Wat betalen jullie aan stalgeld?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bon_Bon

Re: Wat betalen jullie aan stalgeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 08:50

Ik betaal 220 stalgeld per maand voor mijn paard,voer zelf kopen en klaarzetten, word 3x perdag gevoerd en 3x per dag hooi gegeven, uitmesten zelf doen.
Smorgen worden doordeweeks alle paarden in de paddock gezet in de middag/avond weer binnengehaald.In het weekend moet je het zelf doen.

En dan zit ik nog redelijk goedkoop, bijna alles hier in de buurt is duurder of minder hooi enzo.

KisszZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 21:56

hoihoi,
hier word ik vrolijk van zeg! blij dat ik hier in friesland woon, wr nog stallen zijn die het niet alleen voor het geld doen..!!
ik betaal vanaf 1 januari 2009 135 euro voor me paard z'n stalling
hier zit alles bij in (nja in het land zetten dan net weer niet, mr het is 5 min van mijn huis verwijderd..Knipoog)
2 bakken: een halve binnenbak en een buitenbak(alleen nog maar een dak, wanneer het af is kost het stalgeld net een 10-15 eurie meer..mr goed..)
ruime box
uitmesten wordt gedaan etc etc. need I say more..?

mr goed ik moet het dan ook helemaal alleen ophoesten (alleenstaande moeder met een 32-uur baan..)
gaat leuk worden..
oja nu staat me peerdje op de manege in de buurt, wr ik het allemaal heb geleerd.. Knipoog gaat hij het ook ff leren.. 1 mnd incl. beleren: 500 eurie stalgeld moet 252 eurie opleveren.. all in.. 1 buitenbak 2 binnenbakken..smid en veearts komen op tijd (moet je wel extra betalen natuurlijk..Knipoog)
nja kzou zeggen, wr wachten jullie nog op..kom allen nr friesland! lekker gezellig..Knipoog

grtz Leonie

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 22:08

Ik ben net een week geleden overgehuist van stalling.
Eerst stond ik gratis. Nu betalen we 240 euro ( wat wij delen door 2, mijn bijrijdster en ik)

Nu denk je misschien, die is wel van lotje getikt dat ze verhuisd!?

Maar eerst stonden we bij iemand particulier aan huis en hadden alleen buiten rij mogelijkheden.

Nu hebben we:
2 verlichte buiten bakken ( waar van een met agterbergbodem)
1 longeercirkel

Nieuw:
1 binnen bak van 22 X 60
3 poetsplaatsen
2 wasplaatsen
Springmateriaal bij de hand
3x voer per dag
paarden worden binnen en buiten gezet
Ze worden ontwormt.
Alles bij de hand zoals: Da, hoefsmid, deken reinigen/waterdicht maken ( wel natuurlijk tegen betaling.)

En boven alles, dat er altijd iemand is die het opmerkt als er iets met je paard aan de hand is wat niet zo hoort te zijn Knipoog !

Nee ik ben blij dat ik nu hier sta. Soms moet je er wat meer voor over hebben om de juiste faciliteiten te hebben.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 22:14

Dit topic lag al stil sinds Mei, inmiddels zijn er wel genoeg voorbeelden gegeven, niet nodig om een oud topic weer omhoog te halen.
Hier een slotje.