Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dais_ schreef:Mijn paarden kenden elkaar niet en de locatie niet. Na eventjes naast elkaar op stal te hebben gestaan gingen ze samen buiten op verkenning. Was gelijk goed tussen die 2.
Marloes, wat rot van je enkel![]()
Joyce, de puntjes op de I aan het zetten. Wanneer komt Guus ookalweer?
Vandaag is de zadelmaker geweest voor Quinta en de conclusie was dat mijn zadel niet past en niet passend te maken is (zadel is te lang). Dat wist ik ergens wel een beetje, ik was alleen nog in de ontkenningsfaseNu moeten zowel Quinta als ik op dieet en ondertussen ga ik sparen voor een ander, heel kort, zadel.
MarloesHJ schreef:Ik heb ook twee paarden met korte ruggen. Ik heb twee keer een 17,5" zadel en ik ben ook niet de kleinste (172cm met relatief langere benen) en die zadels pas ik ook netjes in.
Maar een nieuw zadel is altijd een flinke uitgave vind ik, naast gewoon het aanschaffen ook het wachten, passen etc. In het begin met mijn warmbloed echt wel moeite gehad om een fijn zadel te vinden dus ik ben blij dat ik nu wat heb.
MarloesHJ schreef:Boemel, zo heb ik dus ooit een zadel gehad dat in stilstand en met een paar minuten stappen etc heel netjes lag. Maar naar mate je langer reed op de schoft zakte. Zadel is vervangen door het huidige model dat ik nu gelukkig alweer de nodige jaren heb.
Altijd blij als alles weer goedgekeurd is door de zadelmakers en we weer vooruit kunnen.
boemel schreef:MarloesHJ schreef:Ik heb ook twee paarden met korte ruggen. Ik heb twee keer een 17,5" zadel en ik ben ook niet de kleinste (172cm met relatief langere benen) en die zadels pas ik ook netjes in.
Maar een nieuw zadel is altijd een flinke uitgave vind ik, naast gewoon het aanschaffen ook het wachten, passen etc. In het begin met mijn warmbloed echt wel moeite gehad om een fijn zadel te vinden dus ik ben blij dat ik nu wat heb.
Klopt, het is altijd best een hoop gedoe.
En ik vind t ook lastig! Hoe kan ik nu met 15 minuten proefrijden zeker zijn dat ik het zadel na een half uur rijden ook nog fijn vind?
Al aardig wat miskopen gehad helaas.
boemel schreef:MarloesHJ schreef:Boemel, zo heb ik dus ooit een zadel gehad dat in stilstand en met een paar minuten stappen etc heel netjes lag. Maar naar mate je langer reed op de schoft zakte. Zadel is vervangen door het huidige model dat ik nu gelukkig alweer de nodige jaren heb.
Altijd blij als alles weer goedgekeurd is door de zadelmakers en we weer vooruit kunnen.
Ja, die ongein ken ik van een te breed geleverd zadel![]()
Oplossing zadelmaker was om een stalen band aan de binnenkant van de (flexibele) boom te laten lassen