Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 20:27

Ik woon nu bij de oma van mijn vriend in , elke dag AGV met slap vlees, alles zout en bijna papperige groente. Ook veel te veel boter xD

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 21:35

DubbelDun schreef:
zoefie schreef:
Ik heb ook een airjacket (point two) en tevreden er over denk ik.....ik ben er godzijdank nog niet mee gevallen. Al vraag ik me wel eens af of het dan wel goed werkt. Il heb een vrij klein paardje (1.35) en ben zelf rond de 1.75 dus de kabel us niet strak gespannen als ik ernaast sta. Ik ben al vaker per ongeluk afgestapt zonder los te koppelen, maar mijn vest ging niet af

@zoefie: ik had het hier over ;)

Heb ik ook, maar als je valt, gaat dat meestal niet met je voetjes netjes naar beneden. En dan blaast hij wel op, is mijn ervaring.... :+

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 21:44

Azmay schreef:
Ik woon nu bij de oma van mijn vriend in , elke dag AGV met slap vlees, alles zout en bijna papperige groente. Ook veel te veel boter xD

_O- :r gatver! Lijkt het eten van mijn moeder wel. Alles gekookt tot snot. Is ze nog beledigd ook, als je er iets van zegt! <<)

Ik ben ook de Sjaak qua koken. Ik ben erg van de gezondheid en vitaminen (heb met goed dieet mijn torenhoge cholesterol weer op keurig niveau gekregen).

Mijn dochter is nogal een zeur qua eten. Overal waar smaak aan zit, lust ze niet. Maar wel stamppotten en dat maak ik dus overal van (ook de spitskool). Maar ook chili con carnes is verschillende varianten. Vaak maak ik indonesische gerechten (mijn man is van indonesische afkomst) en dan haal ik er gewoon de groenten uit voor de kruiden erin gaan. Dan heeft zij broccoli met rijst, ipv de gekruide variant. Lijkt mij weinig aan, maarja. Moet ze zelf weten..., :D

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-16 22:03

Ik maak het liefst dingen zoals pasta (koud) met rucola en zalmsnippers. Scheutje olijfolie tegen het plakken, misschien nog wat kappertjes en klaar is kees in een kwartiertje tijd!
Ook makkelijk, moet ik s'avonds werken maak ik het s'ochtends klaar, schaal voor ventje en de kids in de koelkast bakkie mee naar mijn werk voor mij.
Of wokken, sausje van de ah, rijst koken, vlees en groente in pan flikkeren, rijst erbij, hop klaar en maar 2 pannen vies. Ik wil nog een rijstkoker, kan 't nog sneller.

Mijn vriend is wel van biefstukje maken en wat bijzonders/nieuws doen. Levert meestal een bende op maar wel lekker. :j

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 23:31

Dubbeldun, excuses ik dacht dat je over het lint voor de wei had
Maar ik heb een knoop in mijn kabel gelegd (vd point two) zodat hij wat strakker zit, maar nog een knoop lukt niet, want dan kan ik niet meer lichtrijden in draf ik heb daarover wel eens gemaild en hoop nu dat het goed zit (ik hoop dat ik er nooit schter kom, dat wil zeggen dat ik er dus niet afkieper)

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 23:33

Cailey mijn zegen heb je qua openen nieuw topic, mij lijkt de huiskamer wel een strak plan trouwens
Zo uit gesaunaad

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 23:54

Ja, huiskamer lijkt het nu al op hihi..

Ik ga morgen met een vriendin een rit rijden van 15km. Met onderweg hindernisen, kegelbaan, rondje crossen over een motor-crosbaan.
Vorig jaar ook meegedaan, gezellig en leuk. Hoop op droog weer.
Ga mooi op paard van mijn vriend, mijn eigen dame was vorig jaar nogal.. 'enthousiast'.
Pik morgen vriendin op en dan gaan we.
Ik had hem vanavond nog maar even gewassen. Kan ie morgen netjes mee.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 00:21

zoefie schreef:
Cailey mijn zegen heb je qua openen nieuw topic, mij lijkt de huiskamer wel een strak plan trouwens
Zo uit gesaunaad

Wat is het privacy-verschil met de huiskamer dan?

Dacht net ff snel de paarden te voeren, stond ineens de boel blank! Vette bui geweest en ik heb er niks van gemerkt. Dus eerst de boel masr gehoost. Staan ze weer met droge voetjes. Nu snel naar bed. Morgen stast de hoefsmid om 9 uur voor de deur.

Ik had trouwens toch de hoeven van Caj uitgesneden, omdat ze zulke rare stralen had? Ze loopt ineens ern stuk beter over grint. Toch iets goeds gedaan, denk ik. Morgen even bespreken maar.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-16 00:23

Wauw die rit klinkt gaaf!

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 05:28

Elan,
Dat klinkt heel leuk! Veel plezier...
Door de kat keihard wakker gemaakt... 5:21.Mevrouw 17, wilde naar buiten... We dachten minstens dat er een bankstel op haar gevallen was.... Mogelijk wat dement aan het worden.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 07:50

Koken, leuk! Vooral nieuwe recepten uitproberen. Zondag is meestal uitgebreid koken en lekker lang tafelen. Vrienden eten ook altijd graag mee. Toen ik mijn man leerde kennen at hij ook bijna niets, vanwege het inderdaad alles aan snot koken zoals zijn moeder dat doet. Nu zijn het nog een paar dingen die hij echt niet eet. Dus dat is goed bijgedraaid zeg maar.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 07:52

Haha! Onze oude kat (deze maand 18 geworden) blèrt ook zo. Dat deed hij trouwens als kitten al. Het is een witte oosterse korthaar, doof en ooit heb ik hem mee uit India genomen samen met een broer en een zus. En hij is tje last man standing. Ben zo benieuwd hoe oud hij wordt....

Moet alweer opschieten. De hoefsmid komt zo.

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 08:16

Mooie dagpauwoog liseef! Ik heb ook het eerste koolwitje gespot eergisteren :)

Oeh alles doorweekt fabster? Wat heb je gehoosd dan? Wel fijn dat caj merkbaar verschil ervaart bij het lopen over kiezels. Zien ze er nu ook beter uit?

Wauw elan_gv dat klinkt als een heerlijke rit zeg! Waar is dat ergens? Hier regent het, ik hoop dat jullie een mooie droge dag erbij krijgen :)

Klinkt wel lekker al die gerechten. Ik ben helemaal niet van het koken. Superlang in de keuken te staan om te koken en voor wat? Een kwartiertje hap slok weg? En dan zit je met de puinzooi die weer moet worden gedaan. Haha niet aan mij besteed. Helaas is mijn vriend vaak laat thuis van het werk dus komt het wel vaak voor dat ik de pineut ben..

Zo'n airjacket klinkt wel handig. Een beetje als een airbag idee? Ik had wel verwacht dat hij dan bij het afstappen zonder loskoppelen ook zou afgaan. Of zit dat zo ongeveer als een gordel? Dat hij alleen met grote kracht werkt?

Hier om de wei staat lint en koord. Ik zou persoonlijk niet voor ijzerdraad kiezen omdat als er dan iets misgaat de wonden ook heel heftig zullen zijn. Malibu is momenteel aan het frunniken met het lintje waarmee ik een stuk rijbak heb afgezet. Hij poingt hem als het ware. Pakt het met zijn lippen vast trekt het omhoog en poing- het schiet naar beneden. Ook bij het handvat is hij aan het friemelen. Gelukkig heb ik daar zo'n kromme op ipv zo'n rechte anders had hij het allang open. Monster :P
Afbeelding
Hier staan ze aan de andere kant van het draadje. Ik zou het op het stroom aan kunnen sluiten maar dat is zo sneu. Hij doet het niet bij de andere draden dus dit is wel prima:)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 08:24

Ik heb zo n sneeuwschep, Pauline. Daarmee 'veeg' ik het water naar de greppel. Dan is de paddock daar in ieder geval weer droog. Anders blijft het water daar een week staan.

Het airbagvest is bij mijnook wel eens af gegaan met afstappen. Maar toen stapte ik met mijn been over haar hoofd zwaaiend af. En ik heb een klein paardje.

Ik heb nog niet onder gaar voeten gekeken. Maar die gaten zillen er nog wel zitten, denk ik. Die zijn niet zomaar weg.

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 08:30

Handig met een sneeuwschep inderdaad. Die staat nog op de boodschappenlijst hier. De tegels veeg ik nu altijd maar met heel veel blubber enzo buigt de steel van ellende door^^

Schrikt ze dan niet van het afgaan van het vest?

Het wordt natuurlijk wel steeds minder diep als je de stralen bijwerkt. Dat scheelt :)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 08:35

zoefie schreef:

Mee eens ! :j

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 08:37

Onze oudste kat is bijna een jaar. Zat hij gister ineens op de ander te rijden. (Beide mannetjes)
Hopelijk was dat een momentopname en krijgen we geen hormoonbonkkater.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 08:38

Ik ben het er ook mee eens. De paarden nog niet gedaan. Zit nu in het ziekenhuis voor een MRI.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 08:40

Heerlijk sauna

Ik ga vanavond naar Appasionata! Met kerst kado gekregen.

Ben een beetje moe. Had een bruiloftsfeest gisteravond en pas om 2.30 uur in bed.
Gelukkig logeert de verzorgster hier. Dus die doet thuis de paardjes.
Dadelijk alleen de wei en wortels halen.
Wat boodschappen doe en op naar het hotel.
Morgen Phantasialand! Leuk, actief weekendje weg.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 08:41

MRI op zaterdag? Is het zo erg? (Spoed?)

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 09:03

Ja klinkt niet fijn... Op zaterdag mri... Sterkte.

Voordeel is dat ik nu helemaal klaar ben. Strand gaat niet door, staat zo'n wind... Aan het strand ws nog erger. We gaan zo maar een rondje bij huis.

Ik ben het ook eens met de nieuwe topic...

Hier een rustig weekendje... Dacht er al eens aan om dan toch maar weer es langs mijn ouders te gaan... 12 maart de laatste keer geweest... Wordt wel weer tijd.

Neem aan dat de bruiloft gezellig was... Tot 2:30 blijven, man dat red ik niet meer hoor! Vrijdags liggen wij meestal vroeg op bed.

Sauna ook lekker... Durf bij mij niet meer in de buurt te gaan, straks kom ik een leerling of ouders tegen.
Dat is wel het nadeel van in de buurt op een school werken... Voorheen werkte ik 25 km verderop... Had ik daar niet zo'n last van.
Dus als ik ga is het meestal rond Putten of Friesland .... Dat is voor mij snel anderhalf uur rijden... Doe je niet ff op een avondje. Maar als ik in de zomervakantie naar
Heerden ga op vakantie met mijn paardje, hebben we ons voorgenomen een dagje sauna te doen.

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 09:07

Sterkte kvulden!

Wat gaaf Anke! Mijn vriend doet ook de paarden bij mensen waarvan hun paarden meedoen aan apassionata :)

Br een sauna hoeft niet van mij. Fontana vind ik wel heerlijk om heen te gaan. Dan gaan we altijd in het bad. Ook wel eens zo'n scrub voor twee gedaan. Ook heel fijn

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 09:12

MM: wij doen dit doorgaands ook niet. Nu dus wel beetje teut. Haha!

AB: bijzonder. Ben heel benieuwd naar de show!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 09:17

Dunya heeft gisteren de mogelijkheden vt krukje en de nieuwe paddock ontdekt!

Afbeelding
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 09:20

@kvulden: sterkte !!

Hier is ook flink wat gevallen en sommige stukjes zie je in de hoefafdrukken plasjes staan. Hopelijk krijgt het wat de kans om weg te trekken.

Ik haat koken en veel verder dan een ping-maaltijd kom ik niet als het aan mij lag. Gelukkig een huisgenoot die lekker kookt.

@anke: slimme tante :D