo gemaakt waardoor ze op de terugweg ook heel braaf was. Zo maar terug kunnen galopperen of draven aan een lang teugeltje jippie! Het scheelt echt veel als ik regelmatig rij....Daarna nog een wandelingetje met mijn Kwpn-er gedaan, die schrok al vanouds van van alles en nog wat. Maar goed hij was ook bijna 2 jaar het erf niet af geweest, dus dat kun je hem niet kwalijk nemen. Daarna nog de helft van de afrastering vernieuwd, dus zeer goed bezig geweest.
Vraagje, vervangen jullie ook wel eens de ijzeren staven in de grond die horen bij het stroomapparaat? De mijne zitten er nu 10 jaar in en zien er natuurlijk beroest uit, geen idee of dit erg is. Ik zag wel veel handgrepen echt verroest, denk dat ik die ook maar meteen vervang.

Ik had nu trouwens lint, maar ik denk dat ik maar over ga op draad. Als ze achter het lint blijven hangen laten de isolatoren wel eens los waardoor ze al een een keer zijn losgekomen. Nu wil ik draden door die oogjes, zodat het niet meer los kan. En alles vervangen zodat er ook weer meer stroom op zit.

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 20:11

Jeetje, heel wat gemist vandaag. Abby ik sluit me aan, vind er idd wat schraal. Voor koudbloeden kun je dieetmix bijvoeren... Weinig suikers en eiwitten. Van subli

Leuke foto's ; van de Tinker, shet crosse en de tijdreiziger.

Ik heb vandaag geoefend met Trailerladen
Ik ben idd te soft, moet haar meer drijvende hulpen geven. Na een keer of 3 liep ze er zo op... Daarna nog 3 x geoefend voor mij.... We begonnen met wat grondoefeningen, achter me aanlopen.. Halt houden achterwaarts etc. Ook werd me duidelijk dat ik met mijn lichaamstaal mezelf tegen sprak. Met mijn been die naar haar toewijst, moet ik ontlasten... Zo heb ik een open houding, ik ging enigszins naar haar toestaan, wat zegt blijf daar. Dankbare tips dus.

Ze zag direct dat ik teveel accepteer, kan dat wel verklaren... Met die grote paarden was ik veel consequenter, maar omdat zij zo klein is ben ik geneigd veel meer te accepteren omdat ze zo leuk, klein en lief is.
Toen mijn trailer er eenmaal stond, dacht ik hop schoonspuiten... Weer nieuw.

Kvulden: Ik zou een hek nemen gelijk aan schofthoogte... Dan zit je safe. Desnoods span je bovenop nog een dun draadje.

Fabster beterschap, zeer herkenbaar overigens...te vet, teveel , chocolade, toetje nemen... Loopt bij mij ook altijd verkeerd af.
Laatst bijgewerkt door Monmaster op 18-04-16 20:24, in het totaal 2 keer bewerkt

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 20:13

Die isolatoren breken ook gewoon af in paniek.
Ik heb tot nu toe de grondpin niet vervangen. Geen idee hoevaak dat zou moeten.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 20:18

Tx monmaster! Vond brokken idd al een beetje eng ivm mok en zo.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 20:20

llora schreef:
Hey even een vraagje welke meststoffen gooien,jullie op jullie weiden. Het gras Wilt echt nog niet groeien. En vermits kunstmeststof redelijk vet gras geeft had ik het idee om een deel van de oude mesthoop op de weide te gooien. Mesthoop was 1,5 jaar oud en zijn ZE komen halen. Nu is er een deel blijven liggen. Mest is het niet meer maar eerder compost geworden. Is dit ideaal voor de paardeweide? En,hoe snel,groeit het gras ervan ?

Bij ons is er gegierd ,geinjecteerd.Dat is afgelopen zondag gebeurd,sinddien zie je het gras hier letterlijk groeien.

Mooi gedaan Kvulden je makeup zo.Ben benieuwd naar een hele foto.

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 20:24

lynn nikita, thanks! Ik twijfel een beetje tussen draad/koord en lint. Ik heb nu in de paddock koord (met houten balken of gaaspaneel) en in de wei lint

monmaster, fijn dat het een zinvolle clinic was voor je (qua trailer laden)

hier trouwens ook heel herkenbaar, ik hoef laat in de avond geen vet eten meer. Daar kan ik me echt wel belabberd door gaan voelen.

Voorheen werkte ik wel met diensten, mijn collega's fijn 's avonds laat aan de kebab of de pizza...ik aan mijn crackertje. Ik kon zo slecht tegen nachtdiensten godzijdank dat ik daar vanaf ben.

Tijdens mijn werk wel vaal loslopende paarden/koeien mogen vangen. Soms zelfs meerdere keren bij dezelfde mensen/boeren zucht. Als je dan de omheining ook bekeek viel je niets meer in.

kvulden, mooi hoor, lijkt me wel grappig om eens te gaan kijken, veel plezier in ieder geval (maar volgens mij gaat dat prima lukken :D )
Elan, gave foto's

en de koudbloed mag inderdaad wel wat meer vlees op z'n botten krijgen. (persoonlijke smaak). Vind ik ook van mijn kwpn-er terwijl mijn fjordje wel wat kilo's kwijt mag

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 20:28

ff kijken of het mij ook lukt om foto's te plaatsen

niet dus ;(
Laatst bijgewerkt door zoefie op 18-04-16 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 20:33

beatje schreef:
llora schreef:

Bij ons is er gegierd ,geinjecteerd.Dat is afgelopen zondag gebeurd,sinddien zie je het gras hier letterlijk groeien.

Mooi gedaan Kvulden je makeup zo.Ben benieuwd naar een hele foto.

Bedoel je geïnjecteerd met drijfmest van koeien? Dat mogen wij niet doen,hier. Alleen landbouw bedrijven mogen met drijfmest bemesten. Als wij dat particulier doen kunnen we daar zware boetes voor krijgen. Wel jammer want drijfmest werkt Super.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 20:50

Net ff foto's gemaakt tijdens onze handdoeksessie. *-:) :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 20:51

Oops. Te snel op ok gedrukt.
Maar ze heeft een mooi dakvormige kont. Dus wat dat betreft zou ze niet tegen moeten zijn. Maar vind d'r zo knokig.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 20:53

Die mist spiertjes geen vet is mijn mening

Waar doet zij met de handdoek? ?? :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 20:56

Ze mist inderdaad spier. Je kan wat luzerne bijvoeren.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 20:57

Haha. Dat was een beetje een combi tussen schriktraining en aanraaktraining. Beetje met een handdoek in d'r gezicht gewapperd. Eerst heel snel drie stappen terug om daarna vol komen aanstormen en de handdoek uit m'n handen rukken. _O-
Ik hou zo van die knol.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 21:00

Als ik de billen zie , zijn het vooral de spieren die ik mis.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 21:05

+:)+
Top. Dan gaan we ons daar op richten. Nog tips? Behalve lekker veel rijden. :)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 21:07

Longeren en bv balkjes rijden.