Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
PeelSlowly schreef:Hierbij wat foto's van het winter'paradijsje' van mijn paard. Ze staat op een heuvel op zandgrond dus het is eigenlijk nooit een blubberbende. Er zijn wat nattere plekken maar het overgrote deel is gewoon droog, ook direct na veel regenval. Dit was vanochtend, na de hoosbuien van gisteren.
[ [url=m/XV54Dh.jpg]Afbeelding[/url] ]
Je kijkt hier vanuit dr longeerpaddock, die altijd open staat, op de zandpaddock. Er is ook een klein stukje in het bos beschikbaar, maar daar is het wel altijd blubberig. Op de groene weitjes verder naar beneden krijgen ze in de zomer strookbegrazing en nu kunnen ze op de tracks lopen. Het loopt helemaal door naar onderen. De wei is wat dat betreft best vreemd: heel smal en heel lang. Kunnen ze wel lekker sprinten.
[ [url=m/Xm5AOL.jpg]Afbeelding[/url] ]
De longeerpaddock bovenaan de heuvel is ooit omgeploegd of zoiets en dus bijna altijd droog. Ze staan er heel graag, rollen er veel en liggen er regelmatig. Dit was vanmiddag.
[ [url=m/6O6kLZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn paard was gisteren heel blij met het schuilstalletje
NiFallor schreef:Als we nu de bestrating niet hadden gehad dan was dit de meest helse winter geweest: het water staat hoger dan het ooit gestaan heeft, véél hoger. Ik weet niet hoe ik nog had kunnen voeren, het was echt overal ontzettend diepe modder geworden, geen doorkomen aan met een kruiwagen. Paarden die tot en met hun kogels in de modder hadden moeten staan tijdens het eten. Ik geloof dat ik wanhopig zou zijn geweest.
Maar goed, godzijdank is dat niet aan de orde en ziet het nu nergens echt zwart van de modder. Wel heel veel plassen op de wei, maar daar kan ik nu gelukkig om lachen.
Meer mensen bij wie het deze winter veel natter is dan andere winters?