Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 15:13

Ai dat is naar boemel! Heb ik ook last van gehad maar bij mij gelukkig overgegaan met paracetamol en ibuprofen.

@joyce, niet te streng zijn voor jezelf :(:)

Hier heeft de schilder gisteren afgerond en de badkamer is ook 90% klaar.
We kunnen douchen en de wc gebruiken en de laatste dingen worden in het nieuwe jaar opgehangen.
Heerlijk het volk en de rommel het huis uit voor kerst *\o/* :D

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 15:29

Dat is nog eens een fijn cadeau Karin!

Beterschap Boemel.

Ik ken het wel Joyce, mijn paarden 'moeten' ook om de dag gedaan worden van mij, lekker veel bewegen. Kan daar redelijk dwangmatig in zijn geloof ik :=

Ik ga zo een mooi kerstcadeau ophalen: 34 rubberen matten!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 15:34

Douchen en wc gebruiken is wel een mooi kerstkado :)

Rubber matten zijn idd ook fijn om te hebben.

Hier is de regen nu echt gearriveerd en geen paard meer te bekennen (staan in de schuilstal uit het zicht).

Vroeger was ik ook een stuk fanatieker; ze móesten beide elke dag iets doen (rijden, longeren, wandelen).
Tegenwoordig een stuk relaxter tot het luie af :) ; niet te warm, niet te koud, geen regen/sneeuw/vorst en niet te veel wind en liever ook geen militairen al is de hei groot genoeg om die uit de weg te gaan :)

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 15:36

Ik wil haar ook graag rijden hoor. Thuis kan ik gewoon denk ik voor mijn gevoel wat meer. Of gewoon grondwerk, of longeren, of alleen poetsen, of eens vlechten. Ik ben niet van mening dat een paard perse een x aantal keer moet lopen per week. Maar wat aandacht is altijd fijn.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 15:53

Hier zijn brokjes eten het moment van aandacht, poets- en controle beurt. Fiesta doe ik 2 tot 3 keer per week wat werken aan de lange lijnen mee. Varieert van 5 tot 30 minuten. Aaf, de ijsco, doet weinig op dit moment, die was verkouden. Johnny wordt gepoetst.

Als het minder koud is gaan we wel weer wat doen.

Vandaag Aaf en Johnny met anti luis behandeld. Toen ik Aaf ging droog stappen heeft Fiesta zichzelf beweging gegeven. Lekker rennen, bokken, steigeren. Johnny deed ook mee. Scheelde mij weer.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 16:17

Tjee, wat gaan jullie hard!
Beide paarden gereden en maar een klein beetje natgeregend. Even "nieuwe" zadel uitgeprobeerd. Zelfde boom als mijn huidige zadel, maar geen momoblad.

De monoblad was maatwerk voor Tess. Door haar blessure heeft ze het zadel weinig opgehad. Ik heb vanaf het begin al gezegd dat de monoblad veel minder stabiel op Tess lag dan het testzadel, die een standaard zweetblad had. Daar geloofde de zadelmaker niks van. Andere zadelmaker erbij gehad. Die vond het zadel ook top liggen. Maar, ik bleef m naar links/rechts voelen wiebelen en dat op een wat rillerig paard met weinig balans ...niet fijn. :( Kreeg allemaal adviezen voor speciale singels. Allemaal braaf opgevolgd....hielp niks.

Nou ... ik had dus wel gelijk. Dit nieuwe zadel ligt als een huis! Direct ook een ontspannener paard. *\o/*

De monoblad blijft dus op Diekke liggen, die is net wat anders gebouwd en is zelf ook meer in balans.

Heerlijk Karin! Uit de zooi en fijn kunnen douchen is zo'n geweldig cadeau (weet ik uit ervaring).

Robijntjah... klinkt goed! Wat zijn dat voor matten? Ik wil volgend jaar namelijk ook graag wat anders.

Ach Joyce, wat maak jij het jezelf lastig. Niet zo op anderen letten hoor. Je zit voor jezelf op je paard, niet voor anderen hè. Probeer er maar van te genieten en niet met anderen bezig te zijn, maar je paard bezig te houden als je voelt dat er spanning ontstaat.
Wanneer komt ie thuis?

We hadden net de aannemer hier.
Volgend jaar Mei wordt de stal aangepast. We hebben nu 1 stal van 3,5x7,3m. Met een joekel van een deuropening van 2,5x2,5m waar alles inregent en insneeuwt. En geen luifeltje boven kan vanwege de hoogte.

De gehele wand wordt vervangen en er komen 2 staldeuren in met bovenluik. Mocht het nodig zijn vanwege blessure of ziekte van paard, dan kunnen we de stal splitten. En aan de buitenkant kan een luifeltje komen. :o

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 17:27

Wat een eigenwijze zadelmensen heb je dan toch hè, alsof je gek bent of zo |o
Fijn dat het nu zoveel beter gaat en ook heerlijk om je stal zo aan te passen zoals het voor jou beter werkt.

Ik heb ze hier net maar binnen gezet; vieze natte bende ;(

Boon haar deken was zeiknat, dus die mag ze eerst zelf droogstomen en Jasmijn was ook goed nat. dus die heb ik maar een fleeceje omgehangen. Voetjes doe ik vanavond wel weer.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 17:44

Ja, dat ja! Zou komen omdat mn paard scheef was etc. Nu beweer ik niet dat ze kaarsrecht is, maar ik doe toch aardig wat aan grondwerken en rechtrichten en voel geen heel scheef paard.

Het is inderdaad een vieze natte bende.
Bah! Heb ze net tot groot ongenoegen van Tess binnen gevoerd, want ze kan wel buiten willen eten, maar nat hooi blieft mevrouw ook niet, dus ze heeft pech :D

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 17:46

Ik heb trouwens as maandag les op Joker.
Een neppaard :D . Dan wordt er heel precies gekeken naar mijn houding, zit en scheefheid. Ik ben erg benieuwd. Lijkt me erg leerzaam!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 17:54

Wat leuk om te doen! Erg konfronterend ook :)
Ik heb dat wel eens op een beurs in Duitsland gezien, daar kon je ook een bepaalde sport kiezen; dressuur, springen en eventing.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 19:03

Oei Joyce, dat is nog een stuk vervelender al die springers…
fijn dat de stroom gemaakt is.

Wat leuk Boemel, ben benieuwd !

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 19:30

Goede kennis van mij heeft ook een Joker en geeft er les mee, zij heeft vorig jaar ook een tijd mijn Spanjaard gereden en mij ook les gegeven naast mijn vaste instructrice. Ook met Franklin ballen, ook erg apart om eens te doen maar wel leerzaam
Ik wil nog steeds eens graag een les neen maar die is vrij prijzig.
Bedenk mij net wel dat ik een enveloppe heb gekregen voor kerst van mijn werk. Misschien toch eens oen, dan geef ik het ook echt aan mijzelf uit ipv aan boodschappen

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 19:35

En Djoyzie, gewoon rijden en niet zo onzeker doen. Je rijdt netjes en moet je geen *** aantrekken van de rest ( ok, niet tegenaan botsen maar verder...)

Ik kreeg vandaag een cadeau van diegene die mijn shet leent. Lief kaartje met hoe dankbaar ze is dat ze hem mag lenen en 2 cadeautjes.
Wat zij echter niet weet is dat ik onder haar kerstboom ook een cadeau heb laten verstoppen met een kaartje dat ik hun de pony schenk.
Komt zij morgen wel achter bij het uitpakken van de kerstcadeau`s. Haar hele gezin en ouders weten dat ze een cadeau krijgt en hebben het verstopt namens mij, maar weten niet wat en ze zijn allemaal zo gek op die pony. Die hoeveelheid aandacht en beweging die hij daar krijgt kan ik hem niet bieden
Daarom des te leuker dat ik nu het cadeau kreeg hoe dankbaar ze zijn

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 19:42

Wel heel leerzaam zo'n jokerles. Heb het zelf nog nooit mogen ervaren, maar hoor er altijd veel goeds over.

Fijn dat je nieuwe zadel zo goed ligt Boemel. Ik vind je zelf samengestelde zadel ook heel mooi! Wel heel fijn dat je nu 2 goed passende zadels hebt.

Joyce, wat een vervelende ervaring. Dikke knuffel. Ik ben zelf ook alles behalve een held, dus ik kan me ongeveer indenken hoe je je gevoeld moet hebben. Hopelijk is er iemand die je hier goed bij kan begeleiden. Er moet soms gewoon even een knop om, een goede ervaring, en dan ben je vertrokken.

Mede doordat ik dus zo'n held ben (not) , maar wel iets met de paarden wilde doen, ben ik gaan wandelen met ze. We hebben er nu 4 wandelingen opzitten en ze zijn elke x heel erg braaf. Echt genieten <3. Ik zit er dan wel niet op, maar ernaast vind ik ook leuk. Bovendien is het ook goed voor de lijn :D.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 19:54

@lyn: wat een bijzonder kado, super mooi. Je zou eigenlijk onzichtbaar in een hoekje moeten hangen om dat gezicht te zien :)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 20:02

Ja ik ben al aan het denken om het te laten filmen door hun, ben zo benieuwd!!
Ze zijn Brits en hechten nog meer waarde aan kerst dan wij Nederlanders doen. Ik reed vorige week langs en zag de pony staan ( wonen 1 straat verder) en had ineens een gevoel om dit zo te doen. Overlegd met de kinderen aangezien uitlenen hun idee was aangezien hij ab-so-luut niet verkocht mocht worden van hun maar gelukkig staan ze achter dit idee. Hij is naar un gegaan nadat haar oude paard was overleden die zij al 20+ jaar had en hier veel verdriet van had. Ook haar ouders die ik deze week ontmoet heb toen ik het cadeau bracht zeiden dat de shet echt op het juiste moment bij haar gekomen is. Als je zoiets hoort dan weet je gewoon dat je het juiste doet

Boemel, wat fijn dat het nieuwe zadel zo goed past. En je onderbuikgevoel klopte dus met het verschil in blad. Fijn dat je het nu bevestigd hebt voor jezelf. En nu veel veilige km`s maken!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 20:07

Ooh Lynn wat een geweldig lief van je!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 20:09

Wat een mooi cadeau Lynn. Lief van je.

Ik ben ook geen held meer. Ik vind het leuk om met de lange lijnen bezig te zijn. Verder zullen we ze in het nieuwe jaar wel weer oppakken. 16-1 heb ik een ijslander lesdag. Dus dan zit ik er wel op.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 20:27

Wat een mooi kado lynn_nikita! Het klinkt allemaal alsof het gewoon zo moet zijn! :)

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 21:04

Lynn_Nikita schreef:
Goede kennis van mij heeft ook een Joker en geeft er les mee, zij heeft vorig jaar ook een tijd mijn Spanjaard gereden en mij ook les gegeven naast mijn vaste instructrice. Ook met Franklin ballen, ook erg apart om eens te doen maar wel leerzaam
Ik wil nog steeds eens graag een les neen maar die is vrij prijzig.
Bedenk mij net wel dat ik een enveloppe heb gekregen voor kerst van mijn werk. Misschien toch eens oen, dan geef ik het ook echt aan mijzelf uit ipv aan boodschappen

Deze Jokerles was een aanbieding, eur 25,00 voor een half uur. Mooi prijsje.
Die Franklinballen lijkt mij ook wel wat.
Zit een instructeur bij ons in de buurt. Volgens mij niet al te duur.
Ik zou je werk enveloppe echt wel aan wat leuks uitgeven!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 21:05

En inderdaad Lynn_Nikita... een prachtig en lief cadeau. Dat is de kerstgedachte. Wat zullen ze blij zijn :o

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 21:24

Niet duur, hier betaal je meer, ik meen 65 euro per uur
Ik vond de ballen echt wel handig, ik werd heel bewust van de beweging

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 21:55

Dais de lesgeefster die ik weer wil vragen is ook voor angstige ruiters. Op zich heb ik ook best wel wat keren wel lekker gereden op haar. Ik ga er gewoon vanuit dat ik dit weekend er gewoon weer lekker op heb gezeten. Schoonzus was een bange ruiter maar dan anders, die durfde niet in galop of stevig door te draven. Als ik lekker aan het rijden ben en een paard is niet schrikkerig dan durf ik best wel stevig door te galopperen.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 08:30

Wat mooi Lynn!

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 08:38

Wat een lief kado van je Lynn!