Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
LauLauu schreef:LauLauu schreef:JANUARI
Voeding : 150 euro
Supplementen : +- 110 euro ( voor didi)
hooi : 80 euro
Stalbedekking, strokorrels : 30 euro
Medisch : +- 600 euro
hoefsmid : 30 euro
totaal:1000
FEBRUARI
Eten diëgo: 204,95
Eten voor de 3 andere: 117,95 (zakken van 40 kg)
wortelen: 20,95
hooi: 75 euro
hoefsmid: 30
totaal 448,85
MAART
wortelen: 20,95
hooi: 75
hoefsmid: 30
Dierenarts : 65
totaal 190,95
APRIL
eten voor diëgo : 140 euro
Hoefsmid: 60
DA : weet het nog niet
Ontworming: 65 euro
Hooi: 75
Wortelen: 20.95
totaal 360.95
MEI
hoefsmid:30
eten Didi:80
hooi : 75 euro
totaal 185
JUNI
dekking: 75
dierenarts: 60
hoefsmid: 65
spullen: 145
totaal 345
JULI
dierenarts: 120
hoefsmid: 90
hoofdstel : 80
zadeldekken: 60
totaal :350
AUGUSTUS:
dierenarts : 340
pony: 500
spullen : 120
hoefsmid: 35
stamboekgeld + keuring : 257
totaal:1252
SEPTEMBER:
Spullen : 150 euro
hoefsmid: 160 euro
Eten : 115
totaal:425
OKTOBER:
Hooi: 55 euro
Grow up voer: 45
Vlas : 40
gewone korrels : 11 euro
DA : 120 euro
Scheermachine : 207 euro
totaal:478
NOVEMBER:
Hooi: 55
Eten : 57,95
Spullen : 90 euro
totaal: 202,95
DECEMBER:
Hooi: 55
Eten : 193,95
DA : 135
Smid : 50
totaal: 433,95
TOTAAL VAN 2013: 5469,7
Toch wel verschoten van het eindtotaal..totaal niet verwacht dat ik zoveel heb opgedaan in 1 jaar tijd.. en dat terwijl de paarden aan huis staan en dit de kosten zijn exl omheining/reparaties!![]()
![]()
Gaat trouwens om 1 NF jaarling, 2 shetjes en 1 welsh !
Bo_Y schreef:Ik wil er liever niet te veel over nadenken hoeveel geld mijn pony per maand kost.
maand:
Stal: € 275
Les: € 125
Training (Bo wordt 1 keer per week door mijn instructeur gereden): € 125
Benzine: € 100,-
En dan nog 1 keer enten (25 per keer) 4 keer ontwormen (samen 150), 2 keer tandarts(55 per keer), 6 keer nieuwe ijzers (100 per keer), 1 keer osteopaat per jaar (60 per keer) en voer en vervangen dingen die stuk gaan (touwtjes sneuvelen wekelijks..)
Denk dat Bo tussen de € 700 en € 800,- ( dat is ongeveer € 9.500,- per jaar) kost, zonder veel gekkigheid en dure onnodige dingen...
en zit jaar extra duur, want ze moest een nieuw zadel en hoofdstel en ik nieuwe laarzen..
Bo_Y schreef:Bo_Y schreef:Ik wil er liever niet te veel over nadenken hoeveel geld mijn pony per maand kost.
maand:
En dan nog 1 keer enten (25 per keer) 4 keer ontwormen (samen 150), 2 keer tandarts(55 per keer), 6 keer nieuwe ijzers (100 per keer), 1 keer osteopaat per jaar (60 per keer) en voer en vervangen dingen die stuk gaan (touwtjes sneuvelen wekelijks..)
Denk dat Bo tussen de € 700 en € 800,- ( dat is ongeveer € 9.500,- per jaar) kost, zonder veel gekkigheid en dure onnodige dingen...
en zit jaar extra duur, want ze moest een nieuw zadel en hoofdstel en ik nieuwe laarzen..
Heb mijn man dit laten lezen, weet nu zeker dat er nooit geen tweede komt.. Hij kreeg bijna een beroerte
yvanna schreef:Leuk om t bij te houden ga ik dit haar ook eens proberen!
Geen stal kosten (ze staat thuis)
Stro zaagsel ook niet (koeien hebben t ook nodig namelijk)
Voer en hooi niks (hooi zelf gemaakt en voer van koeien kuilvoer)
Les 40 per maand
Brok en muesli (geen idee moet dat nakijken )
Stal 0
Stro zaagsel 0
Voer 0
Ik ga ff kijken wat ik allemaal vergeet maar t is niet zo heel duur omdat ze namelijk gewoon thuis staat
ikke schreef:Bo_Y schreef:
Ik wil er liever niet te veel over nadenken hoeveel geld mijn pony per maand kost.
maand:
Heb mijn man dit laten lezen, weet nu zeker dat er nooit geen tweede komt.. Hij kreeg bijna een beroerte
Als ik jouw kerel was, verkocht ik die pony per ommegaande......![]()
Maar even serieus, als jij daadwerkelijk per week touwen erdoor jaagt, zou ik toch eens gaan nadenken over de oorzaak daarvan want dat is echt niet normaal.
Kies in de tussentijd voor de "GB-oplossing" strotouwtje ertussen zodat het strotouwtje breekt en niet het andere touw.
ikke schreef:yvanna schreef:Leuk om t bij te houden ga ik dit haar ook eens proberen!
Les 40 per maand
Stal 0
Stro zaagsel 0
Voer 0
Ik ga ff kijken wat ik allemaal vergeet maar t is niet zo heel duur omdat ze namelijk gewoon thuis staat
Maar als je nu 98 koeien en 2 paarden hebt, dan kun je de kosten voor het maken van het voer toch delen door 100 en dat per paard opvoeren. Ik ga er tenminste vanuit dat de trekker Diesel lust, onderhoud nodig heeft (net als de rest van het machinepark) en dat de vloerbedekking van de koeien ook niet voor niks is.
Ga ik nog maar even voorbij aan de hypotheekkosten.......
joyce2 schreef:Maar die kosten van de machines e.d. hebben ze ook als die 2 paarden er niet staan neem ik aan? Zo ja, dan zou ik dat ook niet rekenen. Als er extra voer wordt besteld/gemaakt voor de paarden, of wanneer er bijv. speciaal onderhoud wordt gedaan voor de paarden zou ik dat wel rekenen.
joyce2 schreef:Oh dat zou ik dus niet doen, tenzij er voor de paarden meer gereden moet worden, meer onderhoud aan de machine nodig is, etc. Maar als het niet vaker of anders wordt gebruikt en er dus geen extra kosten zijn, zou ik dat niet rekenen.
Zelfde hier thuis: mijn vriend heeft een auto van de zaak, waar hij voor 80 euro per maand, onbeperkt prive gebruik van mag maken. Voorheen als ik zijn auto gebruikt tankte ik de auto af, omdat mijn vriend anders voor mijn ritten moest betalen. Maar nu betaald hij elke maand die 80 euro, ongeacht of we er 0km of 1000km mee rijden. Ik betaal nu niets meer, want hij betaald die 80 euro altijd, ongeacht of ik er mee rijd of niet. Ik heb overigens ook een eigen auto hoor, maar soms is zijn auto meenemen net wat handiger
Kijk, is het zakelijk, of sta je bij kenissen, dan is het waarschijnlijk een ander verhaal. Kan me voorstellen dat het dan fijn is om kosten te delen, want hoe meer personen/dieren om het over te verdelen, hoe goedkoper het wordt.
Ik snap jou dus ook absoluut, maar het is maar net hoe je het bekijkt.
ikke schreef:yvanna schreef:Leuk om t bij te houden ga ik dit haar ook eens proberen!
Les 40 per maand
Stal 0
Stro zaagsel 0
Voer 0
Maar als je nu 98 koeien en 2 paarden hebt, dan kun je de kosten voor het maken van het voer toch delen door 100 en dat per paard opvoeren. Ik ga er tenminste vanuit dat de trekker Diesel lust, onderhoud nodig heeft (net als de rest van het machinepark) en dat de vloerbedekking van de koeien ook niet voor niks is.
Ga ik nog maar even voorbij aan de hypotheekkosten.......