het paarden aan huis topic deel 9

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 17:36

De goedkoopste van de plaatselijk diervoeder, zit wel extra magnesium in.

rover_Jarig

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 17:59

Ik had traagwerkende zeeschelpenkalk in big bag. Wordt over lange periode opgenomen.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 19:07

Voor de mensen die eikels moeten rapen Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 19:23

Fijn dat ie goed werkt.
Hier zijn het nu voornamelijk beukenootjes of eigenlijk de schil waar de nootjes ingezeten hebben.
Ik heb het jaarlijkse antiworteldoek weer over een deel van de track uitgerold en als ik zie hoeveel daar nu al op ligt was ik net op tijd.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 21:29

Ja hier ook heel veel beukennootjes. Moet dringend even met de bladblazer in de weer maar nog geen moed voor gehad. Hopelijk waait alles met de stormkracht morgen weg :')

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 21:30

Hier een 240 liter container vol met eikels….. Net gedumpt in het bos naast de paarden.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 23:09

Eikels hebben wij hier gelukkig geen last van. Wat een overlast heb je daarvan zeg :=

Wat een wind. Morgen geven ze pas windkracht 6 af, maar het is nu al behoorlijk luidruchtig buiten... :=

Vanavond met het verband wisselen bij Indy zag ik dat er helaas een hechting uitgescheurd is. Dat viel wel te verwachten gezien de locatie, naar stiekem hoopte ik dat het nog wat langer had gehouden. Ik had al gelezen dat het vaak scheurt met 10 dagen en wij zaten pas net aan 8.

Ze zal nog langer op stal moeten blijven, de verbouwing zal langer uitgesteld moeten worden en de komst van de twee kleintjes is daarmee ook vertraagd. Balen -O-

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 06:57

Ik moet als het licht is maar eens mijn schaduwdoek eraf halen. Hier waait het ook behoorlijk hard
Daisy zit het verband er nog om en beweegt ze weinig? Dam kans dat het net lang genoeg gezeten heeft om mooi te genezen. Dan maar even langer op stal, komt zich niet op een paar dagen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 09:19

@dais: balen van die hechting en de gevolgen voor de rest ;(

Hier ook al wel wind, maar het ergste moet nog komen. Een deel van de bloemen die hingen te drogen zijn wel 'aan de wandel' gegaan.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 09:25

Echt vervelend Dais. Zou fijn zijn als t klaar is hè.

Gatver wat is er veel water gevallen. Het zonnetje schijnt, maar de wind is guur.
Ga nog maar een droog weitje extra afzetten om wat te kunnen afwisselen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 09:32

Ah balen dat de hechting is geknapt, maar kon ook bijna niet anders op zo'n rotpunt.

het valt mee wat er hier is gevallen.
Maar hier moet straks nog komen.
De wind is wel hard en koud.
Heb de paarden ook maar een deken opgedaan

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 09:34

Ik heb die van Jasmijn juist even afgedaan. Ze had het warm zat er onder en ze krijgt al zo snel jeuk. Als het straks gaat regenen doe ik hem wel weer om.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 09:39

Ik heb de dekens ook even afgegooid hier. Even lekker uitwaaien en rollen en straks weer op.

De ruin loopt stokkreupel op het harde sinds de smid is geweest dinsdag.
Zachte niks aan het handje, galoppeert en bokt als een malle.
Net overlegd met mn smid. Ik ga hem even weekje op hoefschoenen zetten als hij op het harde loopt. Als het dan niet verbeterd is gaat er een ijzer onder.
Heb ik liever niet maar als het hem helpt dan moet het maar.

@Dais, ik heb het gevoel iets gemist te hebben..
Uitstel van verbouwing door langere stalrust?
Komst van 2 kleintjes?
Wel balen van de hechting :(:)

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-24 09:54

Hier had ik een maand voor 1 groot pak hooi van 80 euro. 1 grote e-pony zo goed als onbeperkt voer ligt altijd wel iets te eten. Met twee zat ik rond de 2,5 week per pak. In de stal krijgt ze het wel in hooinet. Oudje vond dat leuker eten en Guus knoeit zo gewoon wat minder en heeft dan tenminste ook de hele nacht iets.

Bah die wormpjes in de mond ziet vies uit. Tandarts ga ik hier pas plannen als we een andere erbij hebben. Guus moet onder verdoving, dierenarts kon niet eens kijken of er überhaupt iets nodig zou zijn. Tja toen sedatie en even kijken en voelen nee hoor niet nodig dit jaar. Stom beest.

Corsten klinkt trouwens wel top als bezorger met dat kleine machineding. Zou denk ik hier ook wel werken.

Boemel hopelijk zakt het weer allemaal snel bij Mir. Voordeel is wel dat ze goed ging, dus hopelijk ook weer snel terug in haar hum. Wel iets om dus weer in de gaten te houden voor toekomst. Wellicht gaat het steeds beter dat ze zelf haar emmer kan legen en anders toch wat meer tijd ertussen laten.

Marjan ik dacht dat Lando dingen in Slow motion deed? Dit ging iets sneller? :D

Horsii heeft ook weer voorraadje hooi.

Boemel handig ding, voor pap eens gekocht om walnoten mee te rapen toen hij begon te mopperen dat hij niet meer zo goed kon bukken. Werkt fijn.

Boh 240 liter container vol met eikels... Hier staan er twee voor het huis, het is gewoon oneerlijk. Met bladblazer blazen we alles fijn braaf terug naar de overkant in de berm. Kijk je uur later en denk je ik had ze toch weg gedaan??? Ach ja de schaduw is soms wel fijn van die bomen.

Dais hopelijk valt het mee met de wond wat het open is gegaan. Balen dat er zoveel dan uitgesteld moet worden. Maar herstel gaat voor.

LN weg gewaaid met schaduwdoek?

Karin hopelijk ruin snel weer beter, snap dat je eerst probeert met hoefschoen. Niet perse tegen een ijzer maar als het goedkoper zou kunnen is het altijd wel prettig.

Nou hier had ik het nog niet gezegd. Maar we gaan voor de haflinger. Ik heb ook nog contact met een instructrice gehad welke hem kent en met de bemoedigende woorden van de mensen die mij kennen om mij heen en het vertrouwen in mij van mijn man. Ik voelde mij er niet onveilig op, de omstandigheden waren niet ideaal. Maar als ik naar de filmpjes kijk wat hun mij hebben doorgestuurd zie ik wel een dier wat relaxt en ontspannen is en wel wil werken. Zover ik kan merken zijn het ook eerlijke mensen die echt het een fijn huisje zoeken voor hun paardje. We hebben pssm1 test ingestuurd en al die negatief is voor pssm1 dan zal hij 9 oktober gekeurd gaan worden. 2 oktober durfde ik niet te plannen omdat ik eerst die ene test binnen wil hebben en dat zal wellicht wat krap worden.

Wel gaan we morgen kijken bij fieldtest van Freibergers. Mocht er toch wat uit de keuring komen dan hebben we in elk geval wel contacten gelegd. We hadden al eens een afspraak gemaakt maar toen kwam de comtois kruising tussendoor, afspraak afgezegd en 2 dagen later ging comtois kruising toch niet door... Ik ga nu niet in de tussentijd naar echt specifiek een ander dier kijken, dat vind ik dan weer niet passen. Maar dit is puur voor het ras en contacten.

Ondertussen ben ik ook gestart met Guus met een online cursus bij Noor Tanger. Ben benieuwd hoe we er over 9 weken voorstaan :D

En ondertussen nadenken over een andere naam voor hafje. Ik vind Advance niet echt bij ons passen. Beetje te chique? Aan de andere kant je hoor hem niet vaak.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 10:02

Wat een leuk nieuws joyce
we gaan duimen dat hij door de test en keuring komt!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 10:03

Spannend Joyce, ik ga voor jullie duimen!
Adje? :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 10:41

@joyce: spannend dus... Addie klinkt beter :)

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 12:19

En de feldtest is niet toegankelijk voor bezoek ivm natte weides en geen parkeerruimte, jammer.

Nogmaals, leuk Joyce, ik hoop dat de haflinger goedgekeurd wordt. Het is je gegund.

rover_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 12:36

Leuk Joyce! Ik duim mee voor je.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-24 12:50

Dat wordt even mijn gedachten omzetten van een hele dag op stap naar een andere invulling van de zaterdag :+ Nu moet hij wel goedgekeurd gaan worden.....

Hoop snel bevestiging te krijgen dat de haren zijn aangekomen..

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 13:18

De duimen draaien hier ook Joyce!
Spannend :D

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 13:22

Spannend Joyce!

Ik heb de offerte binnen en meteen akkoord gegeven! Hoera!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 13:52

Ik heb beide paarden getraind. Mir door middel van grondwerk en longeren. Ze was ondanks de echt harde wind heel braaf en relaxed. Alleen een blaadje op haar neus zorgde even voor een karatetrap :=

En Diekke boeide t al helemaal niet dat ik bijna van haar afwaaide. Die was helemaal braaf en zen.
De nieuwe deken van Mir is alweer vies. Zo jammer altijd hè ha ha
Afbeelding
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 14:40

Ja, helaas blijven dekens nooit lang mooi/schoon :)

Hier nu fiks regen... echt herfst, dus mooi tijd om de woonkamer naar de winterstand te verhuizen.
Zo de witlinnen duo-jaloeziën uit de klemmetjes proberen te krijgen en de bruine houtlook er in hangen.
Verder is het altijd een rommeltje; wat gaat er de opslag in, wat mag weg, wat uit de opslag zet ik waar neer...

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 14:43

De woonkamer naar de winterstand verhuizen?
Hi hi daar heb ik niet eerder van gehoord.
Ik ken dat alleen van mijn kledingkast.