Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 20:11

rover_ schreef:
Mooi geworden Jade.

Oei wat een actie van Jay, gelukkig goed afgelopen Utopia. Lekkere rit zo te horen, leuk samen!

Fijn dat je de sleutel hebt Boemel. Fijn dat het netjes opgeleverd is, scheelt een stuk.
Sterkte met je hoofdpijn. Kijk maar uit, kan best een hersenschudding zijn (dan echt je gemak houden anders hou je er lang last van).

Het huis heeft bijna een half jaar leeg gestaan, maar de erfgenamen wilden persé het huis netjes houden en netjes opleveren.

Het huis is daarom tot het laatste moment verwarmt geweest en de tuin bijgehouden.
We waarderen het echt dat ze het zo gedaan hebben.

Ik heb een paar keer een hersenschudding gehad. Paardrijden was teveel van t goede, denk ook door de cap. Maar verder gaat t best aardig :o

Lynn_Nikita

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 20:14

kijk maar uit met je hoofd. Wat netjes dat ze het zo netjes opgeleverd hebben ( zonder hanen)

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 20:19

Lynn_Nikita schreef:
kijk maar uit met je hoofd. Wat netjes dat ze het zo netjes opgeleverd hebben ( zonder hanen)

Ha ha, ja inderdaad zonder enge hanen. :D

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 20:34

Wat fijn dat je de sleutel hebt! En heerlijk dat ze het zo netjes hebben opgeleverd zeg! En ik ben van kamp "ben alsjeblieft voorzichtig met je hoofd!" :o

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 20:36

Haha, fijn dat de hanen weg zijn _O- Maar mennn, wat een smakker heb je gemaakt! En ook ik ga het nogmaals zeggen: voorzichtig met je hoofd, zéker als je al meerdere hersenschuddingen hebt gehad... nog eentje kan net eentje teveel zijn en ernstige schade veroorzaken, zeker als je je niet rustig houdt. Maar wat een k*ttiming om je rustig te moeten houden... :(:)

Wel lekker al die diertjes om je heen <3

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 20:48

Oke Oke, ik ga lekker vroeg slapen en blijf morgen thuis om rustig verhuisdozen in te pakken. :o

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 21:04

Boemel gefeliciteerd met het huis! Hopelijk valt de val mee en heb je er maar kort last van.

Hier vandaag het nieuws gehad van mijn fysio dat het letsel wat ik heb gemaakt aan mijn enkel wel eens een maand of 3 kan duren voordat het weer helemaal volledig belastbaar is. Ondertussen zijn we vier weken verder sinds de val en loop ik nog steeds met krukken rond (hele kleine stukjes zonder maar dat is van de woonkamer naar de keuken ofzo) en is mijn enkel ingetaped. Voorlopig hebben de paarden nog wel vakantie dus. Ik kan ze niet eens zelf binnen- en buitenzetten op dit moment |(

Hier valt het redelijk mee met het vuurwerk gelukkig. Af en toe wat klappen in de verte maar het valt hier gelukkig mee. Ze staan sowieso tot na de jaarwisseling op de wei achter die niet aan de openbare weg.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 21:11

Oef Boemel, bad luck. Inderdaad voorzichtig mee zijn!

Ik ben pas net weer in leven, pijnstillers en kersenpitzak, autsj haha. Rug en nek hadden een andere evaluatie van vandaag dan ik :o
Paarden net wezen voeren en die lagen lekker te slapen in de paddock. Ook moe :)

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 21:43

Wat een prachtige stallen Jade!

Fijn dat jullie de sleutel hebben Boemel, maar wel rustig aan met je hoofd hoor :(:)

Jeetje Marloes, wat een domper met je enkel... Kan me voorstellen dat je daar flink van baalt.

Ik hoop dat je je morgen iets beter voelt Akshay!

Ik probeer jullie een beetje bij te houden maar ik zit ook in de lappenmand :') Ik had al een tijdje af en aan last van buikpijnaanvallen. Afgelopen weekend was het echt niet meer te doen, gisterochtend daarom naar de huisarts geweest en uiteindelijk 's nachts naar de huisartsenpost. Helaaaaas zijn het galstenen en het is nog even afwachten of er geopereerd moet worden of dat ze het toch aankijken met pijnstillers. Mag nu drie keer per dag 600 mg ibu, vier keer per dag paracetamol en dan nog drie keer per dag Tramadol. Ben zelfs daarmee niet pijnvrij dus wel bang dat het toch een operatie wordt...

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 21:47

Laurie, dat is flink balen. Hopelijk vinden ze snel een passende oplossing.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 22:04

Oohh mannn da's pijnlijk!! :oo Sterkte...

En jij ook Akshay.. arme ruggetje en nekkie... :(:)

Jeetje ook Marloes.. dat is flink balen :(

Boemel goed bezig met je rust pakken! :D

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 22:41

Dat siert ze wel Boemel, hoor je niet vaak dat ze zo netjes zijn. Boffen voor jullie.
Wat naar Marloes en Laurie. Sterkte voor jullie.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 22:50

@boemel, wat fijn dat ze alles zo netjes gehouden hebben. Wel voorzichtig met je hoofd hoor :(:)

@Marloes, balen van je enkel. Sterkte!

@Laurie, au :(:)
slik je er ook een maagbeschermer bij??

@Angela, sterkte met je rug en nek :(:)

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 23:55

Ja ik heb Omeprazol :)

Doet echt vreeeselijk zeer inderdaad, maar ik ben zelf ook wel een beetje dom geweest door het zo lang aan te kijken :o Dacht steeds dat het stress was of voedselvergiftiging omdat ik drie weken geleden ineens een weekend lang over moest te geven. Afgelopen vrijdag werd de pijn onder m’n ribben ineens een stuk heviger en gisteravond wist ik echt niet meer waar ik het moest zoeken. Ik heb over een week ook nog een tentamen, fantastisch :')

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 23:59

Altijd een fascistische timing :')

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 00:02

Laurie schreef:
Wat een prachtige stallen Jade!

Fijn dat jullie de sleutel hebben Boemel, maar wel rustig aan met je hoofd hoor :(:)

Jeetje Marloes, wat een domper met je enkel... Kan me voorstellen dat je daar flink van baalt.

Ik hoop dat je je morgen iets beter voelt Akshay!

Ik probeer jullie een beetje bij te houden maar ik zit ook in de lappenmand :') Ik had al een tijdje af en aan last van buikpijnaanvallen. Afgelopen weekend was het echt niet meer te doen, gisterochtend daarom naar de huisarts geweest en uiteindelijk 's nachts naar de huisartsenpost. Helaaaaas zijn het galstenen en het is nog even afwachten of er geopereerd moet worden of dat ze het toch aankijken met pijnstillers. Mag nu drie keer per dag 600 mg ibu, vier keer per dag paracetamol en dan nog drie keer per dag Tramadol. Ben zelfs daarmee niet pijnvrij dus wel bang dat het toch een operatie wordt...

Oei, dat is pijnlijk. Sterkte!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 09:45

Balen dat hget zo'n lang vooruitzicht is naar herstel Marloes!

Laurie sterkte met de pijn, hoop dat je hem "eronder krijgt" en snel geholpen wordt!

Ik ben weer boven water, hartstikke stram, maar nog steeds blij.
Zondag moeten we alweer op pad, dan heb ik les van de Ruiterschool, hoorde bij een workshopweekend, maar dat was allemaal wat veranderd door corona. Fjölnir mag (moet) mee en kan aan de bakrand toekijken :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 10:16

Sterkte voor iedereen die in de lappenmand is :(:)

@laurie: heeft de dokter het nog over ursodeoxycholzuur of schokgolfbehandeling gehad of zijn de stenen daar al te groot voor ?? En let bij een langdurig gebruik van maagzuurremmers op een mogelijke candida-infectie (been there...)

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 10:36

Nee nog niet, daar hoor ik vandaag hopelijk iets meer over. De pijn kwam vannacht zo heftig door de Tramadol heen, wist echt niet meer waar ik het moest zoeken :o Uiteindelijk via de huisartsenpost Oxycodon gekregen en dat ging een stuk beter gelukkig.

Dank voor alle beterschapswensen!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 10:38

Oh boemel dat is mazzel dat het huis zo netjes is achtergelaten!
En ai beetje voorzicht aan dus met je hoofd :=
Ai Marloes, doe ook jij maar voorzichtig, beterschap met je enkel :(:)
En ook Ashkay klinkt niet goed, je lichaam dacht toch anders over je ontspannen ritje :')
Oef Laurie, een operatie zit je ook niet echt op te wachten natuurlijk! Sterkte en beterschap ook voor jou :(:)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 10:38

Ja, Morfine is best lekker op zijn tijd :) kijk uit met te vaak gebruiken... het is nogal verslavend ;)

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 11:13

Laurie, sterkte. Oxycodon is idd heel fijn spul.

Ik had in 2018 een zware operatie en ik heb er nog wat van over. Gisteravond had ik zoveel pijn door het witten dat ik er 1 genomen heb en ik heb zo fijn geslapen...... Echt zo fijn. Helaas onderdrukt het niet de neuropathie. Nog 1 ruimte te witten en ik hoop dat mijn handen het blijven doen.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 11:31

Het gaat lekker met een aantal zo te lezen... Veel sterkte en beterschap!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 11:43

Ik kreeg er de laatste keer in het ziekenhuis ook een paar en je slaapt er idd heerlijk op :)

Net de buitenboel uitgemest en ondanks de dikke handschoenen nog koude vingers. Wel nog een heel voorzichtig zonnetje gezien.
Nu koffie :9k

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 11:47

Ik zag laatst allerlei varianten voorbij komen op Back on Track.
Daar ben ik fan van, maar ik vind t vrij duur.

Zou nog wel een losse kol willen hebben voor de nek van een soortgelijk materiaal als Back on Track heeft. Voor mijn eigen nek dan hè :D

Hebben jullie suggesties?

Zo nog even de guesthouse voor de allerlaatste keer poetsen voor de allerlaatste gasten. Dan zijn we hier definitief gesloten. Het heeft boven verwachting gelopen, maar ben blij dat dit nu afgerond is. Is nu teveel naast verhuizing, verbouwing, paarden en werk .. en familieomstandigheden.

Daarna naar ons nieuwe klushuis en mn vriend helpen om het sloopafval weg te werken en dan lekker op de bank met een bord (opwarm) Chinees.