Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Donja

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 20:22

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 20:22

Natalie36 schreef:
Haha Hilary , dat verklaard waarom het bos bij Woudenberg leeg was!

Morgen nog een dagje, dus maak er gebruik van :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 20:23

Sterkte Kvulden! Ik duim voor je het het niets ernstigs zal zijn!

Voor de rest houd ik het toch niet allemaal bij, zag wel een mooie schimmel voorbij komen, dus hoop voor jou ook dat die door de keuring komt.

En verder ben ik een beetje bang dat er weer een nieuwe aanval van mijn Sarcoïdose aan zit te komen; Ik heb weer overal over het hele lijf spierpijn, lijkt wel of ik weer lood in mijn botten heb, schouders,rug en armen en benen doen op dit moment zeer.... :7 |o %) word ik ervan, net nu ik zo op de goeie weg ben, met het beweging geven van mijn dames....

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 20:29

Hihi Donja, dat wordt gezellig druk bij jullie!

ohjajoh6 beterschap! Klinkt niet fijn!

Hier vandaag weinig op paardengebied, kwam vanochtend wat traag op gang, nog wat winkels af moeten lopen en hier was het geen mooi weer helaas. Stallen wel gedaan, maar paardjes laten bewegen zat er vandaag even niet in. Nog wel een nestje geboren van onze cavia's vanochtend, altijd weer een mooie verrassing als dat allemaal goed gaat, blijft leuk!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 20:33

@ohja: oei, is er een manier waarom je dit voor kunt blijven?
Verder zag ik een mooie spanjaard voorbij komen, heeft bronco een nieuw huisje, hebben de paarden van azmay kennis gemaakt met de buurtinker en krijgt donja veel veulens, leuk! En wordt er met het mooie weer op veel plekker geklust en minder gereden.
Verder heb ik alles wel gelezen, maar het wordt soms wat veel.
Mocht het topic naar de huiskamer gaan, dan denk ik dat ik afhaak.

Qua koken: ik heb een biologisch groentepakket wat hier aan huis bezorgd wordt. Je weet niet van te voren wat je krijgt, waardoor je nogal creatief moet koken soms :D
Ik kook graag, maar doordeweeks doet mijn man het vooral. Omdat ik dan aan het uitmesten ben...

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 20:36

Sterkte kvulden. ..hopen dat er niks geks uit komt.

Mooie Spanjaard Willem. .ff kort haha

Niet leuk ohjajoh. Is/zijn dat tumoren?
4 veulies leuk donja! Voor verkoop?

Net ff gereden met beste mattie. Raar, karev en djimm hebben 2 jaar samen gewoond. Daarna is djimm verhuisd en ze zijn nu 2 jaar uit elkaar. Wij rijden al een dik jaar elke zondag Zwz samen. Pony's waren echt altijd plak en kleef. Kroelen als we bij elkaar waren en hinniken naar elkaar onderweg.

Tot vorige week zondag... Toen sloeg djimm ineens naar karev toen ze dicht bij kwam.( gelukkig mis)

Vanavond was ie ook erg argwanend naar haar. Wou er niet naast. 1 oor opzij en in de gaten houden. Als mijn vriendin hem naar haar toe reed wou ie dat niet en hij zou weer ff uithalen..

Zo apart. We hebben geen idee waarom dit zo is ineens.
Karev doet niet anders dan anders...

De liefde is over vrees ik.

Ik heb verder geen geheimen oid wat niet openbaar mag..Dus daarvoor zou ik niet naar hk hoeven.

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 20:43

Monmaster wakker gemaakt door de kat. Hier hetzelfde met onze jack russell. Hij wordt dit jaar 16 maar wordt steeds lastiger. Hij heeft last van stalkgedrag, imiteert een wolf en piept en zucht dat het een lieve lust is. Hij raakt ook de weg kwijt hier en hoort of ziet weinig, maar als ik met hem ga wandelen gaat hij nog als een speer.

Fabster, fijn dat caj beter lijkt te lopen. Hier ook lijkt het wel. Ik heb ze een paar weken voor de eerste keer natuurlijk laten bekappen en de eerste paar dagen/weken was het flut maar nu loopt mijn fjordje beter dan met ijzers. Ik heb het idee dat de steunsels te lang waren, of dat de hoef iets bij elkaar geknepen werd in het verleden misschien. Ze heeft nog nooit zo goed gelopen en ik had al zooltjes ed. uitgeprobeerd

Citaat:
Klinkt wel lekker al die gerechten. Ik ben helemaal niet van het koken. Superlang in de keuken te staan om te koken en voor wat? Een kwartiertje hap slok weg? En dan zit je met de puinzooi die weer moet worden gedaan. Haha niet aan mij besteed. Helaas is mijn vriend vaak laat thuis van het werk dus komt het wel vaak voor dat ik de pineut ben..
Herkenbaar :D soms wil ik wel weer eens iets proberen maar het resultaat is meestal erg teleurstellend -O-

Antheman, wat leuk dat je zo veel zelf maakt! Brandnetelpasta en zo, je moet maar op het idee komen (en het daarna ook nog doen) pff 80 en dan nog 10 km fietsen _/-\o_ (komt zeker door de brandnetelpasta :D )

Fabster
Citaat:
Gelukkig heeft ze andere talenten >;)
en sommige mensen zijn hun hele leven op zoek naar hun talent :o Ik rij nu ca 30 jaar paard....maar ik voel me nog steeds een absolute beginner, volgens mij als ik iemand zou zeggen dan ik net een half jaartje rij zou niemand het verschil zien. -O-

Dubbeldun..spruitjes met ananas _/-\o_ (jij liever dan ik :D )

BernetteO volgens mij zijn de ampullen van het vest rond de 20 of 25 euro (het ligt aan het soort vest denk ik)

Abbeybleus, fijn dat bronco een goed plekje gevonden heeft.

willemlover, wat leuk dat je een knap paard gevonden hebt, hopelijk komt hij goed door de keuring. Wauw, wat een mooie :j zo'n leuk kopje, ik vind hem echt super leuk

Dubbeldun 99 cent uitgeven bij de action, wat goed van je! _/-\o_ bij mij mislukt dat nou iedere keer (terwijl ik weet dat dat nu net de opzet van die winkels is natuurlijk)

kvulden, hé dat klinkt naar. Ik moest laatst om 22:00 uur 's avonds voor een mri (er was geen spoed bij) maar ze willen de apparaten zo veel mogelijk gebruiken dus vandaag het rare tijdstip bij mij. Ik vond het best eng om er in te liggen en ik was heeel blij dat ik er na 45 minuten weer uit was. kwestie van verstand op nul en de ogen stijf dicht

Cailey, waar moet ik de foto dan naartoe sturen, het klinkt onnozel maar ik zou bij god niet weten hoe ik een foto op bokt krijg, daarom plaats ik ook geen foto's. Kan ik de foto niet naar je mailadres sturen?

Hier vandaag geen paardendingen gedaan maar gezellig met de kids naar een overvolle Ikea :+
Anke, veel plezier bij apposionata. Ik ben er één keer geweest en vond dat echt super leuk!
mighty mike
Citaat:
doe dan een rode ui, champignons, courgette en paprika in de wok, biefstukje met kaassnippers er op er bij, wat krieltjes, heerlijk.
dat ga ik ook eens proberen
Citaat:
Wat is het privacy-verschil met de huiskamer dan?
volgens mij kan niet iedereen in de huiskamer meeschrijven of meelezen, dan moet je een bepaald aantal posts hebben, ik dacht 100 of zo.

Citaat:
Zo'n airjacket klinkt wel handig. Een beetje als een airbag idee? Ik had wel verwacht dat hij dan bij het afstappen zonder loskoppelen ook zou afgaan. Of zit dat zo ongeveer als een gordel? Dat hij alleen met grote kracht werkt?
Yep klopt, er moet een bepaalde kracht op komen dus als je rustig afstapt zou het ding niet moeten afgaan, al lees ik wel vaker dat het wel eens voorkomt. Misschien als je er afspringt of zo, maar mijn fjordje is zo klein dat er niets te springen valt :D

Fabster, geeft dat een erge knal als dat vest afgaat?

kvulden succes met je mri, hopelijk valt het mee

Anke, leuk dat Doenya nu zelf een beetje kan klooien met de paardjes

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 20:48

Citaat:
Ik wil wel zo'n pb'tje doen hoor, ik kan me wel voorstellen dat niet iedereen dat handig vind, maar dan gewoon je boktnaam en misschien een fototje van je paard of iets anders leuks dat toch een klein beetje persoonlijk is?

Dat is precies het idee.

- Nieuwe gaat ook pas de lucht in bij de 500
- gypsy haar opening ga ik uiteraard meenemen
- verhuizing van VSW naar HK merken we dagelijks niks van. Alleen als voordeel dat machines als google en meelezers die niet zijn ingelogd op bokt kunnen niet meer meelezen

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 20:48

ohjajoh6 schreef:
En verder ben ik een beetje bang dat er weer een nieuwe aanval van mijn Sarcoïdose aan zit te komen; Ik heb weer overal over het hele lijf spierpijn, lijkt wel of ik weer lood in mijn botten heb, schouders,rug en armen en benen doen op dit moment zeer.... :7 |o %) word ik ervan, net nu ik zo op de goeie weg ben, met het beweging geven van mijn dames....

Heb jij Besgnier Boeck?

ik heb deze ziekte 16 jaar geleden gekregen, kom er eigenlijk nooit vanaf als ik teveel doe gelijk pijn in mijn enkels en polsen, erg moe. Sokken staan in mijn huid. Heb het erveigenlijk nooit met iemand over, omdat men vaak toch niet begrijpt. De laatste 2 weken is het ook raak met mij, zal mede oorzaak zijn van mijn nieuwe baan.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 20:51

Voor zover ik weet maakt het aantal post van iemand in de huiskamer niet uit om mee te kunnem lezen. (Zou wel handiger/veiliger zijn). Maar kan het zo snel ook niet terug vinden in de regels en richtlijnen. Niet dat dat veel uitmaakt. Altijd uitkijken wat je online plaats.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 20:58

Nee dat noemen ze granulomen. Geloof dat het verschil is dat een granuloom over het algemeen van tijdelijke aard is en weer verdwijnen kan en een tumor niet.
Maar de schade in je organen en rest van het lijf waar het kan opkomen, kan helaas wel blijvend zijn.
Het is niet voor niets dat ik na de eerste aanval die ook op mijn longen sloeg, niet meer van de inhalators afkom.
Het is een auto immuun ziekte waar ze nog veel te weinig van weten ook...
Maar goed; ik heb goddank een kuurtje prednison in de koelkast hier liggen, van de longarts meegekregen, voor als het weer te erg word om nog in de benen te kunnen komen.
Maar ik heb gewoon ontzettend de "@#$%E$@@#$" in, want het gaat juist eens wat beter en ben juist wat meer aan het doen qua beweging voor de paarden maar dus ook voor mijzelf, heb gewoon geen zin in weer de zoveelste terugslag....

Zou iemand mij misschien willen uitleggen hoe het nu eigenlijk precies zit met het hk of geen hk?
Snap der niks meer van eigenlijk?
Want ben je daar nou juist wel anoniemer of niet?

Oh echt waar Dynamiek? Ik weet het pas sinds een jaar dat ik dit heb. Bovenop de hartklachten, als cadeautje, om toch vooral niet te denken dat ik beter kan worden... }>
Maar dan zou dus het meer gaan bewegen een terugval kunnen veroorzaken? Of zou het getriggerd kunnen worden, omdat ik de laatste tijd veel stres heb gehad? Mag ook via pb hoor...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-04-16 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 20:58

Hallo dames (en heren :P ) ik lees al een tijdje mee, mag ik ook meekletsen?

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 21:05

Ik vond het eigenlijk wel logisch dat dit topic nog niet verplaatst was naar de hk. Er worden best wel heel veel nuttige dingen gemeld en ervaringen uitgewisseld. Het is te informatief voor een huiskamer topic. Denk dat er dan ook wat mensen afhaken omdat het tempo van berichten plaatsen omhoog gaat. Komen er nog meer pagina's per dag bij.

Zover ik weet is het niet veel anoniemer. Maar goed, anonimiteit en internet gaan wat mij betreft toch niet zo goed samen.

Wendy, wat kan jij trouwens goed een aantal pagina's samenvatten in 1 alinea!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 21:06

Waarom zouden er nog meer pagina's per dag bij komen?

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 21:11

ohjajoh6 schreef:
Nee dat noemen ze granulomen. Geloof dat het verschil is dat een granuloom over het algemeen van tijdelijke aard is en weer verdwijnen kan en een tumor niet.
Maar de schade in je organen en rest van het lijf waar het kan opkomen, kan helaas wel blijvend zijn.
Het is niet voor niets dat ik na de eerste aanval die ook op mijn longen sloeg, niet meer van de inhalators afkom.
Het is een auto immuun ziekte waar ze nog veel te weinig van weten ook...
Maar goed; ik heb goddank een kuurtje prednison in de koelkast hier liggen, van de longarts meegekregen, voor als het weer te erg word om nog in de benen te kunnen komen.
Maar ik heb gewoon ontzettend de "@#$%E$@@#$" in, want het gaat juist eens wat beter en ben juist wat meer aan het doen qua beweging voor de paarden maar dus ook voor mijzelf, heb gewoon geen zin in weer de zoveelste terugslag....

Zou iemand mij misschien willen uitleggen hoe het nu eigenlijk precies zit met het hk of geen hk?

Snap der niks meer van eigenlijk?
Want ben je daar nou juist wel anoniemer of niet?

Oh echt waar Dynamiek? Ik weet het pas sinds een jaar dat ik dit heb. Bovenop de hartklachten, als cadeautje, om toch vooral niet te denken dat ik beter kan worden... }>
Maar dan zou dus het meer gaan bewegen een terugval kunnen veroorzaken? Of zou het getriggerd kunnen worden, omdat ik de laatste tijd veel stres heb gehad? Mag ook via pb hoor...

:(:) ken het maar al te goed ups en downs effe weer wat gas terug nemen. Ook heel wat kuurtjes vroeger gehad van de prednisolon, zooi.
Laatst bijgewerkt door dynamiek op 16-04-16 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 21:13

Zoefie, het opblazen van het vest geeft geen knal. Hoor je niks van. Maar Caj schrik wel toen ze mij ineens 3 x zongroot zag worden.

Ik snap ook niks van die HK. Mag ik
Dan niet meer meedoen, als ik niet genoeg relevante berichtjes heb geschreven? %)

Ik rij ook alweer 30 jaar, maar ook ik zal moeten toegeven dat ik geen wereldruiter ben. Maar ik heb er wel plezier in, dus dan doe ik het daar maar voor := . Nu nog een paard zoeken die bij mijn niveau past. Kan ik ook eens relaxt op buitenrit... :+

Ik beb trouwns vandaag mijn nieuwe hackemore binnen gekregen. Maar ik weet niet of ik die echt ga gebruiken. Of mss allleen met dubbele teugels. Hij ziet er wel heel heftig uit.... :\

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 21:14

Caily schreef:

Omdat slow chatten dan is toegestaan (volgend de regels van hk).

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 21:14

Ohjajoh, dat klinkt echt vreselijk! :(:)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 21:15

sakvis schreef:
Caily schreef:

Omdat slow chatten dan is toegestaan (volgend de regels van hk).

Ik weet dat ik een oud wijf ben, maar wat is dat nou weer?

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 21:17

Ik wilde het net vragen...

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 21:19

Volgens mij gaan we dat niet meer of minder doen dan we nu doen?

Maar we kunnen m ook hier openen hoor, geen probleem. Maar volgens mij is het enige verschil dat we het meelezers wat moeilijker maken dus waarom dan niet? Iedereen hier heeft ruim genoeg berichten want de berichten die je hier plaatst tellen mee voor de 25 die je moet hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 21:19

Oh maar dan mag ik ook vast niet meedoen hoor Fabster, ik heb volgens mij nog nooit in een hk topic gereageerd...

En ik heb alleen maar last van meelezers/sherlock holmes wannabee's die een bokt account hebben. Ik denk dat dit voor het gross geld van ons hier. Dus die kunnen daar ook meelezen dan toch?

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 21:22

Toch even trots de pappa van mijn Rachel laten zien. Valeron van het Hermeshof. Bah wat een beest. <3
Tis de linker btw :')
Afbeelding

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 21:22

Stel voor dat we gewoon openbaar blijven... Gaat toch goed,zoals het nu gaat... Gewoon overnieuwstarten. Ik ben persoonlijk niet zo voor het uitsluiten of voorwaarden maken.... En iedereen diemee wil kletsen, klets lekker mee. Uiteindelijkmoet je altijd oppassen wat je wel en niet zegt op het internet.

Mooi plaatje Abby

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 21:28

Die rechter heeft iets uit zijn kont hangen hahaaaaa

Mooie papa!