[volg] een droom die uitkomt, mijn eigen stal....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_ENGEL_

Re: [volg] een droom die uitkomt, mijn eigen stal....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 21:50

Omdat de discussie toch al loopt over mest afvoer, dat is echt duur. Ik betaal bijna 30 euro per week hier in Monster!!! Voor een D pony en een A pony, die zonder bodembedekking staan
Aangezien ik zelf van den haag naar Monster verhuist ben, moest ik ook mijn afval pas ook inleveren. Natuurlijk is het makkelijk een container plaatsen en laten legen, maar best prijzig....

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 21:51

Ik snap ook eigenlijk niet waarom Tessebes er over door blijft gaan. TS heeft meerdere malen aangegeven het goed uitgezocht te hebben (wat ons probleem niet is al dat niet zo was, ts moet op die blaren zitten..). Ze is ons eigenlijk geen eens verantwoording schuldig. Dat Tessebes het niet eens is met hoe TS het doet weten we nu wel en is haar goed recht maar er hoeft hier verder niet over gesproken worden. Mocht TS ongelijk hebben krijgt ze de gevolgen vanzelf wel op haar dak. Laat haar tot die tijd lekker doen wat ze wil, je betaald niet extra ervoor ofzo.

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-16 22:06

ElizeVdS schreef:
Ik kom even onder mijn meeleessteen uit. Marion je mag het niet eens zijn met Tessebess. Juridisch gezien klopt het wel. Het is niet noodzakelijkerwijs zo dat je voor de kvk een inschrijving nodig hebt maar voor de belasting zal je niet als particulier gezien worden.

Ik snap je redenatie dat je in Den Haag belasting betaalt maar dat is voor huishoudafval dat ja daar maakt. Wat jij doet is mogelijkerwijs zelfs strafbaar. Mocht je hier juridisch advies over willen mag je altijd pben.

Verder wordt het een heel mooie stal!

Ik heb ook met de belastingdienst gesproken en ik ben niet belastingplichtig. Wel bewaar ik alle bonnen, mocht er een controle zijn.
Ook bij de milieustraat heb ik het nagevraagd en volgens hen mag ik het gewoon brengen. De pas staat ook gewoon op mijn naam. De stal waarvan we verhuisd zijn, ligt in Voorburg en ook zij mogen het gewoon gratis brengen met de afvalpas. Ik doe dus ook niets strafbaars.

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-16 22:08

_ENGEL_ schreef:
Omdat de discussie toch al loopt over mest afvoer, dat is echt duur. Ik betaal bijna 30 euro per week hier in Monster!!! Voor een D pony en een A pony, die zonder bodembedekking staan
Aangezien ik zelf van den haag naar Monster verhuist ben, moest ik ook mijn afval pas ook inleveren. Natuurlijk is het makkelijk een container plaatsen en laten legen, maar best prijzig....

Ja maar dat is waarschijnlijk een kleinere hoeveelheid? Dus geen 6 kuub. Kleinere containers zijn een stuk goedkoper, maar die moeten dan 2 a 3 keer per week geleegd worden. Dan zullen de kosten net zoveel zijn, per maand.

Dropveter101
Feeling down? Saddle up!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 22:15

x
Laatst bijgewerkt door Dropveter101 op 29-09-23 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 22:20

Ja dat is een kleine hoeveel een halve kuub per week. Dus in jouw geval word het veel kostbaarder. Ik geef je groot gelijk hoe je het nu doet!

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-16 22:31

Dank je wel.

Ik wilde nog even iets zeggen. Er zijn mensen die het leuk voor me vinden en graag volgen. Ook zijn er mensen die alleen maar commentaar hebben. Dat heb ik geaccepteerd en ik leg dat naast me neer. Ik ga me niet meer blijven verantwoorden. Ik wil graag alles met jullie delen en ik wil ook uitleg geven als jullie iets willen weten. Ik heb me er echt in verdiept, ben het type control freak en wil het gewoon goed doen. Ik zal echt wel fouten gaan maken, maar je leert ook door te doen.
Momenteel geniet ik gewoon van het feit dat ik mijn paard 3x per dag zie, in plaats van 3x per week.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 22:38

En dat genieten moet je vooral niet laten vergallen door een paar negatievelingen!
Wat een gezever, zeg!
Bah!
Is dat nou inderdaad afgunst? -O-

Marion heeft alles keurig nagevraagd, uitgezocht en geregeld, wat wil je nog meer?
Krijg hier echt een naar gevoel bij..

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 22:38

Ik vind het heel knap hoor van je! Je woont in den haag, je stal is in s'-gravenzande, daarnaast nog je gezin en je werk! Dikke pluim voor jouw. Hopelijk houd je deze drive vast om er iets van te maken. Straks nog drukker met je eerste klanten. Super leuk! Even een positief bericht.

Ik vind het erg leuk om te volgen. Sinds kort zelf alles in eigen beheer en sta vlakbij. Zo kunnen we van elkaar wat opsteken!

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-16 22:45

Dank jullie wel, vind de steun ik wel erg fijn hoor

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 22:46

Die verdien je dubbel en dwars :(:)

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 22:50

Ik lees nu weer een stukje bij en mijn mond viel letterlijk open.....het eerste wat ik dacht....de kift en ten tweede dacht ik wat jammer dat mensen denken dat ze moeten reageren.....steek een vuurkorf aan met een kort houtje of ga op je vingers zitten!

Marion ik vind het superleuk om te lezen en alles te volgen.
Vooral hoe het met Lucy gaat natuurlijk :o

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 22:51

Ik vind het super leuk om je te volgen. Je stal is echt heel erg mooi geworden en het is super tof dat je je paardjes nu bij je hebt :)

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 22:54

Mensen due zulke dingen willen zeggen moeten dat gewoon even via pb doen.

Ts je bent super goed bezig en ben heel benieuwd hoe alles dalijk gaat als je pensionklanten er zijn! En verder wens ik je al het geluk van de wereld toe met je stal :j

Suusje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 22:54

Nou zeg wat een stomme discussies. De een maakt nou eenmaal meer gebruik van de voorzieningen van een gemeente dan de ander!

En qua belasting is ts geen ondernemer. Ze gaat niet voldoen aan het urencriterium en zal de evt winst op moeten geven als inkomsten uit overige werkzaamheden. Dus gewoon particulier.

Ik vind het super leuk om te lezen hoe jij je droom waarmaakt ts! Dat zouden meer mensen moeten doen!

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-16 22:56

Super lief van jullie, thanks

HaKuNaMaTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 23:20

trek je er niks van aan Marion, geniet van je nieuwe stal en wat jij er mee klaar maakt! Ik heb hier volgens mij nog niks gepost, maar ik volg je wel vanaf het eerste begin! En echt, die mensen die alleen maar zeuren laat ze gaan! Ik lees die berichten van hun vaak al niet meer... Vind het maar naar van ze.. Alsof ze jou niet gunnen dat jij het zo goed hebt!

Maar ik heb onwijs veel respect voor je hoe je alles doet! En laat dat gezeur mooi heen gaan!

selyna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 00:21

Wat een stelletje zeikers.....

Wat heb je het super opgeknapt zeg
Er leuk om te volgen

Melissaaxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 00:37

Ook ik ben een stille meelezer. Wat een gezeik hier, je doet het super hoor ga zo door!

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-16 08:07

Bedankt voor de lieve woorden

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 08:25

Ik zie nergens gezeik, maar alleen mensen die goedbedoelde tips geven.
Je kunt ook overdrijven, hoor. TS word nergens aangevallen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 08:35

Vind ik ook. Er worden vragen gesteld die best logisch zijn. :o
bij paarden in eigen beheert komt best veel kijken maar met pension klanten heb je nog meer verantwoordelijkheid . Ts zal zelfs ervaren en daar leert ze ook van maar als ze die ervaringen of tips van anderen evt problemen al voor kam zijn Is dat toch alleen maar positief?

Mooi opgeknapt maar nu gaat het pas echt gebeuren.
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 07-08-16 08:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 08:40

Ts, als ik het goed begrijp woon je niet direct in de buurt van de stal. Zijn er mensen die je kunnen bereiken en dus zicht op de paarden heeft in geval van een ziekte, ongeval koliek of zo.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 09:22

Helaas is t zo dat mensen het nooit met elkaar eens zijn. Of kritisch zijn. Daar is niets mis mee, maar kan je nadenken naar wie je kritisch moet zijn.
TS is verantwoordelijk voor haar mestafvoer, zij is niet verantwoordelijk voor de bepaalde regelgeving van de gemeente en de kosten die ermee gemoeid zijn voor de burgers uit die gemeente. Dus zorg ervoor dat je je klacht uit bij de verantwoordelijke instantie die er echt iets mee kan.

Ik ben zeer onder de indruk van TS. Ik vind het bewonderingswaardig dat jij een droom hebt, die nastreeft en iets prachtigs hebt kunnen realiseren. Ik vind het geweldig voor je en ben blij dat je er zo van geniet!
Ik heb de indruk dat je precies uitzoekt hoe alles werkt en doet er alles aan om het t beste voor de paarden kan doen, súper!

Voor mij is dit een voorbeeld. Hoeveel mensen hebben een baan omdat het moet, maar niet een baan die ze leuk vinden? Hoe fantastisch is het dan dat je eigen droom als baan kan hebben. (Even los van het feit dat dit een 2e baan is, want het is gewoon werken, geld ontvangen tov kosten/baten).

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 09:23

Moderatoropmerking:
Het is goed dat er opmerkingen en kritische kanttekeningen zijn gedaan bij het onderwerp van de mestafval zodat TS zich hier in kan gaan verdiepen mocht dit nog nodig zijn. Er is wel over dit onderwerp genoeg gezegd nu. Nog meer schrijven over mest afval zal niet meer gezien worden als positief meedenken maar als drammen. Die posts zullen dan ook vanaf deze moderator opmerking verwijderd worden.
Vandaar aan iedereen de vaag om vanaf nu het onderwerp mest afval te laten rusten. TS heeft een aanbod gekregen van een bokker, om juridisch advies te krijgen via pb en dat is dan weer het mooie van Bokt, dus rondom dit onderwerp is genoeg kennis en hulp voorhanden.