Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 13:31

Het is wel even een fijn gevoel dat extra draadje een meter van de omheining. Ze gingen net met zijn allen even lekker te keer. En dan moeten ze nu toch even iets eerder stoppen. Ik denk dat ik inderdaad dat hekwerk er neer ga zetten. En dan een haag er tegen aan voor de mooi en aan de binnenzijde een draad. Ik denk dat er dan inderdaad een boom om moet vallen wil ze er daar nog uit gaan.

Straks nog even weer Marinka in de trailer zetten en dan word het denk ik wel een keertje tijd om eens weg te rijden.

Mijn merrie is de laatste tijd een beetje aan de schrale kant geweest, maar dat is nu helemaal bij getrokken en ik vind dat ze echt niet dikker moet worden. Mag eigenlijk wel iets af. Het bij voeren heb ik stop gezet buiten het handje musli waar de magnesium in gaat. Verder krijgt ze dus alleen voordroog. Even kijken hoe dat gaat. En straks met wat meer beweging hoop ik dat ze op een mooi gewicht komt.

Groene palen voor het gaas hebben ze ook.
Laatst bijgewerkt door kvulden op 18-04-16 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 13:32

He jakkes Fabster, beterschap. :(:)

Tandjes moeten nog nagekeken worden, maar ze eet in principe goed, ook het hooi dat ze krijgt als ze s'avonds aan huis staat gaat netjes op zonder proppen of dergelijke. Maar tandarts zit wel in de planning voor als Stef er eenmaal is. Dan doen we ze allebei samen.

Zeker op deze foto vond ik het heel erg opvallen.

Afbeelding

Lynn_Nikita

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 13:35

Zo schraal is dat toch niet? Heb je een foto van de zijkant? Ribben mogen licht voelbaar zijn, meeste ( die van mij dus ook!) zijn te dik

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 13:38

Mijn extra weitje <3
*foto*

Het is niet groot maar de grasmat is netjes.
Is wel echt rijk gras dus ze mochten er vandaag maar een half uurtje op, waren ze niet blij mee :')

Ik vind je merrie niet echt te dun hoor AbbyBlues, we zijn ze in Nederland gewoon veel te vet gewend :+

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 13:40

ow leuk weitje!! en idd erg vette grasjes zo te zien

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 13:43

Mooi matje Azmay!

Heb zo 1-2-3 geen zijkantfoto paraat, moet ik vanmiddag even maken als ik thuis ben. Tis aan de zijkant ook wat lastig te zien omdat ze nog in d'r winterteddy zit. Maar ik voel ze heel erg duidelijk en zeker in scheerlicht zie je het over de hele ribbenkast. Bij honden is het zo dat je de achterste ribben best een beetje mag zien en de voorste net niet zeg maar, weet niet of dat bij paarden ook zo is?

Heb wel een lekkere rol foto. :+

Afbeelding

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 13:45

Abby, ik vind haar op die foto ook zeker niet te dun. In Nederland lijkt de standaard tegenwoordig wel om ze te vet te hebben, waardoor ze in vergelijking met het algemene beeld misschien schraal lijkt. Maar ik vind haar echt niet schraal hoor, op die foto dan.

Lekker weitje Azmay!

Beterschap Fabster!

Fijn dat het extra draadje je wel een goed gevoel geeft Kvulden! Het is toch niet niks als ze zomaar op de weg lopen, kan me voorstellen dat je daar enorm van geschrokken bent :(:)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 13:47

Bij paarden mag je de ribben voelen, maar niet zien.
Persoonlijk vind ik haar op de heupen wel heel schonkig daar mag best wat meet vlees op.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 13:51

Schonkig, die ken ik nog niet :o
Maar zal dat denk je dan een kwestie zijn van meer spieren kweken?

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 13:56

Fabster :(:)

Mooi weitje azmay! Prima stukje toch voor maar 3? Krijgt de Tinker een veulentje trouwens? :))

Abby, ik vind haar niet te dun, wel wat arm bespierd, maar dat komt vanzelf. Verder niet naar foto's kijken, maar echt naar jouw paard real life. Om een voorbeeld te geven. Gisteren maakte ik deze foto, vond het een behoorlijk iel beeld, maar schuin van boven gemaakt en ik had net 3 uur gereden op best tempo

Afbeelding

Vorige week deze foto om te laten zien aan vriendin hoe mooi haar bespiering bij trekt

Afbeelding

En dit is haar helemaal
Afbeelding

Afbeelding

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 13:57

Ik vond haar ook wat schonkig/knokig( je ziet botten) en schraal maar een verhuizing kan veel doen en ik vermoed dat je van de zomer met weemoed terug denkt aan de tijd dat ze wat dunner was inplaats van te dik :D

fabster beterschap :(:)

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 14:14

Dat lijkt idd ook een groot verschil te zijn Caily. Grappig toch dat fotos dan zo vertekenen.

Lol Spatter, ik ben erg benieuwd. Hopelijk wat meer spier erop in plaats van spek. :D

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 14:37

Volgens mij gaat er wel heel wat voer in een trekpaard.
Ze mag idd wat voller. Wel recent ontwormd?

Pakken van 350 of 550 kg ja dat scheelt een hoop!
200 kg per pak meer is een groot verschil.
Echter moeten ze niet te zwaar. Dan kan ons trekkertje ze niet meer optillen...

Hier twee dragende dames. De tweede is gisteren gebracht.
Ze zal hier bevallen en als het veulen afgespeend is, gaat ze of terug naar de eigenaar of wordt ze verkocht.
Voorlopig staat ze dus nog bij ons, veulen komt eind mei.
De ander is wel al bijna zover. Uier vult zich nu. Hopelijk komt het veulen snel!

Afbeelding

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 14:48

Spannend Anke! Waarom komen ze dan naar jou om te bevallen? Durft de eigenaar het niet?
Trouwens, je foto staat op z'n zij. :)* :P

Trekpaarden gaat inderdaad flink wat voer in. Maar ze staat 24/7 op de wei, dus ze kan d'r lol op. Ontwormd is ze ook nog niet heel erg lang geleden als ik me niet vergis, maar ik zal eens mestonderzoek laten doen. Is ook een goeie!
Moeten we straks met Stef wel even anders gaan doen. Die komt van een stal/paddock leven, dus die zal niet meteen volle dagen de wei op kunnen.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 16:09

Zo net even weer met MArinka en de trailer bezig geweest. Haha ik hoef niks meer te doen. Dame loopt er zelf in. En als ze er weer uit gaat dan wacht ze aan het eind van de klep en loopt er zelf weer in haha. Ze heeft er nu echt wel even rustig in gestaan, paar brokjes en wat hooi. Heb de stang er niet achter gedaan, dit ging veel te mooi. Maar had denk ik wel gekund. Deze week nog maar eens weer en dan wel de stang er achter. Kijken of ik haar dan zo een tijdje kan laten staan. En dan gaan we eerst maar een dagje Elfia doen en een weekje op vakantie. Als we terug zijn kijken hoe het er voor staan en dan toch naar het weg rijden toe werken.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 16:13

Oh... is Elfia ook weer. God at is lang geleden dat ik die festivals af ben gegaan. Ik voel me oud. :o

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 16:34

Oh ik zal even stiekem spammen. Ilsa 6 heeft gisteren deze foto gemaakt toen ik bezig was geweest met mijn proef make up. Ja zo van het mesten de make up in *D

Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 16:37

Wauw! Wat is dat voor n festival? Allemaal elfjes? Soort Larp?

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 16:47

Het is een fantasy festival. En iedereen mag komen zoals die wil. Ik ga altijd een klein beetje mee met het thema. En dat is dit jaar time and space. En dat combineer ik dan een beetje met de jurken die ik maak. Ik ben een soort tijdreiziger. hihi . Google maar eens elfia een dagje gezellig creaties van elkaar bekijken. En dat gaat echt van dieren naar zombie naar elfjes naar stripfiguren naar filmkarakter. Alles mag. Als jullie het leuk vinden zal ik het eind resultaat ook laten zien.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 16:50

Jaaa! Leuk!
Mooie make up hoor. Ben erg benieuwd naar het eindresultaat!

Wat heb je trouwens vreselijk mooie ogen. :oo

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 16:51

Klinkt heel leuk om eens naar toe te gaan.
Ik ben iig wel benieuwd naar het eindresultaat.

Het waait hier flink, net weer moeite om het hooi in de kruiwagen te houden :D

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 16:57

Elfia. Gaat de schoonfamilie ook altijd heen. Ik dus soms ook.

Bevallen. Was meer omdat de pony daar niet zo happy is/was.
Komt nu een tijdje hier en kijken of ze weer de 'oude' wordt.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 16:58

Oh echt hier waait het bijna niet.

Wel grappig, Marinka staat nu echt heel parmant voldaan in de bak. Zo van..... je hebt wel gezien wat ik net gedaan heb hè! Dat was echt heel goed en stoer van me. I'm the woman!

Hoe hoog hebben jullie de omheining? Het gaat voor mij dus om dat stuk aan de straat. Ik zie afmetingen van 1,20 en 1,50. 1 ,80 vind ik echt te hoog.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 17:31

Langs de oprit 125, langs de weg 150 met opzetjes zodat ze 175 is. En langs de zij/achterkant bij de buren 175. Mijn paarden zijn ong. 150/155.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 18:43

En wat doe je dan door die opzetjes?