Prachtig geworden! Jij kan met een gerust hart de winter in. Hoe groot is je paddock? Het lijkt wel een rijbak
Dank je wel!
Ik denk 1000-1100 m2, de precieze afmetingen kan ik even niet goed de geest halen. We hebben er ook een track aan vast zitten, dus ze hebben nog meer ruimte
Ik denk dat je aankomende woensdag al heel gelukkig wordt, met de voorspelde regen
DubbelFun
Geplaatst: 23-09-24 09:03
@nado: wat een verschil. Fijn om zo de winter in te gaan. Ik vraag me wel af... ben je niet bang dat die stevige onderlaag door de zandbovenlaag gaat komen ?? Boon zou nl érg beroerd gaan lopen op die dikke stenen die in die onderlaag zitten.
Gaaf Nado, erg mooi geworden! Bovenlaag is ook mooi stevig zo te zien of dat lijkt zo nu het er zo strak opligt als ik het goed had onthouden zat jij in Scandinavië toch? Ik hoop dat het een milde winter wordt qua regen etc voor jullie ook!
DF, klopt, daarom is de bovenlaag geen zand maar steenmeel 0-4, welke deels zal verharden en zo een barriere zal vormen tegen het omhoog komen van de grote stenen. Dat is iig de theorie en de ervaring van anderen. Dus ik hoop dat het bij ons ook zo zal werken.
Xladyx, klopt
Lynn_nikita, dat is onze schuilstal van 40 m2. Ben ik ook heel blij mee. En idd centraal een rond voerhek.
Dank jullie wel, allemaal, zo blij dat het er nu in ligt.
Ik ben erg druk geweest met het voorbereiden op en halen van de mini's. Ze zijn echt zo leuk, ik ben constant aan het glimlachen als ik ze zie, zo cute. Mijn merries hebben er nog wel een mening over maar ze staan al steeds dichter bij elkaar.
Einde van de middag komt loonwerker 2, nr 1 heeft niets meer laten horen dus ik neig naar deze gewoon meteen aan de gang zetten gezien de voorspellingen
Steenmeel kennen/gebruiken we hier niet, maar als het werkt werkt het
Ik heb net maar even een kort rondje gedaan. Boon was braaf, maar eenmaal uit het bos op het zandpad kon er toch een klein galopje af. Beentje was net nog mooi dun
Snel cute foto’s plaatsen van die schattige pony’s Audesta.
Fijn dat het been weer dun was DF.
Mijn zadel is vanmorgen aangepast. Dit is een gevalletje bijzonder. Zadelpasser 1 zegt smaller maken Zadelpasser 2 zegt breder maken.
Het laatste is dus gedaan. Mir heeft het niet zo op vreemde mannen en ze had behoorlijk stress tijdens het zadelpassen. Ze bleef wel netjes staan, maar haar tanden moest ik echt in de gaten houden.
Eerst aan de longeerlijn gedaan en bokken uit spanning. Toen erop en een paar keer een flinke storing uit spanning. Zadel leek wel beter te liggen en bleef bij het bokken op de plek. Toch vind ik het lastig voelen op een gespannen paard.
Feit was wel dat ze eerst linksom op de volte onder het zadel licht onregelmatig was vanuit haar schouder en dat nu niet meer was. Ze vindt het blijkbaar wel fijner. Ga binnenkort les nemen . Merk dat Mir haar emmertje wat vol zit na een week van 2 zadelpassers en een tandarts. Ga de rest van de week eerst maar even focussen op grondwerk en ontspanning en eind van de week stap ik wel weer op. Voor haar moet het ook nog allemaal te volgen zijn in haar koppie.
Best ingewikkeld dat zadels passen. En soms kom je uit op een niet passend zadel volgens de zadel passer maar is je paard wel blij al lijkt Mir nu wel tevreden met de aanpassing
Mooie paddock!
Leuk Audesta, ik snap het helemaal! Mini’s en pony’s etc zijn sowieso erg leuk!
Hier eten ze echt weinig. En het is dezelfde baal als waar ze eerder wel goed van aten en het ruikt prima. Ook hun extra knabbel in de vorm van gerstestro laten ze staan.
Hun brok wordt wel prima gegeten en in de wei grazen ze ook gewoon.