Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chasey

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 15:34

Gelukkig nieuw jaar allemaal.

Mooie foto Utopia! :D

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 17:44

Gelukkig nieuwjaar allemaal. Veel beterschap ook voor degenen in de lappenmand en een beetje minder water voor de natte paddocks en weilanden gewenst.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 17:45

Gave foto met Tamme!

Hoe is het afgelopen met de krakende arm?

Gelukkig nieuwjaar allemaal!
Ik was op het werk dus geen idee hoe de paarden het gehad hebben maar ze stonden er vanmorgen relaxt en zonder wonden bij :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 18:03

Volgens mij heb ik het ook nog niet gezegd, dus bij deze... iedereen de beste wensen :)

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 18:15

Ga e foto Utopia, ,euk.

Iedereen de beste wensen.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 18:21

Beste wensen iedereen. Hier was het geknal vooral op afstand en de paarden vinden het prima.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 18:23

De beste wensen voor iedereen. Hier wel wat vuurwerk maar de paarden stonden rustig. Wel heb ik altijd de radio aan tijdens de jaarwisseling. Maar die heb ik wel vaker aan als ik met de paarden bezig ben dus dat is niet vreemd voor ze. Er was wel veel minder vuurwerk dan gebruikelijk gelukkig.

Hopelijk valt het met de arm mee!

Hermannvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 18:32

Gelukkig Nieuwjaar allemaal!
Laat het een mooi en vooral voorspoedig jaar worden!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 18:46

De beste wensen en dat het een mooi jaar mag worden voor iedereen!
Laatst bijgewerkt door boemel op 01-01-21 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 18:55

Dank voor de leuke reacties op onze foto :D Vind 'm zelf ook echt heel erg leuk :+: Knap peerd <3

En mooi om te horen dat alle paarden de jaarwisseling goed door zijn gekomen! :D

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 19:01

De beste wensen voor iedereen! Fijn om te horen dat het vuurwerk voor velen wel oké is verlopen. Die arm lijkt me echter wél heel pijnlijk...
Hier werd er ook wel wat afgeschoten, maar gelukkig was er door de wolken zo goed als geen licht te zien aan de hemel. Er was echter een verbod, maar goed: veel mensen hebben dat dus aan hun laars gelapt.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 19:18

Hier ook benieuwd hoe het met de krakende arm is?

Het klapte best hier, en Fjölnir vond het om 12u plots wel heel spannend. Diddle volgde hem, en probeerde tussen hem en het vuurwerk in te staan. We waren erbij om 12u. Toen ze blind gingen rennen heb ik Fjölnir een tijdje aan een halster met touwtje rond gestapt door de paddock. Diddle was alleen maar bezig met ons beschermen, held <3

Vandaag was alles weer oké, we zijn vanmiddag een half uurtje aan de hand gaan grazen op de grote weide.

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 19:59

neile schreef:
De beste wensen voor iedereen! Fijn om te horen dat het vuurwerk voor velen wel oké is verlopen. Die arm lijkt me echter wél heel pijnlijk...
Hier werd er ook wel wat afgeschoten, maar gelukkig was er door de wolken zo goed als geen licht te zien aan de hemel. Er was echter een verbod, maar goed: veel mensen hebben dat dus aan hun laars gelapt.

Super gave foto! Tja, vuurwerkverbod was dat er dan? Hier ook redelijk wat vuurwerk in het dorp waar we op uitkijken aan de voorkant. De pony's (en wij) hebben genoten van de lichtjes. Alles was gelukkig rustig.

Maximosa, ben je al bij de dokter geweest?

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 20:35

Afbeelding
Mijn grote vriend was er blijkbaar toch moe van. Zo heb ik hem nog niet zien liggen, meestal staat hij wat te dutten. Uitzicht vanuit de keuken trouwens

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 21:06

Fijn 2021 allemaal :)

Even bijsnurken, SillyB :j Aan de platte vlakken in de paddock te zien, hadden ze bij ons ook geslapen vanmorgen. We hebben het precies goed gedaan vannacht, denk ik. Om 23.30u met kruiwagen en zaklamp nog een rondje mest geruimd, om 23.50u vers hooi in de bakken gedaan. Om 23.55u allemaal een halstertje om, en om 23.59u (toen de buren van een paar huizen verderop (en aardig afstand) heel hard gezamenlijk gingen aftellen) drie aan een touwtje geklikt. Gewoon op de hooibak gaan zitten met de touwtjes vast, dus ze konden hooi eten. Alleen mijn merrietje (van 25, dus die heeft al wat vuurwerk meegemaakt) hebben we los laten lopen. Zij stond de eerste 10 minuten gewoon haar bakje voer te eten en ging daarna een patrouillerondje door de paddock doen en daarna op de uitkijk staan.

De andere drie bleven bij de hooibak, ruin en stippelmerrie aten stug door, grote merrie werd wel zenuwachtig. Maar dat hadden we verwacht en viel eigenlijk best mee. Toen ze doorhad dat de rest stond te eten, ging ze dat ook maar doen. Rond 00.30u hebben we ze één voor één weer losgeklikt. De stippelmerrie vond dat een uitstekend moment voor wat blije galopsprongen en bokjes; totaal geen paniek, ze vond het gewoon vreselijk grappig volgens mij :+
Daarna ruin los en daarna de grote merrie. Uiteindelijk ook de halsters er weer af en toen hebben we ze om 00.50u weer alleen gelaten.

Hoe is het met de krakende arm? Klinkt / leest niet heel lekker #)

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 22:02

Afbeelding.

We zijn al voor 80% schrootjesvrij :D

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 22:12

Wat fijn!

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 22:49

boemel schreef:
[ [url=m/pa1dRw.jpg]Afbeelding[/url] ].

We zijn al voor 80% schrootjesvrij :D

Ah super!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 23:53

Schiet mooi op Boemel.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 03:38

Heerlijk moment als al die schrootjes eraf zijn!

@Hilary, is jouw merrie van 25 altijd al relaxt geweest met vuurwerk of is dat met de jaren gekomen?
Mijn merrie van 17 stuiterde nog net zo hard als toen ze 3 was namelijk :=
Ik zou zo graag zien dat zij wat meer ontspant, ze vreet bijna zichzelf op van stress (mij overigens ook, terwijl ze dondersgoed weet dat bijten niet mag).

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 08:11

Ik wil iedereen ook graag nog het allerbeste wensen :) Fijn dat alle paarden relatief rustig door de jaarwisseling zijn gekomen.

Ik hoop dat je arm een beetje oké is Maximosa?

Wat een stoere foto Utopia <3

Dat is heerlijk zeg Boemel, schiet al lekker op zo!

Sorry voor mijn beperkte bijdrage, ik hoop dat ik jullie later deze week weer iets beter kan volgen :o Heb enorm veel pijn gehad de laatste dagen omdat mijn galblaas ineens een ontstekingsreactie liet zien. Het ging allemaal heel snel gisteren, werd doorgestuurd naar de spoedeisende hulp en krijg vandaag een spoedoperatie. Ik hoop dat ik over een paar dagen weer een beetje boven water ben (en ietsje minder high van alle pijnstillers :7).

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 08:22

Dat gaat hard Boemel, fijn.

Slim gedaan zo met de paarden aan touwtje Hilary. Hier ook snurkers gisteren in de paddock, ze moesten echt even bijkomen van de nacht ;-)

Wat naar Laurie, sterkte met de operatie en een goed herstel toegewenst!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 08:23

Laurie schreef:
Ik wil iedereen ook graag nog het allerbeste wensen :) Fijn dat alle paarden relatief rustig door de jaarwisseling zijn gekomen.

Ik hoop dat je arm een beetje oké is Maximosa?

Wat een stoere foto Utopia <3

Dat is heerlijk zeg Boemel, schiet al lekker op zo!

Sorry voor mijn beperkte bijdrage, ik hoop dat ik jullie later deze week weer iets beter kan volgen :o Heb enorm veel pijn gehad de laatste dagen omdat mijn galblaas ineens een ontstekingsreactie liet zien. Het ging allemaal heel snel gisteren, werd doorgestuurd naar de spoedeisende hulp en krijg vandaag een spoedoperatie. Ik hoop dat ik over een paar dagen weer een beetje boven water ben (en ietsje minder high van alle pijnstillers :7).

Tjee, heftig. Heel veel sterkte

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 09:01

Karin_deB schreef:
Heerlijk moment als al die schrootjes eraf zijn!

@Hilary, is jouw merrie van 25 altijd al relaxt geweest met vuurwerk of is dat met de jaren gekomen?
Mijn merrie van 17 stuiterde nog net zo hard als toen ze 3 was namelijk :=
Ik zou zo graag zien dat zij wat meer ontspant, ze vreet bijna zichzelf op van stress (mij overigens ook, terwijl ze dondersgoed weet dat bijten niet mag).

Ze is 6 jaar manegepony geweest midden in een dorp (wat nu is opgeslokt door Utrecht). Toen ze 9 was, werd ze van mij. Daarna heeft ze een paar keer in de winter aan de rand van een woonwijk gestaan, ik denk dat dat ook geholpen heeft.
De laatste 8 jaar ben ik er bij met oud&nieuw, maar ik moet meestal meer de anderen in de gaten houden dan haar.
Het maakt wel veel uit wat de anderen doen; drie jaar geleden ging er één lopen stressen (liep los), twee vonden dat heel grappig en gingen spelen. Merrie probeerde met alle macht de groep bij elkaar te houden (in de paddock, dus zo ver weg konden ze niet). Toen de anderen aan een touwtje stonden, stond zij ook weer stil.
Maar met andere dingen kan ze ook wel stressen hoor, maar ik merk wel dat het minder wordt. Of dat leeftijd is of dat ik de wereld voor haar aanpas om het makkelijker te maken... zal ergens in het midden liggen.
Vroeger gaf ik haar rond spannende dingen Strezz van Phytonics, naar mijn idee hielp dat met de scherpe randjes en met de prikkelverwerking.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 09:11

Beterschap Laurie, spoedig herstel

Ik moet zeggen dat ze hier ook vrij rustig zijn elk jaar met vuurwerk, ze hebben dan ook nooit in een "oorlogsgebied" gestaan maar wat wel scheelt is dat als de leider rustig blijft, dan de rest ook. Hier staan ze nooit op stal, altijd buiten met extra voer en ik ga erbij staan als de lo 12 uur slaat