Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Belker

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 14:51

Ik kreeg bericht dat het buurbedrijf de bouwplannen bij de gemeente heeft ingedient. Mij benieuwen hoe die eruit gaan zien en wat dat doet met hun, bij mij in gebruik zijnde, wei en paddock. Ik wist dit, ben niet verbaasd. Maar wel nieuwsgierig. Mocht ik alles kwijtraken dan heb ik nog een ander stukje, maar dan missen ze wel de wei.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 15:12

Gelukkig nog geen Penny meisjes aan de deur gehad hier, maar mijn shet is ook niet geschikt als kinderpony. Behalve dat hij hapt probeert hij als je niet overtuigend de leiding neemt ook tegen je op te steigeren. Is dan ook expliciet aan mij verkocht als zijnde ongeschikt als kinderpony. Heb op pension wel de vraag gehad van twee meisjes rond de 13, maar ik vind het te gevaarlijk, doe ik niet :n als hij rechtop staat komt hij nog net mooi met zo’n hoefje op hoofd hoogte.
Heb op toen ik terugkwam van vakantie al een stalgenootje gehad indertijd met een compleet blauwe onderarm, die was ook iets te lief voor hem geweest en toen heeft hij haar even gecorrigeerd dat hij nog niet klaar was met aan de hand grazen := :')

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 15:45

Ik heb m’n eigen zoontje van 2 al rondlopen en hulp in de verzorging heb ik niet nodig.

De taal is geloof ik iets van Pools of iets wat daar op lijkt, meisje praat wel Nederlands maar snapt sommige dingen niet die ik zeg.

Ik vind het zelf ook eigenlijk makkelijker om tegen een volwassene te zeggen dan tegen zo’n kind, voel mij dan echt schuldig :=

En ja als de lockdown nog lang duurt blijft ze dus ook nog lang elke dag komen ... normaal kwam ze alleen op zaterdag namelijk en ja eens in de zoveel tijd vind ik niet erg.

Nummer geven doe ik liever niet, dan heb ik straks dat kind steeds aan de telefoon :+

Ik vind het maar lastig! Deed normaal smorgens lekker m’n ding en smiddags binnen zetten maar merk dat ik smorgens snel snel gehaast alles doe zodat ik weg ben voordat zij komt of klaar ben als ze komt, beetje jammer voor m’n eigen gemoedsrust dus ..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 15:49

@tarzan: dus tijd om je even over je eigen emoties heen te zetten en gewoon even 'doorpakken'...

@belker: ingediende plannen worden hier in de krant gepubliceerd en zijn ook bij de gemeente ter inzage omdat je als buren binnen een bepaalde straal recht hebt op op/aanmerkingen die dan voor het verlenen meegenomen kunnen worden in de overweging.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-20 16:12

_Tarzan schreef:
Ik heb m’n eigen zoontje van 2 al rondlopen en hulp in de verzorging heb ik niet nodig.

De taal is geloof ik iets van Pools of iets wat daar op lijkt, meisje praat wel Nederlands maar snapt sommige dingen niet die ik zeg.

Ik vind het zelf ook eigenlijk makkelijker om tegen een volwassene te zeggen dan tegen zo’n kind, voel mij dan echt schuldig :=

En ja als de lockdown nog lang duurt blijft ze dus ook nog lang elke dag komen ... normaal kwam ze alleen op zaterdag namelijk en ja eens in de zoveel tijd vind ik niet erg.

Nummer geven doe ik liever niet, dan heb ik straks dat kind steeds aan de telefoon :+

Ik vind het maar lastig! Deed normaal smorgens lekker m’n ding en smiddags binnen zetten maar merk dat ik smorgens snel snel gehaast alles doe zodat ik weg ben voordat zij komt of klaar ben als ze komt, beetje jammer voor m’n eigen gemoedsrust dus ..

Dan gewoon de teleurstelling brengen. Aan vader om haar daar mee om te leren gaan.
Benoemen dat je er geen behoefte aan hebt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 16:13

Zo te horen hebben ze het fietstunneltje weer gevonden. Echt, de carbidknallen zijn er niets bij. Volgens mij áls ze daar eens carbid zouden schieten dan horen ze het tot in Apeldoorn toe :)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 16:44

@Tarzan, beste remedie?
Afbeelding
Dit achter het hek :')

Denk om je eigen lol, eerlijk is eerlijk dat hoef je niet aan de kant te schuiven voor de lol van een onbekend kind toch?

Net allebei de paardjes gewerkt. Het rammelt en klappert her en der wat, maar niet heftig gelukkig. Fjölnir vindt het wat gekkig en spannend maar lang leve de Diddle. Die knippert keer met zijn ogen en klaar :+:

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 16:59

Hier gaat het ook flink tekeer. Zowel veel carbid als veel illegaal knalvuurwerk (klinkt meer als handgranaten...). Het glas trilt regelmatig in de ruiten -O- Gelukkig zijn de paarden en honden er wel behoorlijk rustig onder.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 17:20

Ik heb er hier ook weinig hoop op dat het minder is met het vuurwerk. Met 4 nieuwe bewoners 'in de straat' nog minder mensen die weten hoe paarden werken...
Voorlopig lijken ze er ook nog niet veel van te hebben, maar ik doe Boon toch maar op stal om 11 uur.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 18:02

@tarzan: vind het altijd zo bijzonder (maak me er zelf ook schuldig aan) dat jij -in dit geval- je in allerlei bochten wringt en er goed over nadenkt hoe je iets moet zeggen om niet te kwetsen. Terwijl die vader zich helemaal niet bezwaard voelt om aan jouw hek te bedelen om pony-aandacht. Want wat hij doet en zijn dochter laat doen, zou ik zelf dus al nooit doen.

Dus ik denk dat het helemaal niet erg is als jij in deze situatie gewoon doet wat voor jou goed voelt met jouw paarden. En niet handelt uit schuldgevoel.

Ik ga nú de paarden uit de wei vissen. Het geknal zwelt aan (op afstand) en de paarden worden wat schrikkeriger.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 18:03

Hier nog heel stil gelukkig.

Ben mij mentaal aan het voorbereiden op mn nachtdienst :')

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 18:12

Karin_deB schreef:

Succes! Hopelijk een rustige dienst. En veel oliebollen :P

Ook hier worden de knallen harder.. meh.
Straks de lampen sowieso maar aan denk ik.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 18:16

Karin, succes met de nachtdienst!

Hier valt het gelukkig wel mee met de knallen. Wel een paar goed harde gehad maar verder valt het wel mee.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 18:16

Vervelend Tarzan dat je je nu niet vrij voelt om te doen wat je wil. Snap het op zich wel. Goed om duidelijk te zijn en geen verwachtingen te wekken. Bijvoorbeeld dat het alleen op zaterdag mag (als dat je uitkomt)?

Werk ze straks Karin.

Oei dat gaat echt loeihard dan DD.
Hier vlakbij hele dag carbid. Ze geven er weinig om.
Knallen gaat sowieso wel goed, probleem zit m altijd meer in die gillende keukenmeiden. Hopelijk blijven die achterwege.

Iemand toevallig nog oude hoefschoenen in de aanbieding? Voeten groeien nog niet zo bij momenteel in deze periode na de vele km’s op het harde voorheen. Kom weinig op de weg maar door manier van houden hier lopen ze zelf aardig wat weg zo op een dag dus beter voorkomen dat het nog harder gaat als ik op stap ga. Bijvoorbeeld Cavallo maat 3 schat ik, Easyboot Epic maat 2 kan ook. Wil kijken hoe het bevalt dus liever geen nieuwe, beter pas als ze het er goed op doet en zeker weet dat de maat goed is.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-20 18:21

Karin_deB schreef:

Sterkte. Ik duim voor een rustige dienst voor je

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-20 18:22

Ik heb ze tot 5 uur buiten gehad. Voor het donker weer binnen. Nog even rond geslingerd in de bak energie er uit. Oké de rest eten en verder niks

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 18:33

Het is hier echt niet meer grappig -O- Gewoon carbid is niet zo mijn ding maar hebben de paarden doorgaans niet zo'n last van. Maar het klinkt nu echt al uren alsof ze hier zelfstandig de derde wereldoorlog zijn begonnen... Paarden trekken het gelukkig nog wel redelijk, maar zie het wel aan ze. Nu maar een mega hoeveelheid los hooi voor ze neergegooid en vast twee extra balen klaargezet voor later vanavond en rond middennacht. Ben erg benieuwd hoe het is om middennacht.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 19:19

DubbelFun schreef:
@tarzan: dus tijd om je even over je eigen emoties heen te zetten en gewoon even 'doorpakken'...

@belker: ingediende plannen worden hier in de krant gepubliceerd en zijn ook bij de gemeente ter inzage omdat je als buren binnen een bepaalde straal recht hebt op op/aanmerkingen die dan voor het verlenen meegenomen kunnen worden in de overweging.

Klopt DF, maar het bestemmingsplan is veranderd dus er kan meer dan voorheen, maar dat weet je als je op de rand met industrie woont. Ik ben vooral nieuwsgierig naar formaat en plek. Kijken wat de impact voor ons gaat zijn.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 19:26

Afbeelding

Het zwart omrandde stuk lopen mijn paarden. Rood omrand is niet bebouwd en wat ik begreep gingen ze hier bouwen. Mochten ze groter gaan dan kan het zijn dat ik de paarden op de driehoek ervoor moet gaan zetten. Dat kan en mag. In ieder geval ga ik voorlopig niet investeren. Maandag vraag ik de plannen op.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 19:34

Belker schreef:
[ [url=m/fReYJD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het zwart omrandde stuk lopen mijn paarden. Rood omrand is niet bebouwd en wat ik begreep gingen ze hier bouwen. Mochten ze groter gaan dan kan het zijn dat ik de paarden op de driehoek ervoor moet gaan zetten. Dat kan en mag. In ieder geval ga ik voorlopig niet investeren. Maandag vraag ik de plannen op.

Je klinkt ontzettend geïnformeerd dus wellicht ten overvloede :o op https://www.ruimtelijkeplannen.nl kun je ook zaken opvragen/downloaden. Maar dat is vanaf dat het ter inzage ligt geloof ik.

Wat ruk marlies dat het zo tekeer gaat.. je moet er maar net de pech mee hebben :\

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 19:57

Ik vond het bij ons nog redelijk meevallen qua knallen; veel carbid wel, maar daar geven de pony's echt niet om. Ze deden gewoon hun normale "geef nou nieuw hooohooooi"-riedeltje. Ze hadden nog hoor, maar dat was van gisteren en dan lusten ze het spontaan niet meer als ik mijn hoofd om de hoek steek :+
Dus ze hebben de restanten van gisteren gekregen en vlak voor het donker werd nog een net met 13 kg. De rest krijgen ze om 3 voor 12 vannacht, als afleiding.
Heb wel de track dichtgedaan; in de paddock heb ik licht, op de track is het stikdonker. Stel dat er wat zou gebeuren, zie je ze daar helemaal niet meer.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 20:11

Inmiddels lekker op de bank na dag 4 klussen.

Als t ff zwaar werd, ging ik ff een frisse neus halen in de wei tussen de shetlandponies. Werd er bijna een heel oud pennymeisje van :D

Maar, t slopen schiet aardig op.

Afbeelding

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 20:14

Ik "klopt af" heb hier nog niet veel horen knallen dus ik ben benieuwd vanavond

Wat betreft kindjes die willen komen poetsen, duidelijk zijn. netjes brengen maar wel duidelijk zijn en oo niet af en toe toestaan, dan beter gewoon helemaal niet want dan vinden ze het leuk en willen ze nog vaker komen. Ik zou hier ook geen vreemden mee willen laten helpen, hoe goed bedoeld ook. Op het werk is nu ook een meisje van 14 wat het helemaal geweldig vind om te komen helpen maar je hebt er niet veel aan behalve dat je ook nog een extra op moet letten dat haar niks gebeurd.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 20:27

Lynn_Nikita schreef:
Ik "klopt af" heb hier nog niet veel horen knallen dus ik ben benieuwd vanavond

Wat betreft kindjes die willen komen poetsen, duidelijk zijn. netjes brengen maar wel duidelijk zijn en oo niet af en toe toestaan, dan beter gewoon helemaal niet want dan vinden ze het leuk en willen ze nog vaker komen. Ik zou hier ook geen vreemden mee willen laten helpen, hoe goed bedoeld ook. Op het werk is nu ook een meisje van 14 wat het helemaal geweldig vind om te komen helpen maar je hebt er niet veel aan behalve dat je ook nog een extra op moet letten dat haar niks gebeurd.

Dat is t inderdaad. Je bent en blijft verantwoordelijk.

In t verleden toch wat vervelende dingen meegemaakt met verzorgstertjes (pony vast laten staan, manen knippen, zadel in de regen laten liggen. Zou er zelf niet zo snel meer aan beginnen.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 20:30

Schiet lekker op Boemel.

Hier wel geknal, maar nog niet veel reactie. Ik geef ze vanavond laat wel heel veel hooi en om 24:00 uur een bak met wortels en lekkers.