Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Benfan

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 23:08

Ik zit er ook wel eens aan te denken, een sportcoupe bij mijn tinker merrie. Maar wat nou als je er echt spijt van krijgt? Duurt jaren voordat het weer echt mooi lang is. Dus vlecht ik het elke keer maar weer, en moet ik morgen de manen -weer- wassen :) Niet dat ik dat erg vind!

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 23:10

Vind de sportcoupe ook beter dan de hele dag in een vlecht :=

En als hij ze opvreet als ze los hangen: so be it. Vind het niks als ze maar 1 keer in de week los mogen om even uit te kammen. Ze zitten er niet voor niks toch? :D (tegen vliegen etc.)

Voel je aub niet aangevallen :=

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 23:13

Ik voel bij bijzonder aangevallen, huilen! Woedenaanvallen! Dat word weer een zak chips weg eten :+ :+ :+

Ieder zijn ding, ik vind een sport coupe net zo mooi als lange manen. Je hebt absoluut gelijk! Het zit alleen maar in vlechten, wat heeft het paard er nu dan aan? Ik denk dat het mijn pony erg goed zou staan die korte manen.. maar durf het gewoon echt niet aan.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 23:15

Geen chocola? :Y)

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 23:50

Mwah, dit is een verzorg topic. Ik vind korte manen een stuk verzorgder... Als vrouw mag je ook je okselhaar laten staan, al maak je er een knotje in. Alleen kaal vind ik toch wel prettiger en frisser.

Ik heb vanavond in ieder geval weer heerlijk de schaar gezet in de sportmanen van mijn 4 jarige. Benen gewassen (die waren al geschoren) en de hoefjes weer netjes in de lak gezet. Heerlijk!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 06:29

Beetje rare vergelijking. :+

Bij sommige rassen hoort het er bij, zoals bijvoorbeeld de fries, haflinger, ijslander en shetlander.
Bij een kwpn ben ik er ook minder van gediend en zie ik ze ook liever kort, maar dat is mijn mening.
Ik zou er niet aan moeten denken om bij mijn haflinger de schaar in de manen te moeten zetten.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 07:00

Ik kom even binnen vallen door deze discussie. Lees al een tijdje mee maar ga nu iets zeggen. Ik vind het logisch dat er gezegd wordt zet de schaar er in. Dat is toch de strekking van het hele topic? Klassiek getoiletteerde paarden. Dat stond in de eerste op.

Afbeelding

Nu ik er toch ben zal ik mezelf maar direct voorstellen. Het tut virus is hier ook over komen waaien en nu ben ik besmet. Helaas heb ik een nogal smerige schimmel maar ook een hele leuke zwarte. Allebei zijn ze natuurlijk even lief en ze vinden het heerlijk als er met ze getut wordt. Vandaag ga ik ze scheren.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 07:32

Ik denk dat bij paarden met hele dikke manen een lange coupe vaak beter staat dan een sportcoupe :) .
Tenzij je heel veel moeite doen om de maken uit te dunnen etc.

Ach, wat maakt het uit. Doen wat je zelf mooi vindt. Of makkelijk haha.
Manen van de mijne laat ik nu groeien, mede omdat ik dan de methode van knotten bij lange maken kan gebruiken want dat gaat 1000x sneller dan knotten met naald en draad bij mij :Y) :Y) .

Papilio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 09:00

Ymor schreef:
Ik kom even binnen vallen door deze discussie. Lees al een tijdje mee maar ga nu iets zeggen. Ik vind het logisch dat er gezegd wordt zet de schaar er in. Dat is toch de strekking van het hele topic? Klassiek getoiletteerde paarden. Dat stond in de eerste op.

[ [url=m/flF5Qy.png]Afbeelding[/url] ]

Nu ik er toch ben zal ik mezelf maar direct voorstellen. Het tut virus is hier ook over komen waaien en nu ben ik besmet. Helaas heb ik een nogal smerige schimmel maar ook een hele leuke zwarte. Allebei zijn ze natuurlijk even lief en ze vinden het heerlijk als er met ze getut wordt. Vandaag ga ik ze scheren.

[ [url=m/lz6zyD.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/WQZBqK.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/SKYhzL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Omdat ook ik van tutten en toiletteren houd maar dan op een andere manier gepost hier. Dat er zo heftig op lange manen gereageerd wordt had ik niet verwacht. Ook omdat er meer zijn met lange manen. Maar noem het dan voortaan het sportcoupé topic...

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje raar worden dat jullie zo heftig op lange manen reageren en ook zeggen dat het onverzorgd is ect. Ik snap t gewoon niet. Maar goed dit is het laatste wat ik in de hele discussie zal zeggen over lange manen. Blijkbaar ben ik met lange manen hier niet welkom blijkt uit alle reacties er over. Terwijl het doel het zelfde is. Als er zoveel tegelijk over de manen vallen is het ook niet meer leuk hier te posten. En nog even voor de duidelijkheid, ik heb nergens gezegd dat ik niet van sportcoupés houd. Maar bij mijn paard vond ik lange manen ook mooi ik houd ze netjes bij en zorg dat de benen en staart er netjes bij staan.

Edit: en dan heb ik het niet over de reacties die op de eerste Posts nog best grappig waren over kortwieken.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 09:08

heftig is een groot woord. ieder zijn eigen meuk en mag doen en laten watje wil met je paard (en de manen). maar ja, als er regelrecht gevraagd wordt of ik het mooi vind, komt er bij mij een direct een eerlijk antwoord. ik heb nog steeds het idee dat er netjes gereageerd word op alle soorten paarden en manen en manieren van verzorgen.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 09:12

Ik vind lange manen prachtig terwijl ik altijd sportcoupes knip (sws geen aanleg voor lange volle manen) en zie ze graag voorbij komen hoor :)

Vind t ook wel vervelend dat er wordt doorgezaagd. Tutten en toiletteren heet het topic...

Enfin.. dat ik de manen kaarsrecht knip vind ook lang niet iedereen mooi hoor. Velen zien t liever getrokken/gesneden.

Voor ieder wat wils toch?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 09:30

Ik vind idd ook dat er behoorlijk gemolken wordt.

Klassieke toiletage is bij een haf nou eenmaal lange manen. Can't help it. Mijn ruin heeft ook nog dikkere manen als mijn merrie. Dat zou echt flink uitdunnen betekenen. Niet echt fijn dus.

De hals zou misschien wel mooier uitkomen met korte manen. Maar dat effect heb ik ook met een hengstenvlecht of knotten.

Verder knip en scheer ik ook alles.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 09:40

Voel je absoluut niet aangevallen! Volgens mij is dat nooit zo bedoeld!
Want als lange manen niet "mogen" dan moet ik ook wegwezen met mijn lange sokken :D .

Al vallen beide gevallen bij bepaalde paarzen, zoals Peelie zegt, onder de klassieke toilletage.
Moet de staart dan nog wel flink inkorten als ik voor de klassieke look ga := .

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 09:41

Ik ben het met je eens Papilio,

En klassieke toilletage verschilt per ras dus zie niet waarom lange manen niet gewenst zouden zijn...

En zeg nou eerlijk, dit is toch allles behalve onverzorgd <3

Afbeelding

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 09:48

Oei, ik ga toch ook echt in geen 100.000 jaar zijn sokken scheren :+
Ik ga ze dadelijk wel wassen *\o/* pictures to follow, ik ga de tea tree shampoo proberen en heb mijn zonnebril bij, voor het geval ze ZO wit worden dat het mijn doet aan mijn ogen (daar gaan we wel voor!)

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 09:56

Meh, mbt lange/korte manen - ieder zijn ding toch? Ik heb een hanoveraanse merrie die altijd een sportcoupe heeft gehad en die van mij in geen 600 jaar lange manen zou mogen hebben. Past niet bij haar en vind het er inderdaad armoedig uitzien. Ook bij andere sportpaarden hoor. Heb ook een welsh cob en die hebben traditioneel een halflange coupe, maar worden ook wel met lange én korte manen naar shows gebracht. Mijn welshje heeft het allemaal gehad: sportcoupe (écht kort) en compleet geschoren, manen tot over haar schouder en sokken waarmee ze de vloer aanveegt. Heb haar manen nu halflang en haar sokkn afgeschoren, en vind dat toch het mooiste bij haar staan. Maar gelukkig heeft niet iedereen dezelfde smaak! :D

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 10:58

Lange manen, korte manen.. Iedereen moet doen waar hij zich goed bij voelt :j Ik vind het bij de meeste paarden niet mooi staan, maar kan bijvoorbeeld een Fries met mooie krullende lange manen zéker waarderen <3

Nog even een kleine update over de Naf Brighter Than White; het blijft echt enorm lang mooi wit joh! Nu is mijn pony sowieso geen smeerkees, maar zijn pootjes zijn nog steeds heel mooi wit :D Het zit er nu anderhalf week op.

Oh en multifunctioneel!! Mijn niet-meer-te-redden 'witte' slag van mijn menzweep is ook weer brighter than white _/-\o_ :')

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 11:23

Susanne schreef:
Lange manen, korte manen.. Iedereen moet doen waar hij zich goed bij voelt :j Ik vind het bij de meeste paarden niet mooi staan, maar kan bijvoorbeeld een Fries met mooie krullende lange manen zéker waarderen <3

Nog even een kleine update over de Naf Brighter Than White; het blijft echt enorm lang mooi wit joh! Nu is mijn pony sowieso geen smeerkees, maar zijn pootjes zijn nog steeds heel mooi wit :D Het zit er nu anderhalf week op.

Oh en multifunctioneel!! Mijn niet-meer-te-redden 'witte' slag van mijn menzweep is ook weer brighter than white _/-\o_ :')

Ik zag dat je het nat had aangebracht. Laat je het dan altijd zitten of poets je het er van af? Ik snap nog niet echt hoe ik het het beste kan gaan gebruiken :')

_Joelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 11:24

gossa4ever schreef:
Ik ben het met je eens Papilio,

En klassieke toilletage verschilt per ras dus zie niet waarom lange manen niet gewenst zouden zijn...

En zeg nou eerlijk, dit is toch allles behalve onverzorgd <3

[ [url=m/7PowsQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

het is ook maar net wat je mooi vind! in vind het altijd maar lastig om de lange manen goed op de foto te krijgen waardoor het al snel dun en piekerig lijkt.
Afbeelding
maar inderdaad kunnen lange manen er net zo goed mooi verzorgt uitzien :D

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 11:31

Welke shampoo's gebruiken jullie om een paard 'zwarter dan zwart' te maken? :') Ik kwam die van Grand National tegen, en ben wel benieuwd naar ervaringen :)

Edit: _Joelle wat een super dikke maar mooie vlecht is dat! <3

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-17 11:37

Lieve bokkers,

Ergens moet ik meegaan met Ymor. Veel meer dan in het originele topic worden er berichten tussen gegooid van mensen die duidelijk niet de moeite nemen om de OP en het doel van het topic even door te nemen. Op die manier hebben we natuurlijk al snel opnieuw de 100 pagina's vol maar staat het topic vol nietszeggende foto's van bokkers die gewoon hun paard een keer willen showen en verder niets meer van zich laten horen. Ik benadruk dus in deze post even dat dit NIET de bedoeling van het topic is. Ik heb het in de eerste weken van het nieuwe topic maar zijn beloop laten gaan, ik dacht dat het nieuwe er gauw al weer af zou zijn. Helaas blijven er af en toe nog steeds dit soort berichten komen en we zitten alweer bijna op de helft van deel 2. Daar worden we dus niet echt blij van.

Verder vind ik het erg jammer dat sommige bokkers zich aangevallen voelen omtrent het hele lange manen verhaal. Dit is geen manentopic, maar een toiletteertopic. Laten we een duidelijk onderscheid maken tussen zij die sporadisch vlechtjes maken omdat ze het schattig/leuk vinden, en zij die de tijd en moeite nemen om de volle haarbos van hun trouwe viervoeter te onderhouden en handige tips & tricks kunnen meegeven. Iedereen is hier welkom, het is dus zonde dat anderen zich niet meer welkom voelen omwille van een klein onderdeel van de toilettage: de lengte van de manen. Een paard heeft meer dan enkel manen, maar dat mes snijdt aan twee kanten. Het is dus niet de bedoeling om enkel en alleen foto's van je ingevlochte paard te tonen maar verder eigenlijk niets toe te voegen. Er zal vast wel ergens een topic met manenliefhebbers zijn waar naar hartelust manen gepost kunnen worden. Dit topic gaat om de toilettage van het paard in zijn geheel. Gelukkig zijn de vaste tutters zich hier duidelijk van bewust en richt ik dit bericht vooral naar toevallige lezers die denken "Hé wat een leuk topic, ik drop even een foto van de manen van mijn paard". Dit soort berichten voegen in de meeste gevallen eigenlijk niet veel toe behalve extra pagina's waar doorgelezen moet worden op zoek naar een goeie tip in verband met het toiletteren.

Elk paard, ongeacht het ras, kan er verzorgd uitzien. We hebben hier warmbloeden, haflingers, clydesdales, PRE's, welsh ponies, friese paarden etc... Dus ik denk dat het punt wel gemaakt is dat elk paard getoiletteerd kan worden. En dat het niet enkel om de manen van het paard gaat. Ik begrijp dat het kan overkomen alsof anderen heel heftig reageren op je paard of zijn manen, maar ik zie dit persoonlijk niet meteen ergens terug. Er wordt naar mijn gevoel lekker luchtig met elkaar omgegaan in dit topic en daar ben ik erg blij om. Dit zou ik natuurlijk ook graag zo houden! Er werd nog nooit met de vinger gewezen, er werd nog nooit iemand verplicht om manen kort te maken of lang te laten. Laten we het gezellig houden en de dingen vooral niet te persoonlijk nemen. Het is maar paardenhaar. En onze paarden gaan er niet van wakker liggen of ze nu lange lokken of een korte coupe hebben.

Hopelijk brengt deze kleine dienstmededeling weer wat duidelijkheid en kunnen we weer ongestoord verder troetelen en tutten met onze paarden, met een serieuze ondertoon ofcourse. Kortom: iedereen is welkom, lange manen of korte manen maakt niet uit. Enkel mensen die voorplukken cleopatra-stijl afknippen mogen niet meer meespelen. Veel plezier!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 11:39

Joelle. Gebruik je 3 strengen op die foto? Ik heb ook wel eens 4strengig gevlochten. Maar dat is al weer een poosje terug. Ik ben altijd wel opzoek naar nieuwe vlechtideen.

Cleopatra voorpluk :') nachtmerries....
Laatst bijgewerkt door Peelie op 23-08-17 11:48, in het totaal 1 keer bewerkt

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 11:41

Heleennn schreef:
Enkel mensen die voorplukken cleopatra-stijl afknippen mogen niet meer meespelen. Veel plezier!

proest!
ik kreeg even geen lucht hoor :') _O-

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 11:43

O.Dat was ik nou net van plan...

@Susanne: heb je het op geschoren of ongeschoren benen gebruikt?
Ik heb een Welsh met hoge witte benen die ik altijd opscheer.Ben benieuwd of het dan nog wat toevoegt.

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 11:45

xZiva_ schreef:
Heleennn schreef:
Enkel mensen die voorplukken cleopatra-stijl afknippen mogen niet meer meespelen. Veel plezier!

Hahahahaha dit