Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
russel schreef:Hoe diep gaat zo een frees?
Want ik heb zand op een slechte zandlaag liggen en die wil ik niet laten vermengen....dat gaat tot op heden al bijna een jaar goed...maar als zo een frees maar 5 cm diep woelt dan gaat het wel hier.
Zijn jullie niet bang voor het kapot trekken van het doek?
Maar soms denk ik ook wel eens, kokos verspreiden en dan nog een kleine laag zand erover heen storten en dan slepen...met een weidesleep, dan haal je het kokos een beetje naar boven, maar dan ligt het zand op een laag spinnenwebidee en dat is volgens mij ook best goed...en wellicht makkelijker...
manie schreef:Als ik dat geklooi met die lange vezels hier zo zie én het feit dat je die nooit fatsoenlijk kunt slepen.
Dan ben ik heel blij dat wij voor korte vezels hebben gekozen!!
Zammie schreef:manie schreef:Als ik dat geklooi met die lange vezels hier zo zie én het feit dat je die nooit fatsoenlijk kunt slepen.
Dan ben ik heel blij dat wij voor korte vezels hebben gekozen!!
Is maar tijdelijk. Heb ook een bak gezien met de lange vezel en die is alleen dus de eerste periode niet te slepen. De kokosplukken moeten alleen nog meer uit elkaar en dan heb je dat probleem niet meer..
Vind zelf de prijs voor de korte vezel echt belachelijk duur. En ik denk, dat je op den duur langer profijt hebt van de lange vezel als de korte. Bij die de korte er in had (was een half jaar terug erdoor gemengd) was het haast al niet meer zichtbaar en moest ze behoorlijk wat plekken bijwerken met kokos..
Zammie schreef:Moet je dan nog vaak slepen met de kokos erin manie?
Manlief wilde hier een ding met autobanden gaan maken voor het slepen. Nou, zolang het zo nat is, valt er weinig te slepen hahaha...
Zammie schreef:russel schreef:Hoe diep gaat zo een frees?
Want ik heb zand op een slechte zandlaag liggen en die wil ik niet laten vermengen....dat gaat tot op heden al bijna een jaar goed...maar als zo een frees maar 5 cm diep woelt dan gaat het wel hier.
Zijn jullie niet bang voor het kapot trekken van het doek?
Maar soms denk ik ook wel eens, kokos verspreiden en dan nog een kleine laag zand erover heen storten en dan slepen...met een weidesleep, dan haal je het kokos een beetje naar boven, maar dan ligt het zand op een laag spinnenwebidee en dat is volgens mij ook best goed...en wellicht makkelijker...
Ik ga dat dus op plekken waar ik tekort heb aan zand, zand met de kokos erdoor gemengd verspreiden, of zoals jij nu aangeeft. Moet even kijken wat het gemakkelijkste werkt. maar denk in jouw geval, van niet dieper als 5 cm erdoor, je inderdaad het beste een nieuwe toplaag met daar doorheen de kokos kunt doen.
Doek heb ik er niet inliggen. Of bedoel je die van de drainaige? Die ligt hier ontzettend diep.
Sansje schreef:Oew.... nou... als we zouden mogen komen kijken echt heeeeeeeeeeel graag (lees... ik wil heel graag dat er voor de winter wat aan de bak wordt gedaan)
Elisa2 schreef:Wij hebben vandaag lange kokosvezels gekregen en door de bak verwerkt.Ze waren al losgemaakt maar pfft wat een pokkeklus zeg..we hadden 5 balen..achteraf een beetje veel denk ik.We wilden de toplaag verbeteren en dus ook zo dat ie blijft dragen als ie nat is etc.
Zo'n berg was het..
Verdelen
Hier is alles verdeeld
En hier hebben we het er doorheen gevreesd wat een hele klus was..achteraf hadden we er meerdere keren overheen moeten gaan maar m'n vader had niet zoveel geduld meer..Daarna hebben we de bak weer aangereden met de auto en toen hadden we een groot probleem want hij was helemaal niet vlak meer..dus toen hebben we hem aangeharkt en geprobeerd te slepen en dat ging gelukkig.Alleen moeten de vezels er nog meer doorheen volgens mij dus ik hoop dat dat met rijden e.d. ook meer gaat.
Dit is het voorlopige eindresultaat
sorry wilde alleen de laatste foto quoten!
maar je moet het eigenlijk nog flik nat maken voor het eggen !
als je het nu nat maakt en gaat aanrijden, eventueel nog met een landrol komt het vast een stuk beter erdoor