Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Martje80

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 09:24

Sterkte kvulden.

Caily ga je gang! Idd wat is het verschil met hk en hier?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 09:25

Ik vind koken heerlijk. Echter vind er zelden de tijd voor. Heb andere prioriteiten.
Vriendlief kookt anders dan mij. Dus veel variatie.
Echter ook vaak makkelijke en snel-klaar maaltijden.
Ik gooi er graag: spaghetti/lasagna en stampot doorheen in een week. Zijn twee dagen porties. Handig en lekker.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 09:26

Dit is een HK topic geworden. Wonderbaarlijk dat het niet verplaatst is door een MOD.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 09:43

Afbeelding
mijn ontbijtje, net op, vers gemaakt.
Had m wel verdiend nadat ik de stallen al een grote beurt heb gegeven.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 09:45

@anke: daar verbaasde ik me ook al een tijd over.... zeker zoals we nu bezig zijn. :D

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 11:16

Snel weer on-topic dan...net 2 balen hooi bij Boerman besteld.Dacht dat hij enkel nog kalverhooi had maar achterin stonden nog prachtige grove balen.Kan ik weer lekker even voort...komt hij van de week brengen :)

Houd ook niet van -tot-snot-gekookt-voer :n alle smaak en structuur foetsie...(oeps...toch off-topic)

Kirsten...succes!!

Aan de andere kant is het ook wel on-topic om te zien hoe men -in-het-dagelijks-leven alles moet regelen om de paarden aan huis te hebben en toch nog enigszinds en "normaal"leven daarnaast.

Hier pittig geregend vannacht,flinke plassen op het land dus hebde fohn even aangezet :o

Meggie....zitdaarin?? :9

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 11:22

Lekker Meggie! Wat zit daar in? Ik ben gek op smoothies. Maak ze vaak rond 5 uur. Wij eten altijd laat en rind 5 uurn krijg je trek. Voor je het weet vreet je er 10 kilo aan aan snaaiwerk. Dus smoothie als gezond (en lekker!) tussendoortje.

Hier de paarden gedaan, hoefsmid geweest. Mooi een praktijkles gehad op al mijn paarden. Viel allemaal wel mee gelukkig. Maar ik weet nu weer hoe de vork in de steel zit.

Dochter is liedjes aan het oefenen voor haar groep 8 musical. Heel gezellig... :D

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 11:26

Koken vind ik heerlijk! <3 Ik maak er ook echt werk van. Ik kook erg graag met alles wat van eigen erf afkomt. Dus uit de moestuin, onkruid, eigen haantje, etc. Ik heb net brandnetels geplukt, daar maak ik brandnetelpasta van ( de pasta wordt dus groen). Als mijn visite er is, gaan we kruiden zoeken voor de pesto en we plukken zevenblad voor de quiche.

Het is idd behoorlijk nat geweest! Gisteren heeft mijn schoonmoeder, van bijna 80, die komt dan op de fiets, 10 km tegenwind door de polder :D zuring uitgestoken. Zo lief van haar!! Ondertussen heb ik een stuk omheining vervangen. Er bleef geen rijtijd over, maar ik heb beide groten wel gegymnastiekd. De 1 tussen de lange lijnen en de ander tussen de dubbele lange lijnen. Vandaag gaan we hopenlijk wel op buitenrit.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 11:28

Haha, Fabster, moet gelijk aan die reclame denken waarbij er door een moeder met zingende dochter gelijk een koptelefoon besteld wordt.

Kvulden succes!

Bloemkool en broccoli kook ik wel tot gort hoor, hmm, lekker! Dat vind ik niks aan als het niet lekker zacht is. Ben de laatste tijd zo gek op wokgroenten, doe dan een rode ui, champignons, courgette en paprika in de wok, biefstukje met kaassnippers er op er bij, wat krieltjes, heerlijk. Die zie je dan ook bijna wekelijks voorbij komen hier, haha, wat goed is, blijft er in!

Hier ook flink geregend gister en vannacht, kom je hier ook even met de fohn Tinky?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 12:07

Ja, zo n koptelefoon snap ik eigenlijk wel. Als je kind nou nog zangtalent heeft.... Maar die van mij helaas niet := . Maar geeft niks. Gelukkig heeft ze andere talenten >;)

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 12:22

Afbeelding

Afbeelding
Ben net terug van een rondje... Anderhalf uur... Paardjes hadden er zin in...

Leuk die foto's in de paddock!

Ik moet je zeggen dat ik geen hekel aan koken heb, maar tijd ontbreekt vaak... Dus ik wil graag een maaltijd liefst binnen een half uur op tafel hebben staan. Naast de dingen die ik genoemd heb, eten we wel andere dingen, maar als je het over vaak hebt, dan was dat mijn lijstje. Tuurlijk eet ik wel eens zuurkool, hutspot, lasagne ed... Maar niet zo vaak.

Zometeen heb ik ook weer groenten uit de tuin.... Duitse sla... Kan ik me nu al op verheugen.

Ik ga me maar ff douchen en op pad...

Dat is ook een van de redenen waarom ik niet in het basisonderwijs ben gaan werken... Musical en knutselen... Hoewel ik wel trots op de kinderen was uit mijn stageklas uit het basisonderwijs... Heb nl eerst de Pabo gedaan... Maar er nooit, behalve stage, in gewerkt
Laatst bijgewerkt door Monmaster op 16-04-16 13:04, in het totaal 3 keer bewerkt

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 12:28

Wij zijn onderweg. Verheug me echt op Apassionata vanavond!

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 12:30

Veel plezier Anke! Ik zou ook nog wel eens heel willen, maar het is er nog nooit van gekomen. Ben benieuwd wat je er van vind!

Groenten uit eigen tuin klinkt goed Monmaster. Hier zijn de kinderen zo druk met de groentetuintje van de AH. Heel de vensterbank staat vol :o Of het met mijn groene vingers echter iets wordt..

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 12:36

Leuk Anke! Veel plezier! Wij zijn jaren achter elkaar bijApassionata geweest. Mijn dochter vond het ook heel leuk. Maar het is ieder jaar ongeveer dezelfde show (wel ander verhaal, maar het lijkt allemaal erg op elkaar), dus de laatste 2-3 jaar zijn we er niet meer geweest.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 12:39

Kerstkado van mijn vriend. Dolblij was ik ermee. En hij heeft er nog een hotelletje en Phantasialand aan vast geplakt.

Ja groententuintje komt er ook nog een keer. Eerst alle andere taken/klussen.
We zijn al een heel eind, echter nog een flink stuk te gaan.
Blij als het klaar is en bijgewerkt.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 12:40

kvulden jeetje op zaterdag? :(:)

Ankie veel plezier, druk weekend met leuke dingen +:)+

pauline wij kunnen elkaar de hand geven wat betreft koken.
Manlief verdraagd weinig en dan nog 3 kinderen met allemaal andere wensen, doe mij maar een broodmaaltijd.
Maar ik kook wel braaf.

Vanmorgen vroeg op want ik had om 10.00 Dogdance prive les van een uur in Valkenswaard.
Als Max iets fanatieker is wordt het wel erg leuk.
Max was nogal onder de indruk van het schietkanon van de scouting, 50 m verderop.

Vanmiddag in de namiddag heb ik een reunie van de lagere school en dan blijven we ergens halverwege in een hotelletje slapen want morgenvroeg een motorrit in Rotterdan vanwege de Harbor days.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 12:55

Als ik kook gooi ik vanalles er bij zoals bijv. spruiten met ananas. Laatst had huisgenoot bietjes met cashew noten gemaakt, was ook erg lekker.

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 13:01

Veel plezier ank...geniet ervan!

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 15:36

:wave:

Jullie zijn echt niet bij te houden, zo snel als jullie gaan!

Ik zag nog iets over een weekendje weg voorbij komen, dat gaat er voor mij helaas niet inzitten. Ergens in september studeer ik waarschijnlijk af, dus de weekenden daarvoor zullen wel stress zijn. En heb momenteel geen echte bijbaan meer (naast wat bijles geven), dus financieel ook niet helemaal de beste tijd helaas.

Ik heb ook wel eens naar zo'n airjacket gekeken, maar die patronen die erbij horen zijn best wel prijzig toch?

Koken is hier niet mijn favoriete bezigheid, maar bij vlagen kan ik er wel enorm van genieten. Vriend en ik houden wel van wat dingetjes uitproberen, dus dat past wel mooi :)

Kvulden, een MRI op zaterdag?! :(:)

Wat een ontzettend lief cadeau van je vriend Anke! <3

Hier zijn we druk bezig met het uitkiezen van een hengst voor onze Ijslandermerrie. Vandaag nog weer 4 bekeken en ik denk dat we inmiddels er wel bijna uit zijn. volgende week nog de HK, en dan maken we definitief een besluit. Verder even een vrij drukke periode op de studie, verslagen, presentaties, artikelen... Hopelijk vanaf volgende week weer even wat rustiger en iets meer tijd voor de paarden en om hier bij te lezen :D

Nog wel goed nieuws ook van mijn schoonouders: een stukje grond wat zij nu hebben (was vroeger speelpleintje voor de kinderen) willen ze ook wei van maken. Het ligt al naast onze huidige wei, en met onze fokplannen en andere ambities, is dit natuurlijk een hele mooie kans! We moeten nog eens goed om de tafel gaan zitten hoe we het gaan aanpakken en wat de kosten zijn, maar voor nu ben ik voorzichtig positief! :D

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 16:03

Spannend met het extra stukje grond. Hoeveel m2 zou je erbij krijgen?

Anke veel plezier vanavond

Ctg scan op zaterdag? Oei. Iets ernstigs? Beterschap!

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 16:17

Zo. Bronco heeft een geweldig nieuw huisje met 2 andere paarden in Belgiƫ gevonden. Klikte meteen met het meiske en hij was weer super braaf met rijden ondanks het stormachtige weer. Ook de kinderen waren helemaal weg van hem (wij iets minder van hun... jasses wat waren die aanwezig zeg...).
Jammer dat het zo heeft moeten lopen maar hij is gelukkig op een leuke plek terug gekomen. Nu hopen dat hij daar nog lang en plezierig kan blijven.
Nu hopen dat Rachel zich n paar daagjes kan gedragen in d'r eentje. Zaterdag is een afspraak gemaakt voor Stef voor de tweede keer te gaan rijden. Bevalt het dan weer dan gaan hij mee naar huis. Dan heeft Rachel een vriendje van formaat.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 16:23

Nog een Bels! Tof hoor, Abby!

Patronen voor airjacket kosten 20 euro. Lijkt veel, maar als het goed is, val je er niet elke dag af. En dan vind ik 20 euro investeren om mijn nek niet te breken niet zo erg. Als je op een paard gaat, waar je verwacht 4 x per uur af te vallen, kun je hem opgeblazen laten (wel iets leeg laten lopen, anders kun je echt niet zitten).

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 16:46

Brood(je) shoarma...Afbeelding

ik wil me af en toe wel eens uitsloven en nieuwe dingen bedenken qua eten. Van de week nog een heerlijk, zelf bedacht recept, voor een gehakt brood.

Meestal ben ik van de snel klaar en makkelijk!

Fijn dat bronco een goed thuis heeft gevonden!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 16:51

Ziet er lekker uit.

Best wel snel gegaan van Bronco.

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 17:19

Fijn voor bronco!

Kvulden succes :(:) klinkt niet goed.

Anke veel plezier!

Moeten we alweer een nieuw topic? Dit is pas net open. En ook ik heb geen idee idee wat het verschil is tussen hier en in de hk. Maar ik haak wel weer aan hoor :D

Bernadette, klinkt goed dat extra land!

Koken doe ik alleen in het weekend. Stom werk maar dan kan ik het geen-tijd-excuus niet gebruiken. Ben vegetariƫr dus pasta en rijst gerechten zijn het makkelijkst. Langer dan een half uur wil ik er niet asn besteden. Behalve als ik risotto maak. Maandag eet ik de restjes op en de rest van de week leven we op kant en klare maaltijdsalades, soep, crackers en pizza. We leven nog dus dat gaat prima +:)+

Twix vandaag voor de tweede keer in het bos gereden! Superbraaf en verder niemand in het bos. Bijna helemaal aan het begin opgestapt en lekker gestapt en gedraaft. Galop is haar minst stabiele gang en ze vond het zo zelf wel best dus prima. Maak morgen met de ruin wel een galopje extra, die waardeerd dat wel. Op ongeveer driekwart van de route gaf ze volgens mij aan dat ze er wel klaar mee was (passen werden kleiner en onregelmatiger) dus was het genoeg en ben ik direct afgestapt. Na een paar honderd meter achter me gesjokt te hebben kwam ze weer lekker bij en hebben we de weg naar huis samen lopen spelen. Word steeds blijer met haar <3