Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 21:32

Meelezers hou je ook in een hk topic hoor.
je kan heel makkelijk iemand op bokt na trekken, ga naar profiel van persoon, klik op berichtenplaatsingen? En je kan de hele geschiedenis lezen :=

ook ik heb meelezers _O- doe niet de groeten aan ze (mist middelvinger smiley)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 21:39

Ook veel sterkte voor jou Dynamiek! :(:)
En thanks iedereen voor de lieve woorden. <3

En welkom Dushi! Vertel eens wat meer over hoe dat jij het voor elkaar hebt met aan huis staan van je paarden?

Mijn gevoel zegt ook het topic lekker laten waar het is. We bepalen tenslotte nog altijd zelf wat wij op het net gooien.
En ik haal hier persoonlijk heel veel informatie uit dit topic en vind het een vriendelijk en gezellig rommeltje bij elkaar juist, we helpen elkaar waar wij kunnen, ik vind dat echt ontzettend fijn! :j

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 21:43

Ohjajoh maar ik begrijp het niet zo goed heb jij nu wel of niet besnier boeck?
kon het niet echt duidelijk uit je verhaal opmaken :o

enne mijn pb staat altijd voor je open he

Donja

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 22:15

knappe papa AB !!

@karev, iig 2 zijn voor de verkoop, van de andere 2 hangt het af van wat er geboren gaat worden...

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 22:26

Caily schreef:
Waarom zouden er nog meer pagina's per dag bij komen?

Omdat we zoveel kletsen en dus eigenlijk in de HK horen :D

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 22:28

DD: superknap om niet meer dan een euro uit te geven bij de Action!

Show was erg mooi. Heb genoten!
Vooral het einde, Alex met zijn witte paarden 'in vrijheid'.
Bij binnenkomst stonden er protestgroepen.
Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 22:31

Ah, dierenkwelling.

Goed dat je genoten hebt, Anke. 'In vrijheid' vind ik zelf ook altijd het mooist om te zien.

Moet naar buiten om de paarden te doen. Geen zin. Mij te koud buiten... :brr:

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 22:34

Was toch veel vrijheidsdressuur. Wel enorm verschil. Tussen echt los en niks erop/eraan, tot naar volledig opgetuigd met bijzetteugels en vast gehouden.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 22:35

Dot topic zoals het nu geworden is, is eigenlijk al een huiskamer topic.. Dus eigenlijk veranderd er niets met nu, alleen dat je berichten niet terug te vinden zijn met Google en meelezen zonder een bokt account moeilijker is..
Verandering stuit op weerstand dat snap ik maar in praktijk veranderd er dus eigenlijk niet zoveel qua topic dan nu ;)

Hier wat drukke dagen gehad met school en stage.. heb wel mee gelezen maar reageren is er niet van gekomen.. Helaas ons poesjes overleden.. was nog geen jaar oud maar had een flinke hartruis.. ook nog een paard met verstoppingskoliek gehad dus ik heb mijn portie ellende deze week wel weer gehad.. morgen maar een fijne bosrit maken!

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 22:46

Ik kan jullie niet meer volgen haha :)
Hier weer een drukke week achter de rug morgen een dagje vrij van het werk dus kan ik thuis verder doen.
Van de week met de kat naar de dierenarts geweest, begin mei word we geopereerd aan de blaas.
Vandaag de paarden omgehuist naar de nieuwe stal ben super blij en de paarden ook *\o/*
Heb ook 2 nieuwe kipjes gehaald de andere volgen nog nadat ze weer waren uitgemoord :(
Gisteravond een beetje woordwisselingen gehad met de mensen waar onze wei achte5 ligt. Hij verzet de hele tijd mijn Prikpaaltjes omdat hij 3 meter extra grond heeft terwijl al de rest dat niet heeft. En nu vinden wij de hele tijd afval en glas in de wei scheert zijn Haag niet meer enzovoort maar hij weet van niets ieder keer. Zal blij zijn als we vaste palen gaan zetten daar ipv prikpaaltjes.

Afbeelding

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 23:11

Nette stallen doublevv! Wat gevaarlijk dat er dan allemaal materiaal in jullie wei wordt gegooid zeg!.. Gauw stevige omheining wat niet meer kan worden verplaatst erom.

Wat knap dat je maar 99 cent hebt uitgegeven in action zeg! Ik kom altijd met allemaal troep thuis wat ik eigenlijk niet echt nodig heb haha. Bij de kassa valt het bedrag ook altijd tegen ^^

Wat zielig van de poezen. Sterkte

Kun je hier ook filmpjes plaatsen net als foto's?

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 23:14

Nee Pauline. Even via YouTube uploaden

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 23:20

Oh even uitzoeken hoe dat gaat :)

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 23:25

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 23:34

Ik zou er niks om geven om soms eens wat afval op te moeten ruimen. Maar glazen flessen ed gaat mij echt te ver. Hebben het vorig jaar ook al aan de hand gehad dat we erbij uit kwamen tijdens het hooien in een keer pats en we zagen zo het glas vliegen. Met als gevolg serieus wat hooi kunnen weggooien uit veiligheid voor de paarden en daar kan ik niet meer tegen hebben al paar keer politie erbij gehad naar zonder resultaat. Het grappige is dat hij mij nu ook beschuldigt van vliegen overlast en hij daarvoor de gezondheidszorg dienst gaat laten komen

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 23:39

Klinkt lekker gezellig, DoubleVv :n

Paardjes weer gedaan, morgen weer een dag.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 23:56

horsies5 schreef:
Dot topic zoals het nu geworden is, is eigenlijk al een huiskamer topic.. Dus eigenlijk veranderd er niets met nu, alleen dat je berichten niet terug te vinden zijn met Google en meelezen zonder een bokt account moeilijker is..
Verandering stuit op weerstand dat snap ik maar in praktijk veranderd er dus eigenlijk niet zoveel qua topic dan nu ;)

Ik heb eigenlijk niet zoveel zin om de discussie overnieuw te voeren die we aan het eind van het vorige topic ook al gevoerd hebben :n
Mijn ervaring is dat HK wel degelijk wat verandert aan een topic als dit, en met name dat het vaak uiteindelijk betekent dat de inhoud er vanaf gaat en dat het meestal doodbloedt. Er komen immers geen mensen meer binnenvallen voor een inhoudelijke vraag, daarvoor maak je dan een nieuw topic op VSW.
Het leuke van een topic als dit is voor mij juist het inhoudelijke. Dat mensen hier binnen komen vallen met allerlei relevante vragen. Dat je slimme oplossingen voor gezamenlijke ergernissen vindt. De kennis die hier aanwezig is, geweldig!
En ja, dan baal ik wel eens van een aantal posts die ik hier zie die totaal niks meer met het originele onderwerp te maken hebben. Dat hoort inderdaad in een huiskamertopic.

Het punt is dat de huiskamer ook weinig toevoegt qua privacy. Je moet idd een bepaald aantal posts hebben om daar te mogen posten, maar meelezen kan iedereen die zich registreert op bokt.
En dan nog een persoonlijke mening: als het niet in de krant mag staan, dan moet je het uberhaupt niet posten op bokt. Ook niet in de huiskamer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 00:13

Wat een prachtige stallen doublev en wat zuur dat er dan zon asbak naast je woont

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 07:28

Ja, ik wil ok nog even zeggen dat je mooie stallen hebt.... Die heb je toch zelf gemaakt... Of vergis ik me?
Toen wij hier pas kwamen wonen, kwam er een buurman meteen even zijn statement maken. Over dat de omwonenden al op voorhand zich bezorgd maakte over evt overlast van onze paarden.
Nu ben ik redelijk rustig, maar kom niet aan mijn paarden, dan wordt ik een gifslang: Ik zei: ' volgens mij schreeuwen mijn paarden niet zo als jouw kinderen, dus begrijp niet waar jij overlast van zou kunnen hebben. Leven het laten leven, zou ik zo zeggen'. Meneer was er duidelijk niet op bedacht dat ik ook last van hem zou kunnen hebben, heb hem daarna ook niet meer gehoord.

Gelukkig zijn de andere 2 buren, die in een soort van cirkel om mijn land wonen heel blij met de komst van onze paarden. Ze vinden het een prachtig gezicht. Ik kan me voorstellen double v dat je hier pijn in je buik van krijgt.... Wat een galjanus.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 07:51

Hihi...goed statement. Was hij was zoet mee!

Ja veel vd Action aankopen zit nog ergens in het zakje!

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 07:54

Monmaster schreef:
Ja, ik wil ok nog even zeggen dat je mooie stallen hebt.... Die heb je toch zelf gemaakt... Of vergis ik me?
Toen wij hier pas kwamen wonen, kwam er een buurman meteen even zijn statement maken. Over dat de omwonenden al op voorhand zich bezorgd maakte over evt overlast van onze paarden.
Nu ben ik redelijk rustig, maar kom niet aan mijn paarden, dan wordt ik een gifslang: Ik zei: ' volgens mij schreeuwen mijn paarden niet zo als jouw kinderen, dus begrijp niet waar jij overlast van zou kunnen hebben. Leven het laten leven, zou ik zo zeggen'. Meneer was er duidelijk niet op bedacht dat ik ook last van hem zou kunnen hebben, heb hem daarna ook niet meer gehoord.

Gelukkig zijn de andere 2 buren, die in een soort van cirkel om mijn land wonen heel blij met de komst van onze paarden. Ze vinden het een prachtig gezicht. Ik kan me voorstellen double v dat je hier pijn in je buik van krijgt.... Wat een galjanus.

Ja helemaal zelf gemaakt met hulp van familie. Ja ik ben normaal ook heel rustig maar hij blijft bezig met dingen te zoeken die hij denkt te kunnen gebruiken tegen mij. Mijn weide ligt achter 7 tuinen. En èèn daarvan maakt het mij zo moeilijk jammer genoeg. Terwijl de andere het fantastisch vinden de paarden.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 08:13

Onze buurman is zo n beetje de enige in ons stuk zonder paarden. Hij is echt omringt door paarden. Hij heeft zijn weiland omgebouwd tot een enorme tuin. Heel mooi! Nooit moeilijkheden gehad, gelukkig. De achterbuurman heeft iok een enorme tuin. Die heeft een bos gemaakt van zijn weiland. Hij heeft een coniferenhaag grenzend aan mijn weiland. Die haag is dus iets vaan 150 -200 m lang. Elk jaar snoeit hij hem en hij laat graag het snoeisel liggen. Veel werk om het op te ruimen enhet vergaat ook bijna niet op de composthoop. Maar dat heeft hij wel eerst met mij bespoken, of ik dat goed vond. Dus ik heb gelukkig hele fijne buren.

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 08:58

Het stukje dat erbij zou komen is iets van 40x50. Misschien dat we daar dan een grote paddock van maken, in plaats van de postzegel die ze nu hebben. Maar dat moeten we allemaal nog maar eens bekijken, er zullen eerst nog een hoop coniferen geruimd moeten worden en dan nog het stukje waar ooit een zwembadje zat weer egaal maken. Genoeg werk dus, maar we hebben ook geen haast :).

Voor een niet HK-topic zullen we wel iets minder off-topic moeten gaan, denk ik. Het verbaast mij dat er nog geen modje ingegrepen heeft. Maar inderdaad, er verandert veel aan een HK topic, dus van mij mag het hier blijven.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 09:05

@DoubleVv: ik zou een flink hoog hek neerzetten ipv paaltjes en alles wat er dan nog overheen komt teruggooien of verzamelen en wekelijks bij de politie inleveren.

@wendy: ergens kan ik me wel vinden in je reden om geen HK te worden, maar dan zou er hier veel meer gemod moeten worden en dat is ergens ook weer jammer.

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 09:20

Ik zal me dan eventjed voorstellen :) .. Ik ben Marleen en heb een draverruin van 15 en 2 shetlanders, 1de een is 4 en de ander is 5..

ik heb ze zo goed als thuis staan, is nog 1 groot weiland tussen ons huis en de wei die we pachten.
We wonen hier in een prachtig natuurgebied, wat het tevens ook meteen moeilijk maakt om hier pacht wei te vinden aangezien als beschermd is en van de overheid is die bepaalt wie welk stuk krijgt en wat ermee mag gebeuren.. Het stukje wat wij pachten is als enige nog van iemand prive..

Ze staan inprincipe 24/7 op de wei met een schuilstal..