Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Prairy

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 10:52

Kun je niet kijken of er iemand is die graag mest op zijn tuin krijgt :P Dat je die belt van joh, er ligt weer gratis mest daar en daar :+

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 10:56

Verse mest is niet zo goed, oude wel. Ik mik oude mest op de moestuin. Maar dan moet het zeker wel een half jaar composteren op een goede composthoop.

Kan je het eerste stuk door het dorp een mestboy of iets meenemen, ergens neerzetten zodra je het dorp uit bent en weer oppikken op de terugweg? Of is dat te omslachtig?

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 11:03

De kortste route naar het bos is voor mij een stukje over de camping. Ik neem een emmer (oude frietsaus emmer, gehaald bij de plaatselijke snackbar die gelijk vroeg of ik er echt maar twee wilde, want ze hadden er nog wel wat meer) en een stoffer en blik mee. Aan het eind van de camping zet ik die achter de struikjes in een tuintje (mensen weten ervan) en op de terugweg pik ik 'm weer op. Als ik een andere route terug neem, loop ik met een andere pony even terug om de emmer te halen of ga ik even op de step heen en weer. Laatst was ik de emmer vergeten en vond mijn paard dat een uitstekend moment om te mesten. Gelukkig op de terugweg. Alle mensen die ik dan tegenkom, zeg ik tegen dat er mest ligt, dat ik mijn paard even terug breng en dan de mest kom ophalen. En daarna met emmertje ook iedereen weer gedag zeggen, uiteraard.
Als ik door het dorp rij of wandel, laat ik het eerlijk gezegd gewoon liggen (maar schuif het wel aan de kant). Er geldt daar voor honden ook geen opruimplicht en ik loop zoveel mogelijk door bermen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 11:24

Die dazenlijm wil ik wel proberen maar ben bang dat er ook vogels en vlinders aan gaan kleven
De bal heb ik zelf gemaakt, viel qua prijs daardoor mee ( skippybal, klamboe, hoelahoep en zwarte spuitbus en een lege fles)

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 13:57

Hoi, :wave:

Ik val het topic maar weer even binnen. We hebben besloten van onze weide te verkopen. Mijn rijpaard staat nu 2 jaar op pension en we hebben de weide altijd aangehouden als optie om terug naartoe te kunnen maar dat gaat echt niet meer gebeuren.
Nu is het zo dat ik 2 Shetlanders heb zoals sommige van jullie wel weten. 1tje heeft twee jaar geleden al eens te koop gestaan maar toen hebben we toch besloten van hem te houden en hebben we er zelfs nog eentje bijgekocht. Altijd 2 vriendjes ter beschikking als mijn rijpaard terug naar “huis” moest komen.
Ze hebben sinds september gefungeerd als vriendjes/opvoeding voor een merrievuelen dat bij ons logeerde maar deze gaat einde van de maand ook terug naar huis.

Het wordt ons een beetje te gek om een halve hectare aan te houden voor enkel de Shetlanders. De weide ligt 15 km van ons huis en we kunnen er zelf niets van tractor etc zetten voor onderhoud, we zijn dus ook altijd afhankelijk van andere.

Waar ik dus op uit kom, is dat we nu de weide verkocht wordt ook een goed huisje voor de Shetlanders zoeken en er hier af en toe wel mensen op zoek zijn naar een gezelschapspony of extra grasmaaier.

Ik heb een 6 jarig crème dun ruintje die al 4 jaar in ons bezit is en een 2 jarig wildkleur hengstje dat ik vanaf het afspenen in bezit heb. Beide heel erg sociaal, speelvogels, makkelijk in de hand, altijd correct ontwormd, ingeënt en naar de smid geweest. Nog nooit ziek geweest of zelfs maar een wondje gehad. Staan bij mij ook 10 tot 12 uur per dag op het gras.

Mocht er dus nog iemand iets zoeken, neem dan maar even contact op.
De boktupload doet even raar bij mij dus ik krijg geen foto’s geüpload. Er zijn wel foto’s en filmpjes beschikbaar.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 14:36

Lynn_Nikita schreef:
Die dazenlijm wil ik wel proberen maar ben bang dat er ook vogels en vlinders aan gaan kleven
De bal heb ik zelf gemaakt, viel qua prijs daardoor mee ( skippybal, klamboe, hoelahoep en zwarte spuitbus en een lege fles)

Heb je die tutorial gebruikt die hier op bokt te vinden is?
Wert het goed?

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 14:45

Die dazenlijm is niet sterk genoeg voor vogels.
Vlinders heb ik er nog nooit aan gehad. Ik vermoed dat die niet echt aangetrokken worden door een zwarte emmer.
Ik gebruik het nu al voor het 3e jaar en bevalt goed.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 14:47

Lijm emmer lijkt niet te werken hier, barst van de dazen maar zit er precies 1 op terwijl hij al weken hangt. Wel nog enkele vliegen en geen bijvangst verder.

Het druppelt hier al uren trouwens, amper genoeg om nat van te worden maar uiteindelijk word de grond wel nat als het maar lang genoeg duurt. O:)

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 14:53

MizzMontana schreef:
Lynn_Nikita schreef:

Wert het goed?

https://dazenvanger.nl/dazen-lijmval

Nu ik weet hoe het heet heb ik even snel gezocht. Goede om te onthouden als de paarden van de buurman weg zijn.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 14:53

edit; rare dubbele quotepost.
Laatst bijgewerkt door kristelhans op 12-06-18 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 14:54

Yontheke schreef:
Hoi, :wave:

Ik val het topic maar weer even binnen. We hebben besloten van onze weide te verkopen. Mijn rijpaard staat nu 2 jaar op pension en we hebben de weide altijd aangehouden als optie om terug naartoe te kunnen maar dat gaat echt niet meer gebeuren.
Nu is het zo dat ik 2 Shetlanders heb zoals sommige van jullie wel weten. 1tje heeft twee jaar geleden al eens te koop gestaan maar toen hebben we toch besloten van hem te houden en hebben we er zelfs nog eentje bijgekocht. Altijd 2 vriendjes ter beschikking als mijn rijpaard terug naar “huis” moest komen.
Ze hebben sinds september gefungeerd als vriendjes/opvoeding voor een merrievuelen dat bij ons logeerde maar deze gaat einde van de maand ook terug naar huis.

Het wordt ons een beetje te gek om een halve hectare aan te houden voor enkel de Shetlanders. De weide ligt 15 km van ons huis en we kunnen er zelf niets van tractor etc zetten voor onderhoud, we zijn dus ook altijd afhankelijk van andere.

Waar ik dus op uit kom, is dat we nu de weide verkocht wordt ook een goed huisje voor de Shetlanders zoeken en er hier af en toe wel mensen op zoek zijn naar een gezelschapspony of extra grasmaaier.

Ik heb een 6 jarig crème dun ruintje die al 4 jaar in ons bezit is en een 2 jarig wildkleur hengstje dat ik vanaf het afspenen in bezit heb. Beide heel erg sociaal, speelvogels, makkelijk in de hand, altijd correct ontwormd, ingeënt en naar de smid geweest. Nog nooit ziek geweest of zelfs maar een wondje gehad. Staan bij mij ook 10 tot 12 uur per dag op het gras.

Mocht er dus nog iemand iets zoeken, neem dan maar even contact op.
De boktupload doet even raar bij mij dus ik krijg geen foto’s geüpload. Er zijn wel foto’s en filmpjes beschikbaar.

Hee hoi, lang niet gezien! :) Wat een stap maar ik snap 'm wel! Ik hoef geen pony's maar wilde je even gedag zeggen en ik hoop dat je een passend huisje kunt vinden. :j

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 15:25

Hoi Kristel, nee lang niet in het topic geweest. Een maandje geleden ben ik nog wel eens komen zwaaien. Het is een grote stap waar we al even tegenaan hikken maar we gaan nu toch de knoop doorhakken.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 15:35

Ik denk dat het vooral een 'last van de schouders' is. Wel heel dubbel natuurlijk.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 15:38

Chasey schreef:
Ik denk dat het vooral een 'last van de schouders' is. Wel heel dubbel natuurlijk.

Ja, dat is het ook. Ik zie die ponies echt heel erg graag en wil echt een 5 sterrenhuisje voor ze. Ik vermoed dat de fokker het hengstje eventueel wel terug wilt. Ze komen beide van dezelfde fokker bij ons in het dorp. Dat was gunningsfactor dat hij naar mij kwam omdat ik er al eentje van hun had staan.
Heb de fokker alleen nog niet gecontacteerd omdat ik eerst graag zelf wil kijken of ik een fijn huisje kan vinden.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 15:45

Ik zou eigenlijk wel een kleine willen proberen om te kijken of ik dan wel met 1 paard weg kan. Gezien ik er geen weg mag doen van mijn vriend :')

Maar ja als dat niet werkt zit ik met een extra beest om te verzorgen die ik geheid niet meer weg wil doen dus misschien maar even niet :o

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 15:56

Ik zoek nog wel wat voor bij mijn welshje. Waar woon je yontheke?

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 15:58

Prairy schreef:
https://dazenvanger.nl/dazen-lijmval

Nu ik weet hoe het heet heb ik even snel gezocht. Goede om te onthouden als de paarden van de buurman weg zijn.

Ik ga er eentje maken :Y) ben die rotbeesten zo zat -:(- geen medelijden meer mee _-:(

Jammer Yontheke maar ik zou hetzelfde doen denk ik.
Ik zou er graag eentje bij willen maar vriend is het daar niet zo mee eens :o

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 16:23

Ik woon in Retie, België. De weide is in Oud-Turnhout.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 16:27

Dat is helaas erg ver voor mij.. Jammer..

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 17:05

MizzMontana schreef:
Lynn_Nikita schreef:

Wert het goed?

niet via bokt, maar zal vast wel een soortgelijk systeem zijn, werkte wel goed. Even een middagje knutselen maar scheelde wel stukken in de prijs en is 2 zomers meegegaan

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 19:14

Ik heb de dazenlijm van de welkoop, een zwarte emmer met een touwtje en ik heb een standaardje van hout gemaakt en daar hangt hij aan. Na een week of 6 haal ik hem weg en koop voor 86 cent weer een nieuwe emmer. Werkt bij mij perfect! :))

Ik moet even afkloppen, maar ik heb echt nog geen dazen gezien hier :D

Vanmorgen nadat ik de paardjes buiten had gezet had ik even mijn ultieme liefdes momentje met Ilyn <3 zal zo het filmpje erop zetten, maar de paardjes maken mij zo gelukkig! :))

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 19:41

Ik doe wel bij de dazenemmer bovenop geen lijm. Alhoewel er normaal geen vogel in zou moeten blijven plakken kunnen vogels wel gewoon op de bovenkant van de emmer landen zonder die vieze troep aan hun pootjes te krijgen. Ik smeer dus alleen de zijkanten in..

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 19:56

Oh ja goede reminder. Ik heb ook zo een pot dazenlijm.
Eens even zoeken waar deze neergezet is.
Ga ik daarmee aan de slag.
Eindelijk wat meer tijd voor zo'n soort dingen.

Moet me ook nog gaan begeven aan een 60tal dekens om te verkopen.
Heb er ca 100 liggen. Oeps...haha

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 20:06

Ohhh dat zijn er inderdaad veeel Anke! :wow:

Bovenkant doe ik zelf inderdaad ook niet, dan is hij ook weer makkelijk eraf te halen :j

Edit:
Hierbij het filmpje, ik ben zo verliefd op die twee en zo blij dat ze aan huis staan! <3 ik voel mij er helemaal penny door :') (hoor ook de hinnekjes van Ilyn <3 )

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 20:23

Als daar toevallig dekens maat 118 met een halve hals tussen zitten hou ik me aanbevolen!