AbbyBlues schreef:Schapendoes?
Ja!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ga twee keer per week naar de cursus, ook tussendoor oefenen, 3 keer per dag naar bos (wel maar half uurtje voor gewrichten). Hiervoor altijd Belgische herders gehad, sommige slopen alles als pup en sommigen bijna niks.... kan je niet veel aan doen, alleen omgeving pupproof maken _ENGEL_ schreef:MiniMeLona schreef:ENGEL zit in het Westland zo te lezen, daar is het eigenlijk niet mogelijk om gratis of voor heel weinig van je mest af te komen.
Daar is alles voor een hoop geld en verhoudingsgewijs weinig ruimte en kleine stallen.
Kan het weten, want heb jaren mijn paarden in het Westland gehouden en je wilt echt niet weten wat een verschil het maakte in de kosten tegenover veel meer ruimte; kostte mij in Overijssel de helft minder en dat met ruim 2x zo veel ruimte...
Waar heb je gewoont? Ja is echt belachelijk hier. Je betaalt gerust 400 p/m volpension. Zat faciliteiten, maar je paard komt niet buiten en er word ,aar 1s per week gemestl
Niet alleen de mestafvoer is duur hier zeg maar....
gelukkig heb ik het weer overleefd voor vandaag
roemeense herder ook mooi. Meeste paardenmensen hebben honden, vind het zelf maar een lastige combinatie want kost beiden veel tijd. Weet nog niet of hier wel een nieuwe hond komt.

. Zit wel eens te denken aan een vriendje erbij, met name voor Bravos. Maar ben ook wel btje bang dat het dan mssn niet meer zo makkelijk gaat met alles als nu. Ik heb hem uit het asiel gehaald en vanaf dag 1 is ie gek op me. Ik loop ook rustig in de schemer in het bos, waar het wemelt van de reeën. Weglopen, of hooguit een halve minuut erachter aan racen, doet ie niet. Althans, niet bij mij

Als ze overeen komen zou ik er geen 2 aparte stallen van maken of eventueel het systeem wel voor het geval eentje ziek is maar ze anders gezellig bij elkaar laten
Al is het het proberen waard om wat mest te mengen met stro. Plassen doen ze gek genoeg liever binnen op de matten dan buiten. Ze plassen ook gerust op 5 verschillende plekken. Ik heb laat in de middag alles schoon gemaakt. Ik zal voor de gein morgenochtend eens een foto maken hoe het eruit ziet na zo'n 17 uur, terwijl ze gewoon buiten kunnen.

En matten zijn prima imo. 

Zit aan de koffie.