Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

. Hier zaten over die 10 rijen prikkeldraad ook allemaal braam heen. In mei laten klepelen (eerst gecheckt op vogelnestjes) voordat de omheining kwam en inmiddels alweer paar keer met de bosmaaier overheen gemoeten. Vooral met gaas is het echt irritant want dat is lastig met de bosmaaier en het klimt erin, daar loop ik soms met de snoeisnaar te knippen. Bij de paddock eten de paarden er soms weleens wat blaadjes vanaf, maar echt helpen doet dat niet.
Kan ook rondje buitenom op adem stappen voor de leuk.
) Wij hebben rondom de wei op diverse plekken bramen. Deels laten we het staan om doorheen lopen vanuit de bosrand te voorkomen (met een beetje mazzel springen de reeën dan niet door de draad heen). We snoeien het dan wel elk jaar een stuk terug. Er zijn echter ook plekken (tussen de tuin en de track) waar ik ze graag weg wil hebben. Ook gaas daar, op zich heel fijn, maar niet met je bosmaaier of elektrische heggenschaar

Karin_deB schreef:Ziet er mooi uit Lynn!
Wij hebben op ons hele erf zulke flinke bomen staan.
Afgelopen voorjaar een boomchirurg (ja echt waar) laten komen voor flink snoeiwerk.
Onze erfgrens was al 13 jaar niet bijgehouden dus onze bomen waren flink doorgegroeid naar de buren en hun hek was ook kapot e.d.
Ze zijn 1 dag met zn 3en bezig geweest en we waren 750,- zwart kwijt.
En ze hebben echt véél werk verzet.
Aankomend voorjaar laten we ze weer komen voor nog meer snoeiwerk en nog wat dode bomen weg laten halen.
Mijn eikels van paarden eten doelbewust eikels![]()
Ik heb ze gisteren doelbewust de paar eikels op de bestrating zien opscharrelen en ook onder de draad door van het afgezette stuk in dr paddock
en al die overhangende zijn dus eiken! Anders had ik er ook minder problemen mee. Ik wil ze opruimen maar ze zijn dus a op voor k ze weg kan halen en al sik het afzet kunnen ze op de helft van de paddock en thats`s is. Een hoek van de paddock, het pad naar de bak en de bak zelf staan die eiken dus