Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PPPeet

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 11:47

Ik drink gezellig met je mee DubbenDun :9k :9k :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 11:50

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 11:51

Ik ben aan het nakijken.. :')

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 11:58

Haha je bedoelt dat je onze spelling controleert toch Kristel? :D :D

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 12:03

Hahaha, dan moeten jullie wel Engels gaan schrijven. :P

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 12:12

No problem :D

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 12:29

gypsy en tinky gelukkig geen gewonden maar altijd schrikken

daan aanpakken die vent is hij nu helemaal -:(-

kirr :(:) laten gaan van je kinders is nooit leuk

Hier de zoveelste mooie dag en ik ga nogmaals proberen Blue te rijden.
Vorige week was ik woensdag naar de arts geweest en zijn geduw op de breuk voelde niet lekker en bleef zeuren en dat werd er niet beter op de dagen er na, of het paardrijden daar ook mee te maken had, weet ik niet maar vrijdag kon ik er bijna niet meer op staan en had ik het gevoel dat het weer gebroken was %)
vrijdagavond laat met voeren verstap ik mij flink en was de pijn ineens weg :?
Wel wat gevoelig her en der maar ik kon weer normaal lopen.
Het maar een paar dagen aangekeken maar het blijft goed dus vanmiddag met aangepast schoeisel weer eens op Blue en dan weet ik gelijk of dat echt gaat of nog niet.

Gisteren nog even lol met je muildier :D
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 12:31

Aaaah die Tika!

Fijn dat het nu toch weer beter met je pootje gaat spatter! Ik heb volgens mij nog niet eens op je vorige foto's gereageerd, zagen er wel heel schattig uit, die oortjes.

Voorzichtig vanmiddag met rijden en uiteraard veel plezier!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 12:35

@spatter: het zit dus duidelijk nog niet aan elkaar en de kans dat het nu nog goed gaat vergroeien wordt ook heel klein. Balen...
Die DA iig niet meer op de breuk laten duwen :)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 12:42

Tja, pas over 9 maanden willen ze gaan opereren tot die tijd hopen ze dat het aan elkaar groeit.
Er zat op de foto's van woensdag nog steeds een gat in het midden, onder en boven leek aan elkaar maar ik heb het idee dat het nu beter op zijn plek zit als eerst, door die verstapping.

Hier nog wat foto's van Tika
[ITP] Tika , toverheksje en Halloween!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 12:45

Dat kan goed. Ik heb veel last van mijn onderrug en ik ben wel eens gevallen en heb daarna weken geen last van mijn rug gehad :)
Als het nu goed zit zou je het moeten fixeren en niet belasten. Dat is DE manier om bot goed aan elkaar te laten groeien. Elke beweging in dat gebied doet afbreuk aan de bothechting.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 12:51

Ik loop nu ook weer met brace buiten en heb binnen een bandage om maar loop verder wel op schoenen.
Ik heb 11 weken met die brace gelopen , 7 weken gips, als het echt niet aan elkaar wil houdt het toch op.
Dan maar opnieuw breken en gelijk een operatie :P

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 13:31

ah wat een leuke foto's. We zijn zondag naar een dierentuin geweest in ons weekendje weg in Duitsland. Daar hadden ze veel paarden en muildieren. Ik moest meteen aan je denken. Ze zijn echt schattig.

Hier even inspiratie gezocht. Na even een uitstapje met mijn gedachten na de zee container toch denk ik maar zelf bouwen.

Ik heb een stuk van 8,2 meter x 3,5 (misschien iets meer 3,8 het loopt wat scheef en ik moet even goed kijken of ik ook zo omhoog kan overal ivm met bomen die er achter staan)
De 8,2 meter zitten geheel aan de verharde Paddock. Ik wil op dit stuk dus een stal en een mest bak. En als het ook nog kan de trailer, maar dat zou ik misschien ergens anders ook nog kunnen bedenken. Aan de stal zou eventueel wel een afdak kunnen over een stuk paddock. Ik wil eigenlijk vergunning vrij bouwen. Maar ook nog een afdak aan huis. Dus zal over de meters gaan denk ik Grrrr maar ga het toch doen en dan zie ik wel of ze moeilijk doen. Ik zet er ook een haagje voor dan valt het niet zo op.
Iemand tips over hoe en wat goede afmetingen zouden zijn?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 14:00

Voor trailer en mestput is vooral belangrijk hoe je die er in krijgt c.q. hoe die geleegd wordt.
Voor een trailer heb je iets breder als het grondoppervlak nodig als je hem er achteruit in kunt duwen. Met de auto wegzetten zul je meer ruimte voor steken nodig hebben.
Een mestput verdiept aanleggen is super handig met vol gooien, maar dan moet je hem wel met een grijper laten legen. Dan heb je dus ruimte nodig voor groot materieel.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 14:10

Wat fijn dat jouw paard zo goed terecht is gekomen Kirr!!

Hihi spatter, dat is ook wat, blij met een verstapping, geniet ervan vanmiddag!

kvulden, kan je er niet een mooie kapschuur opzetten en die naar behoefte indelen? Eventueel nog met zolder voor wat meer ruimte?

Hier heftig weekend achter de rug. Onze boerderij bestaat uit 4 appartementen, een daarvan stond leeg. Vrijdag kwam een leuke meid helemaal uit Zuid Limburg hier kijken en zij was er gelijk weg van. 's Avonds zijn de contracten al getekend en komende zaterdag gaat ze al over. Ze neemt 3 paarden mee, dus wordt een drukke boel. Buuf heeft een oud pensionpaardje van mij erbij nu, de stal waar zij toen ik stopte heen is gegaan beviel niet. Zaterdag mijn veulen verkocht, zondag mn volwassen merrie. Komende zaterdag worden ze allebei opgehaald. Vooral die volwassen heb ik het best moeilijk mee, maar volgens mij krijgen ze het beide super! En ik heb er straks nog twee lopen waarvan maar een echt van mij, dat is ook wel lekker, kan ik weer ademen.

Van de nieuwe bewoonster gaan haar paarden op het stuk wat ik afgelopen winter heb gebruikt. En eigenlijk heb ik wat tips daarover nodig. Het is afgelopen zomer echt verwaarloosd en veranderd in een half oerwoud. Gisteren met de graafmachine alle takken etc. al eruit gehaald, bosmaaier er nog langs en dan wil het wel, maar twee dingen zit ik nog een beetje over na te denken hoe we dat het beste kunnen aanpakken.

Ten eerste het voorste stukje waar geen takken lagen en de graafmachine dus ook niet is geweest. Zo laten, bloten? Met de zitmaaier een poging wagen, of iets anders mee doen?

Afbeelding

En het terras, dat is echt net de rimboe. Wat voor exotische plant is dit die zo brutaal is gewoon tussen de tegels door naar boven te komen?

Afbeelding

Want het ligt best strak...
Afbeelding

Totaalbeeld van het terras! :oo
Afbeelding

Iemand idee om hier zo snel mogelijk weer terras van te maken? :+

Zo is de rest nu

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Caily op 03-11-15 14:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 14:15

Afgelopen winter...

Afbeelding

Afbeelding

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 14:16

Wat een gave vijver <3

Die plant is vrij bekend, weet alleen de naam niet maar kun je redelijk makkelijk verwijderen en is dan ook weg.

Hoe je die rommel moet wegkrijgen, geen idee, misschien maar gewoon spuiten en dan een bostelmachine er over?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 14:28

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 14:34

Oooh Caily!! Ik had een maand geleden al naar je advertentie zitten kijken en weg zitten dromen, maar ik zit net pas een half jaar op deze plek, dus vond het te vroeg om nu zo snel weer te gaan verkassen. Maar mocht er in de toekomst nog eens een appartement vrijkomen, denk dan als eerste aan mij?

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 15:04

Hoe hoog zijn jullie stallen? Als ik de trailer er onder wil zetten is dat wel erg hoog. De mestbak moet op gelijke hoogte. Die word meestal geleegd door moestuin boeren. Zouden jullie de mestbak ook onder het dak doen?

Welk formaat palen zouden jullie in de hoeken gebruiken?

Het terras schoonmaken. Ik denk gewoon trekken. Misschien nog wat onkruid wegbranden of spuiten
Dat is inderdaad wel een heftig weekend zeg en er staat nog veel te gebeuren.

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 15:15

@Caily wat een heerlijk plekje!! Wat een luxe om zo een appartement te kunnen huren <3 Wat een enge foto die laatste :D Ondanks dat ze heerlijk relaxed zonnen, blijf ik ze dan altijd in de gaten houden :+

@Kvulden, Onze (inloop) stallen zijn 2,40m.

Mestbak onder dak, ligt eraan hoe je hem leeg haalt. Wij rijden er met de trekker in, dus dan is overdekt niet handig ;)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 15:19

Je hebt ook onkruidborstels voor op de bosmaaier, het is alleen best veel werk om dat een heel terras mee te doen ;)

Verder zou ik idd de wei of zo laten en de paarden het hoge spul laten opeten, of bloten.
Zitmaaier zou ik niet proberen want er staat best veel ex-wethouder niet of hij dat aan kan.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 15:26

Wij hebben de mestopslag gemaakt in een stuk van de oude schuilstal.
Afbeelding
Dak en rest moet nog afgebroken worden, maar de onderste wanden blijven staan.
Nog een paar weken en dan gaat de mest ook het veld weer op.

Caily, succes met het terras terug bloot te krijgen. Geen tips jammer genoeg... :+

Molzebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 15:35

Caily wat een mooi plekje zeg! Ondanks het onkruid..
Ex-wethouder? Dat is nieuw voor mij.. Even googlen.

Hier gaan de paarden binnenkort naar de winterwei, staat heel veel gras. Zou dat kwaad kunnen?

Balen hoor spatter van je breuk, schiet echt niet op zo.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 15:37

Kirr, Jij gaat het dak er dus afhalen. Bij mij word de mest met de schep verwijderd en weg gekruid of in een aanhanger geschept. Is bij jou het dak van damwand? En ik zie geloof ik de hoekpalen van Bielzen?