Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

boemel

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 11:58

Hele leuke vogelhuisjes, fijn zo'n buurman!

Ja, inderdaad alles is hartstikke vochtig.

Inderdaad geluk van de helling Marloes.
Scheelt vast weer.
Moet t tuig ook maar ff laten luchten dit weekend voor er schimmel in komt.

Denk dat ik de paarden vanavond de winterdeken afdoe en een regendeken op doe.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 12:05

Regendekens zijn hier vanochtend ook al op gegaan, maar is eigenlijk nog niet nodig geweest. Zelfs de motregen op BR is nu naar het oosten aan het weg trekken.
Ik denk er eerder aan om bij beide een flinke streep van de hals te scheren, want ik heb Boon al een paar keer zien liggen om af te koelen. (Normaliter blijft ze na het rollen nooit liggen in deze maanden).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 12:13

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 12:55

MarloesHJ schreef:
Boemel: ik zit op keileem qua ondergrond dus eh ja. Water zakt niet weg. Heb bij de ingang rubber matten liggen en ook daar blijft het water op staan.

Gelukkig zit de wei wel op een lichte helling en zitten wij grotendeels boven aan dus loopt een gedeelte van het water ook naar de lager gelegen delen.

@Dais zullen we ipv bijna zomer, voorjaar maken? De zomer is vaak meteen weer te warm en droog :P

@DP wat een leuke vogelhuisjes!

HIer ook keileem Marloes. Dat is met zulke hoeveelheden water echt niet grappig......

In de paddock doet de drainage gelukkig goed zijn werk, maar ook deze hoeveelheden zijn lastig te verwerken.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 13:04

Vrees dat mijn paarden door dit broeierige weer last van mijt hebben.

Keek net op de video en zie onafgebroken met de achterbenen stampen en wiebelen.

Straks maar even behandelen! Zo sneu die jeuk

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 13:17

Balen Boemel.
Ik mag morgen de paarden voor de laatste keer met anti-Luis wassen. Als het goed is zijn ze dan jeuk vrij.
Verder las ik over een natuurlijke spray en shampoo met oa teatree olie.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 13:19

[***] is idd niet grappig met deze hoeveelheden water. Zeker omdat de bodem door de droogte van voorgaande jaren volgens mij ook behoorlijk is dichtgeslagen. Maar goed, ik blijf hoop houden dat het eens opdroogt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 13:30

Ik hoop met je mee!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 13:48

@boemel: waardeloos altijd. Scheer je het dan ook (of is dat vloeken in de kerk :D ).

Ik heb ze hier de regenjassen maar uit gedaan; Jasmijn mag bloot en Boon heeft haar schoonhouddekentje op.

Net ook meteen het siergras maar opgebonden, want hij ging al iets uitvallen en anders ligt met deze wind straks de hele tuin vol.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 14:08

Ieuw, mijten zijn zo naar.
Mijn ene merrie was van de zomer steeds aan het stampen. Ik heb ze finecto gegeven en de stallen ook behandeld met de spray en hun benen en staart behandeld en toen was het gelukkig ook weer over.

Ik check ook goed op mok, maar dat lijkt verleden tijd nu ik geregeld een mariadistelzaad kuurtje door hun voer gooi.

Ik heb geen idee wat er aan de hand is, maar mijn man is pony's aan het kijken op marktplaats :o? Van de week zei hij ook ineens dat mennen hem wel leuk leek.

WTF, WAT IS DIT?!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 14:09

DubbelFun schreef:
@boemel: waardeloos altijd. Scheer je het dan ook (of is dat vloeken in de kerk :D ).

Ik heb ze hier de regenjassen maar uit gedaan; Jasmijn mag bloot en Boon heeft haar schoonhouddekentje op.

Net ook meteen het siergras maar opgebonden, want hij ging al iets uitvallen en anders ligt met deze wind straks de hele tuin vol.

Das geen vloeken in de kerk hoor, ik houd helemaal niet van sokken :D
Maar, het scheren netjes bijhouden is veel werk en dan moeten de sokken ook netjes droog zijn.

Bij mijn 7 jarige heb ik ze in Augustus geschoren en het leek goed te gaan.
Maar, helaas niet.

Denk dat ik ze de komende dagen niet met droge sokken aantref, dus ga vast beginnen met behandelen en wellicht haal ik volgende week de sokken er wel af.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 14:09

Dais_ schreef:
Ieuw, mijten zijn zo naar.
Mijn ene merrie was van de zomer steeds aan het stampen. Ik heb ze finecto gegeven en de stallen ook behandeld met de spray en hun benen en staart behandeld en toen was het gelukkig ook weer over.

Ik check ook goed op mok, maar dat lijkt verleden tijd nu ik geregeld een mariadistelzaad kuurtje door hun voer gooi.

Ik heb geen idee wat er aan de hand is, maar mijn man is pony's aan het kijken op marktplaats :o? Van de week zei hij ook ineens dat mennen hem wel leuk leek.

WTF, WAT IS DIT?!

Nou Dais, ik denk dat dit de beste vorm van een midlifecrisis is :D

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 14:14

Hij vraagt nu wat een lamoen is en hij is as we speak aan het zoeken naar welshjes....

Oh, en nu heeft hij een shire gevonden...

Ik ga mijn paard longeren, ik kan dit niet aan :')

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 14:16

Ha ha, ik denk dat naar Welshjes kijken beter is dan naar Shires :)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 14:17

haha, geen verschil ook :D

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 14:19

Hij is nu iedere advertentie op spelfouten en onlogische teksten aan het beoordelen. Het is eigenlijk best hilarisch.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 14:21

@dais: zou hem dan eerst maar eens op menles doen, want een stel menponies kopen terwijl je zelf nog niet eens kunt mennen is net zoals als een rijpaard kopen terwijl je zelf nog niet kunt rijden :)

@boemel: hoe zijn ze met een föhn in de buurt ??

Ik ben geen rekenwonder, maar als ik op Boktmarkt lees dat uit een minibaaltje voordroog van 65x60 wel 2 baaltjes gewoon droog hooi komen dan sla ik aan het rekenen...
Ik heb zowel 65x65x60 als 60x60x65 genomen en kom dan op 0.234 m3 of 0.253 m3 (en dan heb ik nog gerekend als een vierkant en niet als rond iets).
Hooi: 50x60x110 = 0.33 m3 x 2 = 0.66 m3

Volgens mij 'wint' het hooi en niet weinig ook.

Als de verkoper de minibaal qua gewicht vergelijkt met 2 balen droog hooi, kan ik alleen maar konkluderen dat het 'mooie bijna droge voer' nog behoorlijk nat moet zijn.

Maar als ik iets verkeerd doe hoor ik dat graag :D

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 14:24

De minibaaltjes die wij hadden, kurkdroog waren wel veeeel strakker geperst en voor mij alleen bijna niet te tillen. Terwijl ik een hooibaaltje van 22 kilo zo pak.
De afmetingen weet ik niet bij die van ons.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 14:25

Haha DF, hij is allergisch voor paarden dus hij gaat sowieso niks kopen of doen. Ik zal kijken of ik zijn midlife crisis richting een trekker kan sturen ofzo :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 14:26

Strakker persen zou idd wat kunnen verklaren, maar dan zou je dus qua vergelijk idd een gewicht moeten hebben.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 14:27

@dais: ik zou haast adviseren om hem eens als bijrijder op de bok te zetten. Ik weet wel dat ik na een ritje met een vriendin met een erg actieve shet (notabene) genezen ben van het mennen :D

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 14:30

DubbelFun schreef:
@dais: ik zou haast adviseren om hem eens als bijrijder op de bok te zetten. Ik weet wel dat ik na een ritje met een vriendin met een erg actieve shet (notabene) genezen ben van het mennen :D

Dat zei ik ook gelijk. Ik ga geregeld mee mennen met een vriend en zijn kruising shire x engels volbloed. Echt machtig mooi om met deze combinatie door het bos te rijden en een galopje mee te pakken. Maar nee hij wilde alleen stappen en het moest ook niet zo'n groot paard zijn :') Het wordt niks joh.

En nu ga ik echt ff mn paard longeren :D

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 14:34

DubbelFun schreef:
Strakker persen zou idd wat kunnen verklaren, maar dan zou je dus qua vergelijk idd een gewicht moeten hebben.

Kijken of je er een paar mag proberen.
Kun je thuis zien wat het is en dan ook wegen.

Want gewicht vind ik bij voordroog nooit kloppend.

Als wij de voordroog verkopen vragen mensen ook naar het gewicht.
Ons gras gaat er als hooi in, geen idee wat dat scheelt op een grote ronde baal, maar denk best wel veel.
Ik geef ze dan ook de afmeting van de pak, want ja die natte rommel dan heb je meer gewicht.

Die kleine pakjes zijn hier idd echt veel vaster aangetrokken. Ik denk om het meer luchtvrij te hebben?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 14:36

Het was hier niet in de buurt, dus het is niet voor eigen gebruik. De ad viel me alleen op.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 14:52

Ah zo :)

Het kan denk ik wel.
Zeker als je dan ziet dat er op sommige plaatsen pakjes van maar een kilo of 15 aangeboden worden, dan zit je daar al snel aan.
Want 35-40 wegen ze hier zeker wel.