Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 10:46

Ook al zo prachtig <3

Dat niet recht herken ik ja :=
Stuccen doet mijn aanstaande zelf, gaat ook steeds beter.

Installatie is gewoon een gekkenhuis zoals ik het begrijp op het moment dus weinig animo voor zulke klussen als de onze.
Super frustrerend want wij zijn er wel van afhankelijk voor we verder kunnen met verbouwen.

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 10:48

Ja, dat heb ik zeker, maar dan moet ik wel even zoeken. Ik denk dat ik wel het een en ander op mijn telefoon heb, maar die foto's moet ik even sorteren.

Ik heb in elk geval dit prachtige plaatje van bij ons achter huis:

Afbeelding

En deze foto van in de paddock, mijn paarden wonen in hun eigen minibos. Inmiddels zijn er helaas wel wat bomen gesneuveld, onder andere door knagende paarden maar ook door de droogte van vorig jaar.

Afbeelding

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 10:50

Oh wauw Flew!
Als mijn minibos er toch ook eens zo uit mag gaan zien... Al is het al leuk om te zien inderdaad hoe ze binnen de ruimte daar hun eigen paadjes maken <3

xXutopiaXx

Berichten: 10045
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 10:52

Mooi zeg :+:

Wel vreselijk balen dat het zo moeilijk is om aan klussers te komen, nog extra in jullie geval Jolijn.. -O- omdat je dan eigenlijk niet verder kunt..

Morpheus81
Berichten: 573
Geregistreerd: 23-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 10:56

Supergaaf Flew!! Echt leuk zo'n eigen bos. Wat een mooie plekjes allemaal! We zijn toch allemaal maar ontzettende mazzelaars dat we dit kunnen hebben/doen.

Moeten we het gedoe met de bouwvakkers maar op de koop toe nemen....

Ohw deze is ook nog wel leuk....begin juni. Toen was de vloer er dus deels uit, de deuren eruit en 1 grote ontplofte bende....ben heel blij dat we die fase nu gehad hebben....hier zit nu dus die nieuwe pui.
Afbeelding

Foto's van hoe het nu is, zal ik wel even eerdaags maken.
Laatst bijgewerkt door Morpheus81 op 20-09-19 11:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 10:57

Hier hebben ze inderdaad vaste looproutes. Altijd op een zelfde manier langs een bepaalde boom bijvoorbeeld. Vooral mijn bruine paard heeft daar een handje van, die loopt tijdens voertijd ook altijd hinnikend hetzelfde rondje door de paddock. De zwarte stuitert gewoon vrolijk overal langs. :=

Via een brug kunnen ze de sloot oversteken naar hun weiland, waar ze als het droog is een paar uur per dag op mogen. Ik heb niet veel grond, maar door voor een bosje te kiezen in plaats van een kale paddock hoop ik ze toch voldoende stimulans te geven. Verder heb ik nog een stuk betegeld en een inloopstal van 3 bij 8 met rubberen matten en een groot hooinet. Daar staan ze veel en niet alleen om het eten, ze vinden het een fijne plek om samen te rusten.
Laatst bijgewerkt door Flew op 20-09-19 11:20, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 10:58

Ik zie weer prachtige plaatjes voorbij komen! Gave konijnenren, lekker voor die beestjes dat ze zoveel ruimte hebben!!!

Schitterend huis Morpheus.
Hier een huis van ruim 111 jaar oud en uiteraard is hier ook niets recht..... Maar het heeft zoveel sfeer!

Oh en ik wil ook een minibos, lijkt mij zalig voor de paarden.

Morpheus81
Berichten: 573
Geregistreerd: 23-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 11:03

Een hooinet van 3 bij 8???? Wow, hoe ziet dat eruit dan? Zoiets wil ik ook wel!

En inderdaad [***], oude huizen zijn een ramp om te verbouwen haha, maar wel zoooo sfeervol. Ieder z'n smaak natuurlijk, maar ik vind het zelf zoveel mooier dan strakke nieuwbouw.

xXutopiaXx

Berichten: 10045
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 11:18

Maar jullie vloer was dus ook gewoon beton op zand Morpheus? Zo is het bij ons ook en ik zat me al af te vragen of we dat ooit konden isoleren en van vloerverwarming voorzien.. :P Maar dat is dus mogelijk, als ik het zo bij jou hoor :D

Thanks [***]! :D

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 11:20

Morpheus81 schreef:
Een hooinet van 3 bij 8???? Wow, hoe ziet dat eruit dan? Zoiets wil ik ook wel!

En inderdaad [***], oude huizen zijn een ramp om te verbouwen haha, maar wel zoooo sfeervol. Ieder z'n smaak natuurlijk, maar ik vind het zelf zoveel mooier dan strakke nieuwbouw.


Dat heb ik gewoon heel slecht geformuleerd zie ik nu. De stal is 3 bij 8, haha. Ik zit tussendoor nog allemaal andere dingen te doen. :D Het hooinet is wel groot, maar niet zooooooooooo groot. :))

Azmay
Berichten: 18011
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 11:25

Morpheus81 schreef:
Hallo lieve mensen, nog steeds vol in de verbouwstress, als er wat meer tijd is, zal ik weer wat foto's delen. Voor nu heb ik een vraagje. Het ging eerder over wild. Nu zien wij regelmatig deze pootafdrukken op ons erf. Ze ontstaan 's nachts. Wij hebben geen buren en geen honden.

Is dit van een vos? We wonen direct aan het bos.

[ [url=m/zy5eYk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn hand erbij voor de verhouding. Het is echt veel te groot voor een kat, bovendien zie je ook de afdruk van nagels.

Vind het moeilijk te zien op deze afbeelding, zou haast zeggen dat het een hond moet zijn :') Maar misschien helpt dit?
Afbeelding

Wij hebben geen geld voor vaklui dus ook geen (negatieve) ervaring mee. Wij moeten alles zelf doen :+
Gelukkig een bijzonder handige schoonvader die voor de kost CVs hangt, elektra en water aan sluit en wat al niet meer :Y)

Lynn_Nikita

Berichten: 25587
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 11:30

Mooie boerderij Morpheus, erg sfeervol

Werklui, bah, ik ben allweer 3 weken aan het wachten toto de deuropening dichtgemetseld wordt en de andere 2 nieuwe openingen afgewerkt worden. Meeste doen wij zelf maar sommige dingen zoals een aanbouw plaatsen en cv ketel plaatsen besteden wij uit. Maar ze hebben teveel werk, komen afspraken niet na, verschrikkelijk

Morpheus81
Berichten: 573
Geregistreerd: 23-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 11:40

xXutopiaXx schreef:
Maar jullie vloer was dus ook gewoon beton op zand Morpheus? Zo is het bij ons ook en ik zat me al af te vragen of we dat ooit konden isoleren en van vloerverwarming voorzien.. :P Maar dat is dus mogelijk, als ik het zo bij jou hoor :D


Tuurlijk! We hebben alles eruit gesloopt tot op het zand. Goed uitrekenen wat er aan hoogte op gaat komen en dan weet je hoe diep je moet graven. Dan moet je het zand op hoogte maken en vlak. Uitlaseren en heeeeeel veel meten en harken :D . Dan laag isolatieplaten erin, betonmatten erop, werkvloer storten (beton), dan weer laag isolatie erop. Daarop de vloerverwarming knopen en dan de afdekvloer (cement). Daarop kun je dan tegelen of wat je maar wilt aan mooie vloer. En dan heb je een heel goed geïsoleerd vloertje (en een lege portemonnee).

Ohw en niet vergeten ergens tussendoor je leidingen (water/afvoer/elektra) erin te leggen....
Laatst bijgewerkt door Morpheus81 op 20-09-19 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Morpheus81
Berichten: 573
Geregistreerd: 23-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 11:42

Azmay schreef:
Vind het moeilijk te zien op deze afbeelding, zou haast zeggen dat het een hond moet zijn :') Maar misschien helpt dit?
[ Afbeelding ]

Wij hebben geen geld voor vaklui dus ook geen (negatieve) ervaring mee. Wij moeten alles zelf doen :+
Gelukkig een bijzonder handige schoonvader die voor de kost CVs hangt, elektra en water aan sluit en wat al niet meer :Y)


Dat is wel een goed plaatje, thanks! Eens kijken of ik een nog betere afdruk kan vinden, waarop ik het vergelijk goed kan maken. Als het een hond is, waar komt die dan vandaan???

Haha, jij hebt dus ook een vakman, maar een betrouwbare en eentje die niet zoveel kost (neem ik maar even aan)!

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 11:54

Wij hebben ook een oud deel betonvloer eruit gehaald en opnieuw geïsoleerd en gestort dus kan zeker!

Wij hebben dan gelukkig een deel paddock (met een boom of 10 erin maar staan in zo´n positie dat ik dat geen bos (meer) kan noemen, een deel grasveldje wat ik hopelijk over een maandje af kan sluiten en dan bij kan laten komen, en een minibosje.
Hier lopen ze volgens mij allemaal dezelfde paadjes in, behalve mijn speelse 3 jarige die nog wel eens rondjes wil crossen en dan toch ook de boomstammetjes meeneemt. Zij is zo grappig <3

Heb gisteren de aanhangernet van de action meegenomen, eens kijken of we die kunnen ombouwen tot mooi hooisysteem in de ruif. Kon alleen geen spanschroeven vinden dus daar nog even naar op jacht.

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 11:56

Morpheus81 schreef:
xXutopiaXx schreef:
Maar jullie vloer was dus ook gewoon beton op zand Morpheus? Zo is het bij ons ook en ik zat me al af te vragen of we dat ooit konden isoleren en van vloerverwarming voorzien.. :P Maar dat is dus mogelijk, als ik het zo bij jou hoor :D


Tuurlijk! We hebben alles eruit gesloopt tot op het zand. Goed uitrekenen wat er aan hoogte op gaat komen en dan weet je hoe diep je moet graven. Dan moet je het zand op hoogte maken en vlak. Uitlaseren en heeeeeel veel meten en harken :D . Dan laag isolatieplaten erin, betonmatten erop, werkvloer storten (beton), dan weer laag isolatie erop. Daarop de vloerverwarming knopen en dan de afdekvloer (cement). Daarop kun je dan tegelen of wat je maar wilt aan mooie vloer. En dan heb je een heel goed geïsoleerd vloertje (en een lege portemonnee).

Ohw en niet vergeten ergens tussendoor je leidingen (water/afvoer/elektra) erin te leggen....


Dit is ook hoe wij het gedaan hebben, maar dan met een oude houten vloer. Alles eruit gebroken, de kelder dichtgegooid (12 kuub zand via een raam naar binnen geschept) en door... Isolatieplaten hebben wij niet, misschien omdat we schuimbeton hebben?

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 11:56

Ow, dat klinkt niet heel fijn. Wij moeten of willen wel wat dingen uitbesteden en hopelijk gaat dat dan goed......

Morpheus, mooie plaatjes!! Heel sfeervol, je huis lijkt me.

Flew, heerlijk zo een bos. Wij willen een en ander aanplanten om op een stukje dat idee een beetje te geven.

Greendragon, ik deed er eerst 4 achter elkaar. Dan had ik mijn spullen gepakt en wilde het dan maar af hebben. Maar dara had ik echt veel last van. Mijn lijf is heel slecht en ik moest wat anders verzinnen.
Toen bedacht dat ik er dan 1 per keer pak. Maar mijn man is het ook gaan leren, dus zou schelen. Alleen heeft hij gewoon weinig tijd, dus pak ik ze meestal even.
Als je het bijhoudt valt het wel mee natuurlijk. Maar 3 hebben echt wat lastige voetjes en mijn ene ruin met blessure heeft ook wat meer moeite om op 3 benen te staan.
Voor m'n operatie had ik ze nog na gelopen en viel allemaal mee. Maar nu waren ze bijna 4 weken niet gedaan en was toch weer hard aangegroeid. Zelfs de shet, die normaal weinig onderhoud heeft.

Er zat tussen paard 2 en 3 wel een dag en nu moet ik nog de merrie doen of doet ML morgen. Paard 5 en 6 staan niet bij ons en doen we niet zelf nu.

Utopia, Wat werd gezegd, zo een cursus bij Heleen Davis geeft al erg veel inzichten en is puur voor de theorie en het leren al heel interessant. Als je een goede bekapper hebt, kan je daarna wel tussendoor een randje vijlen of iets bijhouden wanneer nodig.
Mensen die het echt zelf willen bijhouden vanwege hoefschoenen bijv, of hb paarden of ........die verdiepen zich steeds meer, en leren het gaandeweg.

Het is niet heel anders dan hoefsmeden. Die krijgen theorie, maar moeten het ook van hun opleider in de praktijk leren.

Overigens kon ik wel al bekappen. Heb dat ook geleerd van een hoefsmid met stal waar ik werkte en moest toen al veel pony's bijhouden. Maar door het natuurlijk bekappen wel net iets andere inzichten gekregen en bekap nu meer kijkend naar de hoef ipv het ideaal plaatje.

Maar zwaar is het wel echt. Ben nu 5x aan mn buik geopereerd en ooit aan een hernia. Heb zelf bechterew/reuma en moet echt even weer sterker worden. Eerste keer dat ik uitmestte vorige week voelde ik al dat ik weken niks had gedaan......
En goede spullen zijn belangrijk. Mijn ene mesje is wat bot geworden en dat is frustrerend. Is de fijnste, dus moet ik vervangen. Maar heb wel verschillende mesjes ( renetten) een scherpe rasp, gewone en goede tang.
En ik twijfel om het electrisch te gaan doen volgende zomer. Dan zijn de hoeven zo kei en keihard. Schijnt heel fijn te werken.

Morpheus81
Berichten: 573
Geregistreerd: 23-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 12:08

Flew schreef:
Dit is ook hoe wij het gedaan hebben, maar dan met een oude houten vloer. Alles eruit gebroken, de kelder dichtgegooid (12 kuub zand via een raam naar binnen geschept) en door... Isolatieplaten hebben wij niet, misschien omdat we schuimbeton hebben?


ja klopt, schuimbeton heeft inderdaad van zichzelf ook een isolerende werking. Al is de Rd waarde per cm dikte (isolatiewaarde) meestal wel aanzienlijk lager dan van de isolatieplaten. Voordeel is wel dat het minder werk is, minder lagen en goedkoper. Dus net wat je wilt bereiken.

Morpheus81
Berichten: 573
Geregistreerd: 23-07-12

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 12:12

Dank Superpony en Lynn! Nog even over de werklui SP, ik zou echt tijdig iemand benaderen en vastleggen. Ook al wil je pas over een aantal maanden beginnen. De meeste bouwvakkers zitten al tot eind van het jaar of zelfs ver daarover vol.
Wij hebben de werklui ook al een jaar van tevoren vastgelegd. En dan nog hebben we nu problemen met de stukadoor gehad.
Wat voor soort huis hebben jullie gekocht SP? Ik heb je zoektocht een beetje gevolgd en ben erg benieuwd wat het nu is geworden? Is het ook een oud(er) huis, of juist niet? Heb je ook foto's misschien?

xXutopiaXx

Berichten: 10045
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 12:15

Hmmm interessant allemaal :D Dankjullie!!

Jolijn; ben benieuwd hoe lang jullie net het gaat houden :P Bij ons duurde het 10 minuten _O-

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 12:18

Oh dat belooft wat :+

Er zit bij ons een groot verschil tussen wanneer de slowfeeders van de EJ overlijden....

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 13:16

Morpheus81 schreef:
Dank Superpony en Lynn! Nog even over de werklui SP, ik zou echt tijdig iemand benaderen en vastleggen. Ook al wil je pas over een aantal maanden beginnen. De meeste bouwvakkers zitten al tot eind van het jaar of zelfs ver daarover vol.
Wij hebben de werklui ook al een jaar van tevoren vastgelegd. En dan nog hebben we nu problemen met de stukadoor gehad.
Wat voor soort huis hebben jullie gekocht SP? Ik heb je zoektocht een beetje gevolgd en ben erg benieuwd wat het nu is geworden? Is het ook een oud(er) huis, of juist niet? Heb je ook foto's misschien?


Bij ons is het vrij snel gegaan en we willen eigenlijk ook snel aan de gang, dus dat wordt even kijken.

Hij is van begin 1900. Geen complete bouwval, maar we willen wel wat uitbouwen en muren verwijderen en verplaatsen.
Heb nog geen eigen foto's. Kunnen er pas maandag over een week in. Het is klein met een stukje grond. Maken weer een pp, maar hopelijk mooier dan we nu hebben.


Robijntjah schreef:
Oh dat belooft wat :+

Er zit bij ons een groot verschil tussen wanneer de slowfeeders van de EJ overlijden....


Welke heb je? Wij kopen altijd die gewone netten bij ej en gaan jaren mee. Hang ze overdwars in een ibc bak. Pas bijna een baaltje hooi in en ze eten er samen van. Wordt wel flink aan getrokken, maar ze gaan niet snel stuk.

Kennis had zo een witte voor aan de wand en die was zo kapot.

Maar wil wel weer roosters maken het liefst.


Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 14:31

Die had ik ook, maar gingen snel aan gort. Ik heb er nu één van EquiCulinair, de extra sterke. Die houdt het tot nu toe het langste uit.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 14:32

Mja bij ons wisselt het dus, had er 3 in 1 gehaald waarvan 1 al helemaal kapot is, een andere heeft nu 2 gaten en weer een andere is nog heel. Tegelijk in gebruik genomen :+