Ik heb sinds kort heel mooi droog hooi (jippie
) en dit wil ik nu proberen onbeperkt te geven.Ze hebben deze winter op beperkt voordroog met onbeperkt stro gestaan en zijn heel mooi de winter doorgekomen. Bij mijn altijd te dikke pony kan je nu zelfs ribben voelen, zonder teveel moeite
Nu moet ik er natuurlijk op letten dat ze niet té mager worden (vooral de andere pony, die is al wat te mager naar mijn zin
) dus vandaar dat ik gezocht heb naar hooi, zodat ik ze meer kon geven met minder zorgen. Heb dit met een paar dagen opgebouwd (in combi met stro) en gisteren had ik 4 speciekuipen "vol", en dan nog 2 hooinetten vol (ik heb van die grote rechthoekige van 0.75m op 1.5m) en in de andere 2 hooinetten zat stro. Vandaag was er nog hooi! Dus het onbeperkt lijkt wel te kunnen.Maar nu .. die losse speciekuipen is nu niet bepaald netjes te noemen, ze gaan er ook niet netjes mee om (gooien graag met dingen
). Ik heb er 2 eigenlijk nodig voor water dus ik ben op zoek naar andere mogelijkheden .. Iemand nog slimme, creatieve, maar niet al te moeilijke ideeën?
Het is voor buiten in de weide, op verschillende plaatsen. Ik had eerst gedacht om hooinetten aan een paal te binden, op de grond (er is plaatselijk schapendraad dus dan kan het net niet weg) maar binnenkort krijgt er weer eentje ijzers dus dat lijkt me toch niet zo'n fijn idee. Plus als het echt gaat regenen enzo wordt dat zo'n vieze boel... Bakken in de weide zetten is denk ik geen optie, houten bakken sowieso niet want dat wordt gewoon gesloopt. Andere bakken, ik weet het niet ... Zijn er nog opties?
Er mag een slow-effect op zitten, al hou ik wel graag een gedeelte gewoon vrij, moesten ze dan erge honger hebben kunnen ze daar eerst aanvallen

Ik vind het best wel cool