Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Hilary

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 19:32

Yessss :) Die laatste is wel lekker pompiedompiedom :)ddd

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 19:36

Wat stoer Chasey! En met twee ponies ook nog :=

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 19:40

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 20:16

Iedereen is goed bezig dit weekend!

Hilary, hoe neem je die kar dan mee, als je in het bos pas inspant?

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 20:26

Lopend, het is een lichte HCA-sulky voor een shetlander.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 20:36

Haha! Zelf de kar trekken. _O-

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 20:42

En ie-de-re keer commentaar van wandelaars en fietsers. Echt al-tijd :roll: Maar het is een sulky, ding weegt 35 kg (we tillen 'm ook zo de bus in of over een boomstam in het bos), dus zelf trekken gaat prima. Zelf tussen de boompjes, touwtje van de pony in rechterhand en gaan met die banaan.

Ik krijg sowieso vaak commentaar als ik ernaast loop. "Hee, je moet erop gaan zitten!" Ik roep altijd maar iets dat ik er al 10 km op heb gezeten en dat het nu zijn beurt is om op mijn rug te gaan, maar dat hij niet durft :+

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 20:44

Jouw commentaar is geweldig :=

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 20:45

Moet je gewoon zeggen dat je het voor doet haha. Zodat hij het kan leren :')

Ik loop ook veel met de paarden 'moet je er niet op gaan zitten???'

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 20:50

Dat hoor ik nooit, krijg altijd leuk commentaar (maar dat zijn wel ouderen)
Kwam eens een oudere man tegen die het geweldig vond! Ook dat die van mij al zo oud (20) was, want dat werden hun trekpaarden vroeger nooit
Heel leuk altijd als je leuk commentaar krijgt! :)

Kim_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 21:06

Ik ben ooit stiekem op de foto gezet toen ik aan het wandelen was met mn paard. Ze vond ons zo schattig samen. Toen ze zag dat ik het doorhad, heeft ze ze laten zien en doorgestuurd :)

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 21:17

Oh ik krijg ook veel leuk commentaar hoor, maar dat "Hé daar moet je op zitten hoor". Heb ik al zovaak gehoord... :P
James en ik zijn in het verleden ook vaak op de foto gezet :') We werden uitgebreid gefilmd door wild vreemde mensen als we aan het zwemmen waren :)
Op dit filmpje zie je wel iemand ons filmen. :') :') Die heeft dus ook die blooper. :+ :Y)

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 21:20

Vorige week zondag ging ik steppen met de shet. Ook een rondje door de woonwijk, daar zit een mooie groenstrook en er zijn een hoop leuke dingen te zien onderweg. Dan vragen mensen "moet je die tegenwoordig ook al uitlaten?" Ja :j deze wel, ze plast ook onderweg. Blaffen doet ze helaas nog niet. En oh, trouwens... is hier opruimplicht? Want ik ben de poepzakjes vergeten.

Chasey schreef:
Moet je gewoon zeggen dat je het voor doet haha. Zodat hij het kan leren :')

Ik loop ook veel met de paarden 'moet je er niet op gaan zitten???'

Ook wel eens gezegd idd; "deze is nog jong, ze moet toch zien hoe dat werkt, anders snapt ze het niet".

En idd "moet je er niet op gaan zitten?" Dan kijk ik heel verbaasd omlaag, dan achterom en dan "ohh, ik wíst dat ik wat vergeten was!"

Wandelend werd ik vandaag ook op de foto gezet. Zie je ook niet vaak, denk ik: één mens met drie pony's aan een lijntje. Kleine witte voorop, shet ernaast, ruin er schuin achter. In de sneeuw op een bospad.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 21:24

Ja maar dat zie je ook eigenlijk niet vaak mensen die met paarden wandelen en zeker geen 3. Dus snap best dat mensen daar naar kijken :)
Ik doe ook gekke dingen met de paarden die afwijken van het 'normale'. Of met de paarden en de hond samen. Daarom blijven mensen echt staan kijken.
De buren keken in het begin heel raar op toen ik al die attributen in de weide zette voor de schriktraining. En nu zijn ze het gewend haha.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 21:24

Schriktraining voor de buren :')

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 21:26

Ik wil eigenlijk nog wel eens een keer een 'crowd' schriktraining doen. Met heeel veel mensen die klappen, juichen of wat dan ook. Maar hoe kom ik aan zoveel mensen? :') Zoveel vrienden heb ik niet hehehe.
Alle buren bij elkaar maken ook geen groot publiek :P

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 21:30

Het bewijs. Zo lopen wij dus geregeld naar het bos. Eén van ons met de kar, de ander met de twee pony's.
Afbeelding

En vanaf de andere kant:
Afbeelding
Spoiler:
De pony' zijn niet klein, maar ik ben 193 cm. Dus naast mij lijken ze nogal mini :) ...

Gegarandeerd dat we leuke opmerkingen van mensen krijgen. Die 'L' op mijn rug heeft ook al leuke opmerkingen van mensen opgeleverd.

Met drie tegelijk wandelen geeft ook vaak erg leuke reacties. Ik kan er nog het meest van genieten als wij zo wandelen en we komen onopgevoede honden tegen.... Dan is zo'n baasje maar wat druk om dat beest in het gareel te houden en sta ik rustig te wachten totdat ik kan passeren met drie pony's in 1 hand.

Chasey; wij hebben wel eens een applaustraining op horse event gegeven. Eerst moesten we het publiek opvoeden (niet stoppen met klappen totdat alle paarden rustig zijn). Daarna ging het heel snel. Het publiek bleef klappen en pas toen de paarden rustig werden stopten zij met klappen. Erg leuk om te doen.
Laatst bijgewerkt door sakvis op 12-02-17 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 21:44

Oh bij ons zijn ze niet zo creatief in de opmerkingen. Ze zeggen bijna altijd met een lachend gezicht. Zooooo dat is een grote hond!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 21:53

kvulden schreef:
Ze zeggen bijna altijd met een lachend gezicht. Zooooo dat is een grote hond!

Oja die heb ik ook al vaak gehoord. _O-

Sakvis. Kan toch ook mooi zo! Ik heb ook wel eens zo met een karretje gelopen. De reden was alleen een lekke band. := Dus Welsh A er voor weg gehaald en los met kar en welsh naar huis gelopen. Een kilometer of 4 :Y)

En wat gaaf van dat applaustraining! En mooi dat het publiek pas moest stoppen als de paarden rustig waren.
Ik heb wel eens een show gegeven met James op de manege waar daarna ook uitbundig geklapt werd. Misschien kan ik daar wel iets regelen.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 22:14

Applaus op een bandje/cd/mp3 en afspelen? Zelf een afstandsbediening vasthouden, dan kun je het volume harder / zachter doen en 'm helemaal uitzetten als ze braaf zijn.

kvulden schreef:
Oh bij ons zijn ze niet zo creatief in de opmerkingen. Ze zeggen bijna altijd met een lachend gezicht. Zooooo dat is een grote hond!

Ook dan werken opmerkingen als: " ja, hij/zij kan al plassen/mesten/... op commando, maar dat zitten/blaffen/... wil nog niet zo."

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 22:36

We zijn op zoek naar weidepalen, moet ik met iets speciaal rekening houden qua houtsoort? En hoeveel diameter raden jullie aan ?

LKS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 23:39

Wat leuk dat voetballen! Hier heb ik wel een skippybal in de wei liggen, maar ze kijken er niet naar om, tenzij ik zelf die bal pak.

Helaas vanmiddag besloten niet meer buiten te rijden voorlopig.
Vanochtend een klein rondje gereden in ons land met de shet. Uit enthousiasme heeft Hero (mijn paard) twee keer gesteigerd, niet heel hoog, maar niet leuk natuurlijk. Ik heb hem daarna op de volte gezet en ben gaan draven en wat overgangen gedaan. Toen sprak ik later iemand hier uit de buurt en die zouden smiddags met twee paarden een buitenrit maken en ik mocht wel mee. Leek mij goed voor Hero, de vorige keer met andere paarden (was de eerste keer) vond hij het volgens mij erg leuk en was hij ook braaf. Alleen nu waren we nog maar 200m op pad en toen er een wielrenner langs kwam ging hij zonder enige aankondiging recht om hoog. Ik voelde gewoon dat hij zijn evenwicht verloor (en dacht al aan het asfalt) maar uiteindelijk is hij wel normaal neergekomen. Maar ik vond het echt eng. Er stonden ook allemaal mensen in auto's te wachten. Ik ben toen niet afgestapt en we zijn verder gereden. Hij was af en toe weer relaxed en braaf, maar toen we later bij een bosrand gingen draven begon hij weer te ouwehoeren. Ik zat vol spanning natuurlijk, dus besloten dat de andere twee meiden mij thuis brachten. Wel er op blijven zitten dus, maar wel omgedraaid...
Dus nu maar besloten dat ik eerst weer in de bak ga rijden en op de weg ga wandelen (hoe wel hij dan wel braaf is).

Ik bedenk me nu wel dat de 1e keer met anderen een heel eind was. 12km, hij was toen echt te moe om wat te doen op het laatst.. Zou dat een negatieve herinnering bij hem kunnen hebben opgeroepen? (ik bedenk maar wat hoor, hij was tijdens de rit wel heel enthousiast, maar op t eind dus gewoon moe)

LKS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 23:42

Wow Chasey dat met die haai is trouwens wel echt gaaf! Al die kinderen spelen er ook gewoon mooi om heen. Vind best bijzonder!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 00:24

Wat ontzettend vervelend LKS. Hopelijk vindt je een oplossing ervoor.

Leuk he met die haai. Dat was bij een officiële paardenoversteek. Maar in de zomer zwemmen daar dus ontzettend veel mensen! Gelukkig was James bomproof en ik zwom gewoon met James tussen de spelende mensen door. Dat deed hem niets. Hij vond dat wel gezellig geloof ik.
Ik denk dat Nick op die plek met zoveel mensen overprikkeld raakt := Maar wil er van het voorjaar of zomer wel naartoe met hem. Kijken of ie het water in wil...

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 07:02

Wat leuk, een echt paardenbadje! Ikmdenk
Niet dat Cajhet is vindt. Ze isniet zo van water. Alhoewel het de laatste tijd iets beter gaat.