Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kvulden

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 21:16

Dubbelfun waar kom jij vandaan dat je Apeldoorn noemt?
Hier is het echt rustig. Ik heb altijd de paarden buiten. Normaal word vuurwerk op 10mtr afstand van ze afgeschoten. Dat heeft nooit problemen gegeven. Ik voer ze altijd wel rond die tijd.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 22:51

Vanmiddag vriendlief de camera nog even in de handen gedrukt toen de paardjes aan het werk mochten.
Leuk hoor zo'n IJslander, die kan dingen met die beentjes zó snel, zo kan ik niet eens denken :')
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 10:28

Haha ijslanders en gangen klutsen <3

Gelukkig nieuwjaar iedereen!

Hier was vuurwerkverbod en iedereen heeft zich er aan gehouden, dus wij hadden een hele rustige avond.

En dan nog foto's van ferm sloopwerk gezien :wow: dat wordt duidelijk grondig aangepakt!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 10:37

Akshay schreef:
Vanmiddag vriendlief de camera nog even in de handen gedrukt toen de paardjes aan het werk mochten.
Leuk hoor zo'n IJslander, die kan dingen met die beentjes zó snel, zo kan ik niet eens denken :')
[ [url=m/XvPGom.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/f4FcMK.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/mI7NoW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een stoere wollige beestjes. Mooi!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 10:39

kvulden schreef:
Dubbelfun waar kom jij vandaan dat je Apeldoorn noemt? .
Het buitengebied van Ede-Noord :)

Hier was het ook best rustig, een beetje siervuurwerk en een paar knalletjes. Het viel alles mee.
Wel flink fris geweest vannacht, de metalen sluitingen van de grote hooibak zaten vast gevroren iig.
Wie had er vorige keer nou een handige oplossing daarvoor?? Ben het vergeten :o

maximosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 11:11

Gelukkig Nieuwjaar iedereen hier, helaas hier vanacht toch veel vuurwerk. Niet heel dichtbij echter kleine pony toch behoorlijk gestresst ondanks genomen maatregelen. Radio aan, chillpil erin, extra eten etc. Rondjes lopen in de stal, stijgeren voor de deur bovenluik van de deur dicht gedaan. Tot half 1 bij haar gestaan. Schoftje kriebelen. Helaas beetje mis gegaan. Ik stond namenlijk met arm door tralies dat te doen, toen mijn man binnenkwam. Keek even naar hem en toen rende pony plotseling weer rondje box. Heeft mijn arm meegenomen. Hoorde het kraken. Poehhh pijn aan bovenarm. Misselijk etc. Dus op de bank in slaapgevallen na zorg van mijn man. Vandaag maar even kijken wat precies aan de hand of arm is... blahh zo begon het nieuwe jaar hier.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 11:13

Oh gatver ik word al misselijk als ik het lees! Zou er toch maar even mee naar de eerste hulp gaan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 11:15

Idd!

Hier in de omgeving wel wat vuurwerk maar paardjes stonden er rustig naar te kijken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 11:22

@maximosa: als je het hoorde kraken kan er toch een breukje te zitten, ik zou toch even er mee langs de 1e hulp gaan. Beterschap iig !

Ik heb ze hier later dan normaal hun avondhooi gegeven, dus ze stonden nog mooi te kanen toen het 12 uur was.

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 11:27

Gelukkig nieuwjaar iedereen!

oef Maximosa, dat klinkt niet fijn! Toch even na laten kijken?

Hier was van het vuurwerkverbod nauwelijks iets te merken. Overal was het bezig. Begon al rond de schemer. Gelukkig hebben de paarden er nauwelijks last van gehad. Stonden lekker op stal, zoals altijd. Paar keer schrikken van een paar stevige knallen, maar al snel het licht uitgedaan om half 1 en ze lekker laten slapen. De radio aan op stal werd duidelijk niet gewaardeerd, dus die heeft ook niet aangestaan.

Konijntjes schrokken in het begin even, maar dat was al snel over en met een knabbeltje waren ze ook weer happy. En een kipje wat van stok sprong en ergens anders ging zitten. Normaal slapen ze gewoon door.

Nog even bij de buren buiten staan praten en toen lekker naar bed.

maximosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 11:36

Dank! Zal zo eerst ff in bad en vandaag maar even kijken wat ik ga doen. Maar ja, jullie weten.. eerst de paarden naar buiten gezet, hooibakken gevuld. Wel met behulp van mijn man nu. Maar dat moet doorgaan.
Hoop dat jullie allemaal veilig en gezond het jaar ingegaan zijn.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 11:36

Maximosa, Auw hopelijk niks ergs!
Knap hoor die fjord en IJslander!

Hier gisteren nog rond half 10 even allemaal halster omgedaan en sloten van de stallen gehaald, mocht er iets gebeuren dat ze er tenminste snel uit zouden kunnen en niet zonder halster rond zouden lopen. M’n vriend in rond half 12 gaan kijken en 2 kennissen zijn na 12 uur even langs gereden om te checken :)

Hopelijk is bij iedereen alles rustig verlopen!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 11:37

maximosa schreef:
Gelukkig Nieuwjaar iedereen hier, helaas hier vanacht toch veel vuurwerk. Niet heel dichtbij echter kleine pony toch behoorlijk gestresst ondanks genomen maatregelen. Radio aan, chillpil erin, extra eten etc. Rondjes lopen in de stal, stijgeren voor de deur bovenluik van de deur dicht gedaan. Tot half 1 bij haar gestaan. Schoftje kriebelen. Helaas beetje mis gegaan. Ik stond namenlijk met arm door tralies dat te doen, toen mijn man binnenkwam. Keek even naar hem en toen rende pony plotseling weer rondje box. Heeft mijn arm meegenomen. Hoorde het kraken. Poehhh pijn aan bovenarm. Misselijk etc. Dus op de bank in slaapgevallen na zorg van mijn man. Vandaag maar even kijken wat precies aan de hand of arm is... blahh zo begon het nieuwe jaar hier.

Ai dat klinkt niet goed zeg.
Hopelijk valt de schade mee.
Beterschap!

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 11:41

Gelukkig nieuwjaar! Ook hier stoorde men zich niet aan het vuurwerkverbod en werd er net zoveel afgestoken als anders. Mijn jongste paard is bang, dus wij stonden om 12u in de paddock om hem de jaarwisseling door te helpen. Gelukkig gaat het elk jaar een stukje beter en hij zoekt ons ook echt op voor rust, kriebels en snoep. Heb hem altijd vast aan het touw, maar dat is eigenlijk niet nodig, want hij zit zowat aan ons vastgeplakt. :)) Om half 1 was het stil, dus toen konden ze weer lekker aan het hooi.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 11:42

Gadver Maximosa, het enige advies is toch hap en foto. Daarna kun je bedenken hoe je je gaat redden maar dan weet jehoe het zit.

Hier later hooi gegeven en zoveel dat ze vanmorgen nog genoeg hadden. Merrie was wat onrustig en ze hebben 1 keer een sprintje getrokken. Nu is de merrie moe.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 11:43

Akshay, heerlijke wolliebollies ! En geklutste gangen haha!

maximosa oei, ben het met de rest eens dat het wel verstandig klinkt om het even na te laten kijken! Maar hoop voor je dat het meevalt, brr

Hier ook weinig te merken van het vuurwerkverbod. Het ging de hele dag al hard met veel carbid maar ook heel veel illegaal knalvuurwerk. Na middennacht ook behoorlijk wat siervuurwerk de lucht in, gelukkig wel wat korter dan normaal, rond half 1 was het meeste wel weer voorbij. De harde knallen gingen wel nog langer door, maar daar hadden de paarden gelukkig niet zoveel last van. Had fikse hoeveelheid los hooi voor ze neergelegd en daar hebben ze zich lekker klem in lopen vreten :')

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 12:01

Ik ga mee met de rest, voor de zekerheid langs de huisarts als je je arm hoort kraken bij zo iets.

Hier ging oudjaar best goed. Wel flink vuurwerk maar het meeste niet op ons veld maar veel verder weg. Nilay is wel wat gewend en at dus rustig door. En Roos volgde dat voorbeeld. Rond kwart over twaalf begin iemand echter dichtbij van die enorme knallen te maken. Daar schoot zelfs Nilay een paar passen van naar voren. Toen schoot Roos wel in de stress. Maar toen ik vlak langs het hek hoooo stond te roepen kwam ze naar me toe en stond zo'n beetje tegen me aangeplakt. Nilay ging weer terug eten. Maar zij bleef strak bij mij staan. Een half uur later toen het ergste wel voorbij was zag ik dat ze om wilde draaien om weer naar Nilay te gaan. Maar ze wilde niet bij mij weg. Ze gaat dan staan schudden met haar hoofd van de spanning. Toen ik met haar meeliep was dat ook weer klaar. En toen ze eenmaal weer aan het eten was kon ik steeds meer afstand nemen en weer naar binnen. We hebben het overleefd en ik ben verbaasd over hoe veel steun Roos uit mij haalt. Dat geeft best een goed gevoel. Ik heb er nu meer vertrouwen in dat ze contact zoekt in enge situaties.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 12:49

@Malenka: dat is idd een fijn gevoel.

Net de paddocks gemest en nu best wel koude tenen. De hooibakclips waren ook weer ontdooit :)

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 13:11

beste wensen!

gadver maximosa, zie het zo voor me %) hoop dat het niet gebroken is.

malenka, aandoenlijk altijd als ze zo op je leunen.

ik had de indruk dat het bij ons iets rustiger was dan gebruikelijk, meer doffe knallen, minder siervuurwerk en scherpe knallen, maar dit is pas ons tweede oud en nieuw hier, en de eerste met paarden. gelukkig is de shet een echte shet, dus die stond gewoon te vreten. merrie stond wel te luisteren, die vertrouwde het niet, maar hield gelukkig wel alle voetjes aan de grond dit jaar.

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 13:19

Gelukkig nieuwjaar allemaal. Ik ga straks even bijlezen

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 13:24

Au pijnlijk Maximosa, hoop dat het meevalt.
Fijn Malenka !
Hier overdag veel carbid, en s avonds ook vrij veel vuurwerk (was al maanden bezig in het weekend s nachts dus had wel verwacht). Gelukkig geen gillende keukenmeiden dit keer. Heb ze daarom buiten gelaten en ging goed gelukkig. Beetje jammer dat ze tussen 3 en 4 weer opnieuw begonnen met mega veel harde knallen.
Beste wensen voor iedereen!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 14:07

Afbeelding

Gelukkig nieuwjaar allemaal :+:

Hadden hier de mini's in hun huisje opgesloten met het licht aan, die waren vorig jaar zo in paniek :(:) nu heel rustig met z'n 3tjes :+: en de grote paarden stonden er lekker naar te kijken. Oudjes zijn hun schuilstal niet uitgeweest :') en Tamme, Jay en vooral Dije hebben af en toe lekker een sprintje getrokken, maar die gebruikten het meer als smoes om weer even uit hun panty te gaan dan dat ik ze paniekerig vond :') Hier overigens meer vuurwerk dan anders haha, maar vooral dat hele mooie, verschrikkelijk dure, siervuurwerk <3 We hebben echt staan genieten met de champagne bij de paarden :+:

Hopelijk geen letsel aan je arm trouwens, en alleen ff paar dagen pijn.. :(:)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 15:02

Leuke foto... hij lijkt zo wel heel groot :)

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 15:28

Héle gave foto Utopia!
En brr maximosa dat zijn zulke nare ongelukjes. Ik zou er toch wel even een foto van laten maken. En rust proberen te houden hoe lastig ook :))

Hier eerste jaar paarden thuis en die hielden zich heel goed gelukkig. Vond het wel heel fijn om thuis te zijn. Buurjongens waren netjes komen vragen of het ok was om Carbid af te steken 2 weilanden verderop. Ze stonden best te klungelen want we hebben menig 'flof' gehoord ipv een goede knal haha maar ook van die harde waren ze niet onder de indruk gelukkig.

Als laatste de beste wensen voor iedereen hier :* op gezonde paarden, droge paddocks en groene weilanden : D

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 15:29

Auww met een krakende arm het nieuwe jaar in, hoop dat het meevalt
Hier vielen de knallen mee, was geen kip op straat alleen wij en schuin tegenover ons. De kinderen hadden wat kindervoorwerk en 1 straat verder had iemand siervuurwerk maar qua knallen eigenlijk bijna niks.
net de bak blad en mestvrij gemaakt, 2 uur mee bezig geweest en nu moet ik na een korte pauze "zin" maken om de stal uit te mesten

Leuke foto Utopia