Wie heeft zijn paard nu nog min. 4 uur buiten staan?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe veel uur per dag staat je paard buiten (paddock of weiland)?

Helemaal niet, alleen als ik rij komt ze uit haar box
32 (1%)
1 á 2 uur
104 (3%)
2 á 3 uur
132 (4%)
4 uur of meer
1678 (55%)
24 uur per dag
1069 (35%)

Totaal aantal stemmen: 3015

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 17:12

Nog dag en nacht buiten met eczeemdeken en schuilgelegenheid. Hoef nog niet bij te voeren, denk dat er nog genoeg is tot november.

Anoniem

Re: Wie heeft zijn paard nu nog min. 4 uur buiten staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 18:00

2 paarden (+ nog een paardje die er bij staat) dag van smorgens - savonds buiten (2 paarden van ons verhuizen binnekort ook weer voor de winter)
mijn ander paard blijft gewoon op de wei staan en gaat 24/7 buiten, nu loopt hij gewoon nog zonder dekens, maar als het frisser word heeft die ook nood aan een deken (krijgt een slechte wintervacht)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 20:19

Ik voer meer bij vanwege het natte gras en daarmee eerder zachte mest-diarree (en natuurlijk de IR/dieetpaarden) dan dat er te weinig gras zou zijn. Hebben jullie paarden geen last van het natte gras?
1 van de oudjes hier is zelfs echt koliek gevoelig met nat weer op het gras.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 20:51

hier staat praktisch geen gras mee, ze kunnen er voor het idee wat van knabbelen, maar het is superkort.
ze krijgen 's morgens voordroog als ze de wei in gaan en ze gaan wat eerder naar binnen en krijgen dan weer ruwvoer

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 21:44

bij ons staat ook geen gras meer dus hebben we de hooibakken van de paddocks nu in de wei gezet om hooi bij te kunnen voeren.
ze staan nu wel 'snachts binnen maar we willen nog even wachten met ze in de paddocks zetten omdat en eind van de maand nog nieuwe paarden bij komen en we op de wei waar de ruimte is even wiilen bepalen wie bij wie kan en of ze miss allemaal bij elkaar kunnen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 22:09

joyce B schreef:
Ik voer meer bij vanwege het natte gras en daarmee eerder zachte mest-diarree (en natuurlijk de IR/dieetpaarden) dan dat er te weinig gras zou zijn. Hebben jullie paarden geen last van het natte gras?

Onze ruin had er een beetje last van, de merrie totaal niet.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 07:44

Hier geen last van het natte gras gelukkig.

Welshfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 09:48

Mijn pony staat van 's morgens tot 's avonds op de weide, 's nachts staat hij in een inloopstal, dus ook buiten maar hij kan ook in zijn stal gaan staan als hij wil. Hij krijgt ook hooi bijgevoerd gezien er niet veel gras meer is. Dekens gebruik ik niet, hij krijgt in de winter een aardige wintervacht dus hij heeft geen dekens nodig.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 18:12

Hier staan ze tussen de 15 en 24 uur per dag buiten. Eentje staat er zowiezo de hele nacht buiten, maar die kan in de schuilstal gaan staan.

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 18:29

Ik bekijk t nu per dag.. als de weersvoorspellingen slecht zijn voor de nacht dan naar binnen voor de nacht en anders blijven ze 's nachts buiten.
Alleen dit weekend een groot festival verderop op onze dijk dus haal ze dit weekend voor de nacht zeker binnen aangezien mijn paarden langs de weg op de dijken lopen.
Je weet nooit met die dronken feestgangers..... :o

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 21:42

Jibbel schreef:
Nikass schreef:
Ik sta inmiddels op een andere stal dus ik doe even opnieuw mee ;)
Op dit moment staat mijn paard nog minimaal van 8:00 tot 18:00 op het prima droge land van 2,5 hectare. En dat blijft minstens tot 1 november zo. Heerlijk!
Ik kijk nog niet uit naar de paddock-tijd, hoewel wij een prima, gedraineerde paddock hebben waarin we hooi voeren. Maar mijn paard is toch veel gekker op het land en beweegt in de paddock veel minder.

Oh, echt heerlijk idd! Wij hadden ook het plan om ze sowieso tot eind september te laten staan en bij goed weer en voldoende gras wellicht oktober ook, al dan niet met hooi, maar in 1 week is het zo ontzettend nat geworden, dat ze het echt kapot lopen helaas..
Afgelopen dagen aantal keer erop en weer eraf gehad, maar nu gisteren er voorlopig weer af gehaald.
Ik vrees dat het nu ook wel klaar is voor de rest van het seizoen, maar ik hoop stiekem nog op een drogere periode.

Om ontopic te blijven, hier staan ze nu in principe 24/7 op de paddock, tenzij het erg hard regent, dan gaan ze weleens een uurtje of nachtje op stal om op te drogen.

We hebben net besloten om dit jaar te gaan kijken of ze de hele winter op het land kunnen blijven. Er is zoveel ruimte met zo weinig paarden dat ze het niet snel kapot lopen. Ook staat er nog ruim voldoende gras. Mocht het land toch te drassig worden in een bepaalde periode dan kunnen we altijd nog terugvallen op de paddock.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 21:44

SecretLIN schreef:
Waarom hebben sommige mensen een regendeken bij hun paard op? misschien een domme vraag? maar ik heb helemaal geen dekens voor mijn fjorden :P

Bij langdurige regen met een temperatuur onder de 15 graden heeft mijn Arabier het echt erg koud. Ze staat dan te trillen op het land en raakt helemaal stijf en verkleumd.
Regendeken is echt een must voor haar. Ze krijgt hoe dan ook geen dikke wintervacht, dus als de temperatuur nog verder zakt, gaat er een dekentje met voering op.
Voorlopig wordt het echter weer 20 graden overdag en droog dus dan lekker zonder deken!

Pinici

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 19:30

Die van mij staan nog 24/7 buiten, krijgen al wel een heel klein wintervachtje :o

Lui_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 19:50

Staat nu nog overdag lekker buiten. Zolang het weer het nog toelaat..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 20:18

Met deze nieuwe schuilstal gaat het helemaal goed komen. Kunnen ze niet alleen droog staan, zoals bij de oude (tent), maar ook uit de wind. Helemaal blij hier.

Afbeelding

Afbeelding

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 14:30

handig! Is het extra of moet de tent straks weg?

Mukkie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 14:49

Onze Tinkers staan alleen binnen wanneer er geen droge plekken meer in de wei en paddock zijn. Om mok etc te voorkomen zetten we ze dan op stal.

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 20:00

Sportpaarden staan nu 5 uur of langer in de zandpaddocks.

Mijn jaarlingen zijn onlangs verhuisd en staan nu 24/7 buiten op beton/paddock en gras. Buitenstal heb ik nog dicht, daar mogen ze weer in en uit lopen als het echt koud en nat wordt.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 20:06

Tommie staat nu zo'n 4 a 5 uur per dag buiten. In het weekend wat langer.
Door de weeks zet ik hem zelf ook nog wel extra los. Hoe meer de stal uit hoe beter.
Verder ben ik dagelijks veel met hem bezig.

Het liefst zou ik hem langer buiten willen hebben. Maar we moeten weer even geduld hebben tot het weideseizoen. Dan gaat hij dag en nacht naar buiten.

GABY19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 20:22

In de zomer periode heeft mijn paard 24/7 weide gang.
En s 'winters minimaal 8 uur overdag weide gang en 's 'avonds op stal. (tenzij het regenachtig weer is of er veel sneeuw en gladheid is)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 21:56

Joyce: zolang de tent leeft, blijft hij er gewoon bij staan. Maar de tent is als de wind verkeerd staat, een windtunnel. Dus die is meer om te schuilen tegen de regen. De stal kunnen ze ook gebruiken om te schuilen tegen de wind. Afgelopen winter hadden ze het soms best zwaar met harde oostenwind. We hebben ook beplanting aangebracht, maar ja, voordat dat groot genoeg is om de wind te breken, ben je een paar jaar verder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 22:04

2 paarden van mij staan nu en deze winter heel de dag buiten & snachts binnen
mijn ander paard gaat dag en nacht buiten staan

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 23:20

*steekt handje op* Hier staat die minimaal 8u buiten :) van 10 tot 6 meestal, met goed weer 24/7 :D

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 08:50

Ik ga volgende week verhuizen merrie met veulen lopen nu nog 24/7 buiten. Morgen gaat veulen de opfok in en merrie volgende week naar 24/7 buiten zomer en winter! Heb er veel zin in op mijn huidige stal was 3-4 uur paddock toch echt wel de max maar dat gaat nu veranderen!

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 08:54

joyce B schreef:

Ik voer daarom hooi voordat ik ze buiten zet. Dat scheelt voor de paarden hier genoeg.
Ik heb ook nog genoeg gras en zou het daarom niet hoeven. (staan nog steeds op strip begrazing)
In de zomer voer ik juist weer hooi bij omdat ik vind dat ze anders te veel vers gras krijgen.
Dus ondanks het merendeel van het jaar voldoende gras hier toch altijd hooi erbij. :)