Paard op de manege zonder weidegang

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Re: Paard op de manege zonder weidegang

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 14:18

Ninx schreef:
@ Kiwiko: maar volgens mij ligt daar nu juist het zwaartepunt in de politiek hoor. Ze willen proberen paarden de ruimte te bieden die het dier nodig heeft... Als in: volgens mij richt de actie zich eerder op de 24 uur pd op stal paarden dan andersom.
Misschien is er toch iets in positieve zin veranderd?

Dat ben ik wel met je eens, dat idee heb ik ook. Ik heb de DB al diverse keren benaderd m.b.t. stalpaarden die hun stal amper uitkwamen en dan hoorde ik dat ze daar graag wat aan willen doen, maar door de wetgeving niet kunnen. Ze zijn zich bewust van het probleem en zien misschien manieren om dat alsnog aan te gaan pakken. Prima idee, vind ik. Vork

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 14:22

What about Partij voor de Dieren en ehm, hoe heet ie ook alweer? Die man van de PVDA die zich richt op dierenwelzijn?
Misschien daar ook eens een massa-mail naartoe knikkeren?
(moeten ze ook even toestemming voor schuilstallen regelen... mooi oudhollandsche houten pronkstukjes, past ook mooi in een
klassiek landschap Knipoog )

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 14:26

Ja, ik snap ook niet dat als we gewoon leuke stalhuisjes maken, dat toch geen probleem hoeft te zijn voor de natuur? Verward
Stelletje zeurpieten. Ze hebben bij ons een paar bruggen over het Tienhovens Kanaal gemaakt, die te smal zijn om met je paard overheen te gaan (en te hoog boven het water). Die van mij loopt zo met me mee, hoor, maar ik mag er niet overheen van mijn staleigenaresse (vindt ze te risicovol en daar zit ook wel wat in).
Door die stomme afmetingen, kan ik niet in alle rust naar de hei/ het bos, die er vlak achter liggen. Nee, nu moet ik 3 km om rijden over een gigadrukke weg (de dijk, je kent 'm vast wel, Ninx Knipoog ).

Echt jammer. Stomme Natuur Monumenten/Gooisch Natuurreservaat. Boos!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 14:28

er worden zulke kromme beslissingen gemaakt in de politiek..............

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 14:29

edit
Laatst bijgewerkt door lesilla op 21-11-07 14:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 14:29

jij mag nog de natuur in
Ik woon hier een stukje van de grote peel af...mooi dacht ik, lekker dicht bij een groot natuurpark...
Helaas je mag er alleen te voet in...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 14:31

Mag je te paard niet de grote Peel in, RK?

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 14:34

De D.B heeft idd weinig kennis in huis ja. Shetjes in de winter buiten zijn sielugh, maar als er een keer wat is (paard tot in zijn knieeen in de blub, sterk vermagerd, gevaarlijk loshangend kapot halster al maanden en slecht onderhouden hoeven en mok) dan doen ze niks of kunnen ze niks. Ik zou me graag opwerpen als adviesorgaan hoor Ja Vaak is het bij hun een geval van de klok wel horen luiden, maar waar die klepel precies hangt is de grote vraag.

ja natuurmonumenten maakt er ook wat moois van ja, door overal enge wildroosters en hekken neer te pleuren waardoor je halsbrekende toeren moet uithalen om op de stukken te komen waar je wel mag rijden. Net zoiets: het onderhoud aan ruiterpaden. We mogen alleen daarop rijden, prima, geen probleem, maar dan moet het wel veilig rijdbaar zijn zonder dat je peerd zijn benen vernaggelt. Ik heb in Schinveld wel eens een dikke discussie gehad met een boswachter. Ik reed in de berm van een bosweg, en hij vermaande me om op het daarnaast gelegen ruiterpad te gaan rijden. Ik moest 3 keer kijken om te ontdekken dat het door boomwortels totaal onbegaanbare, 40 cm brede stukje naast de berm voor een ruiterpad door moest gaan. Heb de man vriendelijk bedankt en gezegd dat ik dat best wil doen, als ik de dierenartsrekeningen dan bij Natuurmonumenten mocht declareren Knipoog Zelfde verhaal met het Ruiterbewijs, je betaalt ervoor terwijl het maar op enkele plaatsen verplicht is (hier niet gelukkig) en er staat verder niks tegenover. Maargoed, dat is dan even offtopic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 14:35

Nadya schreef:
Mag je te paard niet de grote Peel in, RK?

nope Verdrietig Verdrietig Huilen Huilen

1500 hectare naast de deur en je kan er alleen te voet in...dan komt deze krakkemik niet ver.
Je mag er niet eens fietsen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 14:38

Jeetje, wat zonde....... Toch niets mooiers dan ruiters te paard zien in de natuur..... Ach gut

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 14:50

@ Nadya: De Dijk? Hellup ff, waar is dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 14:51

tja...kindjes schreewend op zondag, snoep papiertjes strooiend mag wel...
Ik niet snappe...maar ja, wat doe je er aan?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 14:51

Je hebt hier een Nieuw- en Oud-Loosdrechtsedijk. Ken je Loosdrecht een beetje? Of helemaal niet?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 14:52

runningkawa schreef:

Is het van Natuurmonumenten of een andere stichting?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 14:52

runningkawa schreef:

Vervelend kinderen moeten ze sowieso verbieden, maar dat is een andere discussie geloof ik Clown Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 14:54

staats bos beheer

haha
nou schreewende kinderen in de natuur wel, tenminste als ze zeveren over paarden die de rust van de vogeltjes verstoren Lachen

Troep achterlaten kan ik gewoon nooit tegen, dat neem je toch mee naar huis

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 14:57

Nadya schreef:
Je hebt hier een Nieuw- en Oud-Loosdrechtsedijk. Ken je Loosdrecht een beetje? Of helemaal niet?

Jep, weet wat je bedoelt hoor. Enne, Loosdrecht ken ik.... wanneer ik heel hard mijn voordeur uit val sta ik daar in het dorp Haha!
Nou ja, 's Graveland - Loosdrecht: kippeneindje!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 15:00

Helaas laten ook veel volwassen troep achter. Breek me de bek niet open..... Oud gedaan, jong geleerd, zeg ik dan maar. Knipoog

Ja Ninx, 's Graveland is om de hoek. Ook een en al Natuurmonumenten (hun kantoor zit zelfs in jouw woonplaats, haha) en Gooisch Natuurreservaat. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 15:01

klopt dat doen de volwassenen ook, maar snoeppapiertjes die voorbij komen zijn daar denk ik niet van, al laten ze het wel toe.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 15:06

Kwam laatst met Sammy in het bos nog de resten van een pallet Heineken bier (in blik) tegen en ik zie automobilisten voor de stoplichten regelmatig hun asbak legen op straat Verdrietig . Mensen (kinderen en volwassen) zijn zo slordig voor onze natuur. Helaas. Men zou beter moeten weten. Ja

Vanochtend liep ik met Nikki naar huis toe vanuit de auto en er ligt een papiertje op de grond, vlak voor onze tuin. Zegt ze: 'Mama, papiertje op de grond, dat is vies, hoort in de vuilnisbak'. Ik was trots. Waren alle kinderen maar zo.
Ze kan wel heerlijk drammen, hoor, ze is niet perfect, voordat men me verkeerd begrijpt, hihi.... Haha!
Maar dat hoeft ook niet. De juiste intentie zit er wel in........ Lachen

Irenepene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 16:29

Onze verzorgpony's gaan iedere dag om ongeveer 12.00 naar buiten in de wei en gaan er gelijk vandoor, heerlijk bokken en elkaar achterna rennen. Om 17.00 gaan ze de stal weer in en krijgen lekkere muesli met biks en een plakje hooi.