Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
JackieT schreef:Toen die van mij net verhuist was deed ze ook zo. Heb nog nooit zo vaak gecheckt en temperatuur gemeten, maar na 2/3 dagen was het over. Wel fijn dat ze nu thuis is, lijkt me een stuk rustiger denk ik?
Tanja_dB schreef:Welkom NaWaDa!
@Joyce, fijn dat Guus verhuisd is!
Het hengstig zijn is meestal geen toeval. Merries worden vaak hengstig bij verhuizing. In de natuur wordt de bescherming geregeld door de hengst. Zodra een merrie zich heeft laten dekken, wordt ze beschermd. Bij gedomesticeerde paarden zie je dit ook nog vaak bij verhuizing of bij merries op wedstrijd of trainingskamp. Niet zo gek dus dat jouw paarden zo reageren. Lastig is het wel. Even een lijntje ertussen zorgt voor rust.
@LN, hoor vaker dat ze zo reageren op varkens. Die hebben we hier niet, dus ken het zelf niet. Je paard nog helemaal in orde?
Ik ben me een beetje aan het orienteren op schrikdraad. Ik krijg er een stukje bij dit jaar en wil ook meteen wat andere stukjes vervangen. Ik vind dat bruine koord van Gallagher mooi, maar ook wel duur en qua geleiding vind ik het kunststof ook minder ideaal dan ijzerdraad. Heeft iemand dit en hoe zijn de ervaringen? Geleid het over lange afstanden ook goed? En zijn er ook nog andere merken bruin koord?
Lint is hier iig geen optie ivm harde wind in de uiterwaard. Dat waait kapot. Ik gebruik nu wit dun koord met veel ijzerdraad en dat geleid fantastisch. Ik heb graag veel stroom op de draden gezien het nogal, tja, hoe zal ik het zeggen... ondernemende karakter van mijn paardenMaar wit vind ik weer wat minder mooi in het landschap, vandaar de overweging voor bruin koord.
Tanja_dB schreef:Welkom NaWaDa!
@LN, hoor vaker dat ze zo reageren op varkens. Die hebben we hier niet, dus ken het zelf niet. Je paard nog helemaal in orde?