Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 09:15

Beste wensen allemaal!

Hele leuke foto utopia!
Boemel goed bezig :D
Hier waren de paarden een beetje nerveus maar ik had supplementen en kruiden besteld en daar zat een proefzakje kamille bij, dus die heb ik ze fijn door het voer gedaan :')

hmm, mijn paard loopt niet helemaal lekker, dacht eerst dat het zijn artrose weer is omdat hij op de voorbenen niet lekker loopt en daar ook artrose heeft. Gisteren nog eens goed gekeken en ik denk dat het zijn hoeven zijn. De ijzers zijn eronderuit en doordat hij nu veel op de bestrating loopt zijn ze aardig kort gelopen, dus ik ben bang dat het daarvan komt!
Straks maar even m'n smid bellen en hopen dat er weer een ijzertje onder kan. Dan maar van de zomer ijzerloos zetten .. Wel een geluk dat het waarschijnlijk niet van de artrose komt!

Akshay

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 09:23

Succes laurie!

Goed bezig Boemel, rigoureuze aanpak zo, gaaf hoor! Hoe is het met je hoofd?

Balen van de hoeven Tarzan.. Diddle heeft toen in de overgangsperiode naar ijzerloosook een hele tijd gerommeld. Die stond toen nog op een plek zonder verharding in de wei. Gelukkig want op het plek zoals ze nu staan was dat ook niet gelukt geloof ik..

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 09:25

Tarzan, als eens gekeken naar hoefschoenen? Ben je wat flexibeler en kun je ondersteunen als het nodig is en ijzerloos houden als dat je doel is.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 09:30

Hij hoeft opzich niet ijzerloos, maar omdat ik toch voorlopig niet meer erop zou gaan dacht ik dan is nu de kans om ze eraf te halen .. verkeerd gedacht dus :=
Denk dat als hij van de zomer veel op de wei staat het dan wel lukt.
Even de smid bellen straks en dan komt het vast goed, alleen even balen omdat hij na de inspuiting van de artrose in September 2019 hij eigenlijk vrijwel goed is blijven lopen, schrok er daarom ook zo van en dacht dus ook meteen aan de artrose, stom stom!
Duimen dat m'n smid misschien vandaag nog kan en anders zal hij vast maandag een gaatje vrij maken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 09:58

Sterkte Laurie!

Hier echt heel druk met wat dingen dus ik lees op de achtergrond ff wat mee.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 10:08

Heeft er hier vannacht een in de draad gehangen.. hoe ze dat nou weer voor elkaar hebben gekregen.. camera geen beeld want de buren hebben een felle buitenlamp vol in de camera gericht staan nu, dus die had geen beeld..

Paarden nog heel gelukkig, zover ik kon zien met die licht pluizige wintervacht

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 10:09

@Laurie: beterschap. Wel fijn dat je ondanks Corona nog direct geholpen kon worden.
@boemel: het zal er straks wel een stuk lichter van worden.
@Akshay: schrikken... gelukkig alles goed zo te zien.

Hier is er bijna niet 'nageknald', dus ze zijn vannacht ook gewoon buiten gebleven. Het was ook duidelijk een stuk minder koud.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 11:27

Sterkte Laurie. Hopelijk ben je snel weer in de benen.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 12:03

Akshay schreef:
Succes laurie!

Goed bezig Boemel, rigoureuze aanpak zo, gaaf hoor! Hoe is het met je hoofd?

Balen van de hoeven Tarzan.. Diddle heeft toen in de overgangsperiode naar ijzerloosook een hele tijd gerommeld. Die stond toen nog op een plek zonder verharding in de wei. Gelukkig want op het plek zoals ze nu staan was dat ook niet gelukt geloof ik..

Mwah vandaag voel ik me niet echt fantastisch. Alles doet zeer. Mn hoofd doet vrolijk mee.

Maar, heb ook fibromyalgie, dus mn lijf is hoe dan ook een aandachtspunt.
Ik beperk me nu dan ook tot steenstripjes aftikken :D.

Morgen maar een paar uurtjes hier aan de slag en vanaf maandag begint mn kantoorbaan weer en kan mn lijf 4 dagen bijkomen :o

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 12:42

Laurie, heel veel sterkte en beterschap!!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 12:48

Oei Laurie.. klinkt heel pijnlijk.. sterkte en beterschap!! Tot over een paar daagjes :D

Lekker bezig boemel!! Maar nu idd maar naar je lijf luisteren, maar zo te lezen ben je dat wel gewend!

Vreemd dat ze in het draad hebben gehangen Akshay.. en jammer dat je 't dan niet terug kan zien.. -O-

Vannacht gedroomd dat de mini's toch weer uitgebroken waren :') Hersenen zijn raar haha :=

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 12:49

Beterschap voor iedereen in de lappenmand :(:)

Die gekraakte arm klonk echt mega pijnlijk #)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 13:30

Laurie, je bericht helemaal gemist, heel veel beterschap en een voorspoedig herstel na de operatie :(:)
Ook voor de hersenschudding en gekraakte arm hoop ik dat alles goed gaat met jullie :(:)

Utopia :')
Akshay, vervelend dat ze in de draad hebben gehangen, hopelijk geen schade aan je paardjes!

Ik had de smid vanmorgen even geappt, ik twijfelde of de beste man vandaag niet een rustdag zou hebben en durfde niet te vroeg te bellen :+
Dus toen hij mijn appje las heeft hij mij meteen gebeld en is hij ook meteen gekomen en heeft mijn paard weer ijzertjes onder, loopt ook meteen een stuk beter nu, nog niet goed (natuurlijk) maar wel iets minder op eieren.
Blijkt maar weer hoe belangrijk een goede (band met de) hoefsmid is, zo blij met die man!

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 16:48

Ik heb ooit (13 jaar geleden ofzo) mijn hoefsmid op kerstavond op stal gehad omdat mijn pony (die merrie van 25) katsbevangen was. Mijn moeder had heel lief een of andere bami ofzo voor hem gemaakt en warm mee naar stal genomen, dus hij heeft eerst zijn bami staan eten en daarna de pony bekapt. Heeft ie het nu nog steeds over :)

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 17:07

Laurie, sterkte!

Ja, ik ben ook heel blij met mijn smid, heb mijn poetsplaats dan ook overlegd qua afmeting en licht zodat het naar zijn zin zou zijn :D
Hilary, dat is ook wel heel lief van twee kanten.
Zo heb ik mijn vorige smid een keer verteld dat ik gedroomd had dat ik met trailer langs de snelweg stond met een lekke band, onderweg naar hem en hij langskwam om mijn band te vervangen _O- geen idee hoe ik erbij kwam, maar hij vond het prachtig dat ik over hem gedroomd had :')
Die van mij kreeg overigens juist zomers pijnlijke voeten Tarzan, sleet harder af omdat de grond harder is. Ga wel proberen haar nu achter weer van de ijzers af te halen.

Akshay, oei, beschadigd? Of valt t mee?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 17:21

Oh Hilary, geweldig, snap dat jullie het er nu nog over hebben! Een goeie smid is echt goud waard!

Jade, goed bezig Haha, zal de smid ook zeker dankbaar voor zijn!
Hier lopen ze nu veel op de bestraatte paddock, vandaar dat ze zo afgesleten zijn helaas ..
Maar heel blij dat hij vandaag nog wilde komen terwijl hij eigenlijk al klaar was.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 17:35

Als er teveel bestrate verharding is voor de hoeven wil een simpel stukje vloerbedekking goed helpen :)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 20:29

Fijn dat de smid zo snel kon!

Draad gerepareerd vanmiddag, daar waren ze allebei nogal rillerig op. Dus wat gebeurd is..
Op de camera geen geluid (vuurwerk) of iets te horen ten tijde van de sloop. Dus ik neig naar lomp in de draad gerold en kapot getrokken.

Geen paardschade gezien, en Fjordmans liep goed vanmiddag dus geluk gehad.
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 20:36

Gelukkig maar"
Zit er ook een connectorriempje tussen die voor- en achtersingel ??
Bij western is dat wel om te voorkomen dat de achterriem naar achteren glijdt en voor wat acrobatische oefeningen kan zorgen :)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 20:45

Is geen singel, is een equiband, elastische band die licht aansluit om zijn buik (gevoel goed passende sok).

Geen connector dus, maar ook niet nodig want de band gaat nergens heen qua beweging ;)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 20:59

Goed passende sok _O- Hahaha, nog nooit nagedacht dat dat een bepaald gevoel is :')

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 21:00

xXutopiaXx schreef:
Goed passende sok _O- Hahaha, nog nooit nagedacht dat dat een bepaald gevoel is :')

-O- niet..
Je weet niet wat je mist :(:) :')

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 21:01

Gelukkig geen schade akshay, waar is zo’n band goed voor?

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 21:04

Akshay schreef:
xXutopiaXx schreef:

-O- niet..
Je weet niet wat je mist :(:) :')

_O- Hahaha

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 21:12

Daan is vandaag druk geweest met metselen van Bliksems nieuwe stal. Een stal op maat ;)
Afbeelding

Afbeelding

Kan ie eindelijk over het muurtje kijken!

Deze week nog een deurtje maken en volgende week komt iemand alle stallen voegen :)