Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 14:30

Ik kan absoluut het topic niet bijhouden.
Dat van die kieswortelontsteking had ik toevallig gelezen.
Lastige situatie.. is langs 2 kanten wel iets van te zeggen.

Paard van mijn moeder (+20jaar) had 2 jaar geleden een rotte kies.
Belde toen naar de kliniek voor te verwijderen. Eerst enorme bedragen. Dan legde ik het verhaal uit dat het een oude recreatiemerrie was. Toen kon het ineens zonder factuur en een stuk goedkoper.
Is toen allemaal zeer goed verlopen.

PPPeet

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 14:32

Vraag bij de kliniek wat het gaat kosten, en stel aan haar voor of zij wil meedenken in een oplossing? Doet ze dat niet kan je het altijd nog hoger op spelen maar heb je haar wel iets concreets gevraagd, en de mogelijkheid gegeven te reageren.

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 14:34

Lukt mij ook niet hoor Kirrr, ik "scan" wel mee (lezen kan je het met zoveel pagina's niet noemen :+) maar het gaat soms zo hard. Vooral het onderwerp pyama's is een paginavuller heb ik gemerkt :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 14:36

Maar de keuring is toch op jouw initiatief gebeurd, door een DA naar jouw keuze? Ik vraag mij dan af of je de verkoper wel aansprakelijk kunt stellen voor eventuele fouten die zijn gemaakt met de keuring? Of denk ik nu heel raar?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 14:43

Volgens mij kijkt een DA nooit in de mond van een paard... hooguit naar de voortanden, maar nooit met een klem naar de kiezen. De benen, de rug, longen en hart... dan heb je het wel gehad bij een simpele keuring.

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 14:46

Hij is gekeurd door een onafhankelijke kliniek in de buurt van waar hij stond. En klopt dubbeldun, hij heeft wel het hoofd gevoeld maar alleen naar de voortanden gekeken. Dat is ook iets wat in mijn hoofd rond gaat ohjajoh..

Ik denk dat ik vrijdag moet afwachten en zodra ik een bedrag weet voor de ingreep deze inderdaad aan de oude eigenaresse moet gaan voorleggen. Lastig maar kan het altijd proberen.
DA die hem gister had gezien kon me ook vertellen dat dit niet binnen een week "plotseling" kan ontstaan. Maar wel dat het "plotseling" zichtbaar kan worden door stress van verhuizing ed.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 14:59

Sorry kan het echt niet bijhouden...
Ik vind de Rocky prachtig; die zou ik er ookzo bij willen als weidedecoratie! Al staan er hier al genoeg.

Dat is lastig; het zat er wel, maar men wist het niet, er is gekeurd en is iets wat nu zeg maar doorbreekt; je bent afhankelijk van stukje goodwill van verkoper.

Hier ooit een ruin gekocht die klophengst bleek te zijn, verkoper wist het ook niet (stal met alleen hengsten en ruinen), terugbrengen wilde ik niet; kosten operatie hebben we gedeeld, maar risico was wel voor mij.

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 15:04

Vind ik wel een nette oplossing avaluna. Fijn dat er dus toch nog zulke mensen bestaan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 15:56

willemlover schreef:
Hij is gekeurd door een onafhankelijke kliniek in de buurt van waar hij stond. En klopt dubbeldun, hij heeft wel het hoofd gevoeld maar alleen naar de voortanden gekeken. Dat is ook iets wat in mijn hoofd rond gaat ohjajoh..

Ik denk dat ik vrijdag moet afwachten en zodra ik een bedrag weet voor de ingreep deze inderdaad aan de oude eigenaresse moet gaan voorleggen. Lastig maar kan het altijd proberen.
DA die hem gister had gezien kon me ook vertellen dat dit niet binnen een week "plotseling" kan ontstaan. Maar wel dat het "plotseling" zichtbaar kan worden door stress van verhuizing ed.

Weet je al hoe ze de kies er gaan uit halen? Er zit nl een enorm verschil in prijs tussen trekken en eruit stempelen. De mijne hebben ze vorig jaar volledig in slaap gedaan en dan is de tand er uitgestempeld via een gat in de schedel. Ik mocht bij de ingreep zijn en vond het best wel indrukwekkend. Als je wil, zoek ik mijn factuur op en laat ik je via pb weten wat de ingreep me toen gekost heeft.

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 17:09

SandraVerl schreef:
willemlover schreef:

Weet je al hoe ze de kies er gaan uit halen? Er zit nl een enorm verschil in prijs tussen trekken en eruit stempelen. De mijne hebben ze vorig jaar volledig in slaap gedaan en dan is de tand er uitgestempeld via een gat in de schedel. Ik mocht bij de ingreep zijn en vond het best wel indrukwekkend. Als je wil, zoek ik mijn factuur op en laat ik je via pb weten wat de ingreep me toen gekost heeft.

Heb je een PB gedaan :).

Dat was inderdaad een erg mooie oplossing Avaluna!

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 17:10

Dat is wel een hele sympathieke oplossing Avaluna!

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 17:18

Ze zullen bij een keuring idd niet snel een klem in de mond zetten.
Echter ruik je het meestal wel snel genoeg als er iets rot is, of misschien laat je paard wel iets zien als de da een keer de kaak heen en weer beweegt.

Maar dat hoeft natuurlijk ook weer niet zo te zijn. Blijft lastig zoiets.
Vind het zelf wel fijn om een goede zaklamp te hebben die ik eventueel ff in de mond kan steken om te kijken als ik wat vreemds ruik. Ff de tong naar buiten en opzij trekken, wang aan de kant en lamp erin.
Je kunt het niet zo goed zien als met een klem erin, maar het is iig meer dan vanaf de buitenkant.
Een goede klem is helaas duur dus daar bellen we de tandarts of da dan maar voor.

En kwa bijhouden van het topic, ik sla hier en daar ook weleens wat over ;) gaat af en toe zo snel..

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 17:36

Willemlover: mogelijk is het kies trekken en klaar is Kees... De mijne rekent daar 75 euro voor.
Ik wens je sterkte en ik hoop dat het snel wordt opgelost.

Fabster: mooie foto, je hebt een prachtig paard. En trieste situatie voor je vriendin....

Ik heb de hele middag mijn schoonouders op visite gehad.... <<)
En tussentijds een afspraak gemaakt om zondag een ijsco te bekijken, ruin 10 jaar...spannend!

Ik ben bekaf van het niks doen...

Ik heb nog een mooi veulen voorbij zien komen... Zou ik ook voor kunnen gaan.... Ik hoop voor je dat hij aan je verwachtingen voldoet... Is altijd weer anders in het echie....

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 18:07

Monmaster, dat is waar ik inderdaad heel hard op hoop. Dus moet maar gaan duimen voor vrijdag haha.

Wat leuk dat je een ijslander gaat bekijken! Hou je ons op de hoogte? :D vind dat zulke leuke diertjes!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 19:12

Euh, we hebben het :oo :oo

Eventjes van de schok bekomen hoor :')

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 19:16

Gefeliciteerd met jullie boerderij! Wat leuk!
Heerlijk veel plek!

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 19:18

Wat gaaf Solleke! Gefeliciteerd!!! *\o/* *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 19:19

Solleke_Noah schreef:
Euh, we hebben het :oo :oo

Eventjes van de schok bekomen hoor :')

Champagne!!!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 19:20

Solleke *\o/* *\%/* *\o/* *\%/* *\o/*

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 19:22

@solleke: mooi!! Dan ga je een drukke tijd tegemoet :D

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 19:24

Dankjulliewel :D :D k vind het wel mega spannend hoor. Maar dan hebben we ook écht de paarden aan huis, kunnen we ze zien door het keukenraam :D

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 19:35

Wauw, gefeliciteerd!

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 19:36

Jeeeej gefeliciteerd Solleke!!! *\o/* *\o/* *\o/*

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 19:36

Super! Gefeliciteerd Solleke!!! :D

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 19:49

Gefeliciteerd! !