het paarden aan huis topic deel 9

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 15:01

Balko schreef:
Wolf is gisteren dichtbij gespot… in Epe, brrrrr…..
Maargoed ook hier verwacht ik ze niet zomaar en ze komen veel eten tegen onderweg.
Alles potdicht houden vind ik ook niet paardwaardig dus het is maar zo.

Dat is al paar jaar zo hoor dat ze hier in Epe worden gespot. Dagelijks wel.

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 17:16

manzano schreef:
Balko schreef:
Wolf is gisteren dichtbij gespot… in Epe, brrrrr…..
Maargoed ook hier verwacht ik ze niet zomaar en ze komen veel eten tegen onderweg.
Alles potdicht houden vind ik ook niet paardwaardig dus het is maar zo.

Dat is al paar jaar zo hoor dat ze hier in Epe worden gespot. Dagelijks wel.

Hou op met me hoor :')
Zit er een roedel dan?

Belker

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 17:29

Ja.

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 17:30

Afbeelding

Iemand nog goede ideeen?
Ik wil van deze weide alleen de buitenste draad als vast draad.
Ivm bemesten en maaien willen we geen vaste palen door de weide heen.
Wel willen we dit opdelen in verschillende weitjes.
Hoe zouden jullie dit doen?
Prikpaaltjes en draad maar echt handig en netjes is het niet.

Ohh, dat hoor ik serieus voor t eerst! Bah, geen fijn idee

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 17:59

Een van de eerste (of de eerste) foto van paar jaar terug dat de wolf weer gespot was in NL is gemaakt hier in Epe door mijn buurman. Dus ze zitten hier het langste van heel NL (voor zover bekend uiteraard).

Geen fijn idee... Je kan het ook anders bekijken dat het ook wat zegt dat je het tot nu toe niet wist.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 18:10

@balko: je kunt op kritieke punten van die metalen paalhouders in de grond graven. Daar kun je dan een paal los in zetten en verwijderen als je gaat maaien etc. Om de gaten makkelijk weer terug te vinden kun je er een oranje dop oid op doen.

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 18:11

Naar die verhalen over de wolven. Voor zover ik weet zijn ze bij ons nog niet echt heel dichtbij gespot.

Sterkte voor de mensen die ze in de buurt hebben.

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 18:20

Zo te lezen heeft iedereen lekker rustig aan gedaan van het weekend. Ga vanavond denk ik nog een stukje wei uitmesten. Hier is in ieder geval de wind een beetje opgestoken wat het nu wel echt een stuk aangenamer maakt om even een klusje buiten huis te doen.

Vanmiddag wel een post ergernisje...
- Ik kreeg een melding van de PostNL app dat de pakketten bezorgd waren en op afgesproken plek stonden. Dus toen heb ik 2 rondjes voortuin en oprit afspeuren gedaan opzoek naar de pakketjes... niets te bekennen.
- Dorpswinkel ging bijna dicht dus ik dacht ik bel ondertussen wel even met PostNL en spring snel in de auto om te checken of ze daar toch liggen. En jawel hoor ze waren er... Hoefde ook niets te laten zien (terwijl ik normaal mijn ID moet laten zien), kon het zo meenemen, omdat hij in het systeem dus fout erin had gezet hoe ze afgeleverd waren. Iemand met kwade wil had ze zo op kunnen halen := ...
- Bij het afgifte punt vertelde die mevrouw dat die man heel erg had lopen klagen over dat wij er niet waren met de zware pakketten. Volgens haar was het ook nog eens een onbekende postbode.
- Toen keek ik camerabeelden terug en zag ik dat de postbode is doorgereden zonder überhaupt te stoppen...
- Pakketten zijn 13kg en 8 kg... liet ze niet voor niets bezorgen inderdaad :+ .

Gelukkig wilde de mevrouw van de winkel de pakketjes in mijn auto zetten want ik kan niet meer zo zwaar tillen, zit nu op 31 weken := ... Om letterlijk en figuurlijk af te koelen had ik ook maar een ijsje meegenomen :') ...

Net een klacht ingediend hierover en hoor binnen twee werkdagen wat ze hiermee gaan doen. Zal mij benieuwen...

Lynn_Nikita schreef:
manzano schreef:
Bijzonder dat van die tape. Misschien eens kijken of dat ook werkt met scheren :=

Wat vaker ook goed werkt zij de potjes horslyxs
als je paard dat lekker vind kun je ze ook goed afleiden daarmee. Met merries opvoelen gebruikte wij die vaker en Joyce gebruikte die laatst bij de smid

Die gebruik is ook! Werkt bij de meeste paarden die ik heb gehad wel goed... Maar als het een lange behandeling is dan verdwijnt op gegeven moment de interesse... misschien kan je de afleiding dan verlengen met een tapeje? *D

MarjanB schreef:
Blij dat die beesten niet hier zitten… dacht wel dat paarden er aan kunnen wennen.

Hooinetten vullen is hier wel wat ingewikkeld op het moment :+
[ [url=m/QgehCX.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/2EGZwf.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/lNICVV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij is zo stout! Mocht niet in m’n benen klimmen _O-

[ [url=m/ZEKjxj.jpg]Afbeelding[/url] ]

schattige bekjes

Balko schreef:
@Stephanie, tuinslang is nu niks mis mee hahaha!

Hier vandaag ook een knappe foto van Tijgetje <3
[ [url=m/gUQ7qS.jpg]Afbeelding[/url] ]

En kregen we de shoot foto’s van de pony’s binnen
[ [url=m/xyDci1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ennnnnnn heb ik genoten van dit uitzicht
[ [url=m/wWH7d5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Verder ga ik komende week verder met omheining zetten zodat ik de paarden kan gaan verweiden. Want dat is heftig nodig!

Ja vandaag even de tuinslang gebruikt als douche... ging op zich prima tot de honden zich ermee gingen bemoeien. :') Die gaan volgende keer even achter slot en grendel. _O-

Leuk koppie en wat een schattige foto van dochter met de poowns.

Is dat een net tegen muggen boven het zwembad? Wat handig <<)

@Dubbelfun handig idee van die kritieke punten! Zo kan je het wel ietsje strakker houden denk ik. mbt tot de foto van Balko zou je die op de twee middenpunten kunnen plaatsen.
@Balko tsja met prikpaaltjes moet je denk ik voor lief nemen dat het gewoon 1 tot een paar dagen mooi straks staat en daarna boogjes krijgt etc. Heb verder geen andere tips voor je.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 18:53

Balko en Marjan, echt super leuke kittens.
Hier zijn ze ook echt leuk, maar ze willen zoveel aandacht en ze zijn zo snel dat goede foto's echt niet lukken ha ha.

Leuk meisje en leuke ponies.
Jammer dat de foto's in hard licht genomen zijn. Zo zie je toch wel schaduw in haar gezichtje.

De wei hebben we met groene prikpaaltjes met bruin koord. Zie je niet zoveel van

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 18:56

Ohhh Stephanie dat is inderdaad bloed irritant van de postbezorger.
Helaas hoor je het vaker. Wellicht probeerde hij met zn geklaag zijn eigen gedrag te verdoezelen.

De hoes is een plastic koepel. Houd het warm, geen wind in het bad, en minder viezigheid.
Maar vliegen en muggen gaan juist in de koepel en kunnen er dan niet meer uit… wel irritant maar schepnetje is gewillig en nu dus onbewust een vliegenvanger whahah.

Manzano, helemaal in t begin kan ik me inderdaad wel herinneren.
Maar ik ga nu toch minder fijn het bos in nu ik dit weet.
Weet wel nog in Wapenveld ook een op klaarlichte dag midden op de grote weg… bah!

Dat van die paalhouders is een goed idee!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 19:00

Ik moet zeggen dat ik nu ook minder onbevangen de hei op ga sinds ik er eentje gezien heb en ook een keer gehad dat Boon een hele tijd naar een bepaald punt in het bos gekeken heeft en duidelijk niet zichzelf was.
Eentje zal me niets doen, maar een roedel wil ik zeker 's avonds niet tegen komen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 19:09

Ik ben banger om zwijnen tegen te komen. Daar reageren paarden ook vaak behoorlijk op.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 09:15

Klopt, maar zolang je vanuit een galopje een bocht nemend niet ineens midden in een kudde zwijnen terecht komt zal eentje meestal wel hard weg lopen voor een paard :)
Vriendin haar hond heeft eens een slapend zwijn onder wat struiken gewekt en die moest goed benen maken :D

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 09:19

Ik heb wel eens een doodsmak gemaakt in het bos omdat paard schrok van zwijnen. Ik stuk, cap stuk, paard naar huis..

Morgen met kaat naar de dierenarts.. zie er wel tegenop. Ze liep gisteren wel weer beter maar staat nog steeds op 3 benen met plassen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 09:39

De meeste paarden moeten er idd niets van hebben.

De houding met plassen zal haar op zijn minst moeite kosten of misschien zelfs wel pijn doen.
Bij Boon is het ook een heel ritueel (zeker als ik het vergelijk met Jasmijn) en dat zal ook best met haar hunterbumps te maken hebben.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 10:39

Sterkte alvast Marjan!

Hier komt zometeen de zadelmaker. Best warm al buiten :Y)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 11:10

Zeker als je niet in de schaduw kunt staat en/of moet proefrijden.

Ik wilde nog wat gras knippen, maar ik geloof dat daar nu ook al zon staat.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 11:52

Succes Marjan!
Bij een blessure als dit zou ik zelf denken aan een ondersteuning met high laser of accupunctuur.
Heeft de dierenarts daar niets van gezegd?

Ik heb zelf een spierscheuring gehad in mijn bovenbeen. Ik weet wel dat het echt heel lang geduurd heeft voordat het helemaal over was.

Aanstaande vrijdag heb ik mijn eerste grondwerkles gepland staan met Mirna.
Dit is fase 1 zeg maar ... iets met respect voor mensen leren :D

Mirna heeft altijd mogen doen wat zij wou doen en vindt mensen erg leuk. Ik heb het idee dat ze veel uit de hand gevoerd is door voorbijgangers, want ze dringt zich wat op en is behoorlijk beledigd als haar verzoek niet ingewilligd wordt.

De afgelopen dagen al even geoefend met netjes meelopen aan een touwtje, ho is ho, pasje achterwaarts en benen afspuiten.
Maar, ik vind het wel fijn om even wat ondersteuning te hebben in de vorm van les. :o

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 12:13

Sterkte Marjan.
Boemel, niks zo leuk om samen les te volgen. Veel plezier.

Hier staat alles op een laag pitje. Niet mijn temperaturen zeg maar.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 12:34

Hier nog zo iemand. Bij alles hoger dan 25 graden ga ik 'op slot'. Vaak krijg je ook niet de tijd om er langzaam aan aan te wennen.
Ik zou mijn hele dagritme wel willen omgooien naar een nachtritme en van 8 tot 8 willen slapen, de paarden zou het volgens mij niets uitmaken als die 's nachts ook eten kregen :D

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 12:49

Ha ha, ja het is zeker warm.

De nachten koelen nog aardig af.
S morgens is het hier prima om wat te doen tot ca 10.00 en 's avonds vanaf 20.00 vind ik het ook prima.

Gisteren zat ik om 7.00 op de fiets naar mijn werk (23km). Had toch nog een dun jasje aan.
Ik fietste rond 17.45 terug naar huis. Toen vond ik het ook nog te doen. Heb wel redelijk wat schaduwplekken op mijn route :o

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 12:56

Dat is wel lekker én wat te drinken me nemen!

Boon had net zeker haar hinnik dag; er kwam niets langs maar ze heeft wel 5x gehinnikt.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 17:28

Veel plezier boemel! Ze zal t vast snel oppakken :D

Ik vind de warmte wel lekker, enige probleem is dat ik te weinig lymfevaten heb en nu dus stalpootjes heb _O- en dus moeie benen.

Df boon hengstig?
Kaat heeft helaas niet alleen last van dr spierscheur.. maar goed moet morgen maar ff afwachten. Ben gisteren en vandaag al in huilen uitgebarsten op het werk dus ben maar wat eerder naar huis gegaan vandaag

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 17:39

Ah das echt niet fijn Marjan.
Slopend is zoiets hè.
Heb je wel het gevoel dat de dierenarts verder kijkt dan alleen de spierscheur?
Hoe laat moet je morgen?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 17:49

Oh ja kijkt wel verder maar goed ze is al zo vaak nagekeken en er is al zoveel gevonden.. dus eigenlijk leeft ze al wel in extra tijd. Maar goed we gaan het zien. Heb om 2 uur de afspraak staan.

Gelukkig brengen de katten veel lol :+ (eerste keer buiten sinds ze hier zijn)
Afbeelding