Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

boemel

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 19:56

Vanaf België bestellen zal inderdaad niet zo handig zijn. Daar wonen we heel ver vandaan.

Wat een knappe baby! Fijn zeg dat ze t zo goed doet!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 20:04

Bij paardenplant? Die bezorgen volgens mij wel

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 20:04

Sommige paarden worden zadelmak geboren :) Wel zo handig :D

@Solleke_Noah : de knie protesteert, maar dat doet ie maar in zijn eigen tijd :D

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 20:48

Ik ben zo blij met mijn hulplijn. Ik mag van mijzelf even niet meer op de camera kijken... ze is waarschijnlijk doodop van alle indrukken. Liggen, staan, schrapen... maar ze mest en eet hooi, alert, oortjes naar voor etc. Schrapen zet mevrouw bij veel dingen in, dus bij haar niks vreemds.

Wel leuk 2 kopjes naar buiten kijkend.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 21:32

Joyce, dat kan ook van het hengstig zijn komen, sommige merries hebben buikpijn van de (eerste) eisprong.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 21:38

Belker schreef:
Joyce, dat kan ook van het hengstig zijn komen, sommige merries hebben buikpijn van de (eerste) eisprong.

Ja dat er idd ook nog eens bij. Vanaf nu krijgen we dat soort dingen ook beter mee.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 21:42

Ik vermoed niet dat ze echt buikpijn heeft maar meer oversprong gedrag. Is nog nooit verhuisd

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 21:44

Eerste keer daar weg, eerste keer trailer, eerste keer maar 1 paard in de buurt. Dat zijn al veel indrukken en dan ook nog hengstig.

JackieT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 22:12

Toen die van mij net verhuist was deed ze ook zo. Heb nog nooit zo vaak gecheckt en temperatuur gemeten, maar na 2/3 dagen was het over. Wel fijn dat ze nu thuis is, lijkt me een stuk rustiger denk ik?

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 22:18

JackieT schreef:
Toen die van mij net verhuist was deed ze ook zo. Heb nog nooit zo vaak gecheckt en temperatuur gemeten, maar na 2/3 dagen was het over. Wel fijn dat ze nu thuis is, lijkt me een stuk rustiger denk ik?

Moet zeggen dat we die twee weken nog goed zijn doorgekomen. Dat viel gelukkig mee. Ik zal de aanspraak daar wel gaan missen, maar het gezeur niet. Ook weet ik nu dat ze voldoende hooi gaat krijgen.
Met verhuizen weinig stress gevoeld, wel gezonde spanning. Baalde even van gedrag van Monty maar draadje ertussen en het is klaar. Buurmeisje van 7 jaar, monty wilde babies maken.....
Tja dan net kreeg ik toch wel flinke schrik van haar gedrag. Maar nu is het vooral weer rustig. Ze gaat de nacht straks in met een hooinet geheel gevuld en dan zien we morgenvroeg wel weer.

JackieT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 22:22

Ik vond het vooral lekker dat je je eigen gang kan gaan, eigen ritme kunnen maken en geen rekening hoeven te houden met andere. Nadeel is inderdaad dat het wel stil kan zijn. Fijn dat de verhuizing meeviel, hopelijk straks relaxed samen

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 22:41

Ja eigen gang gaan, niet bekeken worden, eigen ritme, geen reistijd, geen openingstijden is echt wel heel fijn. Binnenbak was ook handig, maar vooral als het rustig was en het wordt er steeds drukker. Dus helaas ook vaak maar kort erop gezeten of veel minder gedaan als gehoopt. Maar ja hier zullen we soms niet kunnen rijden door regen of gladheid maar kun je wel tussendoor even het een of ander doen.

NaDaWa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 11:41

Goedemorgen allemaal ...

Ik sluit graag aan in deze groep... ga eens ff lekker alles doorlezen.

Over 3 weken gaan we verhuizen en zal mijn grote droom waarheid worden... paardjes aan huis!!!!

Denk dat ik hier teruglezende al veel handige informatie terug zal vinden die ons mooi van pas zal gaan komen.

Groetjes en een fijne zondag!!!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 11:45

@NaDaWa: welkom hier en op Bokt :D... ben wel benieuwd naar het ontstaan van je naam :D

Ondanks de zon is het buiten vies koud; wat een gemene wind. Maar in de zon toch al best warm dus Boon haar jas maar uit gedaan en wat geborsteld. Jasmijn wint nog steeds :D met 1:4, maar er hadden er nog wel tig uit kunnen komen als ik was doorgegaan.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 11:55

Welkom Nadawa!
In welke regio kon je te wonen?

Ik stond op een best wel gezellige pensionstal, maar mis de gezelligheid totaal niet. Ik vind het heerlijk om in alle rust met de paarden bezig te zijn.
En de bak altijd voor mezelf hebben vind ik ook heerlijk :D

Het enige dat ik mis is gewoon simpel een weekend weg kunnen gaan. Even de boel de boel laten en niks hoeven.

Hier is het nu gelukkig heerlijk weer.
Zit in het zonnetje uit de wind ff heerlijk te bakken.
Ga zo een start maken met de tuin.

NaDaWa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 11:59

@DubbelFun

Het is een afkorting van mijn volledige naam

@Boemel

De reis gaat naar Noordwest Friesland vanuit Noord Holland...

Wat jij schrijft over de sociale contacten missen op stal... dat vraag ik me ook af... Fijn te lezen dat jij het totaal niet mist...

Ik denk dat ik het ook niet zo zal missen... ben nu op stal ook altijd graag in mijn eigen bubbel met mijn paardje...

Op vakantie gaan we al nooit... dat scheelt ...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 14:11

Welkom NaDaWa,

Ik lag net bijna op mijn snuffert tijdens de rit. Was et een vriendin rijen, haar Friest staat plots stil en begint te snuiven maar er was niks te zien. Ik laat mijne voorbij om dan maar voorop te lopen maar hij gleed weg en schrok, of schrok en gleed weg en lag ineens op de grond maar kon gelukkig omhoog komen terwijl ik er nog opzat. Vriendin riep dat er 3 varkens langs ons renden, alleen was ik net te druk bezig met zitten blijven om ze te zien.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 15:02

Schrikken!!
Echte varkens of zwijnen ?? Haar Fries had die waarschijnlijk al geroken.

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 15:07

Welkom NaWaDa!

@Joyce, fijn dat Guus verhuisd is!
Het hengstig zijn is meestal geen toeval. Merries worden vaak hengstig bij verhuizing. In de natuur wordt de bescherming geregeld door de hengst. Zodra een merrie zich heeft laten dekken, wordt ze beschermd. Bij gedomesticeerde paarden zie je dit ook nog vaak bij verhuizing of bij merries op wedstrijd of trainingskamp. Niet zo gek dus dat jouw paarden zo reageren. Lastig is het wel. Even een lijntje ertussen zorgt voor rust.

@LN, hoor vaker dat ze zo reageren op varkens. Die hebben we hier niet, dus ken het zelf niet. Je paard nog helemaal in orde?

Ik ben me een beetje aan het orienteren op schrikdraad. Ik krijg er een stukje bij dit jaar en wil ook meteen wat andere stukjes vervangen. Ik vind dat bruine koord van Gallagher mooi, maar ook wel duur en qua geleiding vind ik het kunststof ook minder ideaal dan ijzerdraad. Heeft iemand dit en hoe zijn de ervaringen? Geleid het over lange afstanden ook goed? En zijn er ook nog andere merken bruin koord?

Lint is hier iig geen optie ivm harde wind in de uiterwaard. Dat waait kapot. Ik gebruik nu wit dun koord met veel ijzerdraad en dat geleid fantastisch. Ik heb graag veel stroom op de draden gezien het nogal, tja, hoe zal ik het zeggen... ondernemende karakter van mijn paarden :') Maar wit vind ik weer wat minder mooi in het landschap, vandaar de overweging voor bruin koord.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 15:09

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 15:31

Heb ik ook al naar gekeken inderdaad.
Prachtig spul, maar ook serieus duur... Bevalt het goed?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 15:33

Super goed.
Wij hebben dat maar 1 draad. Tegen het hekwerk aan.
Maar is echt wel fijn. Wetende dat het niet zomaar stuk waait of zo.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 15:35

Tanja_dB schreef:
Welkom NaWaDa!

@Joyce, fijn dat Guus verhuisd is!
Het hengstig zijn is meestal geen toeval. Merries worden vaak hengstig bij verhuizing. In de natuur wordt de bescherming geregeld door de hengst. Zodra een merrie zich heeft laten dekken, wordt ze beschermd. Bij gedomesticeerde paarden zie je dit ook nog vaak bij verhuizing of bij merries op wedstrijd of trainingskamp. Niet zo gek dus dat jouw paarden zo reageren. Lastig is het wel. Even een lijntje ertussen zorgt voor rust.

@LN, hoor vaker dat ze zo reageren op varkens. Die hebben we hier niet, dus ken het zelf niet. Je paard nog helemaal in orde?

Ik ben me een beetje aan het orienteren op schrikdraad. Ik krijg er een stukje bij dit jaar en wil ook meteen wat andere stukjes vervangen. Ik vind dat bruine koord van Gallagher mooi, maar ook wel duur en qua geleiding vind ik het kunststof ook minder ideaal dan ijzerdraad. Heeft iemand dit en hoe zijn de ervaringen? Geleid het over lange afstanden ook goed? En zijn er ook nog andere merken bruin koord?

Lint is hier iig geen optie ivm harde wind in de uiterwaard. Dat waait kapot. Ik gebruik nu wit dun koord met veel ijzerdraad en dat geleid fantastisch. Ik heb graag veel stroom op de draden gezien het nogal, tja, hoe zal ik het zeggen... ondernemende karakter van mijn paarden :') Maar wit vind ik weer wat minder mooi in het landschap, vandaar de overweging voor bruin koord.

Hier bruin gallagher koord, bevalt prima en de dames en schapen hebben er ontzag voor.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 16:25

Tanja_dB schreef:
Welkom NaWaDa!

Ik heb zelf 2 hangbuikzwijntjes die bij de paarden leven, maar in het bos vond hij ze toch doodeng. Paard is in orde gelukkig

Geen idee wat of hoe, ik was te druk bezig, zwart en groot zei mijn viendin

Ik wist ook niet dat ze hier zaten, reeën kom ik vaker tegen, ook een ontsnapt damhert maar geen varens

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 16:27

Zwijnen zitten bijna overal voortaan.
Die zouden alleen op de Veluwe en de meinweg mogen zitten.
Maar Nederland is wat laks met dat soort dingen.