Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
joyce B schreef:Ik voer meer bij vanwege het natte gras en daarmee eerder zachte mest-diarree (en natuurlijk de IR/dieetpaarden) dan dat er te weinig gras zou zijn. Hebben jullie paarden geen last van het natte gras?
1 van de oudjes hier is zelfs echt koliek gevoelig met nat weer op het gras.
Jibbel schreef:Nikass schreef:Ik sta inmiddels op een andere stal dus ik doe even opnieuw mee![]()
Op dit moment staat mijn paard nog minimaal van 8:00 tot 18:00 op het prima droge land van 2,5 hectare. En dat blijft minstens tot 1 november zo. Heerlijk!
Ik kijk nog niet uit naar de paddock-tijd, hoewel wij een prima, gedraineerde paddock hebben waarin we hooi voeren. Maar mijn paard is toch veel gekker op het land en beweegt in de paddock veel minder.
Oh, echt heerlijk idd! Wij hadden ook het plan om ze sowieso tot eind september te laten staan en bij goed weer en voldoende gras wellicht oktober ook, al dan niet met hooi, maar in 1 week is het zo ontzettend nat geworden, dat ze het echt kapot lopen helaas..
Afgelopen dagen aantal keer erop en weer eraf gehad, maar nu gisteren er voorlopig weer af gehaald.
Ik vrees dat het nu ook wel klaar is voor de rest van het seizoen, maar ik hoop stiekem nog op een drogere periode.
Om ontopic te blijven, hier staan ze nu in principe 24/7 op de paddock, tenzij het erg hard regent, dan gaan ze weleens een uurtje of nachtje op stal om op te drogen.
SecretLIN schreef:Waarom hebben sommige mensen een regendeken bij hun paard op? misschien een domme vraag? maar ik heb helemaal geen dekens voor mijn fjorden
joyce B schreef:Ik voer meer bij vanwege het natte gras en daarmee eerder zachte mest-diarree (en natuurlijk de IR/dieetpaarden) dan dat er te weinig gras zou zijn. Hebben jullie paarden geen last van het natte gras?
1 van de oudjes hier is zelfs echt koliek gevoelig met nat weer op het gras.