Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Achterom schreef:Ik zou altijd gaan voor meer land... als een pensionstal zo gegroeid was zou ik me als klant wel vragen stellen bij de toekomstbestendigheid als er alleen maar meer paarden bij komen op dezelfde oppervlakte (uiteraard gechargeerd). Ik heb iets te vaak meegemaakt dat er vooral geïnvesteerd werd in de accommodatie, waardoor er telkens weer meer paarden bij kwamen en uiteindelijk de wei het niet aan kon, waardoor ze minder en minder buiten kwamen.
. Had ook gedacht dat er meer zou zouden denken.
.
.
, lekkere administratie allemaal) .
) en nu worden we al meerdere jaren platgebeld voor weidegang. Maar bijv ook het apart buiten zetten van paarden, vroeger deden we dat 'gewoon' . Daar hadden we al een tarief op staan, maar eigenlijk past dat gewoon niet bij ons bedrijf( uitgezonderd uiteraard als je paard een blessure heeft he, dat is anders
) . We hebben dus de hele prijslijst doorgelopen en die herzien. Gekeken wat past bij onze visie en welke verbeteringen we daarin volgend jaar nog willen doen en wat voor prijs daar dan aan vast hangt. Die hebben we nu gecommuniceerd naar klanten( hij staat ook op de website, voor de zeer nieuwsgierige bokkers onder ons
)

) dus qua druk op het land zou het wel echt een verbetering zijn.
?
. Dusss..... we waren bijna klaar met de projecten voor dit jaar maar we moesten met spoed wel al wat dingen dit jaar opknappen. Anders kon de kraan van mijn broer het land niet meer in ( in de winter zakt hij gewoon weg ) en is het niet klaar voor volgend jaar.

) . Daarna is gewoon allemaal grasland, daar moeten we nog even van bepalen hoe we dat volgend jaar gaan indelen/inzetten. 

. En dan zit bij ons iets echt niet vast met 1 schroefje he. Dus daar zijn we nu ook een andere oplossing voor aan het zoeken.
. Maar het geeft wel een reëel beeld denk ik van een pensionstal, het valt stagiaires toch vaak tegen, helaas zijn er dagen dat we allemaal minder paarden zien dan we zouden willen in de familie zeg maar. Dan zijn we een hele dag bezig met klussen, of met RVO registraties o.i.d.
ruitje schreef:Naast de oefentrailer staan er wat kleinere klussen nog op de rit. Zo hadden we een nieuwe poetsstang gemaakt, diep in het beton geboord. We hebben echter 2 Schwarzwalder Fuchsen in pension sinds kort die een heel sterk halster hadden, schrokken en gingen hangen. Die beesten zijn gebouwd om een boom door het bos te trekken denk ik: Trokken zo de poetsstang uit de grond samen. En dan zit bij ons iets echt niet vast met 1 schroefje he. Dus daar zijn we nu ook een andere oplossing voor aan het zoeken.

. Vooralsnog is er de laatste jaren niks aan gedaan dus nu is het een oerwoud haha 
)

. Besta je al meer dan 30 jaar, ben je toch echt gewoon 1,5 jaar het wiel aan het uitvinden
. Alhoewel het misschien op droge grond wel makkelijker is hoor, wij zitten ook gewoon op een stomme plek