Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 11:47

oei een kapotte gsm, nooit fijn maar nu zeker niet.

Hier is alles sneeuw plus ijs, mega eng. Ook op de grond dus. En ondertussen mot sneeuwt het nog steeds.
Afbeelding
Afbeelding

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 11:50

Hier ook ijs onder de sneeuw, niks aan :brr:

Afbeelding

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-21 12:07

DubbelFun schreef:
Hier is het bar en boos; de stal van Peppy lag alsnog een laagje sneeuw in, net als de tent net als bij Lotte_Wessel ongeveer. De buitencavia's lag sneeuw in het hok en de schuurdeur lag een laag sneeuw voor gewaaid.

@belle-boef: is de sneeuw nu door een dicht raam naar binnen gewaaid ??
@karin: balen van je mobiel. Idd een bak met rijst heb ik vaker gehoord.

Kozijn is scheef en sluit niet zo mooi. Staat precies in de wind. Poedersneeuw komt overal doorheen

belle_boef

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-21 12:10

Hier vooral duinen en veel plekken waar niks ligt. Vind ik persoonlijk niet zo erg. Laat de bak maar vrij blijven.

Ik had ze buiten gezet maar ze gingen direct weer voor het hek staan en boos kijken. Niet eten, drinken, rennen of rollen. Alleen maar boos kijken. Nu staan ze weer binnen. Sneeuwde ook de schuilstal in.

De honden hier waren we helemaal dol

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 12:20

Hier ligt een cm of 5 denk ik. En vannacht valt er nog meer. Maar ook veel ijzel gevallen. Alles nog onbevroren.

Straks even mest zoeken en verder lekker hooi geven en voeren en verder weinig.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 12:22

Hier vind de bolle er ook niets aan, die volgde me als een hondje door de paddock waar ik welgeteld één hoop kon vinden dankzij de sneeuw ;(

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 13:05

De paarden stonden er eerst maar zielig bij. Tot ik met de meest blije hond ooit langs kwam. Je zag ze haast denken 'oh... Je kunt ook bewegen in dit spul!'

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 13:12

Hier sneeuw het nu ook, moest net autorijden om die deken te halen, enkele rit van 40 min heb er bijna 2 uur over gedaan
vooral ijs Afbeelding lastig te zien mar zijn hele voorpluk is in slierten bevroren

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 13:31

Bliksem en Nick waren helemaal gelukkig in de sneeuw vanmorgen. Gelijk rollen en klooien samen.
Wel 100 keer gerold. :')

Ik had nog niet eens de kans om ze in de paddock te doen. Nick kon niet wachten.
Afbeelding
Afbeelding

Ze staan nu even een paar uur buiten, maar ik denk dat ik ze straks weer naar binnen doe. De wind is wel heel krachtig. En het sneeuwt nog aardig.

Het was een klein beetje door de kieren gesneeuwd. :')

Afbeelding

lynn, Ahh ijspegel manen!

DuoPenotti, Zo flink ijs! Hier vooral veel stuif sneeuw. Maar wat plat wordt gelopen is idd gelijk ijs ook.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 13:34

Hier vonden ze er echt niets aan.
Had ze om tien uur buiten gezet maar al meteen zag je ze gezichten trekken van gatver.
Net om 12 uur stonden ze in de schuilstal, daar staan ze in de winter nooit.
Dus als ze daar stil gaan staan kunnen ze ook wel op stal, dus dat net maar gedaan. Ze kwamen graag.
Vind het zelf niks maar 2 uur buiten, maar nu met die wind en de sneeuw is het ook wel erg vies.
Hopelijk is het morgen droog, is toch al weer net wat anders.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-21 13:49

Als ze buiten stil staan en humeurig worden heb ik ze liever in hun stalletje stil staan en tevreden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 14:19

Ik ga Boon ook zo weer binnen zetten, er komt hier nog meer sneeuw aan.
Mijn raam blijft de sneeuw gewoon op 'hangen' (sinds vannacht) en dan heb ik de buitenjaloeziën nog wel dicht gehad...

Afbeelding

@Chasey: leuke foto die eerste. Het is nu echt een Haflingen die heuvelop moet grazen :D

@lynn: jemig 2 uur er over gedaan :(:) , maar gelukkig weer thuis.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 14:23

Hier is het gras nog steeds meer groen dan wit en is het gestopt met sneeuwen. Vind ik helemaal niet erg want alhoewel ik inmiddels korte afstanden zonder krukken loop, is dat van de parkeerplaats op het werk naar mijn werkplek toch nog wat te ver (loop er 10/15 minuten over). En alhoewel ik de witte wereldplaatjes heel mooi vind, mag het van mij hier toch echt voorbijgaan.

Lynn heftig dat je er twee uur over hebt gedaan, vooral omdat jij niet super ver bij mij vandaan zit volgens mij en hier is de weg echt prima om te rijden. Zag net zelfs een paardentrailer voorbij komen (al had ik die lekker op zijn plaats laten staan als het aan mij lag, ik zou nu niet met de trailer op stap gaan, het weer zou maar ineens omslaan)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 14:26

Misschien een paard met een serieus probleem die naar de kliniek moest... voor de 'lol' ga je nu idd niet de weg op. Hier rijden de auto's ook érg rustig langs.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-21 14:27

Met de trailer is niet verantwoord. :n Los van de sneeuw, windkracht 6.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 14:31

Hier is het vrijwel windstil... En dit was geen kliniek ritje want dan rijd je echt niet via hier, eerder de andere kant op. Dacht trouwens de trailer te herkennen, persoon zelf ken ik niet maar die rijd hier zeer regelmatig meerdere keren per week voorbij. Denk dat ie op verplaatsing gaat naar een rijdlocatie of zoiets.

Auto's rijden hier trouwens gewoon met 60-80 km/u langs. Het stuk is hier 50 voor de beeldvorming. Maar wordt altijd te hard gereden hier.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 14:34

Hier is het op de weg nog 80, maar daar is 100 eerder 'normaal'. Dan valt het extra op hoe langzaam er gereden wordt.
Ik lees net dat er al 20 miljoen kilo strooizout door is gegaan.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 14:42

Ohhhhhh ik vind deze sneeuw echt zo niks aan!
Zoooo koud! Heb ze beide in de dekens nu. De Halflinger was alweer behoorlijk kort in het haar namelijk. En Flo was al met deken sinds de spierbevangenheid.

Hebben vanmorgen de halve schuilstal dicht gemaakt. Kunnen ze uit de wind staan.

Met als resultaat:

Afbeelding
Afbeelding

:')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 14:44

Tja, dat dichte is eng en achter de bomen sta je ook goed :)
Peppy heeft hier nu ook een witte deken op ;)

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 14:47

Chasey schreef:
Bliksem en Nick waren helemaal gelukkig in de sneeuw vanmorgen. Gelijk rollen en klooien samen.
Wel 100 keer gerold. :')

Ik had nog niet eens de kans om ze in de paddock te doen. Nick kon niet wachten.
[ [url=m/vjQ3y7.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/e4U91I.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze staan nu even een paar uur buiten, maar ik denk dat ik ze straks weer naar binnen doe. De wind is wel heel krachtig. En het sneeuwt nog aardig.

Het was een klein beetje door de kieren gesneeuwd. :')

[ [url=m/qL7D4X.jpg]Afbeelding[/url] ]

lynn, Ahh ijspegel manen!

DuoPenotti, Zo flink ijs! Hier vooral veel stuif sneeuw. Maar wat plat wordt gelopen is idd gelijk ijs ook.

Die Nick :') Wat een geweldige foto haha.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 14:54

DuoPenotti, brr dat ijs onder de sneeuw is nog link ook.

Lekker slim inderdaad om met een trailer de weg op te gaan, dan zou je toch denken dat het uiterste nood zou moeten zijn.

maximosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 15:18

Ik heb ze nog binnen staan. Zijn hier meer? Zijn behoorlijke sneeuwduinen vN stal naar paddock. Binnen sneeuwt het hier ook..hooihok heeft golfplaat dak en stuift het onder door. Gevolg sneeuw ophoping op hooi. En gister net nieuwe binnen gekregen. Denk heb ik een voorraad. Dus alle gaten van dak volgestopt met bubbelplastic. Bovenste hooipakken er af gehaald. Uitgeschud/geveegd. Nou hoop dat het snel ophoud. Vooral met waaien. Dat scheelt gestuif.

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 15:20

Ik heb net de paarden ook los gelaten. shetje helemaal happy. die was gewoon jolig...
merrie liep zo'n sneeuwduin in en ging bijna op haar snufferd.. Ze verwachtte waarschijnlijk een stevige berg, geen kniediepe fluffy laag...
Ze staan nu vrijwillig weer op stal met een berg hooi...

Mijn waterbakjes bevriezen wel. De leidingen niet, maar net dat laatste stukje waar het water er uit komt. Straks toch maar even een tuinslang uitrollen en de plastic bakken neerzetten. Ik was niet van plan om tig keer per dag met de waterkoker aan de slag te gaan. Bij de kippen en konijnen bevriezen de drinknippels ook al...
Verder ziet het er wel heeel mooi uit...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 15:22

MarloesHJ schreef:
Hier is het gras nog steeds meer groen dan wit en is het gestopt met sneeuwen. Vind ik helemaal niet erg want alhoewel ik inmiddels korte afstanden zonder krukken loop, is dat van de parkeerplaats op het werk naar mijn werkplek toch nog wat te ver (loop er 10/15 minuten over). En alhoewel ik de witte wereldplaatjes heel mooi vind, mag het van mij hier toch echt voorbijgaan.

Lynn heftig dat je er twee uur over hebt gedaan, vooral omdat jij niet super ver bij mij vandaan zit volgens mij en hier is de weg echt prima om te rijden. Zag net zelfs een paardentrailer voorbij komen (al had ik die lekker op zijn plaats laten staan als het aan mij lag, ik zou nu niet met de trailer op stap gaan, het weer zou maar ineens omslaan)

Van Maria Hoop naar Heibloem en terug, max 50 op de 80 wegen, buitengebied heibloem stapvoets en autobaan 70, voor mij voegde een auto op de a2 in terwijl net de sneeuwschuiver voorbij kwam, die moest stil gaan staan zag ineens niks meer, gelukkig voldoende afstand

manolito10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 15:36

Ik heb net het veulen naar binnen moeten halen, die stond te trillen midden in de paddock :brr: . De grote stond er naast, die heeft nergens last van. Veulen volgt de grote overal, dus die was niet uit zichzelf naar binnen gegaan