Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Me_lodY schreef:Lovely schreef:Ninx, ik heb al uitgelegd waarom ik bij een boer niks te zoeken heb, ik heb daar diverse redenen voor.
Wat me opvalt in dit door jou gestarte topic, is dat jij in bijna elke post een zin zet met de strekking dat je het zelf zo goed voor elkaar hebt. Het begint erg te lijken op: hunnie zijn zo verkeerd bezig, maar ik doe het toch zo goed.
dit ben ik niet met je eens
het gaat er hier om dat je geen paard waardig bent wanneer je niet n zijn eerste levensbehoefte kunt voorzien nl weidegang en onbeperkt hooi
Lovely schreef:Ninx, ik heb al uitgelegd waarom ik bij een boer niks te zoeken heb, ik heb daar diverse redenen voor.
Wat me opvalt in dit door jou gestarte topic, is dat jij in bijna elke post een zin zet met de strekking dat je het zelf zo goed voor elkaar hebt. Het begint erg te lijken op: hunnie zijn zo verkeerd bezig, maar ik doe het toch zo goed.
Prisca schreef:@ _Diesel:
Maakt niet uit hoe je het doet of probeert er zijn altijd mensen die het niet met je eens zijn. Deze mensen hebben een paard om in weiland tezetten en ik heb een paard om erop te rijden en van hem te genieten in de omgang.
Wist niet dat eerste levenbehoefte van een paard hooi was??? Dat is kunstmatig.
) het ooit met elkaar eens zullen zijn.
Lovely schreef:Ninx, ik heb al uitgelegd waarom ik bij een boer niks te zoeken heb, ik heb daar diverse redenen voor.
Maakt niet uit hoe je het doet of probeert er zijn altijd mensen die het niet met je eens zijn. Deze mensen hebben een paard om in weiland tezetten en ik heb een paard om erop te rijden en van hem te genieten in de omgang.

Miriam schreef:Nogmaals, ik snap dat dit niet voor iedereen mogelijk is maar ik stoor me wel aan mensen die de natuurlijke behoeften van een paard niet kennen of niet belangrijk vinden....

Miriam schreef:Prisca schreef:@ _Diesel:
Zo omschrijf je het niet in je profiel.....
Wie bedoel je met "deze mensen"? Ik denk dat vrijwel iedereen een paard heeft voor zijn eigen plezier. Ik wel tenminste, probeer op redelijk niveau mee te sporten maar heb het voordeel dat ik mijn paarden daarnaast ook een eigen leven kan gunnen....
Nogmaals, ik snap dat dit niet voor iedereen mogelijk is maar ik stoor me wel aan mensen die de natuurlijke behoeften van een paard niet kennen of niet belangrijk vinden....
Diesel: Daboedoelik
(fjord)
Me_lodY schreef:dit ben ik niet met je eens
het gaat er hier om dat je geen paard waardig bent wanneer je niet n zijn eerste levensbehoefte kunt voorzien nl weidegang en onbeperkt hooi

Apple schreef:Me_lodY schreef:dit ben ik niet met je eens
Als dat de eerste levensbehoefte zou zijn van een paard dan zou menig paard al dood neer gevallen zijn. En aangezien dat niet zo is lijkt het mij dat er andere factoren als eerste levensbehoeften zijn aan te wijzen.
Lucht, water en voedsel bijvoorbeeld.
Wist niet dat eerste levenbehoefte van een paard hooi was??? Dat is kunstmatig.
.
. Prisca schreef:Deze mensen hebben een paard om in weiland tezetten en ik heb een paard om erop te rijden en van hem te genieten in de omgang.
).
Me_lodY schreef:tita schreef:FF wat anders ik vind het persoonlijk helemaal niet slecht dat stalmensen hun paarden vakantie geven
Vroeger toen ik maar 2 uur weidegang had per dag en fanatiek wedstrijden reed ging mijn pony ong 6 weken naar het land 24/7 (land bestaat niet meer)
Wat is er fout aan?
Nu staat ie ong 4 uur buiten en vanaf volgende maand waarschijnlijk van 10.30-17.00 buiten maar toch breng ik hem in aug naar iemand toe (ver weg 200km) waar ie maandje nog langer in de weide mag als vorm van vakantie wat is hier slecht aan
\imo: dat jijbepaalt hoe hij moet leven
terwijl hij degene is die een andere leefstijl nodig heeft
kun je ff je commentaar beter opbouwen ik snap er helemaal niks van tita schreef:kun je ff je commentaar beter opbouwen ik snap er helemaal niks van
Miriam schreef:Dat van je profiel realiseerde ik me, vandaar de edit.
Ik zeg niet dat je hem bewust opsluit
Krijg alleen het idee dat je voor deze manier van houden kiest om die paar uur per week fijn te kunnen rijden, zonder dat je er bij stil staat wat je paard aan het doen is in al die overige uren die over blijven....
Nogmaals: Wie bedoel je met "deze mensen"?

Nadya schreef:Prisca schreef:Deze mensen hebben een paard om in weiland tezetten en ik heb een paard om erop te rijden en van hem te genieten in de omgang.
Jij begrijpt er echt helemaal niets van, he?![]()

tita schreef:![]()
![]()
kon al ff niet op het woord komen bedankt
Melody vind ik een echt doornee zeikerd die kost wat het kost in een topic te gaan rellen
Eerst ging het over weidegang toen moest het ineens langer dan zoveel uur zijn en nu moet je ook nog eens onbeperkt hooi hebben
Nou als de mijne onze eiwitrijke kuil gaat eten onbeperkt dan is ie binnen een maand dood dat kan toch ook niet de bedoeling zijn
en elke paard leeft zoals de baas hem voorschrijft..dan laat je hem maar vrij op de veluwe kan ie zelf leven
) een paard hebben om van te genieten en om mee te rijden/ mennen. Echter, ik vind dat je een paard voor die doeleinden mag hebben, MAAR dat je daarnaast verplicht bent om je paard een zo prettig mogelijk leven te geven. Dit geldt zowel tijdens de training, maar ook daarbuiten. Buiten de training om vind ik dat je aan je paard verplicht bent om hem buiten te zetten/ hem vrij te laten kunnen bewegen. Als je je paard dat niet kunt bieden, dan denk ik dat je eens goed moet nadenken of het wel eerlijk is om een paard te kopen. Immers, een paard is een bewegingsdier, in een box krijgt het dier dat gewoon niet, geen twijfel!
Tijgertje86 schreef:Ik denk dat het gros van de paardenmensen (of de mensen met paarden) een paard hebben om van te genieten en om mee te rijden/ mennen. Echter, ik vind dat je een paard voor die doeleinden mag hebben, MAAR dat je daarnaast verplicht bent om je paard een zo prettig mogelijk leven te geven. Dit geldt zowel tijdens de training, maar ook daarbuiten. Buiten de training om vind ik dat je aan je paard verplicht bent om hem buiten te zetten/ hem vrij te laten kunnen bewegen. Als je je paard dat niet kunt bieden, dan denk ik dat je eens goed moet nadenken of het wel eerlijk is om een paard te kopen. Immers, een paard is een bewegingsdier, in een box krijgt het dier dat gewoon niet, geen twijfel!
Prisca: Ik (en misschien ben ik één van de weinigen) heb een paard om in het weiland te zetten. Mijn merrie staat op pensioen en ik geniet van het feit dat mijn merrie lekker in de wei staat. Ik hoef niet te rijden om een gelukkig te worden van/ met mijn paard. Ik ben blij met een happy paard in de wei en de algehele omgang.